IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 'Heavy metal veroorzaakt klaplong' Volgende pagina
neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 05-03-2005 17:40 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

'Heavy metal veroorzaakt klaplong'
05 maart 2005

BRUSSEL/ANTWERPEN (ANP) - Harde muziek als heavy metal kan vaak leiden tot grote schade aan het longstelsel met zelfs een levensbedreigende klaplong tot gevolg. Dat meldde zaterdag het Vlaamse dagblad Gazet van Antwerpen op basis van onderzoek van de Brusselse hoogleraar Noppen.

Een op de vijf patiënten die een klaplong ontwikkelen, is vooraf blootgesteld aan te hoge geluidsniveaus op pop- of rockconcerten. Dat blijkt uit onderzoek onder patiënten tussen en de 15 en 25 jaar met een klaplong.

Ook het te luid spelen van muziek in een auto of thuis kan leiden tot een klaplong, aldus het onderzoek van Noppen. Hevige bassen en zware muziekfrequenties veroorzaken vaak trillingen in de longen, waardoor scheurtjes kunnen ontstaan en de long kan inklappen. Vervolgens komt lucht terecht in de borstholte. Dat leidt dan weer tot hevige kortademigheid. Een klaplong herstelt over het algemeen vanzelf, maar kan soms dodelijk zijn.


Fire
Usericon van Fire
Posted 05-03-2005 17:43 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

En over welk percentange van de pop en rock concert bezoekers gaat het dan hier? Ik denk dat het bier dat er op zo'n concert doorheen gaat nog altijd meer schade aanricht.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-03-2005 17:43 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

een oplossing, veel vet kweken dat geluid uiyt je borstkast isoleert, vettieten kunnen je leven redden!



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-03-2005 17:50 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Nou Skullfuck, weten we dat ook weer.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 05-03-2005 17:52 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

zou dan ook moeten gelden voor mensen die bijv. werken met pnaumatische hamers of tussen zware machines staan

[Dit bericht is gewijzigd door Ivo op 05-03-2005 17:53]


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-03-2005 17:53 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

en huisvrouwen! die wasmichines kunnen ook behoorlijk brommen!



Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 05-03-2005 19:28 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

1 april is pas over 4 weken, hoor...


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 05-03-2005 19:31 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Interessant nieuws, dit.


Welcome to the Atrocity Exhibition


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 05-03-2005 21:02 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Niet alleen interessant, ook nog eens oud. Stond een half jaar geleden ofzo al eens in het onzinnig nieuws topic...



Hatsjikidee!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-03-2005 21:34 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2005 21:02 schreef Unholy Mary het volgende:
Niet alleen interessant, ook nog eens oud. Stond een half jaar geleden ofzo al eens in het onzinnig nieuws topic...




En in de krant


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-03-2005 21:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2005 17:40 schreef neefherbert het volgende:
BRUSSEL/ANTWERPEN

like .. duh


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 06-03-2005 14:02 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Jaja.Alle middelen zijn blijkbaar goed om HM in een slecht daglicht te stellen!!! Pseudo-wetenschappelijk gewauwel inclusief.En ze geloven het allemaal!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 06-03-2005 14:05 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 5 maart 2005 17:50 schreef Greycloak het volgende:
Nou Skullfuck, weten we dat ook weer.




*klapt met zijn longetjes blij, blij, blij*

Nooit geweten dat ik 2 keer in levens gevaar was. En dat metal slecht voor je is, weet toch iedereen...


Suck my piss


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 06-03-2005 14:07 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Hahahahaha Als dat zo was,zou ik al 18 jaar dood moeten zijn!!!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


watery black
Usericon van watery black
Posted 06-03-2005 15:28 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht



hijs lollig


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 06-03-2005 15:54 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Wat voor een idioot heeft dit artikel geschreven.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 06-03-2005 17:51 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 5 maart 2005 21:02 schreef Unholy Mary het volgende:
Niet alleen interessant, ook nog eens oud. Stond een half jaar geleden ofzo al eens in het onzinnig nieuws topic...




Het stond vandaag "vers van de pers" op het ANP... dus wat dat aangaat geen oud nieuws... Maar ja, misschien was er een ANP redacteur die enthousiast niets te doen had ofzo :D Maar volgens het bericht is dit afgelopen zaterdag in het Vlaamse dagblad Gazet van Antwerpen geplaatst... Overigens staat er in het bericht wat ik op het ANP heb gelezen, veeeeeel meer informatie dan wat de topicstarter heeft gepost.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 06-03-2005 18:04 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Het stond op 5 oktober vorig jaar in de standaard(begische krant)


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


de laar
Usericon van de laar
Posted 06-03-2005 19:15 by de laar Wijzig reactieProfiel van de laarQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2005 15:54 schreef arrebar het volgende:
Wat voor een idioot heeft dit artikel geschreven.

Jan Diederik de rokende longarts denk ik.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 08-03-2005 9:14 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Gister in de metro stond ook dat harde muziek als heavy metal en house een klaplong kan veroorzaken. Plaatje van Dimmu Borgir erbij met het onderschrift: Ook de harde muziek van dimmu borgir kan een klaplong veroorzaken. De rest van het artikel ging alleen maar over housefeesten.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


DEEP-SHIT
Usericon van DEEP-SHIT
Posted 08-03-2005 12:54 by DEEP-SHIT Wijzig reactieProfiel van DEEP-SHITQuote dit bericht

wat ze schrijven klopt,denk ik....maar...uh,dat neemt niet weg dat ik na m'n ziekenhuisbezoek (gezien dat blijkbaar echt nodig is met zo'n klaplong)gewoon teringherrie blijf produceren.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-03-2005 13:03 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2005 9:14 schreef arrebar het volgende:
Gister in de metro stond ook dat harde muziek als heavy metal en house een klaplong kan veroorzaken. Plaatje van Dimmu Borgir erbij met het onderschrift: Ook de harde muziek van dimmu borgir kan een klaplong veroorzaken. De rest van het artikel ging alleen maar over housefeesten.
Ja zag het, had altijd al gedacht dat Dimmu Borgir slecht voor je gezondheid zou zijn


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-03-2005 13:27 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

En van apen neuken krijg je aids, van roken krijg je kanker, zuipen verneukt je hersencellen, dus wat stelt een klaplong nu voor?? Daar ga ik me dus niet serieus druk over maken......


spelfout weggehaald...


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 08-03-2005 13:38 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

headbangen tegen een podium monitor is trouwens ook nie zo gezond


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 08-03-2005 13:42 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

gisteren bij man bijt hond was er een rapportage van, daarin werkte een bekende van me mee


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 08-03-2005 15:06 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 6 maart 2005 14:02 schreef madeline usher het volgende:
Jaja.Alle middelen zijn blijkbaar goed om HM in een slecht daglicht te stellen!!! Pseudo-wetenschappelijk gewauwel inclusief.En ze geloven het allemaal!


Wat nou pseudo-wetenschappelijk? Als je een beetje meer zoekt kan je ook gewoon de wetenschappelijke publikatie hiervan vinden, het artikel dat ik vond (ik weet niet of er vervolg artikelen van zijn), komt uit augustus 2004 (niet zo vreemd dus dat het vorig jaar al in België in de krant stond) en beschrijft vier personen waarbij harde muziek (qua volume) waarschijnlijk longbeschadigingen veroorzaakt heeft (bij één persoon tweemaal). (Noppen et al. Thorax 59 (8): 722.)

Verder heeft het natuurlijk met de muziekstijl niks te maken, maar met het volume des te meer. Dat de kranten zo'n onderzoek aangrijpen om het eens lekker te gaan verdraaien naar iets dat meer sensationeel is is dan wel jammer, maar dat maakt de oorspronkelijke publikatie niet minder waar. Overigens zijn alle 4 besproken personen gewoon genezen (soms zelfs binnen een dag ontslagen uit het ziekenhuis), dus wat betreft dodelijkheid valt het in dit geval waarschijnlijk ook nog wel mee.


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen