IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Turisas Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 05-08-2004 15:25 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Deze plaat maakt mijn lichte teleursteling van Nattfod en Wyrd (resp. Finntroll en Elvenking) ruimschoots goed. Bijna een uur lang bombarische, opzwepende en afwisselende strijdliederen in het verlengde van bovengenoemde bands, Ensiferum, een snufje Thyrfing en een toefje Ball Sagoth. Mocht je een zwak hebben voor een van deze bands moet je dit toch eens proberen. Uitstekend debuut!

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 02-11-2005 8:09]

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-08-2004 15:27 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Mandatory link:

Turisas - Battle Metal

I'm not being rude. You're just insignificant.

Tormented soul
Posted 05-08-2004 15:29 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Die recentie had ik nog niet gelezen. Hoe bevalt 'ie jou Twan?

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-08-2004 15:31 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 augustus 2004 15:29 schreef Tormented soul het volgende:
Die recentie had ik nog niet gelezen. Hoe bevalt 'ie jou Twan?
Volgens mij had ik dat al onder luide bewoordingen duidelijk proberen te maken in de herberg, Joost Ik vind het een erg gave plaat! Lekker veel variatie in zeer sterke composities! En een geweldig geluid!

I'm not being rude. You're just insignificant.

Tormented soul
Posted 05-08-2004 15:32 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 05-08-2004 15:36 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

kvin um ook errug gaaf!!!

I Find That I Am Not There...

Tormented soul
Posted 06-08-2004 11:52 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ook fijn dat het, voor de verandering, eens een mix is van hun moedertaal en Engels (overwegens engels that is). Zo blijkt "the Land of Hope And Glorý" naast lekker afwisselend en jazzy ooknog eens lekker anti-amerikaans te zijn

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-08-2004 14:54 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Je zegt het alsof dat een toegevoegde waarde is

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-08-2004 11:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 11:52 schreef Tormented soul het volgende:
Zo blijkt "the Land of Hope And Glorý" naast lekker afwisselend en jazzy ooknog eens lekker anti-amerikaans te zijn
Oh gaaf....nu ga ik hem zeker kopen.

Met een nummer als deze moet het haast de beste plaat allertijden zijn.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Tormented soul
Posted 07-08-2004 12:29 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik probeer geen "Amerika: Ja/nee" discussie uit te lokken. Ik wil alleen aangeven dat de muziek zelf ook inhoud heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 07-08-2004 12:37]

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2004 12:55 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 12:29 schreef Tormented soul het volgende:
Ik probeer geen "Amerika: Ja/nee" discussie uit te lokken. Ik wil alleen aangeven dat de muziek zelf ook inhoud heeft.
Bwahahaha Trieste prutster. De muziek heeft opeens inhoud omdat de muziekanten realisme niet kunnen bevatten en dat in een crappy 'songetje'proberen te verwoorden. Rot toch een eind op.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 07-08-2004 12:56 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Als iemand nou eens z'n mening zou geven in plaats van iemand gelijk z'n "mening te waarderen" zou het forum al boeiender worden

(Hiermee doel ik dus niet op die Harige Rotwolf )

edit: ik bedoel natuurlijk Kwellie

[Dit bericht is gewijzigd door Pink Floyd op 07-08-2004 13:00]

Like Some Snow-white Marble Eyes

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2004 12:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Nou gezien Helmet en flippo dit gave muziek vinden ga ik deze plaat niet eens beluisteren want zal wel weer opzweepende homo herrie met tekasten over plastic zwaardjes zijn. Ik geen slechts een reactie op die ofzo slappe opmerking.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 07-08-2004 13:00 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Ik ga maar eens een sampletje luisteren, kan me niet voorstellen dat het me zal boeien, maar goed.

(@Kwel: Zie trouwens de edit )

Michaeltjuh
Blaat
Usericon van Michaeltjuh
Posted 07-08-2004 13:01 by Michaeltjuh Wijzig reactieProfiel van MichaeltjuhQuote dit berichthttp://www.cyberstronghold.com

Heb hem gisteren binnen gehad. Topper in zijn genre!

Wellicht mogen we deze band een keer live aanschouwen.

Mekker

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2004 13:03 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

In hoeverre is deze band eigenlijk wel echt folk (black) metal en niet zeer drukke herrie alla Elvenking met hoogstens een (neo-)folky rieddeltje per nummer?

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 07-08-2004 13:10 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Black is het zeker niet. Ook niet zo ruig en vies als een band als Finntroll e.d.
Denk meer aan de laatste paar Bal Sagoth albums, en gooi er een beetje Moonsorrow bij.
Dat kan ik tenminste opmaken uit het titelnummer, want da's de enige die ik tot nogtoe gehoord heb. Folk zit er volgens mij wel aardig veel in.

[Dit bericht is gewijzigd door Meltdown op 07-08-2004 13:11]

Jullie zijn allemaal negers!

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2004 13:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 13:10 schreef Meltdown het volgende:
Black is het zeker niet. Ook niet zo ruig en vies als een band als Finntroll e.d.
Denk meer aan de laatste paar Bal Sagoth albums, en gooi er een beetje Moonsorrow bij.
Dat kan ik tenminste opmaken uit het titelnummer, want da's de enige die ik tot nogtoe gehoord heb.
Daar heb je het al. Beetje proberen mij te verlijden tot de gay scene door onwaarheden te verspreiden op zm

Tormented soul
Posted 07-08-2004 13:17 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 12:55 schreef kwelgeest het volgende:
Bwahahaha Trieste prutster. De muziek heeft opeens inhoud omdat de muziekanten realisme niet kunnen bevatten en dat in een crappy 'songetje'proberen te verwoorden. Rot toch een eind op.

Juist, dus een beetje lullen over paddestoelen plukken en mensen eten is natuurlijk een stuk beter dan een band die door één lyric de gehele schijf bij voorbaad meer diepgang geeft omdat je opeens alles als metaforen kan gaan zien.

en als je zoveel moeite wil doen om muziek die je nog nooit gehoord hebt af te kraken, kan je ook de kleie moeite nemen om naar de site te gaan en er een empéédrietje van te downloaden.

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 07-08-2004 13:19]

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2004 13:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 13:17 schreef Tormented soul het volgende:
Juist, dus een beetje lullen over paddestoelen plukken en mensen eten is natuurlijk een stuk beter dan een band die door één lyric de gehele schijf bij voorbaad meer diepgang geeft omdat je opeens alles als metaforen kan gaan zien.

Ja want daar gaat het om bij folk. Genieten, feeschten, zuipen, schranzen en brallen. Folk hoort geen diepere/serieuse boodschap te hebben.
En dan nog liever geen boodschap dan eentje uit onbegrip.

Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 07-08-2004 13:20 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 13:19 schreef kwelgeest het volgende:
Ja want daar gaat het om bij folk. Genieten, feeschten, zuipen, schranzen en brallen. Folk hoort geen diepere/serieuse boodschap te hebben.
Vaak niet. Hoewel er wel degelijk soms een andere beteknis achter zit.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2004 13:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 13:20 schreef Pink Floyd het volgende:
Vaak niet. Hoewel er wel degelijk soms een andere beteknis achter zit.
Dat is compleet gay
Ik ga toch niet me ergens volgooien met mede een zwijn van't spit scheuren en vrolijk mossen omdaarna nog eens 'diepzinnige'nummers te beluisteren?

Tormented soul
Posted 07-08-2004 13:24 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 13:19 schreef kwelgeest het volgende:
Ja want daar gaat het om bij folk. Genieten, feeschten, zuipen, schranzen en brallen.

O absoluut. Dat de cd bestaat uit strijdliederen doet er dan opeens niet meer toe hé?

quote:

Folk hoort geen diepere/serieuse boodschap te hebben.

Waarom niet? het is maar of je door die lagen heen prikt. Misschien vat jij het betreffende nummer nieteens op als 'anti-amerikaans', dat is iets wat ik er zelf uit interpreteer. En dan heeft het voor MIj de extra waarde dat het 2 slagen heeft en daarmee meer diepgang. Dat het voor JOU overkomt als onbegrip is jou probleem.

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 07-08-2004 13:26]

Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 07-08-2004 13:34 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 13:22 schreef kwelgeest het volgende:
Dat is compleet gay
Ik ga toch niet me ergens volgooien met mede een zwijn van't spit scheuren en vrolijk mossen omdaarna nog eens 'diepzinnige'nummers te beluisteren?
lol, das waar inderdaad, wil niet zeggen dat er geen droevige folk-nummers zijn

Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 08-08-2004 18:02 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 13:22 schreef kwelgeest het volgende:
Dat is compleet gay

Ten eerste wat een combinatie Maar hoe klinkt ie werkelijk?
En Kwelgeest ga je gebied veruimen door alleen maar naar rotzooi te luisteren ala Lugubrum

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-08-2004 9:11 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Voor mensen die de genoemde bands Finntroll, Ensiferum, Thyrfing, Moonsorrow en Bal-Sagoth gaaf vinden, is dit album IMHO gewoon een must-have.

Vind je die bands niet tof, tsja, dan houdt het op...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com