![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
ken je het spul van Elemental Audio? Daar ben ik nu mee aan het knoeien. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
http://www.elementalaudio.com/ ? maar es proberen! ik ga trouwes drums van een bandje waar ik mee bezig was ( www.myspace.com/oharahc ) her opnemen.. ik ben zwaaaarr verliefd op roommics geworden, het verschil tussen de goldmike pre's is ergggg groot en ik ben een appie geweest en heb bij de laatste songs er niet opgelet dat de OH's nog wel netjes stonden wat resulteerde in wat phase problemen. nu alweer zin in! ![]() "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
vond ik online de WAVES GTR zooi http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=2WE49VFHOQUMM18P5YCPZA3ECO ![]() "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
als je nou een mac versie had Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Pro-Tools M-powered is uit voor M-audio hardware ![]() But there is no real me: only an entity, something illusory................ ![]() |
|
quote: Ik ben m nu aan t downen, maar wat is dit precies? alle plugins ofzo? Of een demo pakket?? Vertel, vertel!! ![]() ![]() |
|
quote: Ik had T racks vroeger als VST plug in, maar kan hem nergens meer op vinden (op schijf bedoel ik dan). Als plug in is hij erg tof, standalone heb ik hem nooit gebruikt. Ik vindt van Waves de REQ 6 beter dan de Q equalisers. Maar het liefst gebruik ik de pultec pro ![]() lampje ![]() |
|
Vraagje, ik heb nu een losse EQ en een compressor aangeskoten, maar de EQ doet het niet...?? Het staat als volgt: De EQ gaat via de side chain de gate/compressor in, en dan naar de channel insrts 1 en 2 (zijn alle beide 2 kanaals apparaten), maar die Eq geeft helemaal geen geluid?? Moet ik dit anders neerhangen dan? Volgens de handleidingen stuurde je de Eq door die Gate/compressor heen, en dat naar de channel insert op een mengtafel, maar moet die EQ niet ook nog ergens signaal krijgen ofozo?? ![]() |
|
quote: Zoals je hem nu hebt aangesloten, reageert de compressor op de frequentie die je met de EQ kan instellen. Als je "keylisten" of "sidechainlisten" indrukt, dan kan je de eq instellen. Als je lage frequenties boost, dan reageert de compressor dus op lage tonen (handig voor bassdrum of basgitaar, maar zeker ook voor distorted slaggitaren waar veel "ooommphh" in zit als je de snaren dempt. Als je de equaliser normaal wilt gebruiken, dan moet je hem voor of na de compressor aanluiten, en niet in de sidechain. Voor of na de compressor is een beetje afhankelijk van het geluid (gitaar, bassdrums, snare, zang, etc). Oja, wat betreft je aansluiting : de sidechain van de compressor is meestal een enkele insertjack : Tip=send, ring=return, en sleeve= grnd. Soms zit de send en return omgedraaid, maar dat staat er meestal wel bij vermeld. Je hebt dan dus een Y kabeltje nodig om de eq aan te sluiten. lampje ![]() |
|
Ok, maar hoe sluit ik m dan aan voor of na dat ding? Ik heb nu die compressor op kanaal 1 en 2 lopen, dat werkt, en ik wil dat die het signaal nog door die EQ gaat voordat die die compressor ingaat ![]() |
|
ik heb nodig wat de-esser tips nodig, welke freq halen jullie er bv uit? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
![]() [Dit bericht is gewijzigd door Smoochy op 07-02-2006 11:46] check www.greyonline.com voor de europese tourdata! hoppaaa!! en www.seizure-music.com voor meer vedde shid. ![]() |
|
wat bist ook een ontzettende flikker niet jonge... maar zolang ik je kan treiteren en jij nog geen officieele mod bent ( ![]() ennyway, er was een dergelijk stuk nuttig post wat nu ook weg is en ik ga het niet weer typen dus dan maar snel van een ander forum pikken.. small update... guitarplayer played some bass and added a bit of guitar... so i can make a small mix ollready! to bad he wasn't at his best hahah.... amp is an ampeg top and cab (guitar amp yeah,....) bass was my bass collection bass with bartollini's into tubescreamer into sans amp.. we kinda overdid the distortion heheheh.. lemmy know how this little mix is... allthoughi still have to change some stuff. http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=1J4UNVWDKE0UE2RMYRVVEL1EM1 en Spectre: ik notch het er vaak uit rond de 4000/5000 maar goed..zo doe ik het! merk je trouwes ook dat bij heel veel platen het er gewoon nog inzit? de SSSSHH... en de ESSS? ![]() vooral bands als nickelback e.d.. heel suf. [Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 07-02-2006 15:52] "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
Ik had eerst nogal veel de neiging om het eruit te halen, maar dat laat ik tegenwoordig meestal wel zitten. Je hebt de sibilanten namelijk toch nodig, anders gaat het snel dood klinken. Af en toe is de combinatie Zanger/microfoon niet helemaal goed, en doe je er beter aan een andere microfoon te gebruiken. De combinatie zanger/microfoon kan namelijk af en toe nog wel eens behoorlijk de sibilanten versterken. Dat de-essen vind ik meestal klote. EQ werkt IMO meestal wat mooier dan compressie, maar liever doe ik het helemaal niet, en ik heb een hoop verschillende plugs en gear ervoor uitgeprobeerd. De frequenties die JB noemt zijn idd de juiste frequenties, hoewel ik ze soms ook hoger pak (tot aan de 7 kHz). Let op de bandbreedte van je EQ. lampje ![]() |
|
Oja, niet overdrijven met het de-essen ! Als je teveel op de "S" gefocust bent blijf je je eraan storen, en dat moet je niet doen... De "S" hoort erin te zitten/bovenuit te steken. lampje ![]() |
|
quote: Insert send > input EQ output EQ > input compressor output compressor > Insert Return. Als je de eq van je mengtafel gebruikt, dan zit die normaal gesproken voor de insert. lampje ![]() |
|
Hehe, het was me ondertussen zelf al gelukt, maar toch bedankt ![]() ![]() |
|
'kay dan ! ![]() lampje ![]() |
|
help! K zit te klooien met cubase.... Het opnemen van het eerste spoor was geen probleem, maar nu probeer ik er een tweede spoor onder te zetten en dan krijg ik ontzettende echo van het eerste spoor er bij...wat moet ik doen>????????????? wait for me dragon, we'll meet in the sky ![]() |
|
quote: Heb je de record-button van spoor 1 wel afgezet? (Ben Logic-gebruiker ipv Cubase, maar zal wel ongeveer hetzelfde werken..) Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
waarschijnlijk bakkkkkken latency. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
quote:uiteraard, lag ook niet aan cubase achteraf maar aan de geluidsinstellingen op mn computer zelf ![]() ![]() wait for me dragon, we'll meet in the sky ![]() |
|
bedankt vor de de-ess tips, dat word dan notchen. Ik las van het weekend nog een gaaf stuk over de producer van de laatste "The Darkness" plaat, Roy Thomas Baker. Als je leest wat er allemaal voor die plaat gedaan is, je schrikt je kapot haha. Ik heb er wel weer inspiratie door gekregen, bijvoorbeeld het opnemen van zang met verschillende mics tegelijkertijd. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
sound on sound heerst de pan dan ook uit ![]() "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |