|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Jazeker...teksten zijn heel belangrijk, en soms lijken ze inderdaad over mij te gaan...weet alleen nu ff geen voorbeeld I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
ehhh jah die heb ik BORN TO BE WILD en dat is mijn levens slogan. Op hang that head that doesn't bang na uiteraard Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Throwing It All Away van Genesis, telt dat? THROWING IT ALL AWAY Need I say I love you Need I say I care Need I say that emotion's, Something we don't share I don't want to be sitting here trying to deceive you Cos you know I know baby I don't wanna go. We cannot live together We cannot live apart That's the situation I've known it from the start Every time that I look at you I can see the future Cos you know I know baby I don't wanna go. Throwing it all away Throwing it all away Is there nothing that I can say To make you change your mind I watch the world go round and round And see mine turning upside down You're throwing it all away. Who'll light up the darkness Who will hold your hand Who will find you the answers When you don't understand Why should I have to be the one Who has to convince you Cos you know I know baby That I don't wanna go. Some day you'll be sorry Someday when you're free Memories will remind you That our love was meant to be Late at night when you call my name The only sound you'll hear Is the sound of your voice calling Calling after me. Just throwing it all away Throwing it all away There's nothing I can say You're throwing it all away. [Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 10-12-2001 16:23] What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Natuurlijk telt dat. Een van mijn favouriten is: Old and wise van the Alan Parsons Project. En ik weet genoeg voorbeelden van teksten die over mij lijken te gaan maar ik heb even geen zin om ze uit te typen. hehe. Misschien later. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Kan ik me helemaal in vinden... Dat moeten ze gewoon spelen op m'n begrafenis (klinkt misschien een beetje morbide) And when the final curtain falls before my eyes... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Tja, veel teksten zijn natuurlijk geschreven n.a.v. een emotie. Dus de kans dat het op jezelf van toepassing is, is redelijk groot. Dat is dan ook gelijk de kracht van muziek. Het spreekt je aan, omdat het allemaal over emoties gaat. Ik kan zelf niet zo 1,2,3 een tekst opnoemen die op mijn lijf geschreven is... Ik zal er eens over nadenken If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Tja, My Dying Bride - Turn Loose The Swans en dan de tekst van het intro... vlak nadat m'n verkering uit was. Als ik eraan terug denk ben ik verbaasd dat ik mezelf zo in de put geluisterd had, dwepend met liefdesverdriet, zwelgen in zelfmedelijden, maar het was allemaal een zeer leerzame (zij het klote) ervaring. |
|
quote:Is inderdaad een verschrikkelijk gaaf nummer...heb overdacht het te zingen op de begrafenis van mijn vader, maar achtte mijzelf niet in staat Hoop ooit afscheid van het leven te kunnen nemen op de manier van dat nummer... I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
Zo kan de rest ook effe meegenieten: Old and wise - Alan Parsons Project As far as my eyes can see There are Shadows approaching me And to those I left behind I wanted you to Know You've always shared my deepest thoughts You follow where I go And oh when I'm old and wise Bitter words mean little to me Autumn Winds will blow right through me And someday in the mist of time When they asked me if I knew you I'd smile and say you were a friend of mine And the sadness would be Lifted from my eyes Oh when I'm old and wise As far as my Eyes can see There are shadows surrounding me And to those I leave behind I want you all to know You've always Shared my darkest hours I'll miss you when I go And oh, when I'm old and wise Heavy words that tossed and blew me Like Autumn winds that will blow right through me And someday in the mist of time When they ask you if you knew me Remember that You were a frined of mine As the final curtain falls before my eyes Oh when I'm Old and wise As far as my eyes can see [Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 10-12-2001 16:34] Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
sear me III van my dying bride ik voel me kut Je moeder. |
|
Knuffeltje... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Teksten zijn zeer belangrijk vind ik. Doom metal teksten vind ik veruit het mooiste. Ook zijn die vaak wel toepasselijk, es ff eentje zoeken... Cryptal Darkness - I Bleed Music and Lyrics: Mark Kelson I bleed like no man I drown in my pain tear it out take it away my heart I no longer need I scream like no man I cry in vain tear it out take it away my soul I no longer need All because of you. . . I'm a fool for you blinded by your touch take my eyes take them away lost in you. . . forever I die like no man all because of you I bleed. . . Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
Als er bij mij een vermoeden bestaat dat een tekst weleens over mij zou kunnen gaan, dan laat ik die bewuste cd uit de handel nemen. Aan mijn lijf geen polonaise, laat dat duidelijk zijn! Dolf Brouwers - another dead hero |
|
brute teksten vind ik vaak wel cool, maar ik let er niet echt op. Komt waarschijnlijk omdat die vent ook wat brult dat ik toch niet versta. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: danku Je moeder. |
|
Een aantal teksten van Siebenbürgen (Vooral op Loreia) spreken me erg aan... en dan speciaal deze: MARDRÖM Den dunkla maran har lämnat mig Dagen gryr i öster Men ännu hemsöks jag utav Den gångna nattens röster Jag vandrar likt en vålnad fram Med tunga steg jag hasa Dock förråder mig min blick Som tydligt speglar fasa Varje natt är lika dan I kallsvett jag mig vrider Men kan ej komma undan från Den mara som mig rider Vart kan jag fly från något som Jag själv är boning åt Det finns ej lindring för min själ Ej hjälper skratt, ej gråt Jag är fast i skräckens klor Likt rovdjur dom mig klöser Jag lever stilla i vankelmod Tills döden mig förlöser en nee ik ga het niet vertalen |
|
Life appears weightless For everyone but me This world grows heavier everyday Deterioration Growing old before my time Nobody cares, nevermind Good riddance - Yesterdays headlines I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ugh.. Ik zit veel te chaotisch en complex in elkaar om even in een nummmertje te stoppen.. |
|
quote: maar er zijn toch wel teksten die je erg aanspreken om dat je je jezelf erin herkent? |
|
quote:zoek je de lyrics op Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote:ehhhh je moet hem maar eens beter leren kennen denk ik. misschien een nr dat over chaos gaat komt het best in de buurt. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: maar er zijn toch altijd wel teksten die je speciaal raken. Soms ook als ze iets beschrijven wat je hebt meegemaakt. |
|
Teksten zijn voor mij wel belangrijk... en zeker sluiten bepaalde teksten zo aan bij mijn persoonlijkheid dat ik haast zou zeggen dat ze me op het lijf geschreven zijn. Wat mij persoonlijk vaak erg aanspreekt zijn teksten die echt op veel manieren geïnterpreteerd kunnen worden en haast cryptisch zijn. Ik ga geen voorbeelden noemen... dat zijn er teveel. Dead things grow from deep inside... |
|
quote: wij zijn niet van die mensen die echt sentimentele waarde hechten aan de tekst van een nummer, overigens kan een nummer nooit beschrijven hoe jij iets hebt ervaren, want ieder persoon is anders en interpreteerd alles op zij eigen manier. Ik heb ook zelf niet veel zin om naar een nummer te gaan luisteren dat al mijn gevoelens van vroeger weer naar boven komen, zodat ik me dagenlang down voel. Maar goed iedereen zo zijn eigen gevoel. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
ja maar de "he dat heb ik ook" ervaring... of de "dat is wel heel erg waar" ervaring... Vart kan jag fly från något som Jag själv är boning åt nou ja |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |