![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Was vandaag in de muziek zaak ff gaan kijken voor microfoons om gitaar op te nemen. In plaats van de geeikte SM57 kwam die aan met een Sennheiser 606, iemadn ervaring met dit apparaat en hoe de geluidskwaliteit is? ![]() |
|
hehe pas een oude cassetterecorder gevonden, eens kijken of ik er wat leuks mee kan doen. ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
hmm kut die recorder is behoorlijk opgeblazen en werkt irritant. ik zoek beetje goedkope manier om mijn eigen gebas te horen tegelijkertijd met drums en eventueel gitaar. iemand nog tips? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
audacity ![]() ![]() ![]() |
|
hmm ik had vroegah de 1.2.1 en die was behoorlijk instabiel, mar ze hebben nu gelukkig 1.2.4 ![]() altijd wel handig die gratiesj oplossingen ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Ik heb laatst versie 1.2.4 getest en deze was bij mij in ieder geval perfect stabiel. Goede zaak dat er mensen zijn die tijd steken in dergelijke gratis open source software ![]() ![]() |
|
Woei!! Heb weer wat spullen binnen: een Tapco sq2 een Tapco T231 en een behringer B2 pro condensator mic Nu nog alles opnieuw aansluiten enzo... ![]() |
|
quote: Dat vroeg ik me eigenlijk ook af... ![]() |
|
quote: Paul, nu je verhuist bent, neem je nog steeds drums op? The Glorious Dead! ![]() |
|
quote: jup! is binnen! vreemd om met een nieuwe preamp tewerken.. die 1ste mp3 die ik online zette is met 2 goldmikes op drums. Oh´s/snare en roommics. en maak al wel degelijk een verschil.. ik hoef veel minder mijn best tedoen om het vet telaten als me pakweg focusrite preamps (als vind ik die wel tegek bij vocal opnames, vocals zijn er vaak meteen goed/passend door) leuke preamp om er bij tehebben dus, en ik zie nu ook in dat ook verschillende preamps wel degelijk veel verschil maken als je ECHT een professioneel product wil neerzetten. je kunt meteen al pakken wat je wil tijdens de opnames door gewoon een goede passende pre te gebruiken. zo schitterd een Amek die ik momenteel teleen heb op andere dingen veeeeel beter/andere minder als de SPL. moooi werk dit ![]() ![]() "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
Tering! Vanaaf een ruwe mix van onze demo meegekregen van dhr Lampje. Kanx0r, wat klinkt dat ontiegelijk vet! Who's da man? Paul's da man!! ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Yep, ik heb voorlopig een ruimte in veenendaal. Maar ik ben bezig om een pand op het industrieterrein van "hometown" Wageningen te gaan huren. Maar daar heb ik nog niet zo heel veel haast mee, want ik heb het de komende maanden druk genoeg met optreden/touren/opnemen. En om dan ook met een bedrijf te beginnen, is niet zo heel slim, lijkt me. Wel ben ik al bezig om de financiering rond te kunnen krijgen, en om de puntjes op de "I" qua apparatuur en inventaris te kunnen zetten. Er komt dan namelijk ook een oefenruimte bij in (misschien wel twee). De bedoeling is dan om de studio ook aan andere audioengineers te kunnen verhuren, zodat ik ook nog tijd kan hebben voor zelf muziek maken. Op het moment heb ik twee technici op het oog. Een daarvan is al werkzaam in het AV segment, waar hij bijvoorbeeld voice overs opneemt, en audiopostproductie voor televisieprogramma's doet. Maar hij is het werk daar beu, dusss.... Ik moet daar echter nog wel het nodige apparatuur voor aanschaffen, zoals bijvoorbeeld een betacam sp (of een dergelijke) recorder, een tweede werkset met Nuendo (of ProTools) erop, specifieke afluistering, en een AV standaard microfoon (een Neumann U87 of dergelijken). Dit zijn tamelijk hoge uitgaven, dus ik moet zulke dingen met de bank gaan overleggen. En of dat zal lukken is natuurlijk de vraag. Ik ga er dan liever ook voor om de ruimte en computer daarvoor aan mastering eisen te laten voldoen, zodat hij dat dan ook mooi daar kan doen. Die andere jongen is mijn huidige "leerling engineer". Hij heeft veel muzikale aanleg, en enorm gemotiveerd. Hij gaat met mij aan de slag met het maken van stockmuziek (en wat betreft compositie met electronische muziek kan ik juist weer veel van hem leren !), en daarnaast gaat hij ook bands opnemen. Ik zie er wel toekomst in op deze manier. Inmiddels is mijn setup grotendeels opgewaardeerd tot high end klasse, dus aan het apparatuur ligt het niet meer. Hoewel ik natuurlijk wel een gearaddict blijf ![]() Ik heb namelijk weer een microfoon erbij gekocht, dit keer een condensatorklassieker : Telefunken TC 600 ![]() Ik heb mijn video editor uit elkaar. Nu nog een gare pc toetsenbord opsnorren, en dan kan ik van de schakelaars van die videoeditor een inbouwtoetsenbord (34 functietoetsen) voor in de mixer maken, voor welke DAW dan ook. In mijn geval dus CubaseSX. En doordat er lampjes in zitten kan ik die toetsen dus nog verlichten ook. (pimp my console...hahaha). Die editor voor 1 euro op ebay gekocht (met 35 euro verzendkosten). Hier zitten iets meer dan 100 schakelaars in die per stuk nieuw 25 tot 30 euro kosten. Dit maakt DIY goedkoop. lampje ![]() |
|
quote: Yo Bro, thanx !! ![]() ![]() lampje ![]() |
|
Ik ga denk ik mijn Toneport ook inzetten bij zang, er zitten een aantal nagebootste pre-amps in an API lunch box preamp a Neve 1073 an Avalon Vt737 iemand bekend met deze orginele rakkers? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Iemand hier ervaring met een goede mic amp? Of kun je daar ook zo'n pre amp ding voor hangen waar verschillende modules inzitten? ![]() ![]() |
|
quote: Dat zijn alle drie legenden. Die Avalon heb ik wel eens uitgeprobeerd, maar alleen niet met een microfoon...... Ik heb ze wel allemaal uitgeprobeerd met de Focusrite Liquidchannel, maar dat zijn dus ook nagebootste pre's. Alleen heb ik er niet zo heel veel tijd voor gehad (een dag of twee), dus om ze uitvoerig te vergelijken lukte niet (er zaten immers nog 37 micpre emulaties in, en een lading cultcompressors.) Maar post je bevindingen ervan ! Ik ben benieuwd. Ik denk zelf dat de API het helderst zal klinken, de Neve het vetst, en de avalon het mooist. lampje ![]() |
|
quote: ehhhh, hoe bedoel je ? De microfoon sluit je aan op een microfoon pre amp. Die stuurt dan weer een linesignaal uit, zodat je het geluid door een compressor / filter /effectunit/ equaliser / whatever kan sturen. Veel mic pre amps hebben standaard een eq met filers ingebouwd, soms met comppressiemogelijkheden erbij. Naar mijn mening is de kwaliteit van de micpre de één na belangrijkste schakel in het hele opnameproces. Het belangrijkste is de geluidsbron. lampje ![]() |
|
hmm, ik heb zelf ook een pre-amp bij mijn mic gekocht destijds, eens kijken of de toneport dan een beter resultaat gaat geven.. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Wat voor mic pre en wat voor mic ? Toevallig zo'n Joe Meek combi ? Die zijn best okay, hoewel ze wat aan de dure kant zijn. Maar het is allicht beter dan wat er standaard in een mixer zit. ![]() Tenzij je een hele dure mixer hebt, natuurlijk. lampje ![]() |
|
@ Lampje: Ik bedoel: ik ben een beetje aan het kijken voor een mic pre amp, nu weet ik dat er voor gitaren pre-amps bestaan met effectprocessors, zie de Boss GT-6, Behringer V-amp, etc, etc. Nu was mijn vraag, bestaan er ook mic pre-amps die ook verschillende amp modules hebben net als die GT6 bv, en moet ik die daarna nog door een special mic amp laten gaan of rechtstreeks de mengtafel in? ![]() |
|
MM : Ah, okay, nu snap ik je. nou, dan komt er nu een heel verhaal waar ik eerlijk gezegd ook een beetje twee gezichten in heb, want wat je bedoelt wil ik toch ook wel, ondanks de punten die ik je nu ga opsommen : Het probleem met micpre's is dat de bouw ervan erg duur is. De combinatie van verschillende versterkertrappen, inputgedeelten (trafo of electronically balanced), de vorm van gainregeling, outputgedeelten, zorgen voor een specifieke klank. Dit is enigszins na te bootsen. Maar.... nog belangrijker, de snelheid en precisie hoe een pre amp met het signaal omgaat, maakt eigenlijk dat een micpre niet goedkoop te maken is. Goede micpre's zijn meestal discreet gebouwd, dat wil zeggen, er worden geen IC's als versterkers gebruikt. Alleen maar losse transistoren of buizen. Er is totnutoe 1 apparaat waarin goede buizenpreamps nagebootst zijn, en wel de Focusrite Liquid Channel. Maar daar zit dan ook meteen de allerduurste microfoon inputtrafo in, omdat dat ding zo gebouwd is dat hij ook werkelijk de originele trafo's kan benaderen. Dit apparaat kost dan ook aardig wat,en dat druk ik dan nog voorzichtig uit... Om je vraag dus te beantwoorden : Ja, je kunt apparaten kopen die preamps kunnen simuleren, maar nog niet zo dat het ook werkelijk zo goed is (tenzij je een FR LC kan betalen). Zie het anders maar zo : Je kan een Fiat Uno 1000 cc kopen met 15 verschillende kappen van Ferrari, porsche, maserati, enz. Dan ziet het er snel uit, maar de waarheid is alleen dat je nog steeds een trage auto hebt. De toneport (gaaf, wil ik ook hebben !!!!), is eigenlijk zo'n fiat uno, maar waarschijnlijk wel leuk om mee te experimenteren. Als het net zoiets is als een POD, dan is het eigenlijk allemaal maar niets t.o.v. de originelen, maar ook weer wel, want om van alles "The Real Thing" te hebben, ben je een fortuin kwijt. En voor verschillende sounds is het dus hardstikke gaaf ! Je moet alleen niet verwachten dat het net zo goed is. Spectre, wat kosttte die toneport ? Is het nou zoiets als de guitarport ? lampje ![]() |
|
Hmmm, dan kan ik het beste op zoek gaan naar zo'n Toneport en een goeie mic amp, dan mar constant hetzelfde mic geluid, dat kun je met eq en die toneport toch ook nog wel een beetje wijzigen lijkt me ![]() Edit: ik heb wel een standaard pre-amp op mn mixtafel zitten, maar da vind ik niet al te veel. Het gaat wel, maar ik weet zeker dat het beter kan... [Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 02-02-2006 16:49] ![]() |
|
quote: Nee het is niet hetzelfde als de guitarport, daar zit ook andere software bij, de Toneport heeft dezelfde technologie als de podxt pro, het kostte me 129 euro Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote: Ik heb het inmiddels even gecheckt op www.line6.com . lijkt me erg leuk, maar het ding is dus niet standalone te gebruiken, of wel ? Kan ik het naast mijn andere geluidskaart gebruiken ? Hoe doe jij dat t.o.v. Pro Tools en geluidskaart? lampje ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |