IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : 'Ontoegankelijkheid' in muziek. Vorige pagina | Volgende pagina
grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-05-2004 22:48 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

okay: wat zijn jullie criteria?

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-05-2004 22:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:45 schreef Chelman het volgende:
@ 0tolerance: Dat kan inderdaad niet.

Wat je wel vast kan stellen is welke criteria men voor zichzelf hanteert om dat te 'meten'.

Voor de meesten tot nu toe blijkt het voornamelijk om de complexiteit te gaan. Dwaal, RedNucleus, Mutilator (denk ik) en ik hanteren iets andere 'crietria'.

...let op ' ' gebruik. HEt zijn geen vast meetbare criteria.

Ok, naja laat ik zoiets als Origin als voorbeeld nemen. Het pure drumgeweld maakt het voor vele al ontoegankelijk. We kunnen dit wel bestempelen als ongestructureerd op eerste gezicht of zit er meer achter.
Een muur van geluid dus, behalve als je bekend bent met de nummers.

Overdadig gebruik van instrumenten als EEN criterium voor ontoegankelijkheid

"This one is older than shit, heavier than time!"

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-05-2004 22:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:

Wat je wel vast kan stellen is welke criteria men voor zichzelf hanteert om dat te 'meten'.

Voor de meesten tot nu toe blijkt het voornamelijk om de complexiteit te gaan. Dwaal, RedNucleus, Mutilator (denk ik) en ik hanteren iets andere 'crietria'.

complexheid kan muziek ontoegankelijker maken, maar een anders systeem van muziek maken natuurlijk meer.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-05-2004 22:50 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Toppunt van ontoegankelijkheid vind ik wel het laatste album van Today is the Day "Sadness will Prevail". Probeer die maar eens van begin tot eind door te spitten. Heel erg zieke muziek, heel erg vermoeiend...
Nou ben ik zelf nooit weg van een experimentje, maar zelfs ik heb hier moeite mee.
En toch heeft het wel wat.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-05-2004 22:50 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:48 schreef altx het volgende:
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat de begrippen "niet kunnen behappen" en "gewoon niet mooi vinden" ondertussen aardig door elkaar worden gehaald.

Ik kan persoonlijk Cryptopsy best behappen. Ik zal er misschien zelfs nog wel eens een cd'tje van aanschaffen, maar echt bijzonder vind ik het nou ook weer niet.

Ik daag jou uit om een band te vinden die min of meer dezelfde stijl heeft. Ik kan ze iig niet vinden

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-05-2004 22:51 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:49 schreef 0Tolerence het volgende:
Ok, naja laat ik zoiets als Origin als voorbeeld nemen. Het pure drumgeweld maakt het voor vele al ontoegankelijk. We kunnen dit wel bestempelen als ongestructureerd op eerste gezicht of zit er meer achter.
Een muur van geluid dus, behalve als je bekend bent met de nummers.

Overdadig gebruik van instrumenten als EEN criterium voor ontoegankelijkheid
Hoeft niet zo te zijn. Kijk maar naar Hardcore. Massa's luisteren ernaar. En een muur van geluid.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-05-2004 22:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 mei 2004 22:50 schreef NecRobert het volgende:
Toppunt van ontoegankelijkheid vind ik wel het laatste album van Today is the Day "Sadness will Prevail". Probeer die maar eens van begin tot eind door te spitten. Heel erg zieke muziek, heel erg vermoeiend...
Nou ben ik zelf nooit weg van een experimentje, maar zelfs ik heb hier moeite mee.

het toppunt van ontoegankelijk vind ik de ruis bij de sneeuw op m'n TV

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-05-2004 22:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:50 schreef NecRobert het volgende:

Jep, heb die dubbelaar ook thuis. Op zich prima muziek, maar te zwara om zo maar ff te luisterem

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-05-2004 22:54 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:50 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik daag jou uit om een band te vinden die min of meer dezelfde stijl heeft. Ik kan ze iig niet vinden

Hmz, ik drukte me niet helemaal duidelijk uit, geloof ik.

Ik bedoelde dat ik het gewoon niet zo heel erg mooi vind (vergeleken met mijn favoriete bands). Daar kan het feit dat zij wat dat betreft de enige band zijn op de hele wereld, niet zo veel aan veranderen...

Maar hoe zeer het de discussie ook bemoeilijkt (en hoe cliché de opmerking ook is...), over smaak valt nog steeds niet te twisten...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-05-2004 22:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:51 schreef grindcore het volgende:
Hoeft niet zo te zijn. Kijk maar naar Hardcore. Massa's luisteren ernaar. En een muur van geluid.

hehe, met alle respect, maar die muur stelt vrij weinig voor met het geweld dat Origin voort brengt.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-05-2004 22:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

...kan iemand grindcore uitzetten? Zijn domme posts werken echt op mijn zenuwen.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-05-2004 22:56 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:54 schreef 0Tolerence het volgende:
hehe, met alle respect, maar die muur stelt vrij weinig voor met het geweld dat Origin voort brengt.
Neem dan een band zoals DEP of The Red Chord. Origin vind ik weinig voorstellen.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-05-2004 22:58 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:56 schreef grindcore het volgende:
Neem dan een band zoals DEP of The Red Chord. Origin vind ik weinig voorstellen.

Right. Ik hoop voor je dat je hun album I.I.I. heb gehoord, want er zijn er niet zoveel die dat soort drumwerk kunnen uitvoeren. Ik ga hier verder ook niet op in, want dat leid af van de discussie!

RedNucleus
blijkbaar weer tijd zat
Usericon van RedNucleus
Posted 11-05-2004 22:59 by RedNucleus Wijzig reactieProfiel van RedNucleusQuote dit berichthttp://www.red-nucleus.be

quote:

Smaak en toegankelijkheid zijn erg met mekaar verbonden. Wat je op 't eerste zicht niet aanspreekt, daar wil je meestal ook niet naar luisteren. Ik vond heel wat muziekgenres vroeger maar niks, tot ik écht begon te luisteren. Zelf een instrument ter hand nemen maakt dat, ook al ken je nauwelijks theorie, je muziek toch iets sneller gaat trachten 'doorgronden' of 'plaatsen'. En er zijn natuurlijk ook zat niet-muzikanten die vanzelf een brede interesse hebben en vanalles willen proberen. Het ligt er maar aan in hoever je je voor iets kan openstellen en wat je aanspreekt... ik geloof net zomin in de meetbare '(on)toegankelijkheid' als de 'kwaliteit' van muziek. Zelfs vanuit theoretisch opzicht kan je eindeloos blijven discussiëren, vroeg of laat worden de parameters subjectief... hoewel dat m.i. soms wel boeiend en/of leerzaam is, natuurlijk ...

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-05-2004 22:59 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:54 schreef Chelman het volgende:
...kan iemand grindcore uitzetten? Zijn domme posts werken echt op mijn zenuwen.

Ik stelde je een vraag.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-05-2004 23:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:56 schreef grindcore het volgende:
ff offtopic. Toevallig zit ex-Origin drummer John Longstreth tegenwoordig bij The Red Chord las ik. dus...

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-05-2004 23:02 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:59 schreef RedNucleus het volgende:
Smaak en toegankelijkheid zijn erg met mekaar verbonden. Wat je op 't eerste zicht niet aanspreekt, daar wil je meestal ook niet naar luisteren. Ik vond heel wat muziekgenres vroeger maar niks, tot ik écht begon te luisteren. Zelf een instrument ter hand nemen maakt dat, ook al ken je nauwelijks theorie, je muziek toch iets sneller gaat trachten 'doorgronden' of 'plaatsen'. En er zijn natuurlijk ook zat niet-muzikanten die vanzelf een brede interesse hebben en vanalles willen proberen. Het ligt er maar aan in hoever je je voor iets kan openstellen en wat je aanspreekt... ik geloof net zomin in de meetbare '(on)toegankelijkheid' als de 'kwaliteit' van muziek. Zelfs vanuit theoretisch opzicht kan je eindeloos blijven discussiëren, vroeg of laat worden de parameters subjectief... hoewel dat m.i. soms wel boeiend en/of leerzaam is, natuurlijk ...

Daar ben ik wel mee eens.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-05-2004 23:02 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 22:51 schreef grindcore het volgende:

Ja, maar het hangt natuurlijk wel af van waar die muur van geluid vandaan komt... Als je hardcore voorziet van een 100% transparante mix, dan blijkt die muur van geluid toch wel mee- cq. tegen te vallen (doorstrepen wat niet van toepassing is... ).

Kom ik gelijk op het punt dat mijns inziens de productie een belangrijke (zo niet de belangrijkste) bijdrage heeft aan de (on-)toegankelijkheid van muziek. Hoe transparanter de mix, hoe toegankelijker.

Met een slechte mix kun je de meest simpele black metal zo ontoegankelijk maken als de pest (wordt regelmatig gedaan... ) en met een goede mix kun je de meest complexe muziek toch nog aardig toegankelijk maken.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-05-2004 23:03 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 23:00 schreef NecRobert het volgende:
ff offtopic. Toevallig zit ex-Origin drummer John Longstreth tegenwoordig bij The Red Chord las ik. dus...
Joh
Even nakijken dan!

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-05-2004 23:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 23:00 schreef NecRobert het volgende:

hahahaha, ok.. Dat maakt Grindcore's post nog dommer. Ga eerst de plaat luisteren alvorens een mening erover te hebben

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 11-05-2004 23:06 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 23:04 schreef 0Tolerence het volgende:
hahahaha, ok.. Dat maakt Grindcore's post nog dommer. Ga eerst de plaat luisteren alvorens een mening erover te hebben
Ik heb de plaat. Wist echter niet van deze feit. Namen zeggen mij echter niets, alleen de muziek.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-05-2004 23:12 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 23:06 schreef grindcore het volgende:
Ik heb de plaat. Wist echter niet van deze feit. Namen zeggen mij echter niets, alleen de muziek.
Hoho begrijp mij niet verkeerd he. John Longstreth zit er nog maar net bij. Hij heeft de "Fused Together..."-plaat dus niet ingespeeld.
@OTolerance dit was niet ter ondersteuning van jouw verhaal, dit was gewoon een offtopic reactie. Hoewel ik Origin zeker geen toegankelijk bandje vind!

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-05-2004 21:50 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 mei 2004 23:55 schreef M. het volgende:
Hard Normal Daddy ligt inderdaad erg lekker in het gehoor... da's af en toe bij latere albums wel anders. Ik vind 'Ultravisitor' (de laatste) eigenlijk wel z'n beste .

Ik ben em nu aan 't luisteren en deze is niet half zo ontoegankelijk als ik verwachtte; dat komt vooral door de relaxte space geluiden; de beats komen wel vaak over alsof die lukraak erin gezet zijn ; vind ik wat jammer. Wel veel leuke gesamplede 'storingsgeluidjes' e.d.
De duidelijke lijn van Hard normal daddy in de beats mis ik wel in de eerste 5 nummers maar het verschil is niet erg groot vind ik.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-05-2004 21:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Die beats zijn verre van lukraak, Mutilator.... fijne plaat, ik hoop dat je hem tof vind.

Hey Chelman, ken jij Coil eigenlijk? Vage Britse experimentele band, albums als 'Horse Rotorvator', 'Scatology' en 'Astral Disaster' zijn niet te versmaden. Coil vind ik nu een voorbeeld van rare, experimentele, niet te classificeren muziek. In juni komen ze in NL trouwens, ik zit erover te denken om ze te gaan bekijken (ff kijken of het kan met het werk e.d.).

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-05-2004 21:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik ben er niet anders mee bekend dat ik het een paar keer op een site voorbij zag schieten. Als jij uitzoekt wanneer ze precies optreden wil ik het best checken.

edit: NP: Frank Zappa and the Mothers - FREAK OUT

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-05-2004 21:30]

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com