IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Nieuwe Exodus (Tempo of the Damned) is klassieker !? Vorige pagina
enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 15-03-2004 10:27 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

nee vind het een goede plaat.....wel minder dan fabulous en BBB maar toch nog heel acceptabel.

de nieuwe vind ik ook vet al staan er zeker een paar mindere nummers op....throwing down bijv.

maar de productie is super IMO...en nummers als Scar Sprangled banner en war is my Shepperd horen IMO tot het beste wat EXODUS ooit heeft geschreven!

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-06-2004 16:42 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Zeker een klassieker. Heb dit schijfje op Waldrock aangeschaft, en hij zit sindsdien onafgebroken in m'n autoradio..
Absoluut weer een heersende Exodus-plaat!

..."Hate can only create more hate"...

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-06-2004 17:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 10:27 schreef enforcer het volgende:
(...)
maar de productie is super IMO...en nummers als Scar Sprangled banner en war is my Shepperd horen IMO tot het beste wat EXODUS ooit heeft geschreven!

Inderdaad. Met dank aan Andy Sneap!!!

Bij de gemiddelde thrash-plaat haak ik vrij snel af vanwege de productie. De oudere Exodus-platen, de oudere Testament-platen, noem het allemaal maar op. Staan stuk voor stuk hartstikke goede nummers op... maar die productie...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 28-06-2004 17:47 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Misschien over dertig jaar.

Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 28-06-2004 17:48 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

vond bonded by blood veel te soft en de zang uitermate gay/niet mijn smaak dus voor men weer begint te zeiken

is de nieuwe daarmee te vergelijken of is het qua 'hardheid' wat meer richting sodom/kreator gegaan? (hoop ik...)

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 17:58 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 17:48 schreef Je Moeder het volgende:
vond bonded by blood veel te soft en de zang uitermate gay/niet mijn smaak dus voor men weer begint te zeiken

is de nieuwe daarmee te vergelijken of is het qua 'hardheid' wat meer richting sodom/kreator gegaan? (hoop ik...)

Is absoluut NIET met sodom en kreator te vergelijken naar mijn mening...

spelfout weggehaald...

altx
Usericon van altx
Posted 28-06-2004 17:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 17:48 schreef Je Moeder het volgende:

Tsja, pure thrash moet je IMHO niet luisteren voor de 'hardheid'... Daar hebben ze black/thrash en death/thrash voor uitgevonden...

Wat betreft de zang: Op deze plaat doet Steve Souza weer de zang (Bonded By Blood is precies de plaat waarop Paul Baloff te horen was) en Souza heeft een heel eigenaardige stem. Ik kan het zelf wel waarderen, maar ik heb al aardig wat mensen horen opmerken dat ze zijn stem k-u-t vinden...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-06-2004 17:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 17:58 schreef varanus het volgende:
Is absoluut NIET met sodom en kreator te vergelijken naar mijn mening...

Dat is ook niet wat hij vroeg...

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Orion
Usericon van Orion
Posted 28-06-2004 18:00 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

LOL ik zei niks

[Dit bericht is gewijzigd door Orion op 28-06-2004 18:03]

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 18:01 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 17:59 schreef Chelman het volgende:
Dat is ook niet wat hij vroeg...

Hmm was ik iets te snel...

spelfout weggehaald...

Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 28-06-2004 18:03 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 28 juni 2004 17:59 schreef altx het volgende:
Tsja, pure thrash moet je IMHO niet luisteren voor de 'hardheid'... Daar hebben ze black/thrash en death/thrash voor uitgevonden...

dat vind ik kut. wat ik bedoel is dat het de ballen uit je broek rost zoals i am the war van sodom en de funeral nation lp. dus zo min mogelijk (richting) heavy metal gebeuren.

quote:
Wat betreft de zang: Op deze plaat doet Steve Souza weer de zang (Bonded By Blood is precies de plaat waarop Paul Baloff te horen was) en Souza heeft een heel eigenaardige stem. Ik kan het zelf wel waarderen, maar ik heb al aardig wat mensen horen opmerken dat ze zijn stem k-u-t vinden...

die namen zeggen me geen fuck maar zal het ongetwijfeld kut vinden dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Je Moeder op 28-06-2004 18:04]

altx
Usericon van altx
Posted 28-06-2004 18:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:03 schreef Je Moeder het volgende:
dat vind ik kut. wat ik bedoel is dat het de ballen uit je broek rost zoals i am the war van sodom en de funeral nation lp. dus zo min mogelijk (richting) heavy metal gebeuren.

IMHO gaat-ie wel aardig richting heavy metal... Nee, echt de ballen uit je broek rossen doet-ie naar mijn mening niet.

edit: Sterker nog, aan de hand van wat ik van betreffende discussie heb onthouden, is het eigenlijk misschien meer speed metal...

quote:
Op 28 juni 2004 18:03 schreef Je Moeder het volgende:
die namen zeggen me geen fuck maar zal het ongetwijfeld kut vinden dus.

Ik denk het wel.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 28-06-2004 18:14]

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 18:20 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Nee, echt de ballen uit je broek rossen doet-ie naar mijn mening niet.

Tis maar net hoe je het ervaart.Ik vind dat ie juist wel de ballen uit je broek rost.Der zit een stuk energie in die plaat die ik in veel black en death cd's toch mis.Maar dat zal toch voor iedereen weer anders wezen.

spelfout weggehaald...

altx
Usericon van altx
Posted 28-06-2004 19:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:20 schreef varanus het volgende:
Tis maar net hoe je het ervaart.Ik vind dat ie juist wel de ballen uit je broek rost.Der zit een stuk energie in die plaat die ik in veel black en death cd's toch mis.Maar dat zal toch voor iedereen weer anders wezen.

Daar heb jij weer gelijk in...

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 28-06-2004 19:36 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 28 juni 2004 17:59 schreef altx het volgende:

Baloff had pas een slechte stem, ik heb de man live gezien en het was een aanfluiting zelfs voor mij als grote EXODUS fan!

Souza is in topvorm en is bovendien een hele goede frontman!

Hard??? Thrash is veel harder dan Black en death bij elkaar, blastbeats verzieken elke vorm van heaviness, maar daar zullen de tieners wel niets van begrijpen!

Thrash is IMO de meest agressieve metal die er is! PUNT!

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-06-2004 19:49 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

ik ga daar niet over oordelen, maar Death Angel heerschte OOK fenomenaal op graspop. Over agressie gesproken

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-06-2004 19:50 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 19:36 schreef enforcer het volgende:
Baloff had pas een slechte stem, ik heb de man live gezien en het was een aanfluiting zelfs voor mij als grote EXODUS fan!

Souza is in topvorm en is bovendien een hele goede frontman!

Hard??? Thrash is veel harder dan Black en death bij elkaar, blastbeats verzieken elke vorm van heaviness, maar daar zullen de tieners wel niets van begrijpen!

Thrash is IMO de meest agressieve metal die er is! PUNT!

Ik heb Paul Baloff live niet mee mogen maken, maar Steve Souza is inderdaad een geweldige frontman!

Tja, definieer "hard", ik ben van mening dat blastbeats juist een belangrijk aandeel in de supreme "hardheid" van moderne death metal zijn. Dat thrash metal pure agressie uitstraalt ben ik met je eens en dat is voor mij de reden dat ik thrash metal wel kan waarderen, en ik heavy metal compleet uitkots.

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 19:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:

Tja, definieer "hard", ik ben van mening dat blastbeats juist een belangrijk aandeel in de supreme "hardheid" van moderne death metal zijn.

Tja.Verschillen de meningen ook over.Ik vind de oude death metal bands die weinig tot geen gebruik maakten van blast beats(massacre en dergelijke..)persoonlijk ook harder overkomen dan die bands van tegenwoordig die alles totaal dichtblasten.Maar dat zal ook weer per persoon verschillen denk ik..

spelfout weggehaald...

altx
Usericon van altx
Posted 28-06-2004 20:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ten eerste, ik heb nergens gezegd dat wijlen Paul Baloff een goede stem had.

Ten tweede, ik heb nergens gezegd dat Steve Souza een slechte stem heeft. Alleen dat zijn stem nogal eigenaardig is, hetgeen vrij veel mensen niet kunnen waarderen.

Verder vind ik dat hardheid aan de ene kant en agressiviteit (en energie uitstralen) aan de andere kant twee verschillende begrippen zijn.

Tempo Of The Damned is idd aardig agressief (en straalt een aardige brok energie uit), maar echt hard vind ik 'm niet. Maar aan de andere kant, misschien ben ik ondertussen wel aardig afgestompt door de hoeveelheid black en death metal die ik de laatste tijd tot me genomen heb...

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-06-2004 20:07 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Tempo of the Damned is in mijn ogen (oren) ook niet "hard", eigenlijk ook nauwelijks agressief (Alleen het titelnummer en "Impaler"), maar vooral enorm "lekker". Ik zou het een "heerschende groove" willen noemen.

altx
Usericon van altx
Posted 28-06-2004 20:08 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 19:59 schreef varanus het volgende:
Tja.Verschillen de meningen ook over.Ik vind de oude death metal bands die weinig tot geen gebruik maakten van blast beats(massacre en dergelijke..)persoonlijk ook harder overkomen dan die bands van tegenwoordig die alles totaal dichtblasten.Maar dat zal ook weer per persoon verschillen denk ik..

Ik moet zelf de eerste oldschool death metal band nog tegenkomen die ik *echt* hard vind.
Maar ja, vergeleken bij Hate Eternal is niks hard meer...

But then again, toen ik net naar metal ging luisteren, vond ik alles nog hard. Het heeft IMHO zeker te maken met een bepaalde manier van afstomping (of anders geformuleerd: gewenning). En maten van mij vinden al die bands nog steeds de grootste teringherrie die ze ooit gehoord hebben...

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 28-06-2004 20:13 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 28 juni 2004 19:59 schreef varanus het volgende:

Helemaal mee eens.....de meeste black metal bands klinken als PUSSIES vergeleken met RAZOR of DARK ANGEL....geez leg het eens naast elkaar....of neem Massacre

EXODUS is nooit de meest agressieve thrash band geweest maar meer groove georienteerd maar toch klinken veel nummers op de nieuwe CD behoorlijk venijnig met name door Souza die onwijs aangepist klinkt!

Hell MARDUK klonk gewoon braaf op de No Mercy tussen Nuckear Assault en Testament...alleen de strot van Chuck Billy is al 100 keer bruter dan dat samengeknepen geknerp van die gozer van Marduk....dat is allemaal veel te "licht"..

Als je die oude video's ziet van Dark Angel etc. die gaan zo onmenselijk tekeer livedat is gewoon een stoomwals....als ik dan gisteren Cildren of Bodom of Dimmu Borgir bezig zie is dat gewoon een kleuterspeelzaal in vergelijk!

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 28-06-2004 20:16]

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-06-2004 20:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 20:13 schreef enforcer het volgende:
Helemaal mee eens.....de meeste black metal bands klinken als PUSSIES vergeleken met RAZOR of DARK ANGEL....geez leg het eens naast elkaar....of neem Massacre

euh....Black Metal klinikt zelden 'hard' inderdaad. BM hoort echter niet 'hard' in dezin van beukende thrash of death te klinken.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 29-06-2004 0:08 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

black metal klinkt vaak geniepig, maar om tot het onderwerp terug te komen.

De laatste plaat is geen klassieker, daarvoor heeft het te weinig impact op de soort muziek! Maar het is wel een dijk van een plaat. D'r wordt veel te vaak geschermd met de term 'klassieker'. Alsof we allemaal kleine Onno Cro Mag-jes worden

Son of Evil
Spirit Crusher
Usericon van Son of Evil
Posted 31-08-2004 11:48 by Son of Evil Wijzig reactieProfiel van Son of EvilQuote dit bericht

Ik las vandaag dat de show van exodus die ze laatst op Walrock speelden werd uitgezonden op KinkFM, en dat heb ik dus gemist . Heeft iemand dat optreden, van KinkFM of van de Friese omroep zelf (wat ik begrepen heb werd dat toen ook uitgezonden) opgenomen en is ook bereid dat eventueel naar mp3 te rippen of te kopieren?

[Dit bericht is gewijzigd door Son of Evil op 31-08-2004 11:48]

Wicked Mystic

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com