![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Nee, die effectprocessor kan ik gelukkig ook per kanaal gebruiken, heb ik speciaal opgelet ![]() Wil dr nog een behringer V-amp pro achterhangen als versterker, of zijn die dingen niet geschikt om als eindversterker te gebruiken bij het opnemen? En iemand nog ervaring met cubase? Kan perfect opnemen, maar krijg geen geluid bij het 2e kanaal, dat wil zeggen, ik neem met mn drumcomputer ene track op, wil m dan afluisteren op de pc, doet ie niet?? ![]() Als ik een gitaarlijn op wil nemen speelt ie ook de drumtrack niet af, is dat normaal of heb ik daar juist die monitors of studio speakers voor nodig? ![]() |
|
quote: Nee, een V-amp gaat niet werken.. Is een versterker-simulator, meer voor gitaar enzo! Net als een POD van Line 6.. (Kun je ook heerlijk synths en drums mee verkrachten, maar dat is een ander verhaal ![]() Gewoon een setje actieve speakers eraan en gaan met die banaan! Wat je probleem met cubase is kan ik vanaf hier niet zeggen.. Wat heb je voor soundcard? Draai je ASIO drivers? Je zou gewoon een spoor op moeten kunnen nemen en dan op een ander spoor een volgende track opnemen... Stuur je je 2e kanaal wel naar je main outs? Check je routing even.. Daar heb ik ook al eens mee lopen kutten! Ben ook dolgelukkig dat Logic bij mij perfect draait en geen gezeik heb ![]() ![]() Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
Dat van die Vamp dacht ik al, maar woui het zeker weten, dan ga ik maar eens kijken voor een paar mnooie actieve speakers. Maar die Vampe heeft wel fijne geluidjes voor je gitaar, dus die komt er zowiezo een. Misschien nog tips voor programma's om op te nemen?? Heb tot nu toe iedere keer gezeik met cubase, werk idd met ASIO drivers, maar dat ding heeft elke keer wel iets waarvan ik niet wil dat ie het heeft... ![]() |
|
Protools! maar dan ben je verplicht hardware er bij aan te schaffen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
dan mag je de staatsloterij wel winnen ![]() ![]() |
|
valt mee, voor 400 euro heb je al wat.. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Gebruik Logic Audio Platinum 5.3, en kan zonder enige problemen 8 sporen tegelijk opnemen.. Natuurlijk afhankelijk van je geluidskaart (Yamaha O1X hier), maar ik vind het een topprogramma! Maar duik eens wat dieper in Cubase, ik weet zeker dat het daarin ook moet kunnen! Zonde als je weer een heel ander programma aan moet leren terwijl het met je favoriete prog ook kan.. Wat voor geluidskaart gebruik je? Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
quote: yo, dude!! welkom terug dan hehehe... Tja, die AWS stond laatst in de SoS en damn.... ![]() qua opname cursussen: ik betwijfel hoeveel zin zulks heeft.. ik zit nu zelf op een "school" voor dit soort dingen maar dingen als mixen zijn echt dingen die je hands on moet leren en sommige theorie is wel handig maar tja... mijn leraren zijn trouwes wel dikke badmutsen.. mischien zijn ze elders wel beter (ik hoop het!!) en WAT heb je bij Andy Classen geleerd? he? he? ![]() ben trouwes voor een VTB1 preamp samen met RNC (en nog een alesis 3630/DBX 266 X voor wanneer de RNC niet lekker gaat, heb ze toch voor mijn liveklussen rondslingeren) voor vocals gegaan en een Joemeek sixQ voor gitaarpartijen e.d... de "studio" moet zijn echte opname vuurdoop nog hebben (met echt een band) maar wanneer het zover is en alles goed gaat post ik wel wat samples.. voor bas maar een Sans amp bestelt, moet nog aankomen... benieuwd wat hij doet in combo met de VTB1 of de joemeek. ![]() "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
vond ik net: http://s62.yousendit.com/d.aspx?id=3UCJQA565BXCK33EO0MKI7EQV1 ![]() is zonder preamp (dus 1ste 2 limiters in de plug in chain om het geluid op bruikbaar volume te pompen ![]() ![]() toch nog best leuk ![]() "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
quote: Soundblaster Audigy, moet me gewoon meer verdieopen in cubase, heb de handleidingen ook wel ergens liggen, maar ik dacht als er iemand dan toch nog een tip heeft daarvoor ![]() ![]() |
|
Heb je Cubase SX ? Dan moet je even via F4 checken hoeveel inputs je geselecteerd hebt. Je kan er dus ook inputs bijmaken, uiteraard weer afhankelijk van je geluidskaart. Ik heb een paar maanden geleden 21 sporen tegelijk opgenomen, en dat ging goed. Een paar tricks van Andy.... Nr 1. hij neemt altijd met dezelfde gitaarset op. (volgens mij, het klinkt iig wel allemaal hetzelfde) nr 2. gebruik altijd nieuwe drumvellen op het drumstel. nr 3. hij neemt 4 slaggitaren op. 2 via gitaarversterker en mic, en 2 extra via een soort recordingamp, wat een soort van radiogeluid geeft, maar dat samengemengd met de andere slaggitaren geeft dat een vol geluid. nr 4. houd de basgitaar zeer minimalistisch, zodat je een goede basis hebt voor de slaggitaren. Als je dus een goede, vindingrijke bassist hebt, dan heb je een probleem om dit geluid te kunnen creëren. Dit is niet wat hij zelf vertelde, maar waar ik achter kwam door het opname proces heen. Voor de rest kwam ik er achter dat hij wel heel leuk TL Audio apparatuur heeft, maar dat hij die dus helemaal niet gebruikt..... ![]() |
|
beetje vreemd van die bassist... colin richardson (volgens mij.. of was het hem van morrisound?) wist death ook tegek te produceren.die hadden digiorgio in hun midden. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
Ja, maar het is dan ook de werkwijze van Andy, en niet die van Colin Richardson of Scott Burns. Volgens mij is Andy ook iemand die autodidact is. Hij doet een hoop dingen die volgens mij niet erg logisch zijn. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat hij wat meer geluidstechnische kennis zou hebben, maar het viel dus wel mee. Hij heeft gewoon zijn eigen manieren om (zijn) geluid neer te zetten, en ik denk niet dat hij een andere sound erg goed kan neerzetten. Dan is het ook nog de vraag of hij dat wilt. Maar laten we eerlijk zijn, het geluid van Scott Burns is ook altijd hetzelfde. Als er verschillen in zijn producties zitten, dan is dat over het algemeen omdat bands ook verschillende muzikale aanpak hebben. Daarom klinkt de nieuwe Krisiun ook anders dan de nieuwe Legion Of The Damned, en ook weer anders dan de nieuwe Sinister. Maar het gitaargeluid verschilt in principe bijna niet. Andy doet gewoon waar hij erg goed in is, en om die reden kiezen bands dan ook voor de Stage One studio. [Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 27-12-2005 23:48] ![]() |
|
lekker saai is dat, steeds hetzelfde gitaargeluid... daarom zijn al die bands ook vreselijk saai, ze kunnen helemaal niks meer zelf verzinnen. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
?!? Hoe bedoel je ? Ik bedoel dat bands voor die studio kiezen omdat ze dat geluid ook graag willen hebben. Als je voor morrisound met Scott Burns kiest, dan kies je toch voor het geluid wat je gegarandeerd krijgt bij hem ? Hetzelfde geldt (weliswaar in mindere mate) toch ook voor Colin Richardson ? De meeste bands zijn niet bezig met een nieuwe sound te creëren. Ze bedenken bepaalde tunes/riffs/whatever, en hebben een bepaald geluid erbij in gedachten, wat volgens hun het beste bij de bedachte muziek aansluit. Dan is het logisch dat je een studio erbij uitkiest die dat het beste kan neerzetten. Vanuit creatief-geluidstechnisch perspectief gezien, is het idd saai. Ik zelf neem daarom ook het liefst van alles wat op. Dan blijf je scherp, en je blijft ontdekken, ipv steeds maar weer hetzelfde te doen. Het tegendeel is echter ook weer iets om over na te denken. Je wordt steeds beter in je eigen geluid als je voor een specifieke sound kiest. En potentiële klanten weten makkelijker de weg naar jouw studio te vinden, omdat je nou eenmaal garant staat voor die specifieke sound. De stage One studio heeft dan ook een wachttijd van minimaal 6 maanden. Hij zit dus behoorlijk volgeboekt ! ![]() |
|
Weet iemand trouwens hoe ik bestanden van Cubase Sx om kan zetten naar mp3 of gewone cd audio? Of welk programma ik daarvoor nodig heb?? ![]() ![]() |
|
quote:Je kunt in cubase SX onder 'file' zelf gewoon de optie 'export' en dan 'audio mixdown' kiezen. In dit menu kun je vervolgens o.a. mp3-format kiezen in alle soorten en maten. Let wel dat je vooraf het gebied selecteert met je locators wat je wilt down-mixen (nieuw woord? ![]() ![]() www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." ![]() |
|
Thnxs ![]() ![]() |
|
Iemand hier trouwens ervaring met cubase? Heb alles goed aangesloten, alles ook goed ingesteld, ook de goede bussen enzo toegewezen, mn pc neemt ook op, want die wave bar doet het, de output bus herkent mn geluidskaart, maar toch heb ik geen geluid bij terugluisteren of de 2e track opnemen??? Iemand enig idee hoe dit komt?? ![]() ![]() |
|
Hey, Check even bij F4 of de outputbussen goed staan. Slaat de meter van de uitputbus uit ? Zoniet, dan staan de kanalen niet naar de juiste bus gerout. Dan moet je per kanaal de juiste instellen (bovenin de mixer, als ze niet aangegeven staan, dan moet je de plus symbolen aanklikken, helemaal links van de kanaalmixer). Als bovengenoemde instellingen goed staan, en je hoort nog steeds niets, dan moet je de vraag nog maar een keer stellen, want dan zal het wel een geluidskaartinstelling of aa aansluitprobleem zijn. ![]() |
|
Ik ben me aan het orienteren op draadloze microfoons voor optredens en presenteren. Wie heeft er ervaring mee? Laat het me weten. Ik ben benieuwd wat nou werkelijk het verschil is tussen de draadloze systemen. Ik richt me op systemen tot ongeveer 250 euro. Ik zat zelf te denken aan deze: http://www.feedback.nl/?id=55&b=171349 ![]() |
|
Heej Danny, dat is lang geleden! ![]() Maarruh, ik ken het merk niet, lijkt me een budget-model --> geen geweldige kwaliteit. Misschien kan je beter op zoek naar een leuke 2e hands? ![]() |
|
Nicoooooooooooo ![]() Ik ben benieuwd wat deze mic kan. Ik ga maar eens op onderzoek bij Feedback en Peter Verspuy. Wil een degelijk ding hebben. Ideaal nu ik minstens 1 keer per maand op de planken sta met Antihelden of als presentator. ![]() |
|
quote: Dan stel ik bij deze de vraag nog een keer, hij neemt op, de metrers slaan uit, maar hoor nog steeds niks ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |