IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Oasis Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-10-2009 21:13 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:12 schreef De Tegenpartij het volgende:
Dat is volgens mij helemaal geen singel geweest?!?!

Kan jij een andere bekende cover bedenken?


Dear dirty delightful old drunken old days


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:14 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:11 schreef bastianus het volgende:
Ja precies. Blur, wat toen ook populair was, vond ik wel heel leuk.



Beetje stones/beatles verhaal.

Btw:

In de zomer van 1995 vocht Oasis een vete uit met Blur. Beiden brachten hun nieuwe singles op dezelfde dag uit. Blurs Country House kwam op 1 in de Engelse charts, Oasis' Roll with it op 2. Oasis' album Morning glory verkocht echter veel meer dan het album The great escape van Blur.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 11-10-2009 21:14 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:02 schreef De Tegenpartij het volgende:
Persoonlijk vind ik dit het beste nummer van oasis, alleen jammer dat noel dit zingt, maar toch.




Helemaal mee eens! Verder kon Oasis me nooit boeien.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2009 21:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Beetje hetzelfde verhaal als TMDC/Nile een paar jaar geleden.

Hehe. Bij TMDC weet ik dat ze irritant doen, bij Oasis vermoed ik dat ze het echt zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2009 21:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:10 schreef Schaffelaer het volgende:
+1 alles klopt aan die plaat. De rest is niet bijster interessant vreemd genoeg.

Ik denk dat Spectre refereert naar I am the walrus?


Hebben ze die ook gecovered? Ik bedoel het niet, ik bedoel Wonderwall, wat een cover is. Daar zijn ze mee doorgebroken, volgens mij


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 21:16 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:15 schreef spectre het volgende:
Hebben ze die ook gecovered? Ik bedoel het niet, ik bedoel Wonderwall, wat een cover is. Daar zijn ze mee doorgebroken, volgens mij


Wonderwall is geen cover.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2009 21:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat trek ik dus echt weer vrij slecht. Een paar aardige nummers wel maar Oasis vind ik stukken beter.

Dat is idd echt een smaakding. Ik heb sowieso erg veel met nichterige wave-achtige Engelse muziek. B.v. the Smiths vind ik fantastisch, maar Army of Lovers en Bronski Beat ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:17 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:13 schreef Schaffelaer het volgende:
Kan jij een andere bekende cover bedenken?


Ik doelde erop dat spectre het over hits had, singels dus.

Tsja, covers, ze speelden er genoeg, maar goed, dan hoeven ze natuurlijk automatisch bekend te zijn.

Wel gave nummers, dat dan wel:

http://www.coversproject.com/artist/oasis/


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2009 21:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:16 schreef Onweerwolf het volgende:
Wonderwall is geen cover.


Damn, dat dacht ik altijd.. sorry!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 21:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:17 schreef bastianus het volgende:
Dat is idd echt een smaakding. Ik heb sowieso erg veel met nichterige wave-achtige Engelse muziek. B.v. the Smiths vind ik fantastisch, maar Army of Lovers en Bronski Beat ook.


Die kan ik alle 3 wel heel erg goed waarderen.

Ik hou niet van de zang van Albarn. Kan ik niks mee, tewijl ik de Gallagher vocals wel erg tof vind.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:18 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:15 schreef spectre het volgende:
Hebben ze die ook gecovered? Ik bedoel het niet, ik bedoel Wonderwall, wat een cover is. Daar zijn ze mee doorgebroken, volgens mij


Geen cover.

Oasis werd bekend in 1994 toen ze hun eerste single Supersonic uitbrachten. De groep werd al vlug een hype in Engeland en volgende singles als Live forever en Cigarettes and Alcohol werden grote hits. Hun eerste album Definitely Maybe wordt als een van de beste debuutplaten ooit in de rockgeschiedenis beschouwd. Het verkocht ongeveer 7 miljoen exemplaren.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2009 21:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:16 schreef Onweerwolf het volgende:
Wonderwall is geen cover.

Het cd-tje van Wonderwall heeft wel een mooie cover. Met die spiegel en dat meisje erop.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:20 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:12 schreef spectre het volgende:
Bij mij doet me die zeikerige zang de das om. Ik hou van zang, echt waar..



Hehehe, beetje net als het king diamond verhaal, of je vind het geweldig of je vind het verschrikkelijk. Ik vind liam's zang werkelijk geweldig en ontzettend goed bij de muziek passen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2009 21:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:18 schreef Onweerwolf het volgende:
Die kan ik alle 3 wel heel erg goed waarderen.

Ik hou niet van de zang van Albarn. Kan ik niks mee, tewijl ik de Gallagher vocals wel erg tof vind.

Ok dan. Dat heb ik dan weer krek andersom.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-10-2009 21:24 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:17 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik doelde erop dat spectre het over hits had, singels dus.

Tsja, covers, ze speelden er genoeg, maar goed, dan hoeven ze natuurlijk automatisch bekend te zijn.

Wel gave nummers, dat dan wel:

http://www.coversproject.com/artist/oasis/

Oh ja, toch nog een aardig lijstje. the walrus is wel degeen die ze het vaakst live spelen meen ik?!!?


Dear dirty delightful old drunken old days


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:32 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:24 schreef Schaffelaer het volgende:
Oh ja, toch nog een aardig lijstje. the walrus is wel degeen die ze het vaakst live spelen meen ik?!!?


Die spelen ze idd vrij vaak live.

Speelden bedoelde ik.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2009 21:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik ga die What's the story plaat eens downen, wie weet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-10-2009 21:57 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 11 oktober 2009 21:10 schreef spectre het volgende:
Nee nee, ze doen dit zelf. ze kleden zich zo en schreeuwen heel erg hard dat ze net zo geniaal als de Beatles zijn.. nou, dacht het niet

Lol

The Beatles vind ik dan weer niets bijzonders, terwijl ik die psychedelische tint in nummers als Hey Now, Don't Look Back in Anger, Roll With It, Hello of dingen van t laatste album echt bijzonder kan waarderen 't imago van de band heb ik overigens nooit echt bestudeerd, en dat hoef ik, de reacties hier lezende, ook niet eigenlijk. Vind de muziek op zich gewoon goed.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 22:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:57 schreef Alterprince het volgende:

The Beatles vind ik dan weer niets bijzonders




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-10-2009 22:06 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ja, schokkend hè. Net als Michael Jackson en Metallica.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 22:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 22:06 schreef Alterprince het volgende:
Ja, schokkend hè. Net als Michael Jackson en Metallica.


Straks ga je nog zeggen dat je Elvis
Presley ook niet bijzonder vindt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-10-2009 22:14 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Dat gaat nog, die heeft nog een redelijk cool image. The Beatles ook wel hoor, maar ik vind ze gewoon niet zo bijzonder om naar te luisteren.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 22:21 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:35 schreef spectre het volgende:
Ik ga die What's the story plaat eens downen, wie weet


Moet je zeker eens doen! En dan sla je wonderwall lekker over.

Tof dat je er iig wel open voor staat.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 22:23 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 22:14 schreef Alterprince het volgende:
Dat gaat nog, die heeft nog een redelijk cool image. The Beatles ook wel hoor, maar ik vind ze gewoon niet zo bijzonder om naar te luisteren.


Tsjah, image vind ik niet relevant. Het gaat om de muziek. En de muziek is steengoed. Ja ik weet het, kwestie van smaak enzo, maar c'mon the Beatles niet bijzonder vinden..





Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-10-2009 22:31 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Heb ik ook... Af en toe een leuk nummer, maar die adoratie, verering en heiligverklaring... ik snap er niks van!! Doe mij dan maar the kinks, vele vele malen beter.


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen