![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Zullen we gewoon een biertje drinken? ![]() ![]() |
|
quote: bier: [Middle English ber, from Old English beor, from West Germanic, probably from Latin bibere, to drink.] [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 10-05-2005 1:08] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
Ah, relaxed! Ik heb nog Hoegaarden Wit... Dat is een belgicisme, niet? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: ![]() ![]() Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Belgs bestaat niet ![]() ![]() |
|
bel·gi·cis·me (het ~, ~n) 1 woord, woordbetekenis, uitdrukking of constructie kenmerkend voor het Frans of het Nederlands in België 2 het streven naar het behoud van de Belgische eenheidsstaat ![]() vandale.nl Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote:Alutje dan drinken? (In Engels Ale, oud-Frankisch Alu => voorloper van het Nederlands) ![]() |
|
quote: Wel lekker een current affair.....in Belgie hebben ze nu toch WEER een taaloorlogje? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Probeer dat een Vlaming eens wijs te maken ![]() ![]() |
|
Hehe, cool, dat vind ik wel iets wat opnieuw ingevoerd mag worden ![]() Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
En alweer een topic dat in interessant geneuzel vervalt? ![]() Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. ![]() |
|
quote: Vlaams1 (het ~) 1 het Nederlands dat in de Nederlandstalige gewesten van België gesproken wordt vlaming bestaat niet ![]() ![]() quote: Tussen Nederlands- en Frans Belgisch? Ik hoor iig inderdaad te vaak van die verhalen opduiken van waar je nu wel en niet verplicht Frans of Nederlands moet praten/schrijven/denken. quote: Bedankt voor het ontopic gaan! Geneuzel, ook zo'n mooi woord ![]() edit: en daarbij heeft het geneuzel van de afgelopen paginae (latinisme) wel mooi aangegeven dat er eigenlijk geen Nederlandse woorden zijn. En dat een beetje etymologische kennis erg goed is om andere talen te leren. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 10-05-2005 1:14] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Nee, net zo min als de Nederlander bestaat, de Fries, de Duitser, maar toch hebben een hoop Vlamingen het niet hoog op met Walen. [Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 10-05-2005 1:15] ![]() |
|
quote: Ja, dat is waar. Dat maakt belgicisme wel een gevaarlijke generalisering. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Zeg waar kan ik een mooie metal borstrok kopen? borst·rok (de ~ (m.)) 1 warm, wollen onderhemd => wolletje KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
Een borstrok! Mooi verwarrend woord. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Klopt -- zo komt het nederlandse "kastijden" ook gewoon uit het latijn (castigare = slaan). Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
quote: Ik hoop dat het geen toespeling is op mijn falen m.b.t. zaterdag a.s.? Word ik nu gekastijd? ![]() KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Klopt, door die splitsing Brussel Halle Vilvoorde, dat die politici zich eens bezig houden met het land te besturen ipv dit, tjongejonge toch, de politiek lijkt hier meer poppenkast dan iets anders ![]() on topic nu: Jonkvrouwe Waard Gepeupel Pul Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Een derde wereld land, ik zeg het je! ![]() quote: Die worden toch nog regelmaig gebruikt? Nou ja, jonkvrouwe wellicht iets minder, omdat de adel tegenwoordig helaas niet meer zo prominent is. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
Alle oude scheldwoorden zijn geweldig. Naarling, vlegel en schobbejak enzo. ![]() Bruce Banner ![]() |
|
quote: Het gaat om een werkwoord. Hoeveel verschillende uitgangen kan een regelmatig werkwoord hebben in het Nederlands volgens jou? ![]() Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! ![]() |
|
Schabouwelijk Nog zo'n woord dat redelijk in onbruik is geraakt. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
Snodaert, nog steeds een best leuk woord "Elaba, snodaert, komt daar uit het struikgewas" Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |