|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Ja, precies, en daarom onderhandel je dus. Niet vanaf het begin nee.... maar als na verloop van tijd blijkt dat een andere collega met dezelfde functie stukken hogere vergoeding krijgt, en dat blijkt louter gebaseerd te zijn op diploma's (dus niet op dienstjaren, geleverde prestaties etc.) dan moet je dat bij een beoordelingsgesprek zeker aankaarten. Ik had nl. eerst de indruk dat je bedoelde dat mensen met meer diploma's ook op basis van die diploma's altijd meer geld krijgen. Zoals je zei een eindje naar boven: een werkgever kan iemand zonder WO wellicht minder betalen.... dat kan dus wel, maar niemand hoeft het zover te laten komen. Een werkgever die voet bij stuk houdt en puur op basis van een bul iemand meer uitbetaalt, daarbij moet je gewoon weg. |
|
quote: Hoezo is multimedia design en enschede een afrader, ik ben nml. van plan om Media art en design te gaan studeren in enschede volgend jaar, of is het puur die opleiding? |
|
quote: Ja, maar als versche net afgestudeerde starter heb je dat inzicht niet en ben je vaak opgetogen dat je je eerste 'echte' baan hebt gevonden... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
ik zit nu in 5VWO, ik weet al een hele tijd dat ik t liefst iets met wetenschappelijk onderzoek wil doen, echt nadenken over dingen. als ik jullie verhalen lees lijkt het me al een stuk minder leuk maar ik ga het waarschijnlijk toch doen, het lijkt me nog altijd beter dan hersenloos werk doen. of is dat naïef? |
|
ik heb hier veel mensen zien stoppen met de havo om mbo te gaan doen. zonde eigenlijk. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Als je weet wat je wilt gaan doen juist niet vind ik. Als jij een HBO + MBO diploma hebt weegt dat zwaarder dan een Havo + HBO diploma denk ik zo. Dit omdat je dan al redelijk gericht een studie hebt gevolgd. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Je bent dan ook 3 jaar ouder... this user is dead |
|
quote: Hm als je MBO gedaan hebt en een aanvullende HBO wilt volgen kan dat vaak verkort hoor. Tevens is het momenteel helemaal niet zo gek wat langer door te leren... Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Nee, als pas afgestudeerde vind je nu toch geen baan. Dus studeer maar fijn verder Nu heb je de kans nog |
|
quote: Je ziet zelf het verschil tussen 'langer doorleren' en langer doen over hetzelfde leren, hoop ik? this user is dead |
|
quote: Uiteraard, maar zoals ik al zei, het HBO kan verkort indien je dus een MBO opleiding gevolgd hebt in dezelfde richting. Sowieso ga ik er vanuit dat je weet wat je wilt als je Havo afbreekt om MBO te gaan doen, dus dan zal die HBO in dezelfde richting zijn en verlies je er ongeveer 1-2 jaar mee tov havo->hbo (ligt aan de opleiding) En dat is niet langer over hetzelfde, maar dan heb je belangrijkere diploma's op zak. Bijna niemand is geinteresseerd naar jouw middelbare school diploma's het zijn de diploma's (en uiteraard werkervaring) daarna die gelden. Middelbare school is het opstapje wat de mogelijkheden biedt. [Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 05-11-2003 10:50] Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Da's een goeie, de meeste mensen van 16 hebben geen flauw idee wat ze willen hoor. Vaak is MBO een vluchtroute naar 'iets concreets' omdat ze het gevoel hebben op de HAVO 'niets nuttigs' te leren. Niet altijd natuurlijk -- maar vaak wel. |
|
quote:Het is allemaal niet zo'n ramp als we het doen voorkomen, hoor (zie ook Dwaallichts opmerking over hoe hij terugkijkt op zijn cynisme van 2 jaar terug). Er zitten echter wel duidelijke schaduwkanten aan een wetenschappelijke opleiding. Om erachter te komen hoe het jou zal bevallen, zul je je uitgebreid moeten laten voorlichten over de opleiding die je wil doen en in ieder geval een propadeuse volmaken (of dat al een goed beeld geeft, valt ook te betwijfelen). Je zult het gewoon moeten proberen. Touché, pussycat! |
|
quote: Nee, alles is beter dan hersenloos werk te doen waar je geen zin in hebt. Ik zou dezelfde beslissing nemen iig. Succes ermee! Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: toch is het gewoon zonde ik ben juist na mavo een havo gaan doen om zo een betere basis te hebben stel ik had een studie gekozen die ik niet leuk vond achteraf had ik dan een mavo om op terug te vallen. nu een havo. en zowiezo ik vind dat je er uit moet halen wat erin zit "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Krijg je op de HAVO wel Nederlands dan? |
|
quote: Hey, niet zo gemeen tegen die jongen. Als je naar het Nederlands op dit forum kijkt lijkt het erop dat de helft van de ZM'ers uberhaupt nooit verder dan de basisschool gekomen is |
|
Weet ik, ik discrimineer dan ook niet in mijn gemeenheid . |
|
quote: je leert er verstandigere uitspraken doen dan jij in je hele leven bij elkaar maakt "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Maar geen hoofdletters en punten gebruiken zeker? this user is dead |
|
quote: Op de HAVO?? Jeetje, dat wil ik ook . |
|
quote: En uitspraken maken . |
|
quote:Dat kan nog verdomd lastig zijn hoor |
|
quote: In zo'n geval ben ik het er zeker mee ééns dat het onverstandig is. Alhoewel het de vraag is dat je dan een jaar later wel de juiste opleiding kiest. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |