IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Wacken Open Air 2005 (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-08-2005 14:53 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ze hebben bij mij nog geeneens naar mn camera gekeken. Tijdens het fouilleren bij de ingang zat ie altijd in mijn broekzak, voelden ze alleen even aan. Dan kan je niet weten of het een simpel beginnertoestelletje is of professionele apparatuur. (okee een mega-lens douw je niet zo makkelijk in een broekzak hehehe)

Zenial

zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 15-08-2005 14:59 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 15 augustus 2005 12:30 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
het lijkt me dat persfotografen (of iig lui met een photopass) WEL hun dure toys mee mochten nemen, denk je ook niet?

Ja maar Valorian had niet zo'n pas hoor .
Ze keken wel naar de grote van de camera. Maar echt verstand hebben ze er niet van. Dus als het er te groot uitzag mocht je het niet meenemen.

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 15-08-2005 16:23 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Videocamera's waren helemaal uit den boze. Ik zag zo'n mannetje met een nogal brak videocameraatje maar die kon mooi terug.

Dear dirty delightful old drunken old days

zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 15-08-2005 16:25 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 15 augustus 2005 16:23 schreef Schaffelaer het volgende:
Videocamera's waren helemaal uit den boze. Ik zag zo'n mannetje met een nogal brak videocameraatje maar die kon mooi terug.

Ja dat dacht ik ook. Ik had in een aparte tas een hele lange fotocameralens zitten, vraagt dat mens die mijn tassen controleerd of het voor mijn fotocamera of mijn videocamera is. Uhm.... ik heb nog nooit zo'n ding die ik bij me had voor een videocamera gezien. En dat ook nog eens terwijl ze net in mijn FOTOcameratas had gekeken

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-08-2005 18:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Even over het soort camera wat profi is en wat niet, met betrekking tot de regel van wacken (geen professionele camera's, verder alles behalve videocamera's):

Het blijft vaag die regel, er staat nergens wat precies professioneel is en wat niet. Feit is dat ik zonder meer mijn Canon Powershot Pro1 camera mee kon nemen, soms moest ik hem wel uit de fototas halen, maar dat leek meer om te kijken of er geen shotgun onder verstopt zat ofzo ..

Verder heb ik vorig jaar gefotografeerd met een EOS 620, een analoge semi-pro camera, vrij lomp, zwaar en met naast een standaardlens ook een 70-200 4.0 lens, ook vrij lomp en zwaar. Ook dit werd allemaal toegelaten op wacken, gelukkig ..

Omdat ik dit jaar twijfelde wat ze zouden doen met betrekking tot mijn camera heb ik nog even een vraag gemaild, en kreeg daar gewoon een 'ja' op geantwoord.

Tot nu toe lijkt het er dus op dat ALLES wordt toegelaten. Ik denk alleen dat als je met echte lompe lenzen aankomt, zoals de bekende witte L lenzen van Canon, dat er wel vragen gesteld gaan worden. Feit is echter dat mensen die met dat soort lenzen rondlopen (van +/- 1750 euro) vrijwel altijd voor media zullen werken en dus met perspassen rondlopen.

Saillant detail: volgens de site mag je ABSOLUUT GEEN videocamera's mee naar binnen nemen. Echter de helft van de keren keken ze niet eens naar mijn camera en had er net zo goed een digitale videocamera in kunnen zitten. Daarnaast kun je tegenwoordig ook voor 300-400 een fotocamera kopen met videofunctie waarbij je kan filmen zolang het geheugen en de batterij strekt, dus wat dat betreft blijft het erg lastig voor de security, als ze echt elk bootlegje willen voorkomen.

AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 15-08-2005 18:52 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Haha, mijn memo recorder met interview erop werd bijna ingenomen....

"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"

Basement
Perpetrator of evil
Usericon van Basement
Posted 15-08-2005 20:46 by Basement Wijzig reactieProfiel van BasementQuote dit berichthttp://www.basementonline.nl

wat ik begrepen heb is dat vaak gehanteerd wordt dat het geen verwisselbare/afneembare lenzen mag hebben. Verder heb ik idd gewoon een videoclip geschoten van Trollhamaren van Finntroll op mijn digicam. Ze hebben geen een keer gevraagd of ze in mn cameratas mochten kijken.

AngelOfDeath
Posted 15-08-2005 20:49 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2005 20:46 schreef Basement het volgende:
wat ik begrepen heb is dat vaak gehanteerd wordt dat het geen verwisselbare/afneembare lenzen mag hebben. Verder heb ik idd gewoon een videoclip geschoten van Trollhamaren van Finntroll op mijn digicam. Ze hebben geen een keer gevraagd of ze in mn cameratas mochten kijken.

Nee, met die onschuldige kop van jou niet nee

"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"

FearChubby
DNA Droid
Usericon van FearChubby
Posted 16-08-2005 16:18 by FearChubby Wijzig reactieProfiel van FearChubbyQuote dit bericht

verdomme ik wil voortaan ook een perskaart voor Wacken....ik had mooi mn camera kunnen mee nemen en niet zo een bagger wegwerp ding (MET FLITS!) najah ik weet tenminste dat ik aardig was voor de perst had een gast die voor 1 of ander web zine plaatjes schoot ff voor me gelaten tijdens bloodbath voor een paar nummers ^_^

Als de vis eens rijp was....

AngelOfDeath
Posted 16-08-2005 16:21 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 16:18 schreef FearChubby het volgende:
verdomme ik wil voortaan ook een perskaart voor Wacken....ik had mooi mn camera kunnen mee nemen en niet zo een bagger wegwerp ding (MET FLITS!) najah ik weet tenminste dat ik aardig was voor de perst had een gast die voor 1 of ander web zine plaatjes schoot ff voor me gelaten tijdens bloodbath voor een paar nummers ^_^

Met een perskaart kom je nog nergens, hoor. Als je de organisate van Wacken een mail stuurt en toestemming vraagt voor je fotocamera om mee te nemen (type/ merk noteren) naar het festivalterrein zit je al goed. Neem je desnoods het mailtje mee waar het is bevestigd staat.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-08-2005 18:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 16:18 schreef FearChubby het volgende:

Dude, als je een beetje rondgekeken had (en nu dit topic leest) had je kunnen ontdekken dat Wacken een van de soepelste festival ever is met betrekking tot wat je mag meenemen aan fotoapparatuur, ik weet niet precies wat je hebt, maar het moet wel heeeeel profi zijn wil het geweigerd worden.

NB: De meeste lui zijn trouwens aardig voor fotografen.. als ik eenmaal bijna vooraan ben komt het nog regelmatig voor dat mensen 'aan het hek' mij er even tussen laten voor wat gave shots (scheelt toch net weer die paar handen en of headbangende haren waar je anders tussendoor moet fotograferen)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 16-08-2005 18:29]

AngelOfDeath
Posted 16-08-2005 18:30 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 18:28 schreef Valorian het volgende:
Dude, als je een beetje rondgekeken had (en nu dit topic leest) had je kunnen ontdekken dat Wacken een van de soepelste festival ever is met betrekking tot wat je mag meenemen aan fotoapparatuur, ik weet niet precies wat je hebt, maar het moet wel heeeeel profi zijn wil het geweigerd worden.

NB: De meeste lui zijn trouwens aardig voor fotografen.. als ik eenmaal bijna vooraan ben komt het nog regelmatig voor dat mensen 'aan het hek' mij er even tussen laten voor wat gave shots (scheelt toch net weer die paar handen en of headbangende haren waar je anders tussendoor moet fotograferen)

Ghegheghegheghe

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2005 18:31 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 16:21 schreef AngelOfDeath het volgende:
Met een perskaart kom je nog nergens, hoor.

Waarom dan nodig? Als je dan toch nergens komt..

AngelOfDeath
Posted 16-08-2005 18:48 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 18:31 schreef MindlessMayo het volgende:
Waarom dan nodig? Als je dan toch nergens komt..

Soms word je van tevoren niet goed geïnformeerd over zulke zaken.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2005 18:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 18:48 schreef AngelOfDeath het volgende:
Soms word je van tevoren niet goed geïnformeerd over zulke zaken.

Geen vip wc?

AngelOfDeath
Posted 16-08-2005 18:51 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 18:50 schreef MindlessMayo het volgende:
Geen vip wc?

Die lijkt me niet bepaald relevant van tevoren, is soms wel een fijne bijkomstigheid.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-08-2005 19:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik was daar ook met vip pas en ik moet zeggen dat die dingen lang niet altijd zaligmakend zijn. Als ik die had kunnen vervangen door een front stage fotopas had ik dat 10x liever gehad.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2005 19:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Die passen zijn idd berg dikke onzin, zooi gezanik omgehad .. terwijl we ze eigenlijk alleen voor intie's nodig hadden .. ach ja .. weer wat geleerd laat maar zeggen

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2005 19:19 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 19:11 schreef XXL het volgende:
Als ik die had kunnen vervangen door een front stage fotopas had ik dat 10x liever gehad.

Denk met jou wel meerdere mensen ja.. maar goed, als je kijkt hoeveel lui er 'even' wat foto's willen maken voor webzines met hun crappy camera.. Zit enorm veel 'zooi' tussen.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 16-08-2005 19:21]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2005 19:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wij gelukkig geen last van

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-08-2005 19:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Je wil zeker niet weten hoeveel zooi het oplevert als je met een setje van bijna 3000 euro tussen 50.000 losgeslagen duitsers moet werken?

Laten ze eens niet alleen sorteren op het feit dat je voor een "normaal" magazine werkt of voor een E-Zine.

Oordeel eens op het kunnen van een fotograaf. Bekijk zijn / haar portfolio ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 16-08-2005 19:26]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2005 19:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wijze woorden

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-08-2005 19:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 19:27 schreef Jenje het volgende:
Wijze woorden

Ach, ik heb mijn goede momenten zal ik maar zeggen.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 16-08-2005 19:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 19:32 schreef XXL het volgende:
Ach, ik heb mijn goede momenten zal ik maar zeggen.
spaar ze ... ik ben ze al weer kwijt dit jaar ...

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-08-2005 19:33 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 19:25 schreef XXL het volgende:
Je wil zeker niet weten hoeveel zooi het oplevert als je met een setje van bijna 3000 euro tussen 50.000 losgeslagen duitsers moet werken?

Laten ze eens niet alleen sorteren op het feit dat je voor een "normaal" magazine werkt of voor een E-Zine.

Oordeel eens op het kunnen van een fotograaf. Bekijk zijn / haar portfolio ofzo.

Dat er veel aan fotomateriaal mislukt weet ik, niet meer dan logisch.

Waar ik op doel is dat men tegenwoordig donders makkelijk een website kunnen opzetten, wat mensen fotograaf kunnen noemen om er maar tussen te komen. Dat is jammer, daar er hierdoor een aantal e-zines 'ondersneeuwen' die wel een goede fotograaf hebben. Oftewel, bij festivals is het aanbod van e-zines en andere magazines zo groot dat organisatoren door de bomen het bos niet meer zien en juist helemaal niet beoordelen op het kunnen van een fotograaf.

@Jenje
Ik doelde niet op Renee, ook al denk jij dat uiteraard vast wel.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 16-08-2005 19:36]

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com