IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : versnellen en verharden samenleving. Vorige pagina | Volgende pagina
Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-04-2004 16:43 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 april 2004 16:40 schreef Jenje het volgende:
De jongeren vervelen zich .. bullshit.

SCHOOL, WERKEN



school = vervelen



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-04-2004 16:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 16:43 schreef Audiophile het volgende:
school = vervelen

Ga een nuttige studie doen dan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-04-2004 16:44 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 16:38 schreef Audiophile het volgende:
wij = de maatschappij
Over dat gebeuren over eerder een allochtoon dan een meppende nederlander liet ik me waarschijnlijk wat gaan in me orakelen. Moet op jacht naar harde feiten.


Waar jij het over had is maar op een klein deel van de maatschappij van toepassing.

quote:
Op 13 april 2004 16:38 schreef Misanthrope het volgende:
Is het laf wanneer je iemand niet slaat, wanneer hij het verdient om geslagen te worden? Ik kan me nog herinneren dat die jongen in Venlo dood werd geslagen, terwijl omstanders niets deden, NIETS! Dat noem ik laf.



Dat ligt eraan wanneer je vindt dat iemand geslagen moet worden, als je iemand slaat omdat hij naar je kijkt is het wat anders dan dat je ingrijpt als er een jongen dood wordt geslagen. Maar iedereen heeft een andere grens wat dat betreft.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2004 16:48 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 16:44 schreef Schaep het volgende:
Waar jij het over had is maar op een klein deel van de maatschappij van toepassing.




Dat ligt eraan wanneer je vindt dat iemand geslagen moet worden, als je iemand slaat omdat hij naar je kijkt is het wat anders dan dat je ingrijpt als er een jongen dood wordt geslagen. Maar iedereen heeft een andere grens wat dat betreft.
Juist, en die grens is bij ons in zoverre vastgelegd dat het taboe is om op te komen voor jezelf, op te komen voor je eigen rechten (ook op grotere schaal, als maatschappij op te komen voor het land). Deze grenzen komen voort uit onze overdreven tolerantiedrift die sinds +/- 1750 de dienst uitmaakt in Nederland. Voor externen is het dus des te makkelijker om deze 'laffe' Nederlanders met fysiek geweld 'te onderdrukken'.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-04-2004 16:49 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 13 april 2004 16:48 schreef Misanthrope het volgende:
Juist, en die grens is bij ons in zoverre vastgelegd dat het taboe is om op te komen voor jezelf, op te komen voor je eigen rechten (ook op grotere schaal, als maatschappij op te komen voor het land). Deze grenzen komen voort uit onze overdreven tolerantiedrift die sinds +/- 1750 de dienst uitmaakt in Nederland. Voor externen is het dus des te makkelijker om deze 'laffe' Nederlanders met fysiek geweld 'te onderdrukken'.

ik denk dat daarbij een rol speelt dat sommige Nederlanders ook wat te verliezen hebben , en probleemjongeren niet ,



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-04-2004 16:55 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 16:48 schreef Misanthrope het volgende:
Juist, en die grens is bij ons in zoverre vastgelegd dat het taboe is om op te komen voor jezelf, op te komen voor je eigen rechten (ook op grotere schaal, als maatschappij op te komen voor het land). Deze grenzen komen voort uit onze overdreven tolerantiedrift die sinds +/- 1750 de dienst uitmaakt in Nederland. Voor externen is het dus des te makkelijker om deze 'laffe' Nederlanders met fysiek geweld 'te onderdrukken'.


Het lijkt mij niet dat het een taboe is geworden om op te komen voor jezelf, er worden genoeg protestacties georganiseerd en veel mensen laten nog steeds duidelijk hun mening horen. En ik denk ook echt niet dat het voor bijvoorbeeld allochtonen makkelijker is om Nederlanders om die reden onder de duim te houden, zij kunnen hier ook echt niet doen waar ze zin in hebben.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2004 17:02 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 16:55 schreef Schaep het volgende:
Het lijkt mij niet dat het een taboe is geworden om op te komen voor jezelf, er worden genoeg protestacties georganiseerd en veel mensen laten nog steeds duidelijk hun mening horen. En ik denk ook echt niet dat het voor bijvoorbeeld allochtonen makkelijker is om Nederlanders om die reden onder de duim te houden, zij kunnen hier ook echt niet doen waar ze zin in hebben.
Protestacties om voor jezelf op te komen, voor je belangen nu en in de toekomst? Of protest acties om voor politiek op te komen of voor je portemonnee op korte termijn? Wat is het nut van die protestacties (ze werken alleen als een grote groep hetzelfde denkt, alleen kun je geen protestactie uitvoeren)? Je komt dus op voor een groep, die niet eens per se je eigen belangen behartigen. En waar maak je uit op dat allochtonen hier niet alles mogen doen waar ze zin in hebben? Er is een groep allochtonen die doen waar ze zin in hebben, of het nu mag of niet, en het wordt getolereerd, althans, het werd getolereerd tot het huidige kabinet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-04-2004 17:05 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 13 april 2004 17:02 schreef Misanthrope het volgende:
, en het wordt getolereerd, althans, het werd getolereerd tot het huidige kabinet.

van mij mag dat wel veel strenger dan wat het huidige kabinet van plan is mbt dit soort problemen , wil overigens niet zeggen dat ik alles wat het kabinet van plan is , goed vind .



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2004 17:06 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 17:05 schreef Vinay het volgende:
van mij mag dat wel veel strenger dan wat het huidige kabinet van plan is mbt dit soort problemen , wil overigens niet zeggen dat ik alles wat het kabinet van plan is , goed vind .
Idem.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-04-2004 17:14 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 17:02 schreef Misanthrope het volgende:
Protestacties om voor jezelf op te komen, voor je belangen nu en in de toekomst? Of protest acties om voor politiek op te komen of voor je portemonnee op korte termijn? Wat is het nut van die protestacties (ze werken alleen als een grote groep hetzelfde denkt, alleen kun je geen protestactie uitvoeren)? Je komt dus op voor een groep, die niet eens per se je eigen belangen behartigen. En waar maak je uit op dat allochtonen hier niet alles mogen doen waar ze zin in hebben? Er is een groep allochtonen die doen waar ze zin in hebben, of het nu mag of niet, en het wordt getolereerd, althans, het werd getolereerd tot het huidige kabinet.


Over het algemeen is het wel het geval dat er mensen zijn die jouw mening delen en dus worden ook jouw belangen behartigd als je een protestactie uitvoerd, of dat probeer je tenminste te bereiken. En hoezo wordt het getolereerd als allochtonen alles doen waar ze zin in hebben? De regels mogen wat mij betreft wel wat strenger worden maar alles doen waar ze zin in hebben vind ik overdreven.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 13-04-2004 21:15 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Goed. We zijn aangeland op het punt dat we met z'n allen weer vingertjes wijzen. En er zitten ook hele goede opmerkingen tussen, dat zal ik niet zeggen. Maar hoe zit het met jezelf? Is het altijd maar "die ander"? Kun je ook iets aan jezelf veranderen? Want anderen zijn laf als ze een jongen doodgetrapt zien worden en niks doen? Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Helden op sokken genoeg, in Nederland. Of nog kleinschaliger: stel, ieamd laat in een winkel iets vallen, en laat het liggen. Wat doe je dan?


metaldennis
Rise, rise, rise, rise......Mighty dragon rise!
Usericon van metaldennis
Posted 13-04-2004 21:16 by metaldennis Wijzig reactieProfiel van metaldennisQuote dit bericht

opkankeren met die domme mietjesopmerkingen.


One for the pain and two for my name


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 13-04-2004 21:21 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 13 april 2004 21:16 schreef metaldennis het volgende:
opkankeren met die domme mietjesopmerkingen.


Ik lach me kapot als jij ooit eens die ziekte krijgt. Zal je wel anders piepen, kneus.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-04-2004 21:24 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 april 2004 21:16 schreef metaldennis het volgende:
opkankeren met die domme mietjesopmerkingen.
Kun jij voortaan met een bordje met 'Kneusje' rondlopen? Dan zal ik je laten voelen hoe de samenleving verhardt... dan vindt je het vast nog steeds zo stoer dat niemand je te hulp komt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-04-2004 22:05 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 13 april 2004 21:15 schreef Killing Zoe het volgende:
. Of nog kleinschaliger: stel, ieamd laat in een winkel iets vallen, en laat het liggen. Wat doe je dan?

meestal help ik wel iemand als deze hulp nodig heeft , ik wordt ook geholpen , over het algemeen is er niet veel verharding denk ik , misschien dat bepaalde groepen wat meer overlast veroorzaken (uit verveling -->harde aanpak/discipline oplossing ) ?
ik denk dat iedereen ook harde eigenschappen moet ontwikkelen btw

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 13-04-2004 22:19]



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-04-2004 22:52 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 21:15 schreef Killing Zoe het volgende:
Goed. We zijn aangeland op het punt dat we met z'n allen weer vingertjes wijzen. En er zitten ook hele goede opmerkingen tussen, dat zal ik niet zeggen. Maar hoe zit het met jezelf? Is het altijd maar "die ander"? Kun je ook iets aan jezelf veranderen? Want anderen zijn laf als ze een jongen doodgetrapt zien worden en niks doen? Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Helden op sokken genoeg, in Nederland. Of nog kleinschaliger: stel, ieamd laat in een winkel iets vallen, en laat het liggen. Wat doe je dan?
Outsourcen, jaja, daar zijn mensen goed in. Ik persoonlijk ben behulpzaam voor andere mensen en probeer zoveel mogelijk overlast dat door anderen is veroorzaakt te neutraliseren. Hoe ik zou reageren wanneer ik zou zien dat iemand doodgetrapt wordt? Of ik er tussen zou springen weet ik niet, maar 1 ding weet ik zeker, ik zou de politie bellen en duidelijk laten horen/weten dat ik de politie aan het bellen ben. Het is lastig, want je weet niet of je op de noodzakelijke hulp van de omstanders kunt rekenen wanneer jij het (vermeende) slachtoffer hulp probeert te bieden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-04-2004 22:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 11:20 schreef bor het volgende:
zekerheid...
Dat is dus 1 ding wat je nooit krijgt.
Neem je standaard leventje , je 9 tot 5 baantje ,je vrouwtje + kinderen.
Leef dag in dag uit hetzelfde, maar nog heb je geen zekerheid.
Er kan altijd iets gebeuren dat is toch juist leven ?
Je kan op de bank gaan zitten de klok valt naar beneden en dat was je leventje
nou ik maak er liever iets van en zekerheid hoef ik niet eens te horen...

Voor een schappelijke premie is bij ons zekerheid te koop -- vraag bij uw lokale verzekeringsagent naar de voorwaarden.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-04-2004 22:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 22:52 schreef Misanthrope het volgende:
Outsourcen, jaja, daar zijn mensen goed in. Ik persoonlijk ben behulpzaam voor andere mensen en probeer zoveel mogelijk overlast dat door anderen is veroorzaakt te neutraliseren. Hoe ik zou reageren wanneer ik zou zien dat iemand doodgetrapt wordt? Of ik er tussen zou springen weet ik niet, maar 1 ding weet ik zeker, ik zou de politie bellen en duidelijk laten horen/weten dat ik de politie aan het bellen ben. Het is lastig, want je weet niet of je op de noodzakelijke hulp van de omstanders kunt rekenen wanneer jij het (vermeende) slachtoffer hulp probeert te bieden.

Dat is misschien nog wel het meest jammere aan onze samenleving; dat als je er tussen spring je nog maar moet afwachten of er anderen gaan helpen en je niet samen met het eerste slachtoffer doodgeschopt wordt.

Zelf heb ik 1 keer zoiets akeligs meegemaakt. We waren de avond voor Pinkpop (2001 geloof ik) al op een benzinestation in Landgraaf waar al veeeel meer PP-gangers waren en op een gegeven moment kwamen er wat locals, die duidelijk niet de meeste sociale mensen waren, door de groepen mensen buiten heen lopen. Op een gegeven moment kreeg één van die lui een voetbal tegen zich aan en echt binnen een seconde lag de dude die die bal trapte op de grond en begon die local erop in te trappen, echt superziek. Toen ben ik, gelukkig tegelijk met een van de maten van het slachtoffer tussen gestapt, anders was het goed misgelopen. Weet nog wel dat ik daarna nog stond te trillen op m'n benen, bah.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-04-2004 17:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

elsevier geeft elkaar een lijst van beste scholen (zowel basis als middel als hoger), trouwens


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 14-04-2004 17:23 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 14 april 2004 17:19 schreef ghoulliette het volgende:
elsevier geeft elkaar een lijst van beste scholen (zowel basis als middel als hoger), trouwens

Dat boeit de jongeren echt niet daar gaat het om de afstand die ze moeten fietsen...



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 14-04-2004 17:36 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 april 2004 21:16 schreef metaldennis het volgende:
opkankeren met die domme mietjesopmerkingen.
Vrucht van de theo maassen maatschappij



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-04-2004 17:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 16:43 schreef Audiophile het volgende:
school = vervelen


quote:
Op 14 april 2004 17:36 schreef Audiophile het volgende:
Vrucht van de theo maassen maatschappij


Vrucht van de: 'school = vervelen = later handje ophouden = ' maatschappij


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-04-2004 18:01 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 14 april 2004 17:56 schreef Chelman het volgende:
Vrucht van de: 'school = vervelen = later handje ophouden = ' maatschappij



Kortom, loop bij een ROC, MAVO, of poolcentrum op een gemiddelde schooldag langs en je pikt al gauw de nieuwe generatie met "carriere sociale dienst" er uit...



[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 14-04-2004 18:02]


Een kleine snol zit zo vol.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-04-2004 18:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dus alle Mavo scholieren zijn lui? Alsof ze nog niet gedemotiveerd genoeg zijn door al het gezeik.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2004 19:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 16:43 schreef Audiophile het volgende:
school = vervelen



school is voorbereiden op je toekomst

maar beter: school is wat JIJ ervan maakt.

ed: chelman was me voor

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 14-04-2004 19:37]


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen