|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
okay: wat zijn jullie criteria? |
|
quote: complexheid kan muziek ontoegankelijker maken, maar een anders systeem van muziek maken natuurlijk meer. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Toppunt van ontoegankelijkheid vind ik wel het laatste album van Today is the Day "Sadness will Prevail". Probeer die maar eens van begin tot eind door te spitten. Heel erg zieke muziek, heel erg vermoeiend... Nou ben ik zelf nooit weg van een experimentje, maar zelfs ik heb hier moeite mee. En toch heeft het wel wat. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Ik daag jou uit om een band te vinden die min of meer dezelfde stijl heeft. Ik kan ze iig niet vinden "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote:Hoeft niet zo te zijn. Kijk maar naar Hardcore. Massa's luisteren ernaar. En een muur van geluid. |
|
quote: het toppunt van ontoegankelijk vind ik de ruis bij de sneeuw op m'n TV ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Jep, heb die dubbelaar ook thuis. Op zich prima muziek, maar te zwara om zo maar ff te luisterem |
|
quote: Hmz, ik drukte me niet helemaal duidelijk uit, geloof ik. Ik bedoelde dat ik het gewoon niet zo heel erg mooi vind (vergeleken met mijn favoriete bands). Daar kan het feit dat zij wat dat betreft de enige band zijn op de hele wereld, niet zo veel aan veranderen... Maar hoe zeer het de discussie ook bemoeilijkt (en hoe cliché de opmerking ook is...), over smaak valt nog steeds niet te twisten... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: hehe, met alle respect, maar die muur stelt vrij weinig voor met het geweld dat Origin voort brengt. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
...kan iemand grindcore uitzetten? Zijn domme posts werken echt op mijn zenuwen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Neem dan een band zoals DEP of The Red Chord. Origin vind ik weinig voorstellen. |
|
quote: Right. Ik hoop voor je dat je hun album I.I.I. heb gehoord, want er zijn er niet zoveel die dat soort drumwerk kunnen uitvoeren. Ik ga hier verder ook niet op in, want dat leid af van de discussie! "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Smaak en toegankelijkheid zijn erg met mekaar verbonden. Wat je op 't eerste zicht niet aanspreekt, daar wil je meestal ook niet naar luisteren. Ik vond heel wat muziekgenres vroeger maar niks, tot ik écht begon te luisteren. Zelf een instrument ter hand nemen maakt dat, ook al ken je nauwelijks theorie, je muziek toch iets sneller gaat trachten 'doorgronden' of 'plaatsen'. En er zijn natuurlijk ook zat niet-muzikanten die vanzelf een brede interesse hebben en vanalles willen proberen. Het ligt er maar aan in hoever je je voor iets kan openstellen en wat je aanspreekt... ik geloof net zomin in de meetbare '(on)toegankelijkheid' als de 'kwaliteit' van muziek. Zelfs vanuit theoretisch opzicht kan je eindeloos blijven discussiëren, vroeg of laat worden de parameters subjectief... hoewel dat m.i. soms wel boeiend en/of leerzaam is, natuurlijk ... |
|
quote:Ik stelde je een vraag. |
|
quote:ff offtopic. Toevallig zit ex-Origin drummer John Longstreth tegenwoordig bij The Red Chord las ik. dus... Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote:Daar ben ik wel mee eens. |
|
quote: Ja, maar het hangt natuurlijk wel af van waar die muur van geluid vandaan komt... Als je hardcore voorziet van een 100% transparante mix, dan blijkt die muur van geluid toch wel mee- cq. tegen te vallen (doorstrepen wat niet van toepassing is... ). Kom ik gelijk op het punt dat mijns inziens de productie een belangrijke (zo niet de belangrijkste) bijdrage heeft aan de (on-)toegankelijkheid van muziek. Hoe transparanter de mix, hoe toegankelijker. Met een slechte mix kun je de meest simpele black metal zo ontoegankelijk maken als de pest (wordt regelmatig gedaan... ) en met een goede mix kun je de meest complexe muziek toch nog aardig toegankelijk maken. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:Joh Even nakijken dan! |
|
quote: hahahaha, ok.. Dat maakt Grindcore's post nog dommer. Ga eerst de plaat luisteren alvorens een mening erover te hebben "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote:Ik heb de plaat. Wist echter niet van deze feit. Namen zeggen mij echter niets, alleen de muziek. |
|
quote:Hoho begrijp mij niet verkeerd he. John Longstreth zit er nog maar net bij. Hij heeft de "Fused Together..."-plaat dus niet ingespeeld. @OTolerance dit was niet ter ondersteuning van jouw verhaal, dit was gewoon een offtopic reactie. Hoewel ik Origin zeker geen toegankelijk bandje vind! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Ik ben em nu aan 't luisteren en deze is niet half zo ontoegankelijk als ik verwachtte; dat komt vooral door de relaxte space geluiden; de beats komen wel vaak over alsof die lukraak erin gezet zijn ; vind ik wat jammer. Wel veel leuke gesamplede 'storingsgeluidjes' e.d. De duidelijke lijn van Hard normal daddy in de beats mis ik wel in de eerste 5 nummers maar het verschil is niet erg groot vind ik. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Die beats zijn verre van lukraak, Mutilator.... fijne plaat, ik hoop dat je hem tof vind. Hey Chelman, ken jij Coil eigenlijk? Vage Britse experimentele band, albums als 'Horse Rotorvator', 'Scatology' en 'Astral Disaster' zijn niet te versmaden. Coil vind ik nu een voorbeeld van rare, experimentele, niet te classificeren muziek. In juni komen ze in NL trouwens, ik zit erover te denken om ze te gaan bekijken (ff kijken of het kan met het werk e.d.). Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik ben er niet anders mee bekend dat ik het een paar keer op een site voorbij zag schieten. Als jij uitzoekt wanneer ze precies optreden wil ik het best checken. edit: NP: Frank Zappa and the Mothers - FREAK OUT [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-05-2004 21:30] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |