IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : versnellen en verharden samenleving. Vorige pagina | Volgende pagina
EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 12-04-2004 22:07 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2004 22:05 schreef Voice Of Doom het volgende:
Verder alles goed?





euhm ja

problemen mee?


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 12-04-2004 22:08 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Nee hoor...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 12-04-2004 22:31 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2004 9:47 schreef ghoulliette het volgende:
terug naar de Zuilen!!! want nu hebben we eindelijk ons eigen leven, maar we kunnen het niet aan.


Toen was er tenminste duidelijkheid, nu klooit iedereen maar wat aan.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaƮt point."


Botzwaard
Usericon van Botzwaard
Posted 12-04-2004 22:37 by Botzwaard Wijzig reactieProfiel van BotzwaardQuote dit bericht

tja... je moet gewoon zorgen dat je het goed voor jezelf heb , beetje medeleven kan geen kwaad..


Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 12-04-2004 22:48 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 12 april 2004 22:37 schreef Botzwaard het volgende:
tja... je moet gewoon zorgen dat je het goed voor jezelf heb


Daar snapt iemand het


Life doesn't get much better than this!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-04-2004 9:54 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2004 22:31 schreef Phaestus het volgende:
Toen was er tenminste duidelijkheid, nu klooit iedereen maar wat aan.

"een mens wil geen kennis, maar zekerheid"

beste filosofische uitspraak, ook verkrijgbaar op poster formaat bij uw plaatselijke boekhandel.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-04-2004 10:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ach ja.. verharding van de samenleving, versnelling, 24-uurs-maatschappij.. allemaal van die halfloze termen.. het lijkt wel een hype.. en een die zichzelf blijft voeden doordat 'het volk' het er alleen maar over kan hebben..

Al met al valt het allemaal wel mee.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-04-2004 10:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 9:54 schreef ghoulliette het volgende:
"een mens wil geen kennis, maar zekerheid"

beste filosofische uitspraak, ook verkrijgbaar op poster formaat bij uw plaatselijke boekhandel.


Lol.. laten we allemaal bekeren tot de Islam, of het Christendom.. wordt een kutleven maar wel met zekerheid


bor
Drommels, Drommels en nog eens Drommels
Usericon van bor
Posted 13-04-2004 11:20 by bor Wijzig reactieProfiel van borQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 9:54 schreef ghoulliette het volgende:
"een mens wil geen kennis, maar zekerheid"

beste filosofische uitspraak, ook verkrijgbaar op poster formaat bij uw plaatselijke boekhandel.


zekerheid...
Dat is dus 1 ding wat je nooit krijgt.
Neem je standaard leventje , je 9 tot 5 baantje ,je vrouwtje + kinderen.
Leef dag in dag uit hetzelfde, maar nog heb je geen zekerheid.
Er kan altijd iets gebeuren dat is toch juist leven ?
Je kan op de bank gaan zitten de klok valt naar beneden en dat was je leventje
nou ik maak er liever iets van en zekerheid hoef ik niet eens te horen...


We live in a world where people would rather close their eyes than ever admit that we're anything but civilized


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 13-04-2004 11:32 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm..het is ook maar hoeveel jezelf laat meeslepen met wat de "massa" wil. Bij mij staat genieten en welzijn op nummer 1 en niet constant meer hebben en meer consumeren..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


bor
Drommels, Drommels en nog eens Drommels
Usericon van bor
Posted 13-04-2004 11:35 by bor Wijzig reactieProfiel van borQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 11:32 schreef Borgia II het volgende:
Hmm..het is ook maar hoeveel jezelf laat meeslepen met wat de "massa" wil. Bij mij staat genieten en welzijn op nummer 1 en niet constant meer hebben en meer consumeren..



Wat de massa wil is zowieso bullshit
daar kan ik wel zoveel voorbeelden van noemen.
Meer meer en meer consumeren,

Ik zorg ervoor dat ik me red ,met wat ik heb.




We live in a world where people would rather close their eyes than ever admit that we're anything but civilized


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 13-04-2004 11:56 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 9:54 schreef ghoulliette het volgende:
"een mens wil geen kennis, maar zekerheid"

beste filosofische uitspraak, ook verkrijgbaar op poster formaat bij uw plaatselijke boekhandel.


DAT de BESTE filosofische uitspraak? HAHAHAHA

ik kan mij al voorstellen waarom zoiets in posterformaat verkrijgbaar is


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-04-2004 12:17 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

We kunnen ook allemaal denken dat de samenleving harder wordt omdat je nu moorden van rond de hele wereld te zien krijgt, en het weet als er een seriemoordenaar actief is in een compleet ander gedeelte van de wereld...

Misschien is de mens inwendig nog even geweldddadig als voorheen, maar zijn er nu slechts meer mensen en meer media die het beeld van een steeds gewelddadiger wordende samenleving verheerlijken teneinde de kijkcijfers lekker hoog te houden,

Moord Scoort!!!
Bloed doet de kijkcijfers goed !!!



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-04-2004 12:18 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 april 2004 12:17 schreef Phriar het volgende:
We kunnen ook allemaal denken dat de samenleving harder wordt omdat je nu moorden van rond de hele wereld te zien krijgt, en het weet als er een seriemoordenaar actief is in een compleet ander gedeelte van de wereld...

Misschien is de mens inwendig nog even geweldddadig als voorheen, maar zijn er nu slechts meer mensen en meer media die het beeld van een steeds gewelddadiger wordende samenleving verheerlijken teneinde de kijkcijfers lekker hoog te houden,

Moord Scoort!!!
Bloed doet de kijkcijfers goed !!!



en het is natuurlijk makkelijker om de marrokanen de schuld te geven...



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-04-2004 12:21 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

het is altijd makkelijker anderen de schuld te geven


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 13-04-2004 12:25 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 12:18 schreef Audiophile het volgende:
en het is natuurlijk makkelijker om de marrokanen de schuld te geven...


Hmm, loop maar es een paar dagen rond in Gouda..ben benieuwd of je dan nog gunstig denkt over Marokanen..

Bovendien het gevoel van onveiligheid wordt ook erg versterkt wanneer de media er massaal bovenop springt..het bekende elkaar zaken aanpraten..

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia op 13-04-2004 12:26]


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-04-2004 15:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 12:18 schreef Audiophile het volgende:
en het is natuurlijk makkelijker om de marrokanen de schuld te geven...


Marokkanen krijgen de schuld omdat ze het ook doen. of zijn berichten zoals onderstaand die nagnoeg dagelijks wordsen geplaatst een verzinsel van de media?

Marokkaanse jeugd belaagt Haagse tempel


Een Hindoe-tempel in Den Haag wordt al langere tijd belaagd door een groep jongens van Marokkaanse komaf. Hindoestaanse jongeren zijn dat nu zo zat dat ze tegenacties willen beramen. De tempel die doelwit is van de groep Marokkanen betreft de Ram Mandir, die ligt aan de Mijtenstraat in de Schilderswijk.

De Marokkaanse jongens duwen hondenpoep door de brievenbus van het heiligdom, hebben twee keer ingebroken, een heilig beeld gestolen, geplast in heilige ruimten en zo'n 1500 euro uit de collectebussen gestolen. Hindoepriester S. Ramdhani: ''Ze spugen, laten bezoekers niet door en hebben twee oudere dames van hun tas beroofd en daarna bedreigd om geen aangifte te doen. Onze tempelsecretaris is aangevallen met een stok.''

Ramdhani probeert een treffen tussen hindoejeugd en de Marokkanen uit alle macht te voorkomen: ''Als groepen jongeren van de ene afkomst en groepen jongeren met een andere afkomst zich gaan bundelen tegen elkaar, krijg je ernstige toestanden. Die moeten we in Nederland absoluut niet hebben.'' Wel is Ramdhani zeer verbolgen over de zaak. Vorig jaar kreeg hij nog een lintje van de koningin voor zijn bijdrage aan de integratie in de wijk. De tempel ontvangt elk jaar duizenden Haagse leerlingen om voorlichting te geven over het hindoegeloof en vangt probleemjongeren op. Ook beijvert Ramdhani zich sinds de aanslagen van 11 september 2001 voor het verbeteren van de betrekkingen tussen christenen, Hindoes en moslims.

De aanhoudende overlast van de Marokkaanse jeugd heeft het idealisme van Ramdhani geen goed gedaan. Hij overweegt zelfs uit het 11-septemberoverleg te stappen. ''Ik voel me gediscrimineerd. Waarom kiezen ze precies onze tempel uit? Hier vlakbij is een moskee. Waarom gaan ze daar niet plunderen? Ze haten het hindoegeloof zeker. Ik weet het anders ook niet.''

PvdA-gemeenteraadslid Rabin Baldewsingh heeft burgemeester Deetman inmiddels om hulp gevraagd.De politie zegt dat de kwestie ''op de agenda staat''.



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-04-2004 15:29 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 13 april 2004 9:54 schreef ghoulliette het volgende:
"een mens wil geen kennis, maar zekerheid"

beste filosofische uitspraak, ook verkrijgbaar op poster formaat bij uw plaatselijke boekhandel.

mens wil zich ontwikkelen in een bepaalde richting liefst bepaald door de eigen ziel ,denk ik , vanuit vastigheid zekerheid ,
relevante kennis,of methodes om deze kennis te verkrijgen lijken me wel belangrijk om de maatschappij in stand te houden .

verharding is soms nodig ( om bv probleemgedrag aan te pakken als er geen alternatieven zijn ), verfijning ook ( bv techniek en innovatie , ontwikkeling van therapie etc )
de maatschappij is niet algeheel verhard , maar op sommige punten , en op andere punten verfijnd



Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 13-04-2004 15:35 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 13 april 2004 15:29 schreef Vinay het volgende:
mens wil zich ontwikkelen in een bepaalde richting liefst bepaald door de eigen ziel ,denk ik , vanuit vastigheid zekerheid ,
relevante kennis,of methodes om deze kennis te verkrijgen lijken me wel belangrijk om de maatschappij in stand te houden .

verharding is soms nodig ( om bv probleemgedrag aan te pakken als er geen alternatieven zijn ), verfijning ook ( bv techniek en innovatie , ontwikkeling van therapie etc )
de maatschappij is niet algeheel verhard , maar op sommige punten , en op andere punten verfijnd


je kan het ook benaderen naar principe van de piramide van maslow, zal er even een plaatje van zoeken voor de duidelijkheid

hoppa eerste hit:


(figuur werkt van onder naar boven, onderste is belangrijkste)

de eerste behoefte is eten en drinken om te overleven, daarna staat veiligheid in het belang. veiligheid staat dus boven al het andere, hoe je het wend of keert kan er van alles gebeuren en je nog zoveel weten of geluk hebben of geld te vedienen enz enz, als je je niet veilig voelt ben je nergens

en dat wordt dus aangetast

ik denk dat harde maatregelen beter is dan overleg en overleg en overleg want je kan de bovenste delen wel sterker blijven maken maar de fundering wordt weggevreten

[Dit bericht is gewijzigd door Je Moeder op 13-04-2004 15:41]



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-04-2004 15:38 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 13 april 2004 15:35 schreef Je Moeder het volgende:





Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 13-04-2004 15:52 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 12 april 2004 9:47 schreef ghoulliette het volgende:
terug naar de Zuilen!!! want nu hebben we eindelijk ons eigen leven, maar we kunnen het niet aan.


tsja... mensen willen altijd 'vrijheid' alleen men kan er nooit mee overweg... vrijheid is chaos vind ik...



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-04-2004 16:03 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 13 april 2004 15:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Marokkanen krijgen de schuld omdat ze het ook doen. of zijn berichten zoals onderstaand die nagnoeg dagelijks wordsen geplaatst een verzinsel van de media?



ik wil geen partij kiezen , ik denk dat er aan alle probleemgroepen wat mankeert , ik kom ook liever niet in die wijken ( te chaotisch druk mensen houden zich niet aan de regels )
off topic mijn voorkeur gaat uit naar wat rustigere buurten in Den Haag , vaak zijn mensen er beter opgeleid,goede baan etc ,blijkt heel veel uit te maken .



[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 13-04-2004 16:07]



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-04-2004 16:11 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Die marrokan doen wel wat wij achter de rug van mensen om stiekumpjus fantaseren. Alle nederlanders zijn te bang om hun bek open te trekken. Als er iemand in mekaar wordt geslagen lopen we door onder het motto: 'Helpen? Nee joh, ik hou wel een minuut stilte!'



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-04-2004 16:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je .. ze helpen echt .. enorm ..


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-04-2004 16:13 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 16:11 schreef Audiophile het volgende:
Die marrokan doen wel wat wij achter de rug van mensen om stiekumpjus fantaseren.


Zoals?


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen