IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Excel Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-02-2006 21:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 21:42 schreef M. het volgende:
Ja, maar altx is echte IT-er dus zijn people skills lopen nog wat achter. Dat moet je hem verder ook niet kwalijk nemen.
Zegt een verzekeringsmens .... ... met matching nazi-snor!

Maar Altje voelt zich wel verheven boven de excel programmeurtjes zeg


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-02-2006 21:49 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 21:43 schreef Jenje het volgende:
Zegt een verzekeringsmens .... ... met matching nazi-snor!

Maar Altje voelt zich wel verheven boven de excel programmeurtjes zeg


Ja en terecht!


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-02-2006 21:50 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 21:40 schreef M. het volgende:
Ach, je moet ergens beginnen. Excel en Access zijn prima geschikt om eenvoudige relationele database-principes te illustreren en te testen. Het is maar de opleiding he, het gaat niet over professionele toepassingen of zo.


Excel en relationele database-principes...

Hehehehehehehe...

Schoenmaker, hou je nou maar gewoon bij je leest.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 14-02-2006 21:53 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

...je vergat 'in 1 zin' te zeggen!



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 14-02-2006 21:54 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ja, echt.

En we weten het nou wel.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-02-2006 22:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 21:54 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, echt.

En we weten het nou wel.


Moet je M. en Jenje voor bedanken. Die hadden de "discussie" weer aangewakkerd. Niet ik...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 14-02-2006 22:07 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Jammer dat ik er geen verstand van heb, anders zou ik hier ook iets in die trant posten. Maar ja.



Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 14-02-2006 22:07 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 14 februari 2006 21:54 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, echt.

En we weten het nou wel.

Joh laat hem ook ergens suprieur in zijn, in metal discussies staat ie aan de andere kant

En vele wegen lijden naar Rome, ondanks dat Excel een hulpmiddel nodig heeft om info te genereren uit een database, werkt het verdomd goed. Voor complete bezettingsoverzichten bijv. werkt het uitstekend.

Daarnaast heb ik ook formules gezien van een Excel expert waar je rooie vlekken van krijgt. Ieder z'n vak zullen we maar zeggen...



Yob
Usericon van Yob
Posted 14-02-2006 22:16 by Yob Wijzig reactieProfiel van YobQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 19:09 schreef WhiteRider het volgende:
Ik studeer IT-Media, met drie richtingen. Webmaster, Systeem- en Netwerkbeheer en Database. In voorbereiding op de laatste richting heb ik een module waarin ik kleine applicaties moet maken in Excel. Ik loop tegen een probleem aan.

De opdracht is een scorebord te maken voor het dartspel. De invoerscore is natuurlijk 501, en in het eropvolgende hokje eronder wordt de gegooide score ingevoerd. Het makkelijkste is gelukt: als er 100 ingevoerd wordt, staat er in het scorevakje '401'. Een extra veld is toegevoegd om de mogelijke uitkomsten te laten zien.
Als darter X of Y de score 40 overheeft, komt er te 'D20' te staan. Dat gaat allemaal prima.
Toch loop ik tegen een probleem aan. Als de score bijvoorbeeld 100 is, en er wordt 180 gegooid, staat er '-80'.
De score -80 bestaat niet bij het darten. Als je een hogere score gooit dan het overgebleven getal, is het 'No Score' en wordt de score teruggezet op 100.

Hoe kun je dat in godsnaam programmeren?

Gewoon Excel of VB?
anders kun je toch gewoon iets in de trend van: if ('score(t0)-score'<0);'No score';'score(t0)-score'


The Glorious Dead!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-02-2006 22:25 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 22:07 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Joh laat hem ook ergens suprieur in zijn, in metal discussies staat ie aan de andere kant

(...)


Het zit jullie nog steeds niet lekker he?

Die koeien zijn ondertussen van ouderdom gestorven en jullie zijn nog steeds bezig om dat aan te halen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 14-02-2006 22:29 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

ik voeg me bij altx
gewoon omdat hij mij af en toe ook helpt met programmeertalen hehe

keep on the good work


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 14-02-2006 23:21 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 14 februari 2006 22:25 schreef altx het volgende:
Het zit jullie nog steeds niet lekker he?

Die koeien zijn ondertussen van ouderdom gestorven en jullie zijn nog steeds bezig om dat aan te halen...

Ook met een kadaver kan je lol hebben, tenminste...volgens vele cd boekjes in mijn cd rek....



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-02-2006 23:34 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

ALT-X werkt nog niet zo lang in de ICT. Na verloop van tijd gaat hij zich een aantal dingen realiseren:

1.Er zijn geen ideale oplossingen/technologieën.
2.Er zijn wel oplossingen/technologieën die het meest geschikt zijn om voor een specifiek doel in een specifieke situatie toe te passen.

En zo kan soms een custom C app met een rel.database op een midrange server de beste oplossing zijn. Soms kan een volledige J2EE danwel .NET webapp de beste oplossing zijn. Soms is dat een oldskool mainframe applicatie met een groene scherm. En soms...zelfs heel vaak is de beste oplossing een dynamische spreadsheet met een eventuele datakoppeling op de achtergrond.

Voor veel kantoortoepassingen is een spreadsheet onovertroffen. Vaak is het een snellere en goedkopere oplossing dan een volledige custom app.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-02-2006 0:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 23:34 schreef Chelman het volgende:
ALT-X werkt nog niet zo lang in de ICT. Na verloop van tijd gaat hij zich een aantal dingen realiseren:

1.Er zijn geen ideale oplossingen/technologieën.
2.Er zijn wel oplossingen/technologieën die het meest geschikt zijn om voor een specifiek doel in een specifieke situatie toe te passen.

En zo kan soms een custom C app met een rel.database op een midrange server de beste oplossing zijn. Soms kan een volledige J2EE danwel .NET webapp de beste oplossing zijn. Soms is dat een oldskool mainframe applicatie met een groene scherm. En soms...zelfs heel vaak is de beste oplossing een dynamische spreadsheet met een eventuele datakoppeling op de achtergrond.

Voor veel kantoortoepassingen is een spreadsheet onovertroffen. Vaak is het een snellere en goedkopere oplossing dan een volledige custom app.

En de eerder genoemde

3: people skills

Maar goed, Excel is ook prima te gebruiken voor minder complexe modellering van biologische groeiprocessen etc. Met een mooie statistiek module erbij kunnen er ook prima onzekerheidsanalyses mee uitgevoerd worden. Dus, voor berekening benodigd voor besluitvorming dan wel oriëntatie op een probleem voldoet het dikke prima. Pas bij dingen waar je daadwerkelijk véél, héél véél, tijd in wil stoppen worden specifieke modelprogramma's relevant.

Sowieso alles wat toch van formules aan elkaar hangt is geschikt voor excel.

In bruut (mechanisch) rekenwerk, wat toch nog vooral makkelijker met pen en papier uit te denken is, is het ook dikke prima. Lekker makkelijk dingen te veranderen, makkelijk over te zetten, universeel


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 5:34 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 23:34 schreef Chelman het volgende:
ALT-X werkt nog niet zo lang in de ICT. Na verloop van tijd gaat hij zich een aantal dingen realiseren:

1.Er zijn geen ideale oplossingen/technologieën.
2.Er zijn wel oplossingen/technologieën die het meest geschikt zijn om voor een specifiek doel in een specifieke situatie toe te passen.

En zo kan soms een custom C app met een rel.database op een midrange server de beste oplossing zijn. Soms kan een volledige J2EE danwel .NET webapp de beste oplossing zijn. Soms is dat een oldskool mainframe applicatie met een groene scherm. En soms...zelfs heel vaak is de beste oplossing een dynamische spreadsheet met een eventuele datakoppeling op de achtergrond.

Voor veel kantoortoepassingen is een spreadsheet onovertroffen. Vaak is het een snellere en goedkopere oplossing dan een volledige custom app.


Lul niet...

Als je moet leren hoe je een database moet beheren, heb je er geen fuck aan om te weten hoe Excel in elkaar zit.

Punt. Period. End of discussion.


Dus gaan jullie nu maar eerst een boekje "databases voor dummies" aanschaffen en kom dan hier weer eens terug.



edit: Ik had mijn post, volledig volgens ZM-maatstaven moeten beginnen met: "Chelman is nog niet zo lang in Nederland. Die heeft een beetje moeite met begrijpend lezen".

En datzelfde gaat by the way ook op voor Zelthor. Lekker boeiend dat je van alles kan met een spreadsheet. Daar gaat het niet over. Als je moet leren wat er allemaal bij databases komt kijken, moet je ook met databases aan de slag gaan. Is dat zo moeilijk om te begrijpen? Blijkbaar wel.

Maar ja, zo gauw ik wat zeg, weet iedereen het weer beter, want alleen mensen die Morbid Angel goed vinden, komen op dit forum geloofwaardig over.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 15-02-2006 5:53]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-02-2006 8:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 5:34 schreef altx het volgende:En datzelfde gaat by the way ook op voor Zelthor. Lekker boeiend dat je van alles kan met een spreadsheet. Daar gaat het niet over. Als je moet leren wat er allemaal bij databases komt kijken, moet je ook met databases aan de slag gaan. Is dat zo moeilijk om te begrijpen? Blijkbaar wel.
Ik had het helemáál niet over het gebruiken van Excel voor "database-werk", alleen over het programma uberhaupt. Kleine sidenote in de hele discussie.

Ik ben overigens wel benieuwd wat volgens jou een echte database moet zijn. Puur semantisch gezien is alles met een verzameling data (in tabelvorm) een database. Alleen bij jou hangt het er dus om op welke manier je die data verwerkt, of hoe je de data uit de database haalt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 8:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 8:10 schreef ZelThoR het volgende:
Ik had het helemáál niet over het gebruiken van Excel voor "database-werk", alleen over het programma uberhaupt. Kleine sidenote in de hele discussie.

Ik ben overigens wel benieuwd wat volgens jou een echte database moet zijn. Puur semantisch gezien is alles met een verzameling data (in tabelvorm) een database. Alleen bij jou hangt het er dus om op welke manier je die data verwerkt, of hoe je de data uit de database haalt.


Puur semantisch gezien is een verzameling data zoals jij nu zegt, een tabel.

Een database is weer een verzameling van tabellen. Scheelt slechts een dimensie.

Verder komen er bij databases veel meer dingen kijken als alleen maar het opslaan van wat gegevens. Neem alleen al het waarborgen van de integriteit van de gegevens (hoe doe je dat in Excel? ).

Verder heb ik geen zin om hier net zo interessant te gaan zitten doen als Chelman en een hele lading buzzwords over iedereen uit te storten waar de gemiddelde ZM'er toch niet van weet wat ze betekenen, maar als je twijfelt over mijn kennis over databases, wil ik je mijn cv wel eens sturen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2006 8:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja post je cv eens Altje, impress me!

Ik heb ooit een cursus Basic gehad, en ik had eem msx vroeger, mag ik ook meezeuren?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 8:56 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 8:51 schreef Jenje het volgende:
Ja post je cv eens Altje, impress me!

Ik heb ooit een cursus Basic gehad, en ik had eem msx vroeger, mag ik ook meezeuren?


Ik ben bang dat ik jou beter een willekeurige tekst in het Chinees op kan sturen... Ik denk dat je daar meer chocola van kan maken dan mijn cv...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2006 9:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 8:56 schreef altx het volgende:
Ik ben bang dat ik jou beter een willekeurige tekst in het Chinees op kan sturen... Ik denk dat je daar meer chocola van kan maken dan mijn cv...
Heb je em handgeschreven dan?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-02-2006 11:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 8:39 schreef altx het volgende:
Verder heb ik geen zin om hier net zo interessant te gaan zitten doen als Chelman en een hele lading buzzwords over iedereen uit te storten waar de gemiddelde ZM'er toch niet van weet wat ze betekenen, maar als je twijfelt over mijn kennis over databases, wil ik je mijn cv wel eens sturen...


Tsja...ik heb in tegenstelling tot jou bij de meeste vooraanstaande financiele instellingen van NL systemen ingevoerd die allen gebruik maakten van de bovenstaande buzzwords. Zal ik mijn CV ook posten?

Eens kijken wie de langste heeft.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-02-2006 11:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 8:39 schreef altx het volgende:
Verder komen er bij databases veel meer dingen kijken als alleen maar het opslaan van wat gegevens. Neem alleen al het waarborgen van de integriteit van de gegevens (hoe doe je dat in Excel? ).



Zie punt 2 in mijn vorige post. Er zijn bepaalde doeleinden waarvoor Excel prima geschikt is. Maar dat zijn niet de doeleinden waarvoor een database het meest geschikt.


Wat niet wegneemt dat wanneer je zegt dat data integriteit tot op bepaalde hoogte niet bereikt kan worden in Excel je gewoon nog nooit serieus Excel hebt gebruikt. Je kan in Excel rijen maken die op stamtabellen lijken. Die kan je een naam geven en je kan ze op een andere sheet met behulp van Data-->Valideren d.m.v. een dropdown direct uit een cel benaderbaar maken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-02-2006 11:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 5:34 schreef altx het volgende:
Lul niet...

Als je moet leren hoe je een database moet beheren, heb je er geen fuck aan om te weten hoe Excel in elkaar zit.

Punt. Period. End of discussion.



Begrijpend lezen? Waar in mijn post staat iets over databases beheren en het leren daarvan d.m.v. Excel??


Ik ging in op jouw eerdere stelling dat Excel programmeren geen programmeren is en dat je dat niet in een zin mag gebruiken. Ik weet niet wat ze jullie daar in Delft voorschotelen maar volgens mij zijn er meerdere soorten programmeren:

machine code
assembler
3GL talen - van C++ tot Java en Cobol en..VB die binnen.... Excel gebruikt wordt.
4GL talen - van macro talen (jaja hier valt ook Excel onder), tot special purpose talen als Postgress, SQL en allerhande screenpainters
5GL talen - neurale netwerken, rule based engines etc.

Degene die vindt dat je binnen Excel niet kan programmeren moet toch wel weer in de boeken duiken. Elke taal en elke applicatie heeft zijn doel.

quote:

edit: Ik had mijn post, volledig volgens ZM-maatstaven moeten beginnen met: "Chelman is nog niet zo lang in Nederland. Die heeft een beetje moeite met begrijpend lezen".



Ik heb geen argumenten dus ga ik ad hominem argumentatie gebruiken. Hehehe....des te grappiger dat jij niet eens mijn post gelezen hebt met je geleuter over databases.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 11:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 11:20 schreef Chelman het volgende:
Begrijpend lezen? Waar in mijn post staat iets over databases beheren en het leren daarvan d.m.v. Excel??


Ik ging in op jouw eerdere stelling dat Excel programmeren geen programmeren is en dat je dat niet in een zin mag gebruiken. Ik weet niet wat ze jullie daar in Delft voorschotelen maar volgens mij zijn er meerdere soorten programmeren:

machine code
assembler
3GL talen - van C++ tot Java en Cobol en..VB die binnen.... Excel gebruikt wordt.
4GL talen - van macro talen (jaja hier valt ook Excel onder), tot special purpose talen als Postgress, SQL en allerhande screenpainters
5GL talen - neurale netwerken, rule based engines etc.

Degene die vindt dat je binnen Excel niet kan programmeren moet toch wel weer in de boeken duiken. Elke taal en elke applicatie heeft zijn doel.



Ik heb geen argumenten dus ga ik ad hominem argumentatie gebruiken. Hehehe....des te grappiger dat jij niet eens mijn post gelezen hebt met je geleuter over databases.



Ja, dat is nu precies het probleem met jou: In jouw post staat daar inderdaad niks over, maar lees nu nog eens de posts van de topicstarter na, die van mij en daarna jouw totaal niet ter zake doende spuit-11 "ik wil ook even interessant doen" verhaal.

Als je les 2 van de cursus "begrijpend lezen" voltooid hebt, zul je het misschien ooit gaan begrijpen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-02-2006 11:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 11:33 schreef altx het volgende:
Ja, dat is nu precies het probleem met jou: In jouw post staat daar inderdaad niks over, maar lees nu nog eens de posts van de topicstarter na, die van mij en daarna jouw totaal niet ter zake doende spuit-11 "ik wil ook even interessant doen" verhaal.

Als je les 2 van de cursus "begrijpend lezen" voltooid hebt, zul je het misschien ooit gaan begrijpen.

quote:
Op 14 februari 2006 19:09 schreef WhiteRider het volgende:
Ik studeer IT-Media, met drie richtingen. Webmaster, Systeem- en Netwerkbeheer en Database. In voorbereiding op de laatste richting heb ik een module waarin ik kleine applicaties moet maken in Excel. Ik loop tegen een probleem aan.

De opdracht is een scorebord te maken voor het dartspel. De invoerscore is natuurlijk 501, en in het eropvolgende hokje eronder wordt de gegooide score ingevoerd. Het makkelijkste is gelukt: als er 100 ingevoerd wordt, staat er in het scorevakje '401'. Een extra veld is toegevoegd om de mogelijke uitkomsten te laten zien.
Als darter X of Y de score 40 overheeft, komt er te 'D20' te staan. Dat gaat allemaal prima.
Toch loop ik tegen een probleem aan. Als de score bijvoorbeeld 100 is, en er wordt 180 gegooid, staat er '-80'.
De score -80 bestaat niet bij het darten. Als je een hogere score gooit dan het overgebleven getal, is het 'No Score' en wordt de score teruggezet op 100.

Hoe kun je dat in godsnaam programmeren?

quote:
Op 14 februari 2006 19:49 schreef altx het volgende:
Uberhaupt de woorden programmeren en Excel in 1 zin...

*schudt zijn hoofd en mompelt iets in de trant van, waar moet dit heen*


Dus...helder licht. Waar zie jij de woroden database voorkomen?

Oftewel: PWN3D


[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-02-2006 11:38]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen