|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Heb ik dat gezegd ? Nee. Eerst lezen, dan miepen |
|
quote: Jep....maar energie noch massa gaat nooit verloren. Het wordt enkel geconverteerd... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: het is toch niet overal langer licht dan donker? Op zich klopt het hier wel maar ik vraag me af hoe dit netto gezien wereldwijd is. en als uiteindelijk de gehele plant is afgestorven en omgezet. hoe zit het dan met de balans? en het laatste argument geldt alleen omdat ik tijdens mijn leven reeds veel energie heb afgestaan. mijn energieuitwisselingen moeten uiteindelijk wel nul zijn aangezien de wet van behoud van energie een van de meest stevige fundamenten in de natuurwetsnchap is (en zelfs ik er aan moet voldoen , overigens wel interssant punten die je geeft) |
|
quote: Niet alleen planten nemen CO2 op, kalksteen onstaat ook uit CO2 en Ca2+ ionen, dat komt terecht op de bodem van de oceaan en dat komt weer in de atmossfeerterecht door vulkanen, eigenlijk ligt het nooit vast het zit alleen in een stuk van de kringloop(en kan op zo'm moment minder schadelijk zijn) dit vond ik op encarta quote: ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: CO2 wordt veel opgeslagen in de oceaan. echter, dat is een "dynamisch evenwicht". bij een verlmindering in de atmosfeer komt er weer CO2 uit de oceaan in de atmosfeer terecht. Die balansen opstellen is echt geen makkie. |
|
quote: jah dat is diffusie, maar het kan ook opgeslagen worden in de vorm van kalksteen, en dan kan het niet meer vrijkomen voordat het in een trog verdwijnt ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: hoe reageert co2 tot kalksteen (CaCO3????) via plankton ofzo? |
|
quote: Nee als je CO2(g) door kalkwater(CaOH) geleid krijg je CaCO3. Kalkwater is dan ook het reagens voor CO2 ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: ha, okee. maar plankton neemt ook co2 op. indien er een deeltje co2 door plankton wordt opgenomen , en deze sterft afdaalt deze de dipe oceaan in. dat is dus wel co2 verwijderen uit het systeem. |
|
quote: Werkt hetzelfde als bij planten al die plankton bij elkaar wordt weer samengeperst en kan aardgas of olie worden Ik denk dat het belangrijker is dat we de flora intact houden ipv minder CO2 uitstoten, pure CO2 kan veel minder kwaad dan de giftige stoffen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Als CO2 niet de limiterende factor is zal er dus ook niet veel meer plantengroei zijn als de CO2-concentratie toeneemt. Ook een leuk artikeltje: http://www.knmi.nl/voorl/nader/pentagonscenarioreactie.htm |
|
quote:Meeste kalksteen is overigens gewoon van riffen of plankton achtige beestjes (bijvoorbeeld de kalkkliffen van Engeland). [Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 26-02-2004 17:55] |
|
dus al het co2 gaat indirect naar de zeebodem en niet in de lucht? Dan hadden we heel wat geld kunnen besparen met al die conferenties. |
|
quote: Wetenschap is jammer genoeg voor een groot deel politiek ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: lol |
|
quote: dat artikel zal wel dicht bij de waarheid zijn,dat amerikaanse artikel heb ik niet gelezen ; ik denk dat over zeespiegelstijging men zich in NL niet druk hoeft te maken als men bereid is te investeren in wetenschap en techniek mbt zee/waterwering etc en innovatieve ideeen om toch te kunnnen overleven ondanks zeespiegelstijging ( volgens mij gaat men in de richting van drijvende stukken land/boerderijen ) [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 27-02-2004 2:10] |
|
quote: Veel van de zeespiegelstijging is achterhaald, want de dichtheid van ijs is kleiner dan die van water(doe maar eens een ijsklontje in een glas water en na het smelten daalt de spiegel), alleen op antarctica ligt een groot stuk op het land wat dan wel weer voor een stijging zorgt, maar ik geloof niet in een stijging van 60 to 70 meter zoals wel eens is beweerd. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Maar de zeespiegel hoeft niet zo veel te stijgen opdat zij hier verzuipen. Ook neerslag is toegenomen, wat op een bepaald punt niet meer kan worden afgevoerd. plus toename van verhard oppervlak, plus smelten van ijs op toppen van bergen etc. |
|
Tjesus, ik wist niet dat we zoveel oplettende scheikunde en natuurkunde leerlingen hier hadden op ut forum Feit blijft wel dat een groot aantal menselijke activiteiten wel degelijk schade toebrengen aan het milieu op grote schaal * en dat we in weze bezig zijn ons geen moer aan te trekken van datgene waar wij afhankelijk van zijn, namelijk de natuur. * zelfs als je niet in broeikas effect gelooft, wat bullshit is, aangezien het broeikas effect een van nature normaal proces is van de aarde, kun je moeilijk ontkennen dat we het grondwater d.m.v. overbemesting aan het vervuilen zijn (zelfs door de zure regen die dientengevolge ontstaat ontkennen terwijl onze monumenten steeds meer eroderen?), dat we de zeeën en rivieren volpompen met afval van fabrieken, dat we cfk's en andere metalen de lucht in breng op grote schaal, dat wij steeds meer de natuur indammen en de dieren om ons heen steeds minder ruimte gunnen, dat wij de dieren die we eten helemaal geen ruimte gunnen en in feite het ontstaan van nieuwe dierziekten bevorderen, dat we roekeloos omspringen met alle vergangbare grondstoffen, meest van alles olie, waar dus de connecties van Amerika wel heel duidelijk zijn. Dat wij ons maar voortplanten en voortplanten zonder enige gedachte aan of de aarde wel genoeg draagkracht heeft voor zo een grote hoeveelheid etende, neukende, kotsende, poepende, consumerende mensen.... Misschien dat dit rapport is losgelaten om Bush in diskrediet te brengen, misschien is het slechts een instrument om zijn val teweeg te brengen of Europa te laten schrikken en tot actie te bewegen zoals Azagtoth in zijn conspiracy mode al heeft verklaard. Feit blijft wel dat zelfs als dit rapport overtrokken is en een geval is van "cry wolf", dat wij wel nog steeds bezig zijn onze planeet te verneuken, en dat we werken aan onze ondergang, al is dat dan misschien niet over een jaar, of vijftig jaar, maar komen zal het, en dan is spijt dus ECHT te laat. "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
De weerdienst kon nog niet voorspellen dat het vandaag zo fel ging sneeuwen, wat zouden ze toch weten wat er verde gaat gebeuren ? |
|
quote:Die neerslag word zeker een groot probleem, bij 1 graad stijging is er 10% meer neerslag, maar dan valt er in 1 keer veel meer en veel plaatselijker, dus dat worden wat overstromingen dan. Sommige mensen denken dat 1 graad warmer geen ene reet uitmaakt of lekker warm is, maar tijdens de ijstijden stond de poolkap tot aan half Nederland() maar het was maar 5 graden kouder... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Om precies te zijn : lijn Haarlem Utrecht Nijmegen |
|
quote: quote: het meest zorgwekkende is dat veel milieuvervuilingen zinloos zijn, we zijn te slordig. quote: Metalen in de lucht, das toch knap maar de zure regen in de stad komt omdat de uitlaatgassen zich daarzo bevinden. quote: anders was het 2 jaar geleden wel uitgebracht. quote: Tja het is ook niet echt te stoppen lijkt mij. Of we moeten af en toe een grote zuivering houden bacteriestammen die heel goed gedijen en het snelst verspreiden zijn ook snel weer dood door voedsel tekorten enzo. het is gewoon de natuur, als een soort snel komt zal hij ook snel weer verdwijnen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Milieumaatregelen zijn "te duur". |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |