IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : De minst vernieuwende metalband .... ? Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2005 10:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2005 19:49 schreef rajackar het volgende:
Hmm, ik vond toch dat korn toendertijd redelijk vernieuwd was. Dat ze 100.000 op elkaar lijkende kutbands geïnspireerd hebben doet daar op zich weinig aan af.

Dat klopt als een bus die zich in een VW Golf ramt.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-07-2005 10:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 juli 2005 7:58 schreef attila_de_hun het volgende:
...
Verde is het hele moderne Deathmetalgebeuren ontzettend niet vernieuwend. (Jammer, aangezien de meeste band enorm bout zijn)

Zou je dit willen uitleggen aub?

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2005 11:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik snap die post ook niet helemaal....

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-07-2005 11:42 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2005 22:52 schreef M. het volgende:
ennieweej..... Je vervuilt het topic! Stop dat!

u word bedankt.....

en ik heb het niet alleen over de blekmetol met corpse paint en studbelts alleen... ook over de
"wij zijn hip want onze blackmetal heeft folk invloeden" blackmetalbands die vrijwel allemaal op elkaar lijken.
maargoed, ik vind blackmetal sowiso een onbevoegd SAAAAI genre en dat komt onderandere doordat ze gewoon weinig vernieuwend bezig zijn..

het is IMO ook niet voor niets dat er momenteel meer DM dan BM bands populair zijn.

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2005 11:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2005 10:49 schreef Mutilator het volgende:
Zou je dit willen uitleggen aub?

lees chelman's post maar en vervang alleen de genre's. misschien is het misleiden de woord "jammer". Dit slaat op dat door weinig vernieuwing constant de zelfde riffs/rythmes worden hergebruikt. een vernieuwing zou een frisse wind kunnen zijn)(zoals bijv. uitzonderingen zoals nile en divine empire)

maar het is mijn menig natuurlijk, als jij en Chelman kunnen uitleggen wat er vernieuwend is aan bijv hate eternal. immolation, krisiun etc. ga ik vanzelfsprekend het nog eens opnieuw beluisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-07-2005 11:52]

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2005 11:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik snapte je zinsconstructie niet.

Je zegt: Ze zijn niet vernieuwend, dat is jammer want ze zijn bout.

That makes no sense....

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2005 12:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2005 11:58 schreef Chelman het volgende:
Ik snapte je zinsconstructie niet.

Je zegt: Ze zijn niet vernieuwend, dat is jammer want ze zijn bout.

That makes no sense....

Het staat nu toch uitgelegd? Ik dacht dat het wel vanzelfsprekend was. en bedoelde, dat subgenre is bout en kan wel wat frisse winden gebruiken. (zal gelijk effe de zin gaan aanpassen)

off-topic, ken jij de band Throneum uit Polen? die vind ik wel gaaf. En zoja, zijn ze nog actief?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-07-2005 12:04]

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-07-2005 12:03 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Het bovenstaande lezende herhaal ik:

quote:
Op 21 juli 2005 10:15 schreef Hexegot het volgende:

Verstaan we onder 'vernieuwend' trouwens een band die iets nieuws toevoegd aan het muzikale spectrum - die dus echt als eerste met iets komt - of (ook) een band die zich alleen, bij wijze van spreken, album na album een nieuwe stijl/sound aanmeet - even buiten beschouwing gelaten of die stijl/sound nu wel of niet ook al door andere bands ten gehore gebracht wordt?

Malekith
Usericon van Malekith
Posted 21-07-2005 12:07 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Nou, ik vind Darkthrone niks vernieuwend hebben. Erg Tr00 enzo, maar o zo monotoon.

En aan Iron Maiden heb ik ook nooit wat aan gevonden, die waren 30 jaar terug misschien vernieuwend, maar nu..

"Obras son amores y no buenas razones"

Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 21-07-2005 13:51 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Lugubre

"And as things fell apart, nobody paid much attention"

steenbok
I AM THE BLACK WIZARDS!!!
Usericon van steenbok
Posted 21-07-2005 14:26 by steenbok Wijzig reactieProfiel van steenbokQuote dit berichthttp://www.isleofman.nl

doen er ook coverbands mee? want dat zijn natuurlijk de minst vernieuwende bands allertijde...

endstille is behoorlijk onorigineel.

textures vind ik ook niet echt vernieuwend, de meshuggah en cynic invloeden knallen dr vanaf, verder wel een toffe band.

alle nieuwe "new wave of american troep" bands. die doen allemaal killswitch engage, shadow's fall en god forbid na....

can't spel CRAP without RAP!!!

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-07-2005 16:31 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

[quote]Op 21 juli 2005 14:26 schreef steenbok het volgende:

textures vind ik ook niet echt vernieuwend, de meshuggah en cynic invloeden knallen dr vanaf, verder wel een toffe band.
quote]

op hun talloze meshuggah invloeden na, vind ik ze behoorlijk origineel, hun drumwerk is ook het origineelste in tijden.

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-07-2005 16:32 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2005 16:31 schreef jbassist het volgende:

op hun talloze meshuggah invloeden na, vind ik ze behoorlijk origineel, hun drumwerk is ook het origineelste in tijden.

Steffff

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-07-2005 20:06 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2005 12:03 schreef Hexegot het volgende:
Het bovenstaande lezende herhaal ik:

Het antwoord op die vraag staat allang in de startpost

quote:
Op 21 juli 2005 11:42 schreef jbassist het volgende:
u word bedankt.....

en ik heb het niet alleen over de blekmetol met corpse paint en studbelts alleen... ook over de
"wij zijn hip want onze blackmetal heeft folk invloeden" blackmetalbands die vrijwel allemaal op elkaar lijken.
maargoed, ik vind blackmetal sowiso een onbevoegd SAAAAI genre en dat komt onderandere doordat ze gewoon weinig vernieuwend bezig zijn..

het is IMO ook niet voor niets dat er momenteel meer DM dan BM bands populair zijn.

Gast, je weet er niet zoveel van af blijkbaar (van BM dan). Populariteit vind ik geen argument (bovendien is bv. U2 veel populairder dan alle DM en BM bands bij elkaar -- boeiend!) en verder vind je BM op voorhand al saai -- grote kans dat je geeneens zin hebt om de uitschieters op te zoeken.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-07-2005 21:54 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

mwha.. is nie waar.. een band als Tsjuder vind ik wel tegek.. (of eigenlijk dan alleen eht nummer Unholy paragon... dat vind ik voor blackmetal begrippen een behoorlijk vernieuwend nummer... goede compositie doet zijn entree in de BM!!!)

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-07-2005 22:07 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2005 20:06 schreef M. het volgende:

Het antwoord op die vraag staat allang in de startpost

Neem me niet kwalijk dat ik niet iedere zin die ik lees onthou hoor...

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 21-07-2005 22:19 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 21 juli 2005 21:54 schreef jbassist het volgende:
mwha.. is nie waar.. een band als Tsjuder vind ik wel tegek.. (of eigenlijk dan alleen eht nummer Unholy paragon... dat vind ik voor blackmetal begrippen een behoorlijk vernieuwend nummer... goede compositie doet zijn entree in de BM!!!)

Daar noem je een band die nou ook weer niet zo heel erg vernieuwend is. Ik denk dat je je eerst maar even wat beter kunt verdiepen in het gehele genre voordat je je conclusies trekt.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-07-2005 22:23 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2005 22:19 schreef Y Draig Goch het volgende:
Daar noem je een band die nou ook weer niet zo heel erg vernieuwend is. Ik denk dat je je eerst maar even wat beter kunt verdiepen in het gehele genre voordat je je conclusies trekt.

zij ook alleen dat nummer, rest van de cd vind ik geen kut aan... dit nummer is de enig uitschieter.

verder wou ik gewoon eben laten zien dat ik me wel ietwat er in heb verdiept..

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 21-07-2005 22:28 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ietwat, ja. Niet genoeg dus.

Hup! Ga je meer verdiepen of stop met zeuren, zeg.

Met alleen deze kennis kun je toch geen mening vormen over een heel genre.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 21-07-2005 22:29]

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-07-2005 22:37 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

ik ken meer als alleen tsjuder dude.. (als het zo overkomt..)

wat een fucking heersnummer blijft dat trouwes, crisis....

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-07-2005 22:38 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

maar zoals ik eerder ook al zij.

quote:
Op 20 juli 2005 21:51 schreef jbassist het volgende:
maargoed... alle muziek is wel ergens naar toe te herleiden wat in zou houden dat dit een behoorlijk "verneuk je tijd aan een uitzichtloze discussie" topic zou worden .

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 21-07-2005 22:41 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehe, ach, daar is een forum juist voor.

Mister MetallicA
Usericon van Mister MetallicA
Posted 21-07-2005 22:45 by Mister MetallicA Wijzig reactieProfiel van Mister MetallicAQuote dit bericht

nou volgens mij is een forum er om te discuseren over een topic en niet om off topic te gaan

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 21-07-2005 22:49 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 juli 2005 22:45 schreef Mister MetallicA het volgende:
nou volgens mij is een forum er om te discuseren over een topic en niet om off topic te gaan

Welnee!

Nieuw hier?

: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1800563/4

lord anusintruder
Usericon van lord anusintruder
Posted 21-07-2005 23:11 by lord anusintruder Wijzig reactieProfiel van lord anusintruderQuote dit berichthttp://www.voetinkont.tk

quote:
Op 20 juli 2005 18:47 schreef M. het volgende:
als we al die black metal en grindcore-prutbands van Niersteen tot Navelpluis, Voet in Kont etc. gaan meenemen houdt het natuurlijk nooit op.

Voet in Kont....Mischien niet vernieuwend maar gewoon zoals grindkoor hoort te zijn
lekker vies...May the vaseline be with you!

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com