IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De dood Volgende pagina
Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 23-04-2004 18:38 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

Hoe zien jullie de dood?
Het is onverklaarbaar, maar de meeste hebben er visie over.
Persoonlijk zie ik het als een vernieuwing, dan een einde van het leven.
Iedereen is er gefascineerd erdoor omdat je niet er omheen kan.


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 23-04-2004 18:39 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:38 schreef Chupacapra het volgende:
Hoe zien jullie de dood?
Het is onverklaarbaar, maar de meeste hebben er visie over.
Persoonlijk zie ik het als een vernieuwing, dan een einde van het leven.
Ik zie het als een groot niets. Gewoon. Simpel. Net alsof je slaapt. Niks dus.
quote:

Iedereen is er gefascineerd erdoor omdat je niet er omheen kan.
Niet waar.


Like Some Snow-white Marble Eyes


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 18:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

tijdens je slaap is er alleen mindere mate van bewustzijn, maar het is er nog wel. er is gewoon niets maarja zo voelt slaap ook ongeveer aan

en de fascinatie komt door de taboe eromheen + dat we niet weten wat het is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2004 18:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

blaat ... fascinatie met dood is tamelijk zielig ... doe eerst maar eens wat zinnigs met je leven, dan heb je tenminste wat te verliezen


Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 23-04-2004 18:41 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:39 schreef Pink Floyd het volgende:
Ik zie het als een groot niets. Gewoon. Simpel. Net alsof je slaapt. Niks dus.Niet waar.
Okay, de meeste mensen...
Maar dat er teksten, levensvisies en poezie erover wordt geschreven zegt wel wat.


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 23-04-2004 18:41 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

lijkt me sterk als dit het eerste topic hierover is.
ik zie mensen als dieren, dus ook wat betreft de dood.

[Dit bericht is gewijzigd door Airwolf op 23-04-2004 18:43]


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 23-04-2004 18:42 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:41 schreef Chupacapra het volgende:
Okay, de meeste mensen...
Maar dat er teksten, levensvisies en poezie erover wordt geschreven zegt wel wat.
Ja tuurlijk. Dood trekt media-geile hoeren.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 23-04-2004 18:43 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:41 schreef ElitE het volgende:
tijdens je slaap is er alleen mindere mate van bewustzijn, maar het is er nog wel. er is gewoon niets maarja zo voelt slaap ook ongeveer aan

en de fascinatie komt door de taboe eromheen + dat we niet weten wat het is.
Daar ben ik met je eens dat niemand weet wat er daarna komt.
En dat ook nieuwsgierigheid ook mee "triggert", vind ik niet vreemd.


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 18:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2004 18:42 schreef Pink Floyd het volgende:
Ja tuurlijk. Dood trekt media-geile hoeren.

ach jah de simpele zielen zijn er bang voor al het onbekenden en plakken er maar goden verhalen aanvast.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-04-2004 18:43 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:41 schreef Chupacapra het volgende:
Okay, de meeste mensen...
Maar dat er teksten, levensvisies en poezie erover wordt geschreven zegt wel wat.



Ja. Net als over sex, alcohol, feesten, verdriet, huppelende konijntjes.
Maar dat is niet per definitie fascinatie maar het overgrote deel van de tijd puur winstbejag.

Maar goed, terug on-topic:
De dood zelf zie ik niet als een lange slaap, maar eerder als wakker worden.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 23-04-2004 18:43 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Ik merk het wel als ik dood ga.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 23-04-2004 18:45 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:43 schreef Pandora het volgende:
Ik merk het wel als ik dood ga.
of juist niet...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 23-04-2004 18:45 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:41 schreef Airwolf het volgende:
lijkt me sterk als dit het eerste topic hierover is.
ik zie mensen als dieren, dus ook wat betreft de dood.
Verklaar je antwoord.


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 23-04-2004 18:45 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:43 schreef ElitE het volgende:
ach jah de simpele zielen zijn er bang voor al het onbekenden en plakken er maar goden verhalen aanvast.
Bingo! Zwakke zieltjes of media-geile hoertjes dus


Like Some Snow-white Marble Eyes


Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 23-04-2004 18:47 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:43 schreef ElitE het volgende:
ach jah de simpele zielen zijn er bang voor al het onbekenden en plakken er maar goden verhalen aanvast.
Wat als de dood niet zo onbekend is dan wat wij denken?


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-04-2004 18:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou, als je zo nieuwsgierig bent, probeer het eens uit. Met 'wat als' kom je er niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-04-2004 18:49 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:47 schreef Chupacapra het volgende:
Wat als de dood niet zo onbekend is dan wat wij denken?



edit:typo
Wat bedoel je?

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 23-04-2004 18:50]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 23-04-2004 18:53 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:49 schreef Blackjack het volgende:
edit:typo
Wat bedoel je?
De meeste mensen gaan ervan uit dat het een soort van 'void' is.
Als je dood gaat is er niets.
Wat als de overgang net zo gewoon is als het eten van een appel, doen we dan niet erg moeilijk en onnodig geheimzinnig erover?


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 18:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2004 18:47 schreef Chupacapra het volgende:
Wat als de dood niet zo onbekend is dan wat wij denken?


als jij die vraag zo stelt dan is het dus wel onbekend omdat je het vraagt

maar bedoel je reincarnatie, of dat er zoiets als een doorlevende ziel op aarde is, naja ik zal het ooit misschien weten, maar ik geloof hier niet in. Het zijn allemaal theorien voro simpele bange mensen. het is eng om te denken voor een simpele ziel: hee m'n zielige leven is over.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-04-2004 19:00]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-04-2004 18:55 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Is t ook.
En doen we ook.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Immanitas
Usericon van Immanitas
Posted 23-04-2004 18:56 by Immanitas Wijzig reactieProfiel van ImmanitasQuote dit bericht

heb geen flauw idee wat ik me erbij voor moet stellen.
heb wel eens met mensen gesproken met een of meerdere bijna-dood ervaringen. ze hebben allemaal min of meer hetzelfde gezien, ja het bekende lichtje aan het einde van een tunnel. 1 van die lui legde me uit dat je als je doodgaat in een andere dimensie terechtkomt, waarin je eventuele overgebleven problemen in dit leven moet oplossen, wat moeilijk is omdat je geen 'materie' meer bent (ook de reden waarom bv. zelfmoord geen oplossing voor problemen is). door een weg van dimensies af te leggen, die voor elk individu anders zal zijn, kom je uiteindelijk bij dat 'licht', het pure, reine, weet ik veel..
wat daar dan weer de zin van is, zou het niet weten, maar dit is wat ik heb gehoord. wat ervan waar is, dat weet niemand, maar de mensen die ik gesproken heb waren er voor 100% zeker van dat dit komt na je dood.
ben benieuwd

[Dit bericht is gewijzigd door Immanitas op 23-04-2004 18:58]


Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on.


Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 23-04-2004 18:56 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:54 schreef ElitE het volgende:
als jij die vraag zo stelt dan is het dus wel onbekend omdat je het vraagt

maar bedoel je reincarnatie, of dat er zoiets als een doorlevende ziel op aarde is, naja ik zal het ooit misschien weten, maar ik geloof hier niet in. Het zijn allemaal theorien voro simpele bange mensen. het is eng om te denken hee m'n zielige leven is over.
Waarom vind je het eng? Omdat je het niet weet wat er daarna komt?


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 18:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

whoeps sorry verkeerd geschreven , zo denken de meeste simpelezieltjes erover, ik vind dat sterven niet te lang en pijnlijk moet zijn, want daarna voel je het niet meer.

@Immanitas: tja gelovigen zijn ook 110% overtuigt van hun geloof
ik neem dat soort mensen niet seriues, ten eerste omdat mensen in die staat waarschijnlijk wel beter kunnen dromen als nu. en ten tweede dat er grote kans is op hersenbeschadiging

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-04-2004 19:02]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 23-04-2004 19:00 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:56 schreef Immanitas het volgende:
heb geen flauw idee wat ik me erbij voor moet stellen.
heb wel eens met mensen gesproken met een of meerdere bijna-dood ervaringen. ze hebben allemaal min of meer hetzelfde gezien, ja het bekende lichtje aan het einde van een tunnel. 1 van die lui legde me uit dat je als je doodgaat in een andere dimensie terechtkomt, waarin je eventuele overgebleven problemen in dit leven moet oplossen, wat moeilijk is omdat je geen 'materie' meer bent (ook de reden waarom bv. zelfmoord geen oplossing voor problemen is). door een weg van dimensies af te leggen, die voor elk individu anders zal zijn, kom je uiteindelijk bij dat 'licht', het pure, reine, weet ik veel..
wat daar dan weer de zin van is, zou et niet weten, maar dit is wat ik heb gehoord. wat ervan waar is, dat weet niemand, maar de mensen die ik gesproken heb waren er voor 100% zeker van dat dit komt na je dood.
ben benieuwd
Ik ken die theorie. Hetzelfde heb ik ook gezien in een reportage op Discovery, over dat in plaats van dat ze licht zagen, kwamen ze in een tunnel van vuur. En werden met hun eigen angsten geconfronteerd maar dan 10x zo heftig.


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 23-04-2004 19:10 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Zucht.

Op een dag kom ik er vanzelf achter wat de dood is. Tot die tijd vul ik mijn tijd met genieten van het leven.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Immanitas
Usericon van Immanitas
Posted 23-04-2004 19:11 by Immanitas Wijzig reactieProfiel van ImmanitasQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:59 schreef ElitE het volgende:
@Immanitas: tja gelovigen zijn ook 110% overtuigt van hun geloof
ik neem dat soort mensen niet seriues, ten eerste omdat mensen in die staat waarschijnlijk wel beter kunnen dromen als nu. en ten tweede dat er grote kans is op hersenbeschadiging


is waar, maar het valt wel op dat het grootste deel van de mensen met deze ervaring exact hetzelfde ziet. bovendien hebben de mensen die ik heb gesproken hierover absoluut geen hersenbeschadiging eraan overgehouden.
het zet mij iig aan het denken...


Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen