|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
ANathema viel deze derde keer dat ik ze zag behoorlijk tegen. Prut geluid en veel fouten. Niet zo indrukwekkend als vorige keer. Maar Porcupine Tree was heerlijk! Het nieuwe album kreeg natuurlijk voorrang (Deadwing, Lazarus, Halo, Arriving Somewhere en Mellotron Scratch) en verder wat In Absentia (Blackest Eyes, The sound of musak, Trains en nog een). Van het 'oude' reppertoire kwamen nummers van de albums Stupid dream, Up the downstairs (!) en Lightbulb sun. Helaas niks van Signify (Waiting phase one niet?),TSMS of Voyage 34 maar dat kon bij mij de pret niet drukken. Na de toegiften Trains en SHEMOVEDON was het (na bijna 2 uur ofzo?) ten einde en dat met een goed gevoel. Gaaf concert! |
|
quote: niet zo gek als je weet dat PT en Delerium (label)elkaar naar het leven staan, en er gewoon geen nieuwe exemplaren van Lightbulb sun en Stupid dream meer worden geperst. |
|
Anathema heerschte. Porcupine tree, was vet gespeeld, maar geen stage-presence, erg jammer. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Man man, wat heb ik toch genoten gisterenavond! Ik vond Anathema wel leuk, maar niet echt bijzonder. Het was voor mij de eerste keer dat ik ze zag. Heb al meerdere mensen horen klagen over dat het een niet al te best optreden was. Porcupine Tree was werkelijk waar één van de beste concerten die ik sinds tijden heb meegemaakt! Heel ontroerend ook, sommige nummers.. |
|
Anathema was goed, misschien niet het niveau van vorig jaar januari, maar nog altijd erg lekker! Fijne gevarieerde set ook! PT is niet mij ding, sommige nummers vind ik dan wel lekker klinken, maar andere nummers vind ik dan weer slaapverwekkend. Of zou dat toch komen dat ik erg moe was. |
|
Jezus, ik heb bands gezien, met slechte podiumpresentatie, maar bij PT was de presentatie navenant afwezig! dat viel me effekes tegen zeg. ze speelden wel goed, maar om dan een anderhalf uur naar 4 etalagepoppen te staren.... Anathema was wel vet, goede setlist en enig enthousiasme was ze niet vreemd. And my marlboro light |
|
Mij viel het ook op dat er weinig tot geen interactie met het publiek was. Maar dat hinderde niet echt vond ik, ik vond dat de muziek fantastisch ten gehore werd gebracht. |
|
De muziek werd absoluut fantastisch gespeeld, zo ongeveer op cd-kwaliteit zelfs. Maar een van de meerwaarden van een concert is voor mij iig het feit dat ik naar een beetje een show kan kijken bij de muziek, en dat was bij Porcupine tree helaas niet het geval. Gewoon 3 meelzakken op het podium, en een drummer die zich verstopt had achter de bassist, dus daar was ook geen reet van te zien vanaf de plek waar ik stond. Gelukkig had Anathema wel wat meer podium-uitstraling, en maken ze IMO ook betere muziek. Strak optreden, leuke setlist, nieuwe nummer klonk ook erg goed. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Iets te laat naar binnen gegaan waardoor we de eerste een of twee nummers van Anathema misten. Ik vond de jongens wel een leuk optreden geven met een goede uitstraling en goede technische vaardigheden. De Pink Floyd cover vond ik enorm gaaf uitgevoerd. OK ik hoopte stiekem dat ze iets van Serenades zouden spelen....hehe Porcupine Tree gaf een geweldig optreden. De stage presence liet inderdaad iets te wensen over maar dit werd ruimschoots goedgemaakt door de technische vaardigheden van de heren. Ik heb me derhalve enorm vermaakt en bovendien heb ik al mijn favoriete nummers gehoord...duss. Ik moet wel aanmerken dat de Blackfield optreden van enkele maanden terug ietwat sfeervoller was....het zal ook met de zaal te maken gehad hebben. Al met al een puike avond. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik vond het optreden van Anathema wel ok. Maar zeker niet het beste wat ik van ze gezien heb, veel kleine speelfoutjes. Porcupine Tree was voor mij weer geweldig. Superknappe uitvoeringen van de muziek en een bijna perfect geluid. Hun podiumpresentatie is inderdaad nooit erg energiek, maar op een of andere manier vind ik dit wel passen bij hun muziek. Prima avond gehad www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Videoscherm compenseerde een groot deel van de apathische podiumpresentatie. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Anathema was een beetje rommelig, die heb ik véél beter gezien... Porcupine Tree was mij on stage wat te klinisch, alles perfect gespeeld, maar geen meerwaarde. En als John Wesley ooit nog nummers solo gaat zingen, dan loop ik de zaal uit. Wel een onwijs goede drummer trouwens!!! no text supplied |
|
M'n broer en ik waren er zondag bij in Paradiso: Anathema vind ik een leuke band, maar hun optreden verbleekte wat mij betreft volledig nadat Porcupine Tree al hun eerste minuut gespeeld hadden. Ter illustratie: m'n broer stond er met dikke kippenvel te luisteren en op een gegeven moment betrapte ik mezelf erop met open mond te luisteren. Voordat we erheen gingen, hadden we zoiets van: of Porcupine Tree is live baggerslecht, of het is helemaal geweldig. Nou, het is 't laatste geworden. Tjezus, wat een band, wat kunnen die gasten spelen. (superdrummer trouwens!), m'n broer had me echt geen gaver verjaardagscadeau kunnen geven. En Paradiso is en blijft uiteraard een mooie zaal. Enige nadeel was 't feit dat ze na de toegift niet meer terugkwamen, en dat na zo'n reactie van de (voor mijn idee dan) gehele zaal. [Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 13-04-2005 19:35] So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Echt jammer dat zo'n concert pal in een examenweek valt zeg Dit even om jullie extra blij te laten zijn... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Helemaal mee eens. Vergeleken met een jaar of vijf geleden zijn ze ontzettend professioneel geworden, maar op een of andere manier deed het me niet veel. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
4 december treden ze weer in de 013 op als vervolg van hun Deadwing tour |
|
als het mee zit ben ik er ook! ook met anathema? dat zou helemaal gaaf zijn Je moeder. |
|
quote: In de UK is het voorprogramma Robert Fripp. Ik weet niet of hij ook meegaat naar de rest van europa. |
|
hm geen voorprogramma is ook goed ivm laatste trein Je moeder. |
|
Jammer dat ze het niet 's middags doen zoals bij Arcturus. |
|
idd trouwens wel 22€ ex postkantoor gehoer, wordt dus nog wel even twijfelen. lang leve weekend ov (of was het nou doordeweeks? nu alweer vergeten...) Je moeder. |
|
Op de 013 website is nog geen support act vermeld. Heb al wel een kaartje gekocht trouwens! ~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~ |
|
Ik heb m'n kaartje ook al binnen Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Gaaf, gaat echt weer een goed optreden worden. Heb er erg veel zin in. Jammer van Anathema de vorige keer trouwens, goede band maar ze ragde helaas de setlist er veel te ruig/snel doorheen. De PF cover was wel leuk. ~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~ |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |