IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 12 jaar oud en naar de universiteit . Is dat goed? Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-05-2004 22:46 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ach als je zo jong bent en zo slim, dat is sowiezo niet goed voor je sociale contacten. Daar hoef je niet lang over na te denken, ik zou iig nooit met haar willen ruilen. Ik ben wat dat betreft liever later met een studie dan eerder


"This one is older than shit, heavier than time!"


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 03-05-2004 22:48 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 3 mei 2004 20:55 schreef altx het volgende:
Jij zegt, ze ligt intellectueel te ver voor.
Ik zeg, ze ligt sociaal te ver achter.

Het is maar hoe je er tegen aan kijkt...

Ze kan sociaal echter weer wel overweg met ouderen, omdat die in hun sociale activiteiten op een 'intellectueel hoger nivo' zitten.
Dus: Als je intellectueel zo ver voorligt dat je je niet op dezelfde manier kan vermaken waarop leeftijdsgenoten dat doen, eenvoudigweg omdat jouw hersenen om meer uitdaging vragen, is dat dan sociale achterstand?


(Overigens heb ik daar zelf geen antwoord op..ik zeg dus niet dat je ongelijk hebt, plaats er echter wel kanttekening bij.)



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-05-2004 22:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 22:43 schreef Chelman het volgende:
Voor een studente politicologie geef je echt extreem onderbouwde antwoorden.

bla bla. heb gewoon geen zin om in herhaling te vallen. wordt al genoeg gezeverd in nederland.

Het meisje gaf in de krant de vergelijking dat haar middelbare school en basisschool leven te vergelijken was met een volwassene die elke dag, jarenlang rekensommetjes van onder de 10 moest maken en dat ze daar erg depressief van werd.
Daarnaast is leeftijd een richtlijn in het onderwijs waar vaak teveel aan vast gehouden wordt wegens gebrek van aan interesse van leekrachten. Individuen die beter zijn dan de norm worden hierdoor benadeeld. En dit meisje is waarschijnlijk volwassener dan de meeste 1e jaars wo.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-05-2004 22:49 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:36 schreef zillah-morte het volgende:
En hij is nu net 18 enafgestudeerd van het Atheneum.



Ik was ook net 18 toen ik m'n Atheneum haalde Dat is overigens heel normaal, je bedoelt zeker de uni?

Maar ik denk (ja, ik denk er ook nog even iets van ) dat het met de juiste begeleiding etc. best te doen moet zijn voor haar. Ze is nu éénmaal niet zoals leeftijdsgenootjes, al jááren verder zo te zien. Ze wordt er waarschijnlijk zelf veel gelukkiger van dan om met leeftijdsgenootjes om te gaan die ontzettend ver op haar achter liggen.


..."Hate can only create more hate"...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-05-2004 22:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik was 17


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-05-2004 22:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 22:53 schreef ghoulliette het volgende:
ik was 17


Ik ook..


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-05-2004 22:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 22:53 schreef ghoulliette het volgende:
ik was 17


zoooo stoerrr! ik 19, who gives a fuck!


"This one is older than shit, heavier than time!"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-05-2004 22:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 22:54 schreef 0Tolerence het volgende:
zoooo stoerrr! ik 19, who gives a fuck!

jij blijkbaar....


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-05-2004 22:56 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 22:55 schreef ghoulliette het volgende:
jij blijkbaar....


Het is niet echt toegevoegde waarde aan de discussie lijkt me..


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-05-2004 22:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 22:49 schreef Immortella het volgende:
Ik was ook net 18 toen ik m'n Atheneum haalde Dat is overigens heel normaal, je bedoelt zeker de uni?


Ja, idd. Ik was nog net 17 toen ik mijn gymnasium-diploma in ontvangst mocht nemen.

quote:
Op 3 mei 2004 22:49 schreef Immortella het volgende:
Maar ik denk (ja, ik denk er ook nog even iets van ) dat het met de juiste begeleiding etc. best te doen moet zijn voor haar. Ze is nu éénmaal niet zoals leeftijdsgenootjes, al jááren verder zo te zien. Ze wordt er waarschijnlijk zelf veel gelukkiger van dan om met leeftijdsgenootjes om te gaan die ontzettend ver op haar achter liggen.


Kom ik nog even op een praktisch bezwaar: Je kan wel op je 12e aan de universiteit beginnen, maar: Stel je gaat rechten doen. Is een 4-jarige studie. Ben je op je 16e afgestudeerd. En dan? 16 jaar is wel erg jong voor een advocaat of rechter...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 03-05-2004 22:59 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 3 mei 2004 22:57 schreef altx het volgende:
Ja, idd. Ik was nog net 17 toen ik mijn gymnasium-diploma in ontvangst mocht nemen.



Kom ik nog even op een praktisch bezwaar: Je kan wel op je 12e aan de universiteit beginnen, maar: Stel je gaat rechten doen. Is een 4-jarige studie. Ben je op je 16e afgestudeerd. En dan? 16 jaar is wel erg jong voor een advocaat of rechter...

Als je zo jong en intelligent bent dan kun je toch met gemak meerdere studies achter mekaar doen? Et zal wel goed komen...



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-05-2004 23:00 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 22:59 schreef Audiophile het volgende:
Als je zo jong en intelligent bent dan kun je toch met gemak meerdere studies achter mekaar doen? Et zal wel goed komen...


Inderdaad. Ik denk niet dat zo'n briljant figuur na een studie van vier jaar gelijk aan 't werk gaat!


..."Hate can only create more hate"...


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 03-05-2004 23:02 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Volgens mij heb je aan een beetje sociale vaardigheden later meer dan nóg drie universitaire diploma's..

Maar goed, zoals ik al zei: moet ze zelf weten. Als ze er gelukkig van denkt te worden, moet ze het zeker niet nalaten.


zo kan ie wel weer


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-05-2004 23:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:02 schreef Babylon het volgende:
Volgens mij heb je aan een beetje sociale vaardigheden later meer dan nóg drie universitaire diploma's..

Maar goed, zoals ik al zei: moet ze zelf weten. Als ze er gelukkig van denkt te worden, moet ze het zeker niet nalaten.


Je gaat studeren en bent nog niet eens in een kroeg geweest, zelfs niet op het moment dat je afstudeerd. Dat kan toch echt niet goed zijn!


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-05-2004 23:04 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:02 schreef Babylon het volgende:
Volgens mij heb je aan een beetje sociale vaardigheden later meer dan nóg drie universitaire diploma's..
(...)



Exactly my thoughts.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-05-2004 23:06 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:04 schreef 0Tolerence het volgende:
Je gaat studeren en bent nog niet eens in een kroeg geweest, zelfs niet op het moment dat je afstudeerd. Dat kan toch echt niet goed zijn!


Onzin. Voor haar komt dat blijkbaar later allemaal nog! Je moet er van uitgaan dat zij niet denkt zoals wij allemaal hoor! Ze heeft waarschijnlijk niet eens de behoefte om in de kroeg een beetje slap gaan zitten te lullen.. En anders kan dat ook nog na d'r studie hoor! Voor haar is die universitaire opleiding wat wij ongeveer de eerste vier jaar mavo/havo/vwo hebben gedaan! Ook niet stappen etc. dus, maar wel een opleiding volgen!


..."Hate can only create more hate"...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-05-2004 23:07 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:06 schreef Immortella het volgende:
Onzin. Voor haar komt dat blijkbaar later allemaal nog! Je moet er van uitgaan dat zij niet denkt zoals wij allemaal hoor! Ze heeft waarschijnlijk niet eens de behoefte om in de kroeg een beetje slap gaan zitten te lullen.. En anders kan dat ook nog na d'r studie hoor! Voor haar is die universitaire opleiding wat wij ongeveer de eerste vier jaar mavo/havo/vwo hebben gedaan! Ook niet stappen etc. dus, maar wel een opleiding volgen!


Voor haar niet belangrijk nee, maar dat is o.a. waar je met je klasgenoten heengaat. Dan kom je dus weer terug op het sociale vlak. Je maakt namelijk een hoop vrienden in je studententijd en middelbare school tijd, althans ik iig wel en vele met mij. Zij zal dat zeker allemaal mislopen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 03-05-2004 23:08 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 3 mei 2004 20:53 schreef attila_de_hun het volgende:(ik vraag het me eerder hardop af dan jou trachten ongelijk te geven).
't Zelfde vraag ik mij ook af

Maar iemand 'gedwongen' met leeftijdsgenootjes laten omgaan zodat die persoon sociale vaardigheden opdoet, werkt -denk ik- niet.

Ik vermoed dat het juist extra rampzalig zou zijn voor de ontwikkeling van haar sociale vaardigheden. Ze zou door haar intellect immers hoe dan ook op een andere golflengte blijven zitten dan de leeftijdsgenoten. Gevolg: sociaal isolement.

Met 'ouderen' (met niet te laag denknivo) kan ze op heel wat vlakken echter wel communiceren. Wat dan weer goed is voor haar sociale ontwikkeling.

Hoewel ook ik mij afvraag waar de grens ligt...6 jaar verschil, is dat niet te veel?
Immers:
quote:
Op 3 mei 2004 20:53 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar zo een kind gaat toch ook alle fasen doorstaan zoals verliefdheid, afgewezen worden, juist dat iemand verliefd wordt op haar, etc etc. is het mogelijk dat zij de nodige emotionele kwaliteiten opdoet om hier mee om te gaan op de universiteit of niet. Of zjn zulke zaken voor zulke wonderkinderen zowiezo moeilijkte bevatten?



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-05-2004 23:09 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:07 schreef 0Tolerence het volgende:
Voor haar niet belangrijk nee, maar dat is o.a. waar je met je klasgenoten heengaat. Dan kom je dus weer terug op het sociale vlak. Je maakt namelijk een hoop vrienden in je studententijd en middelbare school tijd, althans ik iig wel en vele met mij. Zij zal dat zeker allemaal mislopen



Ok, true. Maar je moet er ook vanuit gaan waar zij behoefte aan heeft. Dat weet ik dus ook niet, maar ik kan me voorstellen dat dat voor haar later allemaal nog kan komen. Zoals ik al zei, na haar 16e is ze vast nog niet uitgestudeerd.


..."Hate can only create more hate"...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-05-2004 23:10 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:09 schreef Immortella het volgende:
Ok, true. Maar je moet er ook vanuit gaan waar zij behoefte aan heeft. Dat weet ik dus ook niet, maar ik kan me voorstellen dat dat voor haar later allemaal nog kan komen. Zoals ik al zei, na haar 16e is ze vast nog niet uitgestudeerd.


Niet als haar ouders een zak geld hebben nee


"This one is older than shit, heavier than time!"


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 03-05-2004 23:11 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

En dan nog wat..

Op de uni moet je ook veel groepsopdrachten doen lijkt me. Oke, ligt er natuurlijk wel een beetje aan welke studie, maar het komt overal wel op de een of andere manier terug lijkt me.

Ik denk niet dat een 12 jarige erg veel inbreng zal hebben in zo'n groep 'volwassenen'.


zo kan ie wel weer


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-05-2004 23:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik voel me genegeerd


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-05-2004 23:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:08 schreef Myth of Fury het volgende:
(...)
Hoewel ook ik mij afvraag waar de grens ligt...6 jaar verschil, is dat niet te veel?
(...)



Dan nog afgezien van het risico dat haar medestudenten lopen door met haar om te gaan.
Twintigers die omgaan met een 12-jarige. Normaal gesproken is dat wel voldoende om de zedenpolitie aan de deur te krijgen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-05-2004 23:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:11 schreef Babylon het volgende:
Ik denk niet dat een 12 jarige erg veel inbreng zal hebben in zo'n groep 'volwassenen'.

Waarom niet?


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 03-05-2004 23:13 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 23:11 schreef Babylon het volgende:
En dan nog wat..

Op de uni moet je ook veel groepsopdrachten doen lijkt me. Oke, ligt er natuurlijk wel een beetje aan welke studie, maar het komt overal wel op de een of andere manier terug lijkt me.

Ik denk niet dat een 12 jarige erg veel inbreng zal hebben in zo'n groep 'volwassenen'.


In het begin niet, lijkt me, maar op het moment dat zo'n groep zich zal gaan realiseren dat zij makkelijk (misschien zelfs beter dan anderen binnen die groep) het niveau aan kan, zal daar vast wel verandering in worden aangebracht


Waag eens een dansje!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen