IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Gorguts / Negativa Vorige pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-03-2015 18:57 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik lees net dit in een interview met gitarist Kevin Hufnagel:

"Gorguts also has a strong start on our next album, which will be an EP and one long song, over 30 minutes probably (the first 20 already written)"

Nu al benieuwd naar!


[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 08-03-2015 18:57]



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 25-02-2016 16:55 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe EP is klaar, dit is een fragment van het ruim 30 minuten durende nummer Pleiades' Dust dat in mei verschijnt.






HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 27-03-2016 15:42 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Het optreden in Tilburg was meesterlijk (Nero Di Marte en Dysrhythmia waren ook fantastisch, Psycroptic vind ik echt oersaai). Ontzettend goede setlist ook: de nieuwe track was zeer indrukwekkend en Inverted én Obscura achter elkaar als finale is intens!



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 27-03-2016 23:41 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Was inderdaad top! Nero Di Marte kon ik weinig mee, aardige ideeen maar dat was het voor mijn gevoel ook. Dysrhythmia was een stuk leuker dan verwacht, top drummer ook. Psycroptic behoorlijk vermoeiend. Gorguts was geweldig!



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-05-2016 16:58 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe monstertrack is volledig te beluisteren!




Ed
Usericon van Ed
Posted 04-05-2016 21:04 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Zo op het eerste horen eindelijk een echte opvolger van Obscura!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-12-2018 11:27 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Coloured Sands herontdekt. Wauw wauw wauw. Ik hoor hier nu hele andere dingen in dan ik eerst hoorde toen ik met een 'technische deathmetal bril (koptelefoon?)' luisterde toen hij net uitkwam. Dit is echt min of meer buitenaards. En veel meer dan alleen technische krachtpatserij (dat vond ik toen ook al). Ik hoor in de baslijnen en dergelijk ook wel invloeden van bands als Magma, Art Zoyd en Univers Zero. Ik word ook heel erg blij van de sound, die behoorlijk organisch is voor het soort muziek.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 05-12-2018 22:31 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2018 11:27 schreef Dirge for november het volgende:
Coloured Sands herontdekt. Wauw wauw wauw. Ik hoor hier nu hele andere dingen in dan ik eerst hoorde toen ik met een 'technische deathmetal bril (koptelefoon?)' luisterde toen hij net uitkwam. Dit is echt min of meer buitenaards. En veel meer dan alleen technische krachtpatserij (dat vond ik toen ook al). Ik hoor in de baslijnen en dergelijk ook wel invloeden van bands als Magma, Art Zoyd en Univers Zero. Ik word ook heel erg blij van de sound, die behoorlijk organisch is voor het soort muziek.


Die heb ik dus maar 1x beluisterd. Qua inhoud vond ik die zeker niet slecht, maar de productie vond ik maar belabberd. Maar wat ik nu recent heb opgemerkt is dat als je Colored Sands beluisterd via hoofdtelefoon op gsm/mp3-speler, de productie precies slecht klinkt. Maar als ik diezelfde mp3-files beluister op pc dan klinkt het wel ok. Best vreemd...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-12-2018 23:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Vreemd. Hier klinkt hij toch echt donders fijn. Achja. Misschien ook een kwestie van smaak.



Ed
Usericon van Ed
Posted 06-12-2018 12:17 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2018 22:31 schreef Steel Jaw het volgende:
Die heb ik dus maar 1x beluisterd. Qua inhoud vond ik die zeker niet slecht, maar de productie vond ik maar belabberd. Maar wat ik nu recent heb opgemerkt is dat als je Colored Sands beluisterd via hoofdtelefoon op gsm/mp3-speler, de productie precies slecht klinkt. Maar als ik diezelfde mp3-files beluister op pc dan klinkt het wel ok. Best vreemd...


productie van drum vind ik niet zo lekker op Sands.. de ep daarna klinkt heel wat beter. Zijn ze eigenlijk al bezig met de opvolger van die ep?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-04-2020 20:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Beetje aan t ontdekken dit Gorguts
Zitten fijne stukken in


When your people matter, menstrual health matters


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-06-2020 19:56 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Geen nieuwe Gorguts-track (al klinkt het behoorlijk als Gorguts), maar een track geschreven door Luc Lemay en Dave Davidson (Revocation, Gargoyl) voor het Slay at Home-festival van Metal Injection: Pallid Veil. Ook nog met Elliot Hoffmann (Car Bomb) op drums en Liam Wilson (ex-The Dillinger Escape Plan, Azusa, John Frum) op bas. Monsterlijke track!





[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 05-06-2020 19:56]



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 05-06-2020 22:24 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Inderdaad enorm lekkere track. Zou zo op een Gorguts album kunnen staan. Wat mij betreft is Luc Lemay sowieso de beste death metal muzikant die ooit heeft geleefd. Ik schat hem zelfs hoger in dan die andere grootheid, Schuldiner.

Overigens vrees ik wat voor de verdere toekomst van Gorguts. Op Metal-Archives staan ze sinds vorig jaar op 'on hold'. Is meestal de voorbode van een nakende split-up.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 06-06-2020 11:39 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Zeker een gaaf nummer. En goed opgenomen ook, trouwens. Ik ben bij Gorguts erg fan van de snelle dissonante loopjes, die mis ik hier een beetje. Maar het is dan ook niet echt Gorguts.
quote:
Op 5 juni 2020 22:24 schreef Steel Jaw het volgende:

Overigens vrees ik wat voor de verdere toekomst van Gorguts. Op Metal-Archives staan ze sinds vorig jaar op 'on hold'. Is meestal de voorbode van een nakende split-up.

We zullen zien. Ben ik blij dat ik ze niet zo lang geleden tenminste 1x gezien heb.


Vox Clamatis in Deserto


Ed
Usericon van Ed
Posted 06-06-2020 15:22 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2020 22:24 schreef Steel Jaw het volgende:
Inderdaad enorm lekkere track. Zou zo op een Gorguts album kunnen staan. Wat mij betreft is Luc Lemay sowieso de beste death metal muzikant die ooit heeft geleefd. Ik schat hem zelfs hoger in dan die andere grootheid, Schuldiner.

Overigens vrees ik wat voor de verdere toekomst van Gorguts. Op Metal-Archives staan ze sinds vorig jaar op 'on hold'. Is meestal de voorbode van een nakende split-up.


Helemaal mee eens, Chuck was eerder maar voor tegenwoordige death metal heeft Luc minstens net zoveel gedaan.

Hopelijk heeft hij de smaak te pakken met deze line-up, zou vooral benieuwd zijn met die vent van Car Bomb bij Gorguts zou klinken. Net voordat de fade-out is doet hij lekker wazige shit.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 06-06-2020 18:52 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 6 juni 2020 15:22 schreef Ed het volgende:
Helemaal mee eens, Chuck was eerder maar voor tegenwoordige death metal heeft Luc minstens net zoveel gedaan.


Als je nu kijkt is het Obscura-album echt een van de meest invloedrijke deathmetalplaten ooit. Een echte game changer, gezien de overvloedigheid van dissonante deathmetalbands momenteel.

Ik zou ook graag meer van deze line-up willen horen, als Gorguts/andere naam. Elliot Hoffmann is een van de creatiefste metaldrummers (op deze track is daar nog maar een fractie van te horen, vooral aan het einde inderdaad), Dave Davidson heeft een jazzachtergrond die bij Revocation bij vlagen naar voren komt.

De huidige Gorguts line-up bestaat ook uit muzikanten die bakken aan zijprojecten hebben, vooral Kevin Hufnagel en Colin Marston. Marston is ook nog producer.


[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 06-06-2020 18:56]



Ed
Usericon van Ed
Posted 06-06-2020 20:00 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2020 18:52 schreef HierIsMike het volgende:
Als je nu kijkt is het Obscura-album echt een van de meest invloedrijke deathmetalplaten ooit. Een echte game changer, gezien de overvloedigheid van dissonante deathmetalbands momenteel.

Ik zou ook graag meer van deze line-up willen horen, als Gorguts/andere naam. Elliot Hoffmann is een van de creatiefste metaldrummers (op deze track is daar nog maar een fractie van te horen, vooral aan het einde inderdaad), Dave Davidson heeft een jazzachtergrond die bij Revocation bij vlagen naar voren komt.

De huidige Gorguts line-up bestaat ook uit muzikanten die bakken aan zijprojecten hebben, vooral Kevin Hufnagel en Colin Marston. Marston is ook nog producer.



Kevin Hufnagel en Colin Marston vond ik toen goed gevonden, achteraf vind ik wel dat ze heel erg in de style van Gorguts bleven. Weet niet of Luc ze strak hielden ofdat ze daarmee zelf kwamen (volgens mij de 2de als ik de interviews goed heb gelezen). Ook al ben ik wel een fan van de huidige drummer doet wat nieuw bloed misschien wel goed.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 06-06-2020 22:57 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 6 juni 2020 20:00 schreef Ed het volgende:
Kevin Hufnagel en Colin Marston vond ik toen goed gevonden, achteraf vind ik wel dat ze heel erg in de style van Gorguts bleven. Weet niet of Luc ze strak hielden ofdat ze daarmee zelf kwamen (volgens mij de 2de als ik de interviews goed heb gelezen). Ook al ben ik wel een fan van de huidige drummer doet wat nieuw bloed misschien wel goed.


Hufnagel en Marston zaten sowieso al behoorlijk dicht bij de Gorguts-speelstijl in andere bands. Normaal spelen zij vaak een leidende rol, maar in Gorguts lijkt het doel echt om de visie van Luc zo goed mogelijk neer te zetten.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 28-06-2020 16:15 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Erg interessant en uitgebreid interview met Luc Lemay over onder andere het schrijfproces van Obscura, zijn training in compositie, Negativa en de track die voor het Slay At Home-project werd geschreven. Lemay heeft voor de rest een pauze genomen en zal op een gegeven moment wel weer gaan starten met het schrijven van een nieuw Gorguts-album.



Ed
Usericon van Ed
Posted 28-06-2020 19:59 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2020 16:15 schreef HierIsMike het volgende:
Erg interessant en uitgebreid interview met Luc Lemay over onder andere het schrijfproces van Obscura, zijn training in compositie, Negativa en de track die voor het Slay At Home-project werd geschreven. Lemay heeft voor de rest een pauze genomen en zal op een gegeven moment wel weer gaan starten met het schrijven van een nieuw Gorguts-album.


thanks voor de link!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen