IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 12 jaar oud en naar de universiteit . Is dat goed? Vorige pagina | Volgende pagina
anonymous
Usericon van anonymous
Posted 06-05-2004 20:25 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 16:16 schreef ghoulliette het volgende:
zolang mogelijk blijven studeren is mijn motto
Nou, op een gegeven moment heb je wel genoeg van studeren, hoor. Was echt blij toen ik ging werken. Moet zeggen dat ik na bijna 2 jaartjes werken wel weer de behoefte heb te studeren, maar dan wel voor erbij.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 06-05-2004 21:59 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

.

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 06-05-2004 22:11]



Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 07-05-2004 12:42 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2004 20:25 schreef anonymous het volgende:
Nou, op een gegeven moment heb je wel genoeg van studeren, hoor. Was echt blij toen ik ging werken. Moet zeggen dat ik na bijna 2 jaartjes werken wel weer de behoefte heb te studeren, maar dan wel voor erbij.


Ja, same here. Ik was blij toen ik stopte met studeren, nu lijkt het mij wel weer leuk om een studie te beginnen. Maar op een gegeven moment ben je financieel best wel afhankelijk (eigen huis e.d.) en wordt het toch wel lastig om je vaste inkomen op te geven en weer te gaan studeren. En een studie naast mijn werk trek ik echt niet.


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 07-05-2004 16:15 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 6 mei 2004 20:10 schreef altx het volgende:
Ja, wat dacht je dat ik op dit moment aan het doen was...

Bij een technische studie wordt hoogstens de eerste vijf jaar omgezet in een gift en daar zit ik aardig overheen zeg maar...


Hmm, als je blijft lenen kan je ook gewoon je OV door laten lopen, dus wat dat betreft is dat niet zo'n probleem. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je dat lenen ook niet al te lang wilt rekken, dan lopen de schulden aardig op inderdaad

Verder las ik er vandaag weer een kort stukje over in de UK (groningse universiteitskrant), stond verder weinig achtergrondinfo in behalve dan dat ze dus haar middelbare schooldiploma in 1 jaar gaat halen (waarschijnlijk), en dat ze geen enkele aansluiting heeft met haar medeleerlingen. Tsja, hoe ze zich sociaal gaat redden weet ik niet, maar aan de andere kant, van welke 12 jarige kan je dat nou wel goed zeggen?


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-05-2004 20:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 16:15 schreef Pil het volgende:
Hmm, als je blijft lenen kan je ook gewoon je OV door laten lopen, dus wat dat betreft is dat niet zo'n probleem. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je dat lenen ook niet al te lang wilt rekken, dan lopen de schulden aardig op inderdaad

(...)



Even voor de duidelijkheid de feiten op een rijtje:
Je kan na je normale studieduur (bij een technische studie 5 jaar) hoogstens nog 3 jaar lenen. Je hebt na die 3 jaar dus ook geen recht meer op je OV, hetgeen je op een boete komt te staan, als je hem onterecht in je bezit houdt. (Die boete is iets van 70 euro per halve maand als ik me niet vergis).

Wat je die 3 jaar aan geld geleend hebt, moet je sowieso terugbetalen. Verder moet je binnen 10 jaar je diploma gehaald hebben om 4 van de eerste 5 jaar niet terug te hoeven betalen (voor je propaedeuse geldt de regeling dat je een bepaald aantal studiepunten moet hebben).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 07-05-2004 20:12 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

het is beter dan 12 jaar en vmbo.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 07-05-2004 20:15 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 7 mei 2004 20:12 schreef Meester het volgende:
het is beter dan 12 jaar en vmbo.


of een iq van 12


Een kleine snol zit zo vol.


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 07-05-2004 20:19 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

Of uberhaupt 12 zijn.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-05-2004 14:51 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Wat de opleiding betreft is het vast goed, maar wat sociale ontwikkeling betreft betwijfel ik het.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 08-05-2004 14:53 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

je kan je ook de vraag stellen of het uberhaupt goed is om jongeren na hun 18de door te laten studeren , omdat ze op hun zestiende vaak al een eigen appartement willen . ( geen studentenkamer ) . ik zie zelf meer in leer/werktrajecten(duaal studeren ) dan een normale voltijds universitaire studie na je achtiende

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 09-05-2004 3:32]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-05-2004 14:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:53 schreef Vinay het volgende:
je kan je ook de vraag stellen of het uberhaupt goed is om jongeren na hun 18de door te laten studeren , omdat ze op hun zestiende vaak al een eigen appartement willen . ( geen studentenkamer )


Omdat ze dan meer kennis opdoen door te studeren en dus ook meer zullen kunnen verdienen.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 08-05-2004 14:55 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 8 mei 2004 14:54 schreef Schaep het volgende:
Omdat ze dan meer kennis opdoen door te studeren en dus ook meer zullen kunnen verdienen.

ja , maar ik denk dat je op je twinigste ook comfortabel wil wonen en leven



Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 08-05-2004 14:57 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Als dat kind het zelf wilt: Prima.
Als de ouders het willen en het kind niet: Niet goed.

Erg simpel, en zo te horen wilde dat kind dat, dus lijkt het me prima als zij zich zo ontwikkeld


Like Some Snow-white Marble Eyes


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-05-2004 14:57 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:55 schreef Vinay het volgende:
ja , maar ik denk dat je op je twinigste ook comfortabel wil wonen en leven


Dat kan ik terwijl ik studeer dankzij mijn ouders, mensen die dat niet kunnen moeten langer thuis blijven wonen of inderdaad een baan zoeken. Er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als deeltijd opleidingen dus dat kan ook een oplossing zijn.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 08-05-2004 15:04 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 8 mei 2004 14:57 schreef Schaep het volgende:
Dat kan ik terwijl ik studeer dankzij mijn ouders, mensen die dat niet kunnen moeten langer thuis blijven wonen of inderdaad een baan zoeken. Er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als deeltijd opleidingen dus dat kan ook een oplossing zijn.

dat is wel beter .

tegelijk werken en studeren,duaal studeren , heeft ook als voordeel dat je relevante werkervaring opdoet op een idealere leeftijd ( tussen 18 en 23),en je ontwikkelt je daarbij evenwichtiger .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 08-05-2004 15:11]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-05-2004 15:20 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 15:04 schreef Vinay het volgende:
dat is wel beter .

tegelijk werken en studeren,duaal studeren , heeft ook als voordeel dat je relevante werkervaring opdoet op een idealere leeftijd ( tussen 18 en 23),en je ontwikkelt je daarbij evenwichtiger .


Inderdaad, maar ik ben er toch blij mee dat ik me nu alleen op mijn studie kan richten.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 08-05-2004 16:24 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:57 schreef Pink Floyd het volgende:
Als dat kind het zelf wilt: Prima.
Als de ouders het willen en het kind niet: Niet goed.

Erg simpel, en zo te horen wilde dat kind dat, dus lijkt het me prima als zij zich zo ontwikkeld
Ja, want een kind van 12 kan dat soort beslissingen wel voor zichzelf nemen...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 08-05-2004 16:28 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 16:24 schreef anonymous het volgende:
Ja, want een kind van 12 kan dat soort beslissingen wel voor zichzelf nemen...


Ja, deze wel....


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 08-05-2004 16:33 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 16:28 schreef filosofem het volgende:
Ja, deze wel....
Dacht het toch niet. Dat zo'n kind superintelligent is wil niet zeggen dat het ineens volwassen is, hoor.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-05-2004 16:34 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 16:33 schreef anonymous het volgende:
Dacht het toch niet. Dat zo'n kind superintelligent is wil niet zeggen dat het ineens volwassen is, hoor.
Dus jij mag pas eigen beslissingen nemen als je volwassen bent? Ik hoop dat je geduldig bent...


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 08-05-2004 16:39 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 16:34 schreef Slechtheid het volgende:
Dus jij mag pas eigen beslissingen nemen als je volwassen bent? Ik hoop dat je geduldig bent...
Nou, ik beschouw mezelf wel al als volwassen hoor.
En sommige beslsissingen kun je denk ik inderdaad pas nemen als je volwassen bent, ja. En over de definitie van volwassen ga ik niet over in discussie, dan weet je dat alvast


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-05-2004 16:41 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 16:39 schreef anonymous het volgende:
Nou, ik beschouw mezelf wel al als volwassen hoor.
En sommige beslsissingen kun je denk ik inderdaad pas nemen als je volwassen bent, ja. En over de definitie van volwassen ga ik niet over in discussie, dan weet je dat alvast
Denk je dat jouw mening mee wordt genomen in het besluit van het meisje in kwestie?


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 08-05-2004 16:43 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 16:41 schreef Slechtheid het volgende:
Denk je dat jouw mening mee wordt genomen in het besluit van het meisje in kwestie?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 08-05-2004 18:04 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 8 mei 2004 14:51 schreef Schaep het volgende:
Wat de opleiding betreft is het vast goed, maar wat sociale ontwikkeling betreft betwijfel ik het.


Ik denk dat je met die genialiteit op die leeftijd zowiezo sociaal enige problemen zult hebben met éénieder met een iq onder de 120, kortom 80% Nederland.


Een kleine snol zit zo vol.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-05-2004 18:05 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 18:04 schreef SkinPeeleR het volgende:
Ik denk dat je met die genialiteit op die leeftijd zowiezo sociaal enige problemen zult hebben met éénieder met een iq onder de 120, kortom 80% Nederland.


Dat is inderdaad wel vrij waarschijnlijk, maar hier zal het ook niet beter door worden.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen