IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : De minst vernieuwende metalband .... ? Vorige pagina | Volgende pagina
Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 20-07-2005 22:28 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 juli 2005 22:26 schreef Illusione het volgende:
Hehe, die mannen heb ik jaren geleden nog gezien.. was wel lekker, ragde goed weg.

Onze ouwe gitarist zat in die band. Maar ik was gewoon benieuwd naar de reden.

De eerste releasen van hen vind ik niet veel aan, ik hou niet zo van alleen maar lomp gebeuk. Maar hun laatste cd vind ik wel erg goed, wat pakkender enzo.

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-07-2005 22:31 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ik kan wat lomp gebeuk wel waarderen op de juiste momenten. Heb zelfs nog een CDtje van ze liggen ergens, maar dat is ouder materiaal.

[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2005 22:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wat mij ook danig in herhaling lijkt te vallen : Lacuna Coil
Pro-Pain
Amon Amarth
Vader
After Forever

nuja, soms is stabiliteit beter dan "gekunstele vernieuwing". Best dat er nog groepen zijn waarvan je weet dat wat ze gaan brengen.

signature

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-07-2005 22:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2005 19:42 schreef skitzoid kitten het volgende:
Wat een bout topic

Da's niet zo'n vernieuwende post! Maar dit ging dan weer over niet zo vernieuwende bands.

quote:
Op 20 juli 2005 20:11 schreef Mies het volgende:
Waarom zou een metalband vernieuwend moeten zijn?

Dat hoeft niet! Maar dat eist dan ook niemand.

quote:
Op 20 juli 2005 21:11 schreef jbassist het volgende:
naja, om eerlijk tezijn heb ik blackmetal voor het gemak hier maar buiten gelaten, want ik kan weinig blackmetal bands noemen die niet elk album zonodig even true en blek moeten klinken (immortal,marduk,darkthrone,carpathian forest... etc...etc... elk album het zelfde trucje en hun bergen volgelingen zijn al even erg..)

om eerlijk tezijn vind ik blackmetal toch wel 1 van de minst vernieuwende genres...

dan vind ik DM hun grenzen toch iets meer verleggen IMHO.

Ja bla bla black metal niet vernieuwend etc. DAT KLOPT!!! Er zijn legio bandjes die willen klinken als ouwe Darktroon, met Sodom/Hellhammer/trüeheidsinvloeden. Your point being? Het stikt ook van de DM bands die geen reet presteren en klinken als Suffocation/Cannibal Corpse/Morbid Angel/Nile/etc. of een mengeling ervan.
Feit is wel dat de laatste tijd de echt goede black metal platen stukken overdonderender zijn dan de goede death metal platen. Ik noem een Anaal-Nathrakh, een Deathspell Omega of een nieuwe Gehenna. Dat is echt even andere koek dan dat homo blekc kogelriem kettingzaag geneuzel waar jij het over hebt.

ennieweej..... Je vervuilt het topic! Stop dat!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 20-07-2005 23:01]

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 20-07-2005 22:59 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En Houwitser?

DragonforcE
Usericon van DragonforcE
Posted 20-07-2005 23:10 by DragonforcE Wijzig reactieProfiel van DragonforcEQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2005 18:50 schreef enforcer het volgende:
...

Ik vind persoonlijk dat een band als NILE dan ook steeds in herhaling valt of Children Of Bodom....

Nile wel, Children Of Bodom NIET. het nieuwe werk klinkt zo veel anders dan het oude werk. en ze hebben ook een originele sound, je herkent ze meteen.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2005 23:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, en de Kuntacult of zo... zwaar vernieuwend man!

signature

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 20-07-2005 23:20 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Yngwie + alle klonen..

En ben ook wel benieuwd wat M. op Houwitser te zeggen heeft

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-07-2005 1:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Simpel; elke kloon-metalband die klakkeloos de voorbeelden kopieeren. Voorbeelden te over....

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

FozzY
Kiss My Axe
Usericon van FozzY
Posted 21-07-2005 1:25 by FozzY Wijzig reactieProfiel van FozzYQuote dit berichthttp://nu geen zin an

Nja bands hoeve nie te vernieuwe..
Kunne ze ook vet commentaar op krijge..
Zoals Metallica.. doen die kerels een x wat anders, ist nog nie goed haha

In ten minutes I'll be laying down flat on the floor..

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-07-2005 1:25 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2005 23:20 schreef FRNK het volgende:
Yngwie + alle klonen..

Welke nieuwe/latere (shred)gitarist vind je dan wel vernieuwend, om maar heel even offtopic te gaan...?

Is er al een avant-garde metal topic?

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 21-07-2005 1:41 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 21 juli 2005 1:25 schreef aerodis het volgende:
Welke nieuwe/latere (shred)gitarist vind je dan wel vernieuwend, om maar heel even offtopic te gaan...?

Is er al een avant-garde metal topic?

Jarzombek, Daniel Mongrain, Todd Duane, Mattias Eklundh, Buckethead, etc. Dat soort lui

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-07-2005 1:54 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik denk dat ik dan toch liever naar de niet-vernieuwende Yngwie klonen luister Als ik die over een tijdje doorgrond heb, blader ik wat verder door de rest van de freaks.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 21-07-2005 2:02 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

HUNNNTTEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Nee. Maiden.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

invictis
Usericon van invictis
Posted 21-07-2005 2:04 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

The Vision Bleak;

maar het klinkt zo klassiek en vertrouwd dat het echt heerst. Tel daarbij een ubervette sound, Lovecraftiaanse teksten en je hebt een winner 1e klas.

zeker de nieuwe cd;

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-07-2005 2:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

in het meer gothic genre blijkt alles zowat hangen. La Crimosa klinkt al 200 jaar hetzelfde.

signature

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 21-07-2005 2:23 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

kan er niet aan doen , maar telkens ik lacrimosa hoor moet ik lachen ....

Faustian Spirit of the Earth

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-07-2005 2:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 juli 2005 22:33 schreef Hypnos het volgende:

Amon Amarth

nogal ja, maar het blijft ondanks hetzelfde werk een gave band

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-07-2005 7:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2005 22:59 schreef Oud Vuil het volgende:
En Houwitser?

Houwitser ja, die hadden we al in post 1 die verheffen het zo'n beetje tot kunst, op een soort Ed Wood-achtige manier.

quote:
Op 21 juli 2005 2:02 schreef Ralph Plug het volgende:
HUNNNTTEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Nee. Maiden.

Da's nr. 2. Maiden heeft natuurlijk super veel invloed gehad en is wel behoorlijk veranderd door de jaren heen. Dat ze al bijna 30 jaar meegaan wil niet zeggen dat ze nooit verniewend zijn geweest he...

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-07-2005 7:13]

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 21-07-2005 7:55 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 21 juli 2005 1:54 schreef aerodis het volgende:
ik denk dat ik dan toch liever naar de niet-vernieuwende Yngwie klonen luister Als ik die over een tijdje doorgrond heb, blader ik wat verder door de rest van de freaks.
Hahaha

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2005 7:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

The ramones natuurlijk. maar dat was net hun grote kacht. En ergens in het begin is manowar genoemd. Maar dat is een grote fout. Die band was net superorigineel toen ze hun eerste materiaal uitbrachten.

Verder is de hele moderne Deathmetalscene erg stagnerend. Dit vind ik (als oude deathmetalfan)jammer. Het genre kan wel wat vernieuwende inputs gebruiken om de nu heersende middelmaat en eenzijdigheid te ontstijgen (zie Nile bijvoorbeeld).

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-07-2005 12:09]

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-07-2005 10:12 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2005 7:55 schreef FRNK het volgende:
Hahaha

ik post wel een keer een mp3'tje

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-07-2005 10:15 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Verstaan we onder 'vernieuwend' trouwens een band die iets nieuws toevoegd aan het muzikale spectrum - die dus echt als eerste met iets komt - of (ook) een band die zich alleen, bij wijze van spreken, album na album een nieuwe stijl/sound aanmeet - even buiten beschouwing gelaten of die stijl/sound nu wel of niet ook al door andere bands ten gehore gebracht wordt?

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 21-07-2005 10:18]

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 21-07-2005 10:22 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 21 juli 2005 10:12 schreef aerodis het volgende:
ik post wel een keer een mp3'tje

Owww 'k had er niets op tegen hoor, kvond je antwoord gewoon grappig
Niet vernieuwend hoeft imo niet niet tof te zijn

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2005 10:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2005 18:52 schreef rajackar het volgende:
Ice-T heeft ook al eens wat met Motörhead gedaan en natuurlijk zelf bodycount gehad. Rappende negers in metal/rock zijn ook al niet orgineel. Goeie kanshebber dus

En ook met Slayor.

Minst vernieuwende?

De meeste fantasy/powermetal bandjes. Sommige maken op zich fijne muziek maar meestal is het herhaling, herhaling, herhaling tot in den treure, zodanig dat je soms zelfs hun albums niet van elkaar kunt onderscheiden.

De meeste bombastische goth/metal/rock bandjes. Er zijn een aantal trendsetters geweest die leuk bezig waren...en nu lopen er bijna enkel duplicaten en klonen rond.

Meeste Donkertroon klonen...al zijn sommige wel gaaf. Armagedda

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com