IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Psychologische vraagstukken Vorige pagina | Volgende pagina
PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 19-04-2005 21:26 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 19 april 2005 20:58 schreef BARABAS het volgende:
Nou, dan heb ik ook nog een! Waarom mag ik geen kopieen van c.d's maken....Het is toch mijn eigendom en daarmee mag je toch zeker wel doen wat je zelf wilt



Lol, (stel) ik heb net een wapen gekocht, 'goh dit is m'n eigendom toch, daar mag ik mee doen wat ik wil!!'. Dat is wel een beetje jezelf dom doen voorkomen zo'n houding, maar ik snap je punt opzich wel, mensen verzinnen overal weer regels voor, ook al is iets je eigendom en zou je er mee kunnen doen wat je wilt.. Volgens mij is dat ook een beetje het punt waarom in Amerika vuurwapens nog steeds gewoon verkrijgbaar zijn; vrijheid ??


Another Day, Another Way ....


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 19-04-2005 21:30 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2005 21:11 schreef slome het volgende:


Dit, trouwens, weet ik niet zeker. Ik heb het ooit eens gehoord dus spijker me er niet op vast!

Ja, je mag van alle 'mediadragers' die je koopt een kopie voor eigen gebruik maken, maar toch vind ik dat stom omdat als je iets koopt, het toch gewoon jou eigendom is...en waarom mag je dan toch niet ermee doen wat je wil


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


slome
Usericon van slome
Posted 19-04-2005 22:15 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2005 21:30 schreef BARABAS het volgende:
Ja, je mag van alle 'mediadragers' die je koopt een kopie voor eigen gebruik maken, maar toch vind ik dat stom omdat als je iets koopt, het toch gewoon jou eigendom is...en waarom mag je dan toch niet ermee doen wat je wil



Op zich maak je hier wel een punt. Als platenmaatschappijen het branden van cd's zouden willen verbieden, zouden ze het net zoals frisdrankfabrikanten kunnen aanpakken. Op de cd en hoes vermelden dat deze cd eigendom blijft van de platenmaatschappij, en dat deze dus bepaald wat er met de cd gebeurd. Maar daar zou dan tegen over moetten staan dat je de cd's weer kan inleveren voor statiegeld. maar hoe groot is de kans dat dit gebeurt?


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-04-2005 23:06 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Volgens mij mag je als je een cd koopt er best 10000 kopieen van maken. Alleen als je die kopieen aan anderen gaat geven of verkopen ben je fout bezig. En dat is ook best logisch.

Een nuttiger psychologisch vraagstuk: Heeft een spiritualiteit filosofie etc forum op Zware Metalen wel zin? Hoe vaak worden er hier nou serieus discussies over gevoerd?


Zenial


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-04-2005 23:07 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2005 19:56 schreef slome het volgende:
Ja, dat vraag ik net


Ik bedoelde het wat algemener.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 20-04-2005 0:20 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 19 april 2005 23:06 schreef Zenial het volgende:
Volgens mij mag je als je een cd koopt er best 10000 kopieen van maken. Alleen als je die kopieen aan anderen gaat geven of verkopen ben je fout bezig. En dat is ook best logisch.
...


Ik dacht dat het re-produceren van muziek sowieso strafbaar is, het CD-tje is jouw eigendom, wat erop staat niet. Maar ik kan me vergissen want 100% zeker weet ik het niet.



Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 20-04-2005 0:22 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht



:p


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2005 0:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

is totaal niet psychologisch.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-04-2005 0:26 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Jij wel wou je zeggen?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2005 0:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ben ikzelf een vraagstuk?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-04-2005 0:29 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ja.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2005 0:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

oh fijn


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-04-2005 0:32 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dat is nog maar de vraag.

HAHAHAHAHAHA!!!


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 20-04-2005 0:38 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

rara, ik ben een vraagstuk

ik ben wat ik ben,
zolang je niet weet wat ik ben, blijf ik wat ik ben
als je weet wat ik ben hou ik op te zijn wat ik was


:p


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-04-2005 0:39 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Een vraagstuk.


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 20-04-2005 0:40 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

zei ik dat?


:p


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-04-2005 0:41 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ja.


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 20-04-2005 0:41 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

verdorie


:p


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-04-2005 0:42 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Het is wat. Nou ja, dan ga ik maar naar bed. Doei.


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 20-04-2005 0:44 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

inderdaad , en moge het zo zijn

een spiritualiteitsvolle enigmatisch-georiënteerde levensdroom gewenst


:p


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 20-04-2005 7:11 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2005 20:54 schreef Chelman het volgende:
Je kan er echter wel degelijk mee leren omgaan...conditioneren...net als dat je je pijngrens kan oprekken.


Toch mijn gelijk halen:

Zweten omdat het warm is is een puur fysiologische reactie, die is niet af te leren of te conditioneren.

Een naar gevoel krijgen bij een geluid is weldegelijk aangeleerd (en volgens jou ook te conditioneren) en dus psychologisch.



[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 20-04-2005 7:12]



invictis
Usericon van invictis
Posted 20-04-2005 7:18 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

kuristus, ga slapen ofzo


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-04-2005 8:43 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 20 april 2005 7:11 schreef 1i1ith het volgende:
Toch mijn gelijk halen:

Zweten omdat het warm is is een puur fysiologische reactie, die is niet af te leren of te conditioneren.

Een naar gevoel krijgen bij een geluid is weldegelijk aangeleerd (en volgens jou ook te conditioneren) en dus psychologisch.

En wagenziek worden, wat is dat dan? Fysiologisch of aangeleerd?

En voedsel-allergie? Of iets als lactose-intolerantie... dat lijkt me toch echt een fysiologische zaak en niet iets wat tussen je oren zit en dus geconditioneerd zou kunnen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 20-04-2005 9:00]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-04-2005 15:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2005 7:11 schreef 1i1ith het volgende:
Toch mijn gelijk halen:

Zweten omdat het warm is is een puur fysiologische reactie, die is niet af te leren of te conditioneren.

Een naar gevoel krijgen bij een geluid is weldegelijk aangeleerd (en volgens jou ook te conditioneren) en dus psychologisch.




Nee. Ik had het over fysiologisch conditioneren. Zoeits als je spieren trainen waardoor je meer kan tillen. Of is het feit dat je steeds meer kan bankdrukken ook een psychologisch fenomeen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 20-04-2005 16:53 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2005 15:10 schreef Chelman het volgende:
Nee. Ik had het over fysiologisch conditioneren. Zoeits als je spieren trainen waardoor je meer kan tillen. Of is het feit dat je steeds meer kan bankdrukken ook een psychologisch fenomeen?


Een naar GEVOEL ergens bij krijgen (de een van piepschuim, een ander van nat hout o.i.d.) is psychologische conditionering. Steeds meer kunnen bankdrukken is uiteraard fysiologisch (al komt voor het doorzettingsvermogen hiervoor natuurlijk de psychologie om de hoek kijken). Iedereen die elke dag bank drukt, kan steeds meer bankdrukken, kwestie van spiergroei. Maar niet iedereen krijgt een naar gevoel van piepschuim, dat komt door ervaringen en leren en dat is psychologisch (of je moet in het extreme gaan en elke psychologische reactie reduceren tot chemische reacties in de hersenen, op die manier is alles fysiologisch tot aan liefde etc. toe)


quote:
Op 20 april 2005 8:43 schreef M. het volgende:
En wagenziek worden, wat is dat dan? Fysiologisch of aangeleerd?

En voedsel-allergie? Of iets als lactose-intolerantie... dat lijkt me toch echt een fysiologische zaak en niet iets wat tussen je oren zit en dus geconditioneerd zou kunnen worden.


Een naar gevoel van piepschuim krijgen is wat betreft oorzaak niet te vergelijken met allergiën en dergelijke die inderdaad puur fysiologisch zijn.

edit: @ Invictis: Fris en fruitig de dag beginnen met wat filosoferen over allerlei kwesties is goed voor de mens.

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 20-04-2005 16:55]



Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen