|
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
CYNIC, DEATH, erg technisch, heb er zelf vrijwel niets van omdat het me niet zo trekt, maar toch, het zit ontzettend goed in elkaar.. |
|
Nocturnus, Seance, Sceptic, Polluted Inheritance alle 4 tecnische death metal http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Technische metal kan cheesy zijn als het instrumenten-masturbatie wordt. Maar ik hou wel van een goede pot technische death metal, zolang het 'song-aspect' maar niet uit het oog verloren wordt. Één band: ATHEIST, maar je (Mutilator) kent ze wel denk ik. Zeer technisch, jazzy invloeden (rare basloopjes, drumritmes etc.) maar bovenal zeer buitengewoon METAL... To-the-point, zeer knap gedaan! Qua techniek moet je denk ik de latere Cryptopsy en de latere Suffocation ook niet onderschatten. Bij technische black metal wordt het moeilijker. Ik vind de meeste bands die techniek erin gooien onvervalste kutbands (latere Dødheimsgard, latere Satyricon, etc., die zijn trouwens niet eens zo technisch... latere Emperor ). Maar een goede band met technische capaciteiten is Abigor (luister maar eens naar 'Channeling the Quintessence of Satan') en natuurlijk de CD 'The Art of Dreaming' van Golden Dawn. Dat is nu echt een CD die tot in de puntjes verzorgd is, met allerhande vreemde instrumenten en invloeden erbij. CD's van Korova zijn semi-black metal en ook vrij technisch (al die bands zijn Oostenrijks, trouwens...!). Maar Korova vind ik dan weer wat minder, teveel gedachten en te weinig actie, zeg maar. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 14-11-2001 10:01] |
|
Technische bands...... Meshuggah en Watchtower? |
|
DYING FETUS (is wel grind eigenlijk...laat ook maar) zit gewoon raar in elkaar...moet er soms gewoon om lachen zo raar! [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 14-11-2001 16:28] Suck my piss |
|
morbid angel heerst op dit gebied vinnik Je moeder. |
|
watchtower is de beste technoische band ooit. maar ook een band als pestilence was zeer technisch. |
|
At the gates. technish maar heel vet |
|
Aan al het bovengenoemde kan ik nog maar één band toevoegen : Threnody! |
|
Imho: -Death -Atheist -Cynic -Nocturnus -Aghora & Gordian Knot -Symphony X -Dream Theater -Psychotic Waltz -Spiral Architect (Shit, dit wil ik hebben, slecht 1x live gezien....) MUTILATOR kan wel zeggen wat ik vergeten ben (zoals Neglected Field, KUT... bestelling ging niet door ) |
|
Ik wil wel Neglected Fields gaan uploaden als iemand mij toegang tot een FTP verschaft. Het is het waard!!!(IMHO) Quo Vadis is ook een goeie; klinkt als Death ten tijde van Symbolic en Carcass ten tijde van Heartwork met soortgelijke vocals (Jeff Walker)), maar dan thrashier. Sieges Even (veteranen!!) Renaissance uit Belgie: (RIP) - The death of art Martyr Sacred Sin - Eye m god & Anguish I harvest Korpse (RIP) uit Schotland fusion metal: Liquid Tension Experiment Anomaly [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-11-2001 4:32] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
hmm je kan die dinges wel op mn bak dumpen. staat niet 24/7 aan (tis maar een laptop) maargoed... ftp maar naar 213.100.34.19 poort 512 login: in pass: flames ik ken die zooi niet, ben altijd benieuwd naar wat nieuws downloaden kan met zelfde login/password trouwens... zou als het goed is redelijk snel moeten zijn... oh en PS. dit is niet bedoeld voor illegale shit, ik run die FTP voornamelijk omdat er wat bootleg-zooi van in flames op staat en ik ben op zoek naar meer bootlegs, live videos etc. dus vandaar.. [Dit bericht is gewijzigd door afzien op 17-11-2001 20:56] |
|
okay The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
SUPER: Cryptopsy Dying Fetus Soilent Green Zo heb je ook technische hardcore (metalcore) -Coalesce -Converge -Shai Hulud -Reversal Of Man -CANDIRIA -Creation is crucifixion -Every time i die -From autumn to ashes -BOTCH -Catharsis -Twelve Tribes ...allemaal aanraders!! |
|
Qua technische hardcore zou ik willen toevoegen: The Dillinger Escape plan. Normaliter houd ik niet bepaald van hardcore maar deze band is/was toch wel zeer kunstig!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: SHIIIITTTT! Helemaal vergeten, sorry! The DEP rules! |
|
Dissection vinnik ook erg goed (technisch gezien dan),en Paradise Lost en ook wat populaire bandjes die iedereen wel kent! |
|
quote: No meat is sweater |
|
COB zijn redelijk technisch Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: cob sucks ass No meat is sweater |
|
MEshuggah is de meest technische band die ik ken in de metal (buiten de metal trouwens ook). Meshuggah ruled gewoonweg!!! |
|
Rectum: U kent zeker Cynic en Atheist e.d. niet.... Mutilator: Tnx voor die Neglected-Fields-tip. Ik heb de CD nog niet kunnen beluisteren, behalve wat fragmentjes. Dat klonk echter veelbelovend. (CD 2e hands kunnen kopen bij Sounds in Venlo) |
|
quote: De 'Synthinity' cd? (Vergiste me met de naam van de 4 track demo 'Sansara')Deze is idd klasse!!! Ze hebben ook een tweede: Mephisto lettonica. Minder catchy maar ook nog steeds een klasse plaat!!!! Wat er daarna met de band is gebeurd????? Nog een technische aanrader: Zero Hour - The towers of avarice. Doet me denken aan wat ik ooit gehoord heb van Symphony X. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-11-2001 21:10] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
'Mephisto lettonica' had ik bij Large besteld, maar zij kunnen die niet meer leveren. Gelukkig kwam ik toen 'Synthinity' tegen (wel 2e hands, NLG15,=). En hij is Symphony X spreekt mij ook wel aan, zowel oud als nieuw.... |
|
quote: Leuk dat ik jouw mening nu ook weet, maar het ging dus over technische metal en niet of jij het wel of niet goed vindt. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |