IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Nieuwe Exodus (Tempo of the Damned) is klassieker !? Volgende pagina
Morningstar
It takes one to know one, and I know them all!
Usericon van Morningstar
Posted 23-01-2004 4:34 by Morningstar Wijzig reactieProfiel van MorningstarQuote dit bericht

Hoi Metallers,

Vandeweek op e-mule gevonden:
Tempo Of The Dead van Exodus.

Ik dacht dat deze oude bay-area-thrash-metal-lui al lang (of in ieder geval na de dood van Paul Baloff in 2002) de gitaren etc aan de muur hadden gehangen.
Niets blijkt minder waar te zijn!!

Met Tempo Of The Dead hebben ze weer eens een klassieker uitgebracht (althans vanaf 2 februari).

Knetterende strakke riffs, een furieus klinkende Steve Souza en een 10-tal nieuwe nummers met het bekende Exodus geluid, dat na bijna 20 jaar nogsteeds niet gedateerd klinkt.

ik sta over anderhalve week bij m'n dealer op de stoep voor een nieuwe shot !!! :D

[edit] op verzoek titel aangepast

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 04-02-2004 11:54]

What do You mean I ain't kind? Just not YOUR kind!

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 23-01-2004 8:12 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Zeker weten...een van hun beste platen ever!

maar natuurlijk zijn er veel oude thrashbands die recent een van hun beste platen afgeleverd hebben, denk dan aan SODOM "M-16", TANKARD "B-day", TESTAMENT "The Gathering" en OVERKILL "Killbox 13"

KICKASS de THRASH revival begint nu pas goed!

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 23-01-2004 8:12 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

(laat ook maar)

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 23-01-2004 8:46]

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-01-2004 8:13 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Nou,jij loopt toch echt een beetje achter geloof ik.Op die plaat staat iedereen al maanden trappelend te wachten.Dat het een heerschplaat is das al 100% zeker

spelfout weggehaald...

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 23-01-2004 8:37 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 8:12 schreef enforcer het volgende:
Zeker weten...een van hun beste platen ever!

maar natuurlijk zijn er veel oude thrashbands die recent een van hun beste platen afgeleverd hebben, denk dan aan SODOM "M-16", TANKARD "B-day", TESTAMENT "The Gathering" en OVERKILL "Killbox 13"

KICKASS de THRASH revival begint nu pas goed!

inderdaad..
maar toch kan m-16 niet op tegen persecution mania of agent orange!
Zelfde verhaal bij overkill

Exodus heeft daarentegen wel een meesterplaat uigebracht!

zzz

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 23-01-2004 8:51 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Nou ja ik zeg niet dat M-16 het beste SODOM album is maar zeker wel EEN van de beste en zeker het beste in 15 jaar!

maar datzelfde geldt ook voor EXODUS en TESTAMENT ik blijft albums als "bonded by blood" en "the legacy" prefereren boven de nieuwe albums maar het feit is gewoon dat ze vandaag de dag nog net zo relevant zijn als destijds en ijzersterke albums alfleveren!

vergeet niet dat TESTAMENT een hoop slappe albums afgeleverd heeft begin jaren 90 en ook EXODUS heeft wat zwakkere albums afgeleverd in die periode!

het is goed te horen dat ze weer volop geinspireerd zijn!

het laatste album van TANKARD is ook beestachtig goed, en dat na zeker 3 zeer slappe albums!

Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 23-01-2004 8:57 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Mensen hadden gevraagd waarom 'Crime of the Century' er niet op stond: hier staat het antwoord http://www.vampire-magazine.com/interviews.asp?id=450

Eerlijk en open antwoord van Gary Holt, gewoon politiek ivm overstap label...

Maar Tempo of the damned is inderdaad één van hun beste drie, nu al...

Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 23-01-2004 9:01 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 8:57 schreef Vampire John het volgende:
Maar Tempo of the damned is inderdaad één van hun beste drie, nu al...
LOL, de plaat is nog niet uit of hij is al bestempeld .

Maar ik ben het er zeker mee eens! IMHO zijn de drums er vooral op vooruit gegaan (of beter ingemixed, net hoe je het wilt zien). De hele band is er natuurlijk op vooruit gegaan en de nummers zijn ijzersterk!

"Tempo of the Damned", "Blacklist" en "Scar Spangled Banner" zijn bij mij nu al favorieten!

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 23-01-2004 9:47 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 8:51 schreef enforcer het volgende:
vergeet niet dat TESTAMENT een hoop slappe albums afgeleverd heeft begin jaren 90 en ook EXODUS heeft wat zwakkere albums afgeleverd in die periode!

het is goed te horen dat ze weer volop geinspireerd zijn!

dat is zeker waar

zzz

Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 23-01-2004 10:05 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

Duidelijk geval van rennen naar de winkel en halen die hap?

Glory, Glory, what one hell of a way to die

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-01-2004 10:14 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 10:05 schreef Konkhra het volgende:

HELL YEAH!!!!

spelfout weggehaald...

Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 23-01-2004 10:18 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 23 januari 2004 10:05 schreef Konkhra het volgende:

Ligt eraan....
Voor diegene die een rolstoel hebben..."rollen naar de winkel en halen die hap".
Voor diegene met 1 been..."hinkel naar de winkel (en rap een beetje) en halen die hap)....
Voor diegene met slecht zicht..."ren naar de winkel maar kijk uit voor de lantaarnpalen op de stoep en halen die hap"...
Voor diegene met straatfobie..."ren naar je computer en bestel online en ze brengen die hap"...
Voor diegene die niet van thrash houden..."ren naar de winkel en reserveer de nieuwe Deicide"

Conclusie, de nieuwe Exodus heerscht in ieder geval wel erg flink ja. Morgen gooi ik een nummer in de playlist van onze radioshow. Kan je alvast wat horen...

Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 23-01-2004 10:23 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 10:18 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Ligt eraan....
Voor diegene die een rolstoel hebben..."rollen naar de winkel en halen die hap".
Voor diegene met 1 been..."hinkel naar de winkel (en rap een beetje) en halen die hap)....
Voor diegene met slecht zicht..."ren naar de winkel maar kijk uit voor de lantaarnpalen op de stoep en halen die hap"...
Voor diegene met straatfobie..."ren naar je computer en bestel online en ze brengen die hap"...
Voor diegene die niet van thrash houden..."ren naar de winkel en reserveer de nieuwe Deicide"

Conclusie, de nieuwe Exodus heerscht in ieder geval wel erg flink ja. Morgen gooi ik een nummer in de playlist van onze radioshow. Kan je alvast wat horen...

Hmm..halen dus Hoe is de laatste schijf van Entombed trouwens?

Vampire Ricardo
Posted 23-01-2004 10:37 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 23 januari 2004 10:23 schreef Konkhra het volgende:
Hmm..halen dus Hoe is de laatste schijf van Entombed trouwens?

Niet in mijn straatje, maar komt ook meer omdat ik "verzot" ben om de typische Zweedse death metal sound. M.a.w. na Clandestine is het niet meer zo boeiend voor mij. Heb wel begrepen van de "kenners" dat Uprising beter is dan "Inferno.

Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 23-01-2004 10:43 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 10:37 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Niet in mijn straatje, maar komt ook meer omdat ik "verzot" ben om de typische Zweedse death metal sound. M.a.w. na Clandestine is het niet meer zo boeiend voor mij. Heb wel begrepen van de "kenners" dat Uprising beter is dan "Inferno.

Kan beide richtingen van Entombed wel waarderen. Toch maar es ff luisteren. Als je van de oude zweedse sound houd, neem ik aan dat je de full length van Bloodbath al in je bezit hebt?

Vampire Ricardo
Posted 23-01-2004 10:46 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 23 januari 2004 10:43 schreef Konkhra het volgende:
Kan beide richtingen van Entombed wel waarderen. Toch maar es ff luisteren. Als je van de oude zweedse sound houd, neem ik aan dat je de full length van Bloodbath al in je bezit hebt?

Uiteraard. Ik wil je wel "Paganizer" aanraden qua "Skoksberg" geluid. Maar we hadden het over Exodus...

Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 23-01-2004 10:50 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 10:46 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Uiteraard. Ik wil je wel "Paganizer" aanraden qua "Skoksberg" geluid. Maar we hadden het over Exodus...

Goed terug naar Exodus..tja ben niet echt thuis in die band. Maar goed van alle bay area thrashbandjes luister ik naar Testament en zo nu en dan naar Forbidden

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-01-2004 11:08 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Leuk bay area voorjaar.Nieuwe exodus,testament op waldrock.Man,doet me terugdenken aan de jaren 80

spelfout weggehaald...

Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 23-01-2004 12:17 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 11:08 schreef varanus het volgende:
Leuk bay area voorjaar.Nieuwe exodus,testament op waldrock.Man,doet me terugdenken aan de jaren 80

Hmm..die heb ik helaas onbewust meegemaakt

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-01-2004 12:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 12:17 schreef Konkhra het volgende:
Hmm..die heb ik helaas onbewust meegemaakt

Ik vrij bewust gelukkig

spelfout weggehaald...

adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 23-01-2004 13:02 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Heb er gisteren een nr van gehoord op "de bom". Klonk vet.

Uit liefde voor ZM.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-01-2004 14:32 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

een klassieker! Ga weg man, heb em ook gehoord. Erg cheesy deuntjes zitten er wel in, niks nieuws verder. Nee geen klassieker, maar aardig om aan te horen. Dat weer wel

"This one is older than shit, heavier than time!"

Orion
Usericon van Orion
Posted 24-01-2004 15:26 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

EXODUS Confirmed For Holland's WALDROCK Festival - Jan. 24, 2004

Reunited San Francisco Bay Area thrashers EXODUS are the latest band confirmed for this year's installment of the Waldrock festival, set to be held June 19, 2004 in Bergum, Holland. Also scheduled to appear are MONSTER MAGNET, TESTAMENT, CRADLE OF FILTH, CANNIBAL CORPSE and FINNTROLL. A total of 14 acts will perform at the event, which is expected to draw around 12,000 metalheads.

zo hier oo kamar gepost

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-01-2004 15:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Jan 24... lol...dan moet ik snel naar Fryslan...

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-01-2004 16:02 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 15:29 schreef Chelman het volgende:
Jan 24... lol...dan moet ik snel naar Fryslan...

nee, dat is de datum van het nieuws

"This one is older than shit, heavier than time!"

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 24-01-2004 16:17 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:02 schreef 0Tolerence het volgende:
nee, dat is de datum van het nieuws

No shit Sherlock!

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com