![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Gifgas werd ook vaak genoeg per kanon verstuurd in aparte granaten, maar als het daar niet is gebruikt dan houdt het op. De eerste tanks heerschen by the way. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 10-05-2005 22:49] What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote:Zeker, vreemd genoeg had geen enkel museum daar ze, wel jammer want die dingen zijn gaaf om te zien. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers ![]() |
|
quote:Met die enorme scheepskanonnen in zijturrets. ![]() What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote:Jip, en hoe dat er binnen uitziet, de ultieme nachtmerrie voor claustrofoben. Alhoewel de hele eerste wereldoorlog een nog grotere nachtmerrie was voor de claustrofoben dan voor de passifisten. Ook die motor, onafgeschermd, eigenlijk bizar gewoon. Maar het werkte geweldig. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers ![]() |
|
![]() net gelezen en zeer interessant! Die man leeft nog steeds!!! ![]() |
|
Waren vorig jaar niet de laatste Duitse en de laatste Italiaanse veteraan overleden, paar weken na elkaar? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
dacht het wel. toen ik onlangs in Engeland was, was het Poppyday en toen heb ik (op de tv weliswaar) nog drie overlevenden gezien van de 1e WO. Ik weet niet of er nog Belgische, Amerikaanse, etc. overlevenden zijn maar het is waarschijnlijk zo gedaan met de laatse deelnemers/ooggetuigen. of mischien zijn er nog wel Nederlandse veteranen (hahaha ![]() [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-01-2009 12:21] ![]() |
|
quote: foutje ![]() [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-01-2009 12:20] ![]() |
|
Voor de geïnteresseerden, morgenavond op Canvas omstreeks 21:45, Infamous assissinations over de moord op de kroonprins van Oostenrijk, de aartshertog Frans Ferdinand. De moord die het startschot was voor de eerste wereldoorlog. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Gisteren tijdens een opkuis bij mijn oma spulletjes gevonden van mijn overgrootvader waaronder zijn militaire zakboekje, wel eens leuk om te doorbladeren en ook wel even opkijken als ik artikel 2 zag van het militair strafwetboek ![]() Ook te weten gekomen dat mijn overgrootvader ridder in de orde van Leopold 2 met zwaarden was ![]() Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
Antieke camera geeft unieke foto's van WO I prijs Bij een veiling in Niagara Falls is een stereoscopische camera van meer dan 100 jaar oud opgedoken met originele glasplaten waarop scènes uit WO I staan afgebeeld. De camera was vroeger in het bezit van het Franse leger en werd tijdens WO I gebruikt om de slagvelden te fotograferen. De foto's bieden een zeldzame blik op "De Groote Oorlog". De Richard Verascope camera werd eind 19e eeuw ontwikkeld en was de eerste stereoscopische camera met relatief aanvaardbare afmetingen. De camera was van Franse makelij en werd tijdens WO I gebruikt om de slagvelden te fotograferen. Een exemplaar heeft de tand des tijds opmerkelijk goed doorstaan en is recent opgedoken op een veiling in Niagara Falls. "We vonden de camera op een koude ochtend eind vorig jaar", zegt Chris Hughes van anerdswold.com die de camera kocht. "De camera bevond zich in een onberispelijke staat en stak nog in de originele lederen tas. Ook de glasplaten staken erbij en waren intact." Bij nader inzien bleken die laatste originele afbeeldingen te bevatten van scènes aan het front van WO I. Omdat het om een stereoscopische camera gaat, moeten de foto's eigenlijk in een 3D-kijker worden geplaatst om de landschappen volledig tot hun recht te laten komen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |