|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ben na het lezen van deze topic eens gaan proberen met mn metronoom uit nieuwsgierigheid. 220 was mn max, daarna was de strakheid pleite en kreeg ik kramp En inderdaad, je hebt er geen zak aan maar het is wel een leuk spelletje www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
2 gitaren te koop: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/793276/37#2008268 Puntig en zwart, dus metal-approved . Doe er je voordeel mee. What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team] |
|
Whoa die Mendel is ook steeds vetter bezig.. check dat This System Up http://www.myspace.com/mendelb [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 05-12-2005 17:41] |
|
quote: Inderdaad. Lang nummer ook. |
|
Hieronder wat camera fotookes van m'n gitaarclinic op t WWR fest te Zeeland!! Filmpkes komen eraan!! |
|
je hebt wel erg veel moeite met die tremolo he ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
@ Ratje - geniaal gitaarhoofd Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Is dat een Musicman? De oude man en de zee... |
|
Nee das een Ratje Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com |
|
Die hele hoge noten uit Cemetary Gates op het eind waren als ik me niet vergis gespeeld met een Whammy-Pedal i.s.m. tremelo. Maar ik denk dat je misschien refereert aan pinch harmonics?(piepjes zoals bijvoorbeld Zakk Wylde ze veevuldig gebruikt) [Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 07-12-2005 10:09] But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
quote: Meneer Monk, nu misschien een stomme reactie van mij, en wie weet bedoel je dat helemaal niet... Maar bedoel een flagiolet? Op zich denk ik van niet, want dat is voor stemmen. Je kan voor wat jij bedoeld misschien de snaar omhoog duwen, of misschien heb je het over wat tremelo technieken? (ik ken dat nummer niet ) Zoek anders eens op google naar gitaartechnieken. *is net wakker* On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: Oh ja kan ook On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Weet iemand wat ik voor zo'n kabeltje betaal van gitaar naar versterker (jack-pluggetjes geloof ik)? En ja, ik ben geen gitarist, m'n vrouw priegelt zo nu en dan met dat ding, maar het kabeltje is rot! edit: domme vragen bestaan wel [Dit bericht is gewijzigd door High Voltage op 07-12-2005 10:11] heavy metal is the law |
|
Volgens mij heeft Zillah gelijk hoor Probeer maar es een flageolet boven de 4e fret op de G snaar (dus boven die fret alleen de snaar licht aanraken en dan aanslaan) en dan de trem omhoog trekken.. komt wel aardig in de buurt. Daarna boven (eigenlijk heel iets voor) de 3e en 2e fret, trem weer omhoog.. daar zitten die hele hoge flageoletten wel zo'n beetje. [edit]oh nee dat was op het eind vh nummer, niet die CG-riff hehe Idd wat Sander zei, pinch-harmonics. Met je plectrumduim heel iets de snaar aanraken bij het aanslaan [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-12-2005 10:21] |
|
quote: Genoeg keuze http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.html?lang=nl&target=d201.html On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Oh, kost geen drol dus! Zo maar even langs de muziekwinkel, dank! heavy metal is the law |
|
quote: Volgens mij bedoel ik dan pinch harmonics zoals idd Zakk Wylde, Nevermore enz.. Maar hoe doe je die dan? |
|
quote: |
|
Ja, dat had ik wel gelezen, maar volgens mij begrijp ik het niet helemaal, moet de duim na de plectrum, tegelijk of wat?? Of weet iemand waar ik ditg op internet kan vinden? |
|
Ja gewoon beetje knijpen dat het puntje vh plectrum nog iets tussen je duim en wijsvinger uit steekt, je slaat eerst met plectrum aan en in 1 beweging daarna iets met het topje van je duim. Ff experimenteren met de plekjes op de snaar. Verschillende harmonics op verschillende plekken op de snaar. |
|
Je slaat je snaar aan met je plectrum, en vervolgens 'tik' je in dezelfde beweging nog je duim tegen de snaar aan. Of je hier nou meer aan hebt als dat wat FRNK al zei |
|
quote: Meende dat ergens een keer gelezen te hebben dat hij die hele hoge noten (die phil nazingt) op het einde van het nummer met Whammy-pedal deed i.s.m. trem + flageo deed. Maar kan goed dat het alleen jouw uitleg is hoor. quote: Wat ook nog help om hem lekker te laten 'piepen', is je vinger een beetje tegen de fret aan te leggen. Volgens mij had Marcel Coenen dat wel eens getipt hier. Ik vind pinches het lekkerst klinken op lagere snaren, zeker op de lage b van m'n 7 string But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
O thanx @ tegen de fret nooit geprobeerd of dat uitmaakt. En ja kan goed idd met zo'n whammy.. is wel erg hoog he? |
|
Ik doe pinch harmonics altijd met mn pink na de plectrumaanslag omdat ik dat in het begin makkelijker vond dan met de duim, nu kan ik niet anders meer, zijn hier meer gitaristen die andere vingers dan de duim gebruiken (ring- en middelvinger kan ook nog) grind on . . . . . . . cerebral tumor |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |