IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : versnellen en verharden samenleving. Vorige pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-04-2004 3:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 april 2004 23:07 schreef M. het volgende:
...
Heu....

Verder vind ik de praat over 'versnellen en verharden' een achterhoedegevecht -- je hebt toch zeker vrienden en bekenden, een netwerk om je heen, daar doe je wat mee. En van mij persoonlijk mag de Nederlandse samenleving wel wat harder, trouwens.


Met verharden bedoel je 'meer backbone/ karakter/ doorzettingsvermogen' neem ik aan want als ik bepaalde excessen in t nieuws zie dan lopen er zat harde/ geschifte types rond...

Qua versnellen ben ik het zeker eens; de Amerikaanse werkprikkel is dat je eigenlijk altijd een dag te laat bent en dat soort dingen nemen we blijkbaar graag over om te kunnen concurreren met Amerika; een mooi voorbeeld van hoe het kan gaan worden is Japan; maar of je daar blij mee moet zijn....eigenlijk kan je de maatschappelijke druk het beste zien aan de frustraties die daar als gevolg van worden geuit in de vrije tijd zoals voetbalrellen, publieke schiet/vechtpartijen etc. etc.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-04-2004 7:42 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 april 2004 3:18 schreef Mutilator het volgende:
Met verharden bedoel je 'meer backbone/ karakter/ doorzettingsvermogen' neem ik aan want als ik bepaalde excessen in t nieuws zie dan lopen er zat harde/ geschifte types rond...

Dat onder andere ja... als ik het zo lees komen twee dingen in me op:

- er zijn zat harde/geschifte types idd en die kunnen hier nog steeds hun gang gaan. De ME-actie op woonwagenkamp de Vinkenslag is een eerste voorbeeld van hoe het wél moet; helaas zijn de voorbeelden van hoe het níet moet in de meerderheid... ik noem bv. het onderzoek naar die pedofiele kinderrechter dat stopgezet werd nadat hij een brief op hoge poten naar minister Donner schreef! En hij moest z'n computer inleveren, deed dat nadat hij z'n harde schijf eruit had gehaald en dat werd goed gevonden!
Andere voorbeelden zijn het niet belasting innen bij probleemgroepen, maar ook het de oren laten hangen naar Duitsland ('als jullie tegen de nieuwe EU leden stemmen kijken we jullie 100 jaar lang niet meer aan' siste Schröder tegen Balkenende -- dan zijn we toch een voetveeg??), of het feit dat het aantal werklozen dat het CWI telt 200.000 hoger is dan het aantal werklozen dat het CBS telt... omdat het CBS alleen die mensen telt die beschikbaar zijn voor een baan van 12 uur per week of meer. Het CWI telt alle ingeschrevenen en daarvan willen er veel niet meer dan 12 uur per week werken. Waarom zet men zich nog in voor die mensen?? Kost alleen maar geld.

- het andere aspect dat in me opkomt is de arbeids- en zakencultuur in NL (een bekend 'klachten'punt van buitenlandse werknemers hier). Omdat alles hier zo goed geregeld is vindt de gemiddelde werknemer het al heel snel allemaal wel best. Dit uit zich in het buitengewoon hoge aantal deeltijders (wij zijn met grote afstand EU-kampioen deeltijdwerken) en in het feit dat er op de werkvloer maar weinig ambitie te vinden is.
Het suddert allemaal wel voort, "het komt allemaal wel" -- waardoor het ook in het zakenleven heel moeilijk wordt om een slagvaardig en eenduidig beleid te maken want ook hier "vindt men het allemaal wel best" maar intussen wil wel iedereen (IEDEREEN) z'n mening laten horen, hetzij in de vergadering, hetzij via de OR of zo. En dan komen plannen altijd uit op een halfslachtig compromis waar niemand tevreden mee is. Kijk bv. ook naar de m.i. totaal mislukte privatisering van de NS omdat de regering het toch niet helemaal uit handen durfde te geven.

Warrig verhaal, ik hoop dat m'n onderliggende punt een beetje duidelijk wordt .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-04-2004 7:43]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-04-2004 8:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik hoor net op het journaal dat het door 2 regeringen kokkomt, en de anarchisten
(die chauffeur van Pim fortuijn spoort niet helemaal)


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen