IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Israel en Palestijnen Vorige pagina | Volgende pagina
Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 05-04-2002 16:28 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Zie mijn signature...



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-04-2002 19:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

vervolg van mijn gesloten post

de anti israel demonstratie liep geheel uit de hand. kijk, om zo iets kan ik toch zo kwaad worden. het is prima als mensen zich tegen israel willen uiten (volkomen terecht) maar hou het wel netjes. wat voor nut heeft het om hier dde zaak te gaan lopenslopen (geld ook voor Antwerpen en Frankrijk. Ik zit er echt niet op te wachten dat het geweld deze kant opkomt. die relschoppers moeten ze maar eens oppakken en een flink pak slaag geven.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-04-2002 19:14]


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 13-04-2002 21:29 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

Ik was vandaag toevallig bij de demonstratie in Amsterdam. Ik had echt de grootste lol. Echt leuk hoe ze tegen die politiewagens trapten. Die ME ventjes zijn ook echt lachen. Die demonstratie vind ik op zich wel terecht, leuke spandoeken ook, maar als ze geweld gebruiken speelt dat alleen maar in hun eigen nadeel


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 13-04-2002 22:07 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Kwas vandaag toevallig in A'dam en kreeg de mogelijkheid van dichtbij de betoging van de Palestijnen op de Dam mee te maken. Echt absurd wat daar gebeurde. Wagens van de politie en ME werden aangevallen en er werden deuken in getrapt. Wat leidde tot actie van de ME waardoor er een aardige paniek ontstond en ik op de vlucht moest slaan. Later op een afstandje zag ik hoe vlaggen in de brand werden gestoken, en de organisatie beschuldigde de ME van onrustzaaiers. Later hoorde ik nog leuzen als Alle Joden aan het gas.

Ziekelijke taferelen


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Surt
Duke of Niflheim
Usericon van Surt
Posted 13-04-2002 22:25 by Surt Wijzig reactieProfiel van SurtQuote dit berichthttp://www.geocities.com/nimmerlandhomepage

Verschrikkelijkn hier in Antwerpen.
De burgemeester riep daarna heel enthousiast (niet dus, eerder slapen) op dat ouders ervoor moesten zorgen dat "hun kinderen niet opgeruid werden." Terwijl in Antwerpen Filip de winter opkomt(Vlaamsblokker) en als het zo doorgaat, kan ie de volgende verkiezingen wel is gaan winnen.
Ivm. die betoging, hier waren het vooral jonge gastjes die gewoon wat autos wouden trashen, en er (volges mij) niet veel om geefden wat er in Israël gebeurt.


[Dit bericht is gewijzigd door Surt op 13-04-2002 22:25]


This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-04-2002 14:38 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ik liep mee, zoals ieder ingelichte mensenrechtenrespecterende burger eigenlijk moreel verplicht was te doen. De demonstratie verliep uiterst vreedzaam. Er waren een een paar relschoppers, ongeveer een tiende van wat bij een doorsnee eerste divisieclub komt opdagen. Een zenuwachtige ME stond met getrokken knuppels langs de voortrekkende stoet van kinderen tot ouden van dagen en er werden borden uit de handen gerukt waarop stond Sharon is Hitler. Zeer overdreven!

Beschamend dat jullie alleen oog hebben voor dit groepje raddraaiers en niet voor de 20 tot 30.000 man (en niet het gedownplayde politieschatting van 10.000: ik weet heel goed hoe het verschil tussen 10 en 30.000 eruit ziet.) die opkwam voor een vrij Palestina en zich uitsprak tegen de verschrikkelijke oorlogsmisdaden en massaslachtingen die de Sharonisten begaan tegen een weerloze bevolking.

Dat jullie blijkens de rest van deze hele topic blijk geven van een enorm gebrek aan kennis van de situatie draagt bepaalt niet bij aan een eventueel serieus nemen van jullie geblaat.

De pot op met jullie!

Abu


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2002 14:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, en jij ook met je 'morele verplichting'! Ga ergens anders preken...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2002 14:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Woohoo hail dwaallicht.

Als het ergens zo slecht is en er moet wat gedaan worden; ga er zelf dan heen, dat doe je ook niet.

Beetje suf ergens meelopen (goh diepere betekenis) zegt niks.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2002 14:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2002 14:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, en jij ook met je 'morele verplichting'! Ga ergens anders preken...


Liep jij niet vooraan bij die demonstratie dwaallicht (LOL allen al bij de gedachte )


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-04-2002 14:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

het meelopen in een tocht is zo niets zeggend, je gaat op in de massa en niemand die je ziet. Als je echt wat wil zeggen moet je toch echt andere stappen gaan ondernemen. Om tegen ons een preek te houden heeft het weinig tot geen nut. Zeg wat je te zeggen hebt tegen de mensen die hier echt wat mee te maken hebben.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2002 14:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou ja goed als je je geweten kan sussen door naar Amsterdam te reizen en een stukje te lopen voor die Palestijnen moet je dat zelf weten natuurlijk. Of niet Oebe?
Maar goed, al kreeg ik een fust bier gratis dan zou ik er nog niet heen gaan (hmmmzz... moeilijk). Ook omdat ik weet dat 'een vrij land' nog altijd betekent 'een land dat beantwoordt aan de regeltjes van de VN (en dus van Amerika)'. Vrije landen, laat me niet lachen...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2002 15:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Demonstraties helpen volgens mij nooit.

Ik weet nog goed, lang geleden toen heeft half Nederland gedemonstreerd tegen de plaatsing van kernwapens in Nederland. Uiteraard zouden ze er gewoon toch zijn gekomen. maar toen vonden de Amerikanen dat ze hier niet meer nodig waren dus kwamen ze niet meer.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-04-2002 15:02 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2002 15:01 schreef attila_de_hun het volgende:
Demonstraties helpen volgens mij nooit.

.

volgens mij ook niet? Tenzij iemand het tegendeel kan bewijzen??..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-04-2002 15:04 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Wie heeft jou ooit gezegd dat ik dat niet ook al deed, kluns!

"Anoniem" zegt de ezel, het gaat om aantallen, vent. Om een signaal richting Den Haag dat ze het wapenembargo maar hebben in te stellen en het associatieverdrag op te schorten en niet tegen te werken bij krachtdadiger EU optreden tegen de Israelische agressor. Maar goed dat zult gij boven de pet gaan, net als alles wat boven de buik reikt.

Een goedemiddag.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2002 15:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja het hangt een beetje van het karakter af van zo'n demonstratie (en van het aantal mensen). Ik bedoel, de Muur is toch gevallen door het volk. Ceaucescu ook. Maar ja dat was geen demonstratie, dat was een regelrechte opstand, da's toch heel wat anders. Demonstraties zijn zoooooooo zinloos inderdaad. Dan kan je een beetje met spandoeken staan en na afloop kan je anderen verwijten dat ze er niet waren, terwijl jij je hebt 'ingezet' voor de publieke zaak.
De mythe van vreedzaam protest is echter zeer krachtig door iemand als Ghandi. Ik geloof er echter niet in en voor mij is hij eerder de uitzondering die de regel bevestigt.

Weet je wat ik ook zo belachelijk vind? Stille tochten en vredesmarsen. Dan wordt er weer een tiener vermoord of vliegt de fik in een discotheekje en een week later gaat Nederland collectief rouw betonen, schuld belijden en de emoties onbeschaamd laten vloeien. RRRRRAAAAARRRR.

Nee, als je dan iets wil bereiken ga dan oproer kraaien en rel schoppen. Maar ja daar zitten weer andere nadelen aan vast. De conclusie voor mij dan ook is dat individuen in deze 'vrije' (HAHAHAHAHAHA) maatschappij geen macht hebben.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-04-2002 15:09 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

well said dwaallicht.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-04-2002 15:11 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Het verschil tussen een demonstratie en een opstand is kwantitatief van aard.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2002 15:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Echte veranderingen komen inderdaad door een opstand zoals de voorbeelden die dwaallicht (waren er maar meer "klunsen" zoals hij) aangeeft. Demonstreren is een soort halfslachtig iets. "Ik ben wel tegen maar ik wil zelf geen risico lopen". De regering lacht je alleen maar uit en komt verplicht opdraven om een petitie of wat dan ook in ontvangst te nemen. Eenmaal uit beeld vegen ze volgens mij hun kont er mee af.Je moet handeln als je voor iets staat. Ik ben voor een beter milieu maar zal hier nooit voor gaan demonstreren. Ik pak ze wel via de portomonnee. In dit geval is het natuurlijk veel extremer. Ben je zo betrokken bij de palestijnen ga er dan bij vechten als je het meent. Maar wel daar en niet hier.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2002 15:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2002 15:11 schreef Oebe het volgende:
Het verschil tussen een demonstratie en een opstand is kwantitatief van aard.


Niet mee eens, een goed geplande opstand van enkle personen kaneen regering omver gooien. Een demonstratie van vele mensen haalt niks uit . (zie mijn kernwapen voorbeeld).

het verschil gaat niet om de aantallen maar om de intensiteit.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2002 15:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2002 15:11 schreef Oebe het volgende:
Het verschil tussen een demonstratie en een opstand is kwantitatief van aard.

Geloof je het zelf...


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-04-2002 15:27 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Allemaal flauwekul. Een demonstratie is een democratisch middel voor politieke beinvloeding, de lobby van het volk. Een opstand is hetzelfde maar dan is de meerderheid van het volk ontwaakt uit zijn natuurlijke apoplectische staat.

Wat je probeert te doen is je eigen luiheid en gezapigheid goedlullen. Veel succes verder met je oogkleppen.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-04-2002 15:28 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Waarop gedoeld wordt is geen opstand maar een staatsgreep.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2002 15:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik hou van metal.
Jij ook?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2002 15:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2002 15:27 schreef Oebe het volgende:
Allemaal flauwekul. Een demonstratie is een democratisch middel voor politieke beinvloeding, de lobby van het volk.



Jawel, maar geef eens een duidelijk voorbeeld van een demonstratie waarbij het heeft gewerkt.

Vraag maar eens aan een palestijn daar wat ze willen: fysieke versterking of enkle demonstraties in de hoofdtsene in ver weg gelegen landen.
Verder werkt zo een demonstratie alleen maar in het nadeel vande Palestijnen dank zij die debiele relschoppers. In Israel staan ze uiteraard te juichen met zulk nieuws. Kunnen ze mooi zeggen van zie je wel?


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-04-2002 16:27 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ja,tuurlijk maar eigenlijk heb ik een voorkeur voor wat ik als progressieve metal beschouw, dat is overigens niet altijd hetzelfde als priegeliepriegeliemetal Ook minimalistisch: meer werken met crescendo's, tempi, volume enz. dan dat focussen op melodie, interval enz.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen