IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Wacken Open Air 2005 (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
Sater
Usericon van Sater
Posted 04-08-2025 14:25 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb False inmiddels ook al meer dan twintig jaar dus in die zin is het ook nostalgie naar persoonlijke herinneringen. Ondanks dat ik tien jaar te laat was om er écht bij te zijn geweest.

Ik vond de brul van JC altijd wel lekker uniek, al detoneerde het op de latere platen een beetje met de meer rockende muziek.

Bolt Thrower kan ik niet zoveel mee. Leuk voor een paar nummers, maar ik mis de stamina voor een heel album.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-08-2025 14:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2025 14:25 schreef Sater het volgende:
Ik heb False inmiddels ook al meer dan twintig jaar dus in die zin is het ook nostalgie naar persoonlijke herinneringen. Ondanks dat ik tien jaar te laat was om er écht bij te zijn geweest.

Bedoelde vooral jeugdherinneringen. Ride the Lightning was een van de eerste albums die ik kocht. Ik was een paar maanden toen die uitgebracht werd, denk ik, maar was bepalend voor m'n jeugd --> nostalgie.

Dat vind ik iets anders dan ná je jeugd nog oude dingen leren kennen. Past de term 'nostalgie' in mijn optiek niet zo bij.

(waarbij ik niet wil zeggen of jij False in je jeugd hebt ontdekt of niet )
quote:

Ik vond de brul van JC altijd wel lekker uniek, al detoneerde het op de latere platen een beetje met de meer rockende muziek.

Bolt Thrower kan ik niet zoveel mee. Leuk voor een paar nummers, maar ik mis de stamina voor een heel album.

Het gaf goed veel geluid, maar ik vond/vind het te vlak. Teveel (meer dan 1) goede grunters gehoord denk ik

Oefenen, dan! Voor mij vooral een live band, maar een IVth Crusade of Realms of Chaos houdt de aandacht er toch goed bij.

No dogs, no masters.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-08-2025 15:20 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Tja, Gorefest inderdaad. Ook niet mijn ding en die grunts klonken in mijn oren altijd als onderwatergegorgel. Zal best goed zijn allemaal maar niet mijn kop thee. Wel een keer op Dynamo gezien geloof ik toen ik door iemand meegesleurd werd want Gorefest, dat moest je toch wel gezien hebben.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-08-2025 16:01 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2025 13:33 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gorefest... Nooit live gezien, maar wat een overschatte band was dat, zeg... Jan-Chris de Knoeier, of hij ook heet.

Hihi.

De twee albums in 2005-2007 zijn wel best goed hoor. Eigenlijk wel nog redelijk “de shit”. Het ouder werk trek ik ook niet goed, heel erg saai. Helpt niet dat er ook wat sentiment speelt, maar dan aan La Muerte.

quote:
Op 4 augustus 2025 14:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee, ja... De conclusie is toch, zoals zo vaak: gewoon Bolt Thrower luisteren.

Eens, maar zo sla je natuurlijk 95% van de discussies over death metal plat.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 04-08-2025 16:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2025 15:20 schreef Ralph het volgende:
Tja, Gorefest inderdaad. Ook niet mijn ding en die grunts klonken in mijn oren altijd als onderwatergegorgel.

Dat is het, dat diepe onverstaanbare gegorgel. Bij de meeste bands trek ik dat totaal niet, onze Gorefest en Chris Barnes; bij sommige bands is het eigenlijk nog steeds kut maar heb ik geen probleem (Akercocke, in mindere mate Cattle Decapitation).

Is dus wel een specifiek onverstaanbaar gegorgel. Moeilijk.

No dogs, no masters.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-08-2025 16:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik kreeg een maatje van me die groot fan van ze was daar altijd mooi mee op de kast. Had 'ie een plaat opstaan van ze en dan riep ik iets in de trant van, oh, heb je die onderwatergorgelaar weer.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 04-08-2025 16:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2025 16:01 schreef BenKnuckles het volgende:
Hihi.

De twee albums in 2005-2007 zijn wel best goed hoor. Eigenlijk wel nog redelijk “de shit”. Het ouder werk trek ik ook niet goed, heel erg saai. Helpt niet dat er ook wat sentiment speelt, maar dan aan La Muerte.

Die nieuwere dingen heb ik ook prima geluisterd, en ondanks m'n hipsterstatus niet echt gewaardeerd. Gave riffs en instrumentale ideeën, maar te weinig om het gebrek aan vocalen en songwriting te compenseren.
quote:

Eens, maar zo sla je natuurlijk 95% van de discussies over death metal plat.

Is voor een heel groot deel (oh, dat was die 95%) zeker waar!

OSDM dan. Wil wel zeggen dat het genre daarna volledig geëxplodeerd is qua uitingsvormingen. In de mate dat 'death metal' bijna weinig meer betekent dan 'black metal'.

No dogs, no masters.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-08-2025 20:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2025 16:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is het, dat diepe onverstaanbare gegorgel.
Als iemand grootgebracht met dingen takje brutal death metal en slam death metal vind ik dat allemaal goed meevallen.

quote:
Op 4 augustus 2025 16:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is voor een heel groot deel (oh, dat was die 95%) zeker waar!

OSDM dan. Wil wel zeggen dat het genre daarna volledig geëxplodeerd is qua uitingsvormingen. In de mate dat 'death metal' bijna weinig meer betekent dan 'black metal'.

Hehe, exact. Ook al denk ik dat de 95%-uitspraak voor mij wel blijft gelden, ondanks alle sub-sub-substraatjes. Bolt Thrower is echt geniaal.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-08-2025 20:39 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 augustus 2025 20:35 schreef BenKnuckles het volgende:
Als iemand grootgebracht met dingen takje

Ik heb dit nu zes keer gelezen en het kwartje takje valt niet.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 04-08-2025 20:50 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Nee, zal wel auto correct zijn.

Gelukkig ben ik er dan weer om te vertellen dat het echt mindloss, het debuut is wat hun beste werk is. Imo.

Lekker simpel, ja. Er staat me iets bij dat ze ooit de Motörhead van de death metal genoemd werden. Maar dat is een vage herinnering.

Ik heb volgens mij false nieteens in mijn bezit. Misschien op tape, ik vond het iig niet zo goed als het debuut. Toen.

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 04-08-2025 20:51]

leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-08-2025 21:19 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2025 20:39 schreef Ralph het volgende:
Ik heb dit nu zes keer gelezen en het kwartje takje valt niet.

Holy shit, hier ook niet.

Was ik de drums aan het nadoen?

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 04-08-2025 21:19]

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 04-08-2025 21:21 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-08-2025 21:27 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Wie speelt er nu drums met takjes?

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-08-2025 21:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Haja! "Als iemand grootgebracht met zaken zoals...", "Als iemand grootgebracht met stijlen á la..." etc. Maar dan, euh, fantasierijker verwoord.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 04-08-2025 21:32]

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-08-2025 21:36 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik begrijp er de takken van.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-08-2025 22:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het is niet jouw ding?

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-08-2025 22:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik ben niet zo van de takken.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-08-2025 17:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

lol@Gorgelfest

Wacken 2005 was iig een mooie editie, ondanks de blubber.

Als ik me goed herinner, maar het kan een andere editie zijn geweest want toen reguliere bezoeker, hadden ze een droge laag eroverheen aangelegd wat een trampoline effect gaf, waar dikke Duitsers tot aan de lies er weer doorheen zakten.

Dissection was iig vermakelijk, al waren ze niet bepaald blij door al die knuffels die op het podium werden gegooid.

(linksonder)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-08-2025 18:13]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 05-08-2025 18:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2025 17:59 schreef Mutilator het volgende:
al waren ze niet bepaald blij door al die knuffels die op het podium werden gegooid.

Waarom deed men dat? Behalve dat het natuurlijk grappig is

No dogs, no masters.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-08-2025 18:14 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat ze er dan lastig over worden maakt het nog beter

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-08-2025 18:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 augustus 2025 18:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Waarom deed men dat? Behalve dat het natuurlijk grappig is

Dat is giswerk, maar Jon Nodtveidt werd in die tijd buiten de blackmetal wereld nogal als een loser gezien, zeg maar als een overdreven black metal pompeuskneus. Die moord waar hij voor had gezeten was natuurlijk een volkomen krankzinnig gegeven.

ZM user Black Jew had toen nog het tshirtopschrift 'I used to fuck Jon Nodtveidt in prison' bedacht.

Hij schreeuwde nog 'I'm willing to kill and die for my beliefs!' En, toegegeven, dat heeft hij later natuurlijk 'rechtgetrokken'.

Overigens speelde de band goed, maar een stuk minder, met name qua drums, dan op de platen herinner ik me nog. De DVD geeft een betere uitvoering.

Feit is wel dat ze er werk van hadden gemaakt, want ik zag iemand met een enorme doorzichtige plastic zak op z'n rug lopen en er vlogen tientallen kleine knuffels naar het podium. Die heeft de band er zsm vanaf getrapt en de gitarist zat heftig boos met z'n vingers langs z'n strot te 'snijden' richting de gooiers. Wij lagen natuurlijk dubbel!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-08-2025 19:01]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 05-08-2025 19:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2025 18:33 schreef Mutilator het volgende:
Dat is giswerk, maar Jon Nodtveidt werd in die tijd buiten de blackmetal wereld nogal als een loser gezien, zeg maar als een overdreven black metal pompeuskneus. Die moord waar hij voor had gezeten was natuurlijk volkomen krankzinnig gegeven.

ZM user Black Jew had toen nog het tshirtopschrift 'I used to fuck Jon Nodtveidt in prison' bedacht.

Hij schreeuwde nog 'I'm willing to kill and die for my beliefs!' En, toegegeven, dat heeft hij later natuurlijk 'rechtgetrokken'.

Overigens speelde de band goed, maar een stuk minder, met name qua drums, dan op de platen herinner ik me nog. De DVD geeft een betere uitvoering.

Feit is wel dat ze er werk van hadden gemaakt, want ik zag iemand met een enorme doorzichtige plastic zak op z'n rug lopen en er vlogen tientallen kleine knuffels naar het podium. Die heeft de band er zsm vanaf getrapt en de gitarist zat heftig boos met z'n vingers langs z'n strot te 'snijden' richting de gooiers. Wij lagen natuurlijk dubbel!

Ohja, was natuurlijk Reinkaos-tijd...

Ja, totaal gestoorde persoon + misdaad. Heeft wel wat goede muziek gemaakt, maar verder... Terecht dat iemand er werk van gemaakt heeft; had ook dubbel gelegen
quote:
Op 5 augustus 2025 18:33 schreef Mutilator het volgende:

:') Held.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-08-2025 19:02]

No dogs, no masters.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 05-08-2025 19:30 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 05-08-2025 19:44 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Wel wat goede muziek, hm.

Ik heb die tweede, storm of the lights bane vrij hoog zitten, echt hele vette nummers.

Rare gast, maar hij kon wel liedjes schrijven, vind ik. En echt heel goed gitaar spelen.

Ik zag ze mid jaren negentig oid in de baroeg en stond zo ongeveer voor meneer engnek en ik was erg onder de indruk hoe hij zijn gitaar bespeelde.

Het gekke is, die eerste plaat heeft me nooit zo heel veel gedaan. Die return plaat later nog wel eens een kans gegeven, maar dat is echt heel wat anders.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 05-08-2025 20:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2025 19:44 schreef SimsalaWim het volgende:
Wel wat goede muziek, hm.

Ik heb die tweede, storm of the lights bane vrij hoog zitten, echt hele vette nummers.

Rare gast, maar hij kon wel liedjes schrijven, vind ik. En echt heel goed gitaar spelen.

Daar zitten zeker hele goede dingen op. Heeft bij mij alleen nooit echt goed geklikt. Smaak, of gebrek aan.
quote:
Ik zag ze mid jaren negentig oid in de baroeg en stond zo ongeveer voor meneer engnek en ik was erg onder de indruk hoe hij zijn gitaar bespeelde.

Het gekke is, die eerste plaat heeft me nooit zo heel veel gedaan. Die return plaat later nog wel eens een kans gegeven, maar dat is echt heel wat anders.

Ja, mid jaren '90 mocht ik nog niet

Hmmm, in mijn herinnering liggen 1 en 2 vrij dicht op elkaar. 2 vermoedelijk wel beter, maar ook... poppier? Reinkaos was inderdaad een heel ander beest. Glad, te makkelijke death.

No dogs, no masters.

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com