|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Vind je dat een slechte productie? Het geluid is rauw doch vol, zeer ruig, werkt prima als je het mij vraagt. Het enige wat productie is is een toevoeging aan de belevenis (bv. de productie op Darkthrone's 'Transilvanian Hunger' ) maar meestal maakt het me helemaal niets uit. Een goede produktie zorgt ervoor dat ik een CD iets sneller in me kan opnemen maar verder luister je er toch wel doorheen. Pure bijzaak. Ik vind het jammer als mensen van een goede CD afhaken op basis van productie, een band schrijft de nummers ook niet met productie in het achterhoofd, het gaat toch echt om de composities zelf. |
|
dat is wel zo jah maar het kan storend werken, bij mij in ieder geval wel. als ik een cd hoor en het is slecht afgemixt/geproduceerd enzo dan zal ik em met veel minder plezier luisteren... er is hierbij natuurlijk een meningsverschil over wat 'goed' en 'slecht' geproduceert is want iedereen ervaart dit vanzelfsprekend anders Je moeder. |
|
Het hoeft van mij niet persee verschrikkelijk clean te klinken, maar een beetje goede productie is altijd fijn. De cd's van Nifelheim of de oude van Venom zijn toch nog goed !? Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Dit vind ik vreselijk irritant in de auto (heb niet zulke zware boxen). |
|
Slechte productie? Whahahah! Check Profanatica's eerste demo eens...dan weet je wat slechte productie is SCUM FUCK |
|
zie Necrophagia, hoezo slechte produktie. bah "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
ik vind dat slechte productie toch wel zen charme geeft, zoals de Darkthrone cd's.Doet me echt denken aan het prille begin van Black metal MassMörd |
|
Darkthrone heeft inderdaad juist iets door de brakke productie... Maar ook bijv. bands als de oude Satyricon, Emperor (ancient queen bijvoorbeeld) en Manes, die klinken juist erg kill en koud door de relatief slechte productie.. Goede productie maakt inderdaad dat een cd wat toegankelijker wordt en makkelijker op te nemen is.. maar als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er met de Abyss studio's gebeurt is.. daar wordt je toch ook niet vrolijk van, dat elke grote scandinavische band daarheen gaat en met eenzelfde sound hun cd uitbrengen?? Maar nou dwaal ik een beetje af.. sound en productie is weer een wereld van verschil.. [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 28-12-2001 13:59] |
|
De eerste CD van Centurian.. ik hoop dat de nieuwe beter is... |
|
Oceans of sadness - For we are, een lekkere cd, maar wat een kutproduktie. Bazzio Attacks!!! |
|
de productie is ook vaak het verschil tussen black metal bands en bands die black metal proberen te spelen. bands als marduk en dimmu borgir nemen alle cds op in dezelfde studio. Iedereen krijgt hetzelfde geluid. Ik vind dat een band aan te wijzen moet zijn alleen al door z'n geluid (darkthrone, burzum, lugubrum, ildjarn etc.). |
|
Centurian een slechte productie?? tsss... van sommige mensen vraag ik me echt af waarom ze naar metal luisteren. Ik wil niet zeiken of zo hoor (doe ik wel, ik weet het) maar een 'uitgebalanceerd' geluid is toch compleet ondergeschikt aan de rest? |
|
Uit dit topic wordt in ieder geval weer erg duidelijk dat veel mensen nog nooit de moeite hebben genomen iets te luisteren wat voor hun te brak klinkt.. |
|
ik vindt "the wrath of the tyrant" wel een beetje slecht geproduceerd, maar dat was pas de eerste cd van Emperor, een keiharde to the bone cd, de cd's die daar op volgden waren al een groot stuk beter geproduced, eigenlijk al goed geproduced. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
De eerste CD van Centurian is een MEESTER CD!! Met de productie van dat ding is echt niets mis. De originele poster van dit topic heeft een aantal leuke voorbeelden van matige productie naast zijn naam staan: Venom's Black Metal en At War With Satan klinken nou niet opperbest, maar wat wil je in die tijd. Dit wil absoluut niet zeggen dat dit geen geniale albums zijn, maar een productie waarbij alles goed te horen is vind ik zeker wel belangrijk, anders mis je gewoon een deel van de muziek. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Verder helpt een vet geluid daadwerkelijk wel met het opwekkend van dat 'seek and destroy' gevoel wat metal mij in ieder geval geeft. Je zou bijvoorbeeld eens de oefenruimte opnames van mijn band Mentation moeten horen, die met een tien-jaar-oude tapedeck zijn opgenomen. Je kan OP ZICH alles wel redelijk horen, maar het zal zich nooit met een goede studioproduktie kunnen meten. Dit is misschien wel een extreem geval, maar een goede productie luistert gewoon prettiger, hoe je het ook went of keert. Kijk, je kan natuurlijk ook over-produceren en daarmee de boel vernaggelen. Alleen maar meer bewijs dat de productie wel degelijk van belang is. |
|
quote: Ik zeg ook niet dat ik het een slechte CD vind.. Hij rost de pannen van het dak af alleen zit er zo'n ontzettende overkill aan bas in dat elke keer weer vrees voor mijn speakers. Dat bedoel ik met een slechte productie.. Beetje rauwe sound hou ik zeker wel van maar dit is mij toch iets teveel van het goede. Daarom ben ik ook enorm benieuwd naar hun laatste schijf "Liber Zixzax" omdat ik wel weet dat het met de muziek wel goed zit... Zet de productie van Cynchonized Chaos Gods af tegen bijvoorbeeld die van Feasting on Blood van Severe Torture (op alle punten een heersend album) dan begrijp je precies wat ik bedoel..... |
|
Elke band zou eigenlijk in hun eigen oefenruimte moeten opnemen. Zo blijft het eigen geluid het beste behouden en klinkt het zoals de band in het echt klinkt en niet hoe ze klinken in de abyss studio etc. |
|
quote:Daar hoef je nu niet meer bang voor te zijn ... peter tagtren is er mee opgehouden. |
|
voor mij is niet duidelijk wat er met een slechte productie bedoeld wordt. waarschijnlijk zullen de meeesten wel denken aan een krakkemikkig oefenruimte geluid maar datkan soms toch erg cool klinken zoals bijv mayhem's deathcrush. veel erger vind ik zo superglad overgeproduceerd geluid, waar alle energie uit geknepen is. (ik kan even niet op een voorbeeld komenmaar dat komt nog wel), dat is pas een slechte productie. |
|
quote: Heheh.. ik kom op genoeg voorbeelden anders: - de DEMO version van Dissection 'Where Dead Angels Lie' klinkt tien keer beter dan de versie op Storm of the lights bane, rauwer en vooral echter, de sound is bewaard gebleven er zit meer gevoel in (het nummer staat geloof ik bij de mini van Where dead.. erbij, verder op NORDIC METAL verzamel cdtje. - De songs op Arcturus 'Constellation' mini-lp (die helaas alleen via mp3 of met behulp van veel geld (of een zeer goede trade) te krijgen is) is mooier dan de album (aspera..) versie.. Al is die laatste ook wel erg gaaf vanwege de solo's.. - Mayhem's nummers van bijv. Live In Leipzig en Deathcrush zijn tien keer beter dan die van bijv. Mysteriis.. al hoewel dit natuurlijk slecht vergelijkingsmateriaal is vanwege die verschillende zangers op deze albums.. - Dimmu Borgir's STORMBLAST bevat zowaar nog emotie en geeft je een bepaald gevoel.. Bij de laatste albums is dit allemaal weggepolijst.. - ET FUCKIN' CETERA |
|
quote: das allemaal jouw mening. Ik vin nog steeds brakke productie=kut. Ik heb wel cd's in mijn bezit die een mindere productie hebben. Maar in die gevallen klinkt het nog ergens naar. De nieuwe van Viking Crown bijv.is een cd zonder productie.Waarschijnlijk gewoon in hun oefen ruimte opgenomen. Dat klinkt nergens naar. Drr zit misschien heel veel gevoel in ofzo maar, ik mot het goed kunnen horen anders hoeft het voor mij niet....... Suck my piss |
|
Kill 'em all van Metallica klinkt bijwijlen toch ook alsof het in het repetitiekot van een lokaal jeugdhuis opgenomen is?Tussen de eierkartons en de kapotte versterkers... Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
quote: hhehe.. Ja.. uiteraard is het mijn mening.. iedereen zijn eigen smaak.. maar wat ik net allemaal opnoemde heeft eigenlijk totaal geen brakke productie (op mayhem na) als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Darkthrone of Manes ofzo.. .. het is alleen ook weer niet zo afgepolijst als de albumversies.. |
|
Slecht geproduceerde CD's... sja je hebt soms van die CD's die de CD-speler niet goed pakt (zoals de 2 Isengard CD's). |
|
eeuuuh, slecht geproduceerde cd's? battles in the north natuurlijk, en alle ''true'' shit |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |