![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: welke holocaust ![]() http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=999x8edi Join the war !!!! ![]() |
|
Paths of Glory (Kubrick, 1957) schijnt er erg goede WO I film te zijn.. Een van de weinige Kubrick films die ik nog nooit gezien heb dus over de inhoud kan ik verder geen mededelingen doen.. ![]() |
|
heb hem ook niet gezien maar kubrick heeft naar mijn mening en wat ik bekeken heb alleen maar heerschende films uitgebracht ![]() ![]() http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=999x8edi Join the war !!!! ![]() |
|
Ik vind de WWI ook interessanter dan WWII. ![]() ![]() |
|
Waarom? F*ck hippies ![]() |
|
Ik denk omdat ik daarvan (misschien wat raar) meer van weet. Waar onderzoekjes voor school al niet goed voor zijn. ![]() ![]() |
|
quote:Ik lees dat boek nu. Edit, Als ik het goed heb dan heeft de schrijver van dat boek in hetzelfde bateljon gevochten als Hitler. Alleen in tegenstelling tot zijn kolonel werd hij later tegen oorlog. [Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 10-05-2004 20:53] "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers ![]() |
|
The thin red line is ook een erg goede film over de 1e wereldoorlog. (Titel kan ik fout hebben, lang geleden dat ik 'm gezien had.) I am the 1%. ![]() |
|
quote: Je titel is goed maar je hebt iets anders fout.... 'The thin red line' gaat namelijk over Guadalcanal...WO2 dus. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 10-05-2004 21:27] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
persoonlijk vind ik dat wo1 en wo2 niet los van elkaar te zien zijn. Maar dat zou wel een heel lange film worden.... ![]() |
|
quote: Sorry, dan was het een andere film. Of de tanks uit die film waren STERK veroudert. I am the 1%. ![]() |
|
quote: dan kan je vanaf de oerknal tot en met nu niet los van elkaar zien ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: ![]() De stringente voorwaarden waaronder de Duitsers moesten capituleren na WO1 zijn hoogstens EEN van de vele factoren die aan WO2 bijgedragen hebben. Ja, er zijn raakvlakken maar je kan ze prima los van elkaar bestuderen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Daar heb je ook wel een punt. Maar ik denk dat het hele verleden mee speelt, en ja, daar hoort voor de WOII ook WOI bij. ![]() ![]() |
|
je kunt ze wel los van elkaar bestuderen, maar ik betwijfel toch of het tot een (2e) wereldoorlog had gekomen als de eerste er niet was geweest. ![]() |
|
Ik weet maar weinig over de eerste wereldoorlog af, misschien maar eens wat meer over lezen of zo. Lijkt me namelijk ook interessant. Al vind ik (tot nu) de Tweede toch wat interessanter (al een interesse van toen ik nog veel kleiner was ![]() ![]() |
|
quote: heb jij nu nog geen zelfmoord gepleegd?*zucht* als je het dan toch niet van plan bent, zoek op google: dolkstootlegende verdrag van versailles en ga alles wat daarover te vinden is lezen. ![]() |
|
quote: klinkt misschien stom maar ik vind wo1 meer tot de verbeelding spreken, daarnaast kwam het hele oude europa erdoor ten val. ![]() |
|
de Dolkstootlegende.. is dat niet dat de Duitse leiding zich had overgegeven terwijl de Duitse soldaten doorvochten (en misschien nog hadden kunnen overwinnen)? Of zit ik nu fout ![]() ![]() |
|
quote: oh nee dat weet ik ook niet he ![]() ![]() WOI en WOII hebben een grote link, en KAN je niet helemaal los van elkaar zien, maar zo kan je alles aan elkaar linken. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
@ghoul: Dat weet ik nog niet zo zeker. De moeilijke economische situatie dat mede door Versailles veroorzaakt was, was maar een van de factoren die bepaalde lieden aan de macht holpen. Nogmaals, ja het had een invloed maar die invloed moet niet overschat worden denk ik. quote: Dat laatste stukje in bold heeft IMHO meer bijgedragen. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 10-05-2004 21:36] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Het komt er in ieder geval op neer dat onder het volk de gedachte leefde dat Duitsland nog had kunnen winnen en dat er (zoals jij zegt) er te snel opgegeven is. Er is ook totaal niet gevochten op Duitse bodem dus erg vreemd is het niet dat het Duitse volk zichzelf niet als verliezer zag. (waren ze ook niet, tenminste niet zoals dat door Frankrijk gebracht werd). ![]() |
|
quote: in 1923 was er ook al hyperinflatie binnen Duitsland trouwens (dankzij de herstelbetalingen). Natuurlijk was de grote beurs crash zeker van groot belang maar daarnaast had Duitsland een slecht werkende (nieuwe) democratie. en een regering die voortkomt uit een nederlaag is er een met weinig legitimiteit en daarweernaast kwam Hitler aan de macht door overschatting aan de zijde van de conservatieven die hem als speelbal wilden gebruiken. Hij heeft trouwens nooit een democratische meerderheid gehad (wat vaak wel gezegd wordt). En zo zijn er waarschijnlijk nog zo'n 100 dingen te noemen, maar ik ga slapen haha, welterusten iedereen. oja 1 ding: had Hitler doodgegaan voor wo2 dan had hij waarschijnlijk te boek gegaan als een van 's werelds beste wereldleiders... iets om over na te denken misschien. ![]() |
|
quote: Maar dat komt odat hij een van 's werelds grootse leiders WAS! Disclaimer voor de analfebeten onder ons: dat wil niet zeggen dat ik zijn ideeen steun etc... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |