|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja en terecht! Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Excel en relationele database-principes... Hehehehehehehe... Schoenmaker, hou je nou maar gewoon bij je leest. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
...je vergat 'in 1 zin' te zeggen! |
|
Ja, echt. En we weten het nou wel. |
|
quote: Moet je M. en Jenje voor bedanken. Die hadden de "discussie" weer aangewakkerd. Niet ik... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Jammer dat ik er geen verstand van heb, anders zou ik hier ook iets in die trant posten. Maar ja. |
|
quote: Joh laat hem ook ergens suprieur in zijn, in metal discussies staat ie aan de andere kant En vele wegen lijden naar Rome, ondanks dat Excel een hulpmiddel nodig heeft om info te genereren uit een database, werkt het verdomd goed. Voor complete bezettingsoverzichten bijv. werkt het uitstekend. Daarnaast heb ik ook formules gezien van een Excel expert waar je rooie vlekken van krijgt. Ieder z'n vak zullen we maar zeggen... http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
quote: Gewoon Excel of VB? anders kun je toch gewoon iets in de trend van: if ('score(t0)-score'<0);'No score';'score(t0)-score' The Glorious Dead! |
|
quote: Het zit jullie nog steeds niet lekker he? Die koeien zijn ondertussen van ouderdom gestorven en jullie zijn nog steeds bezig om dat aan te halen... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
ik voeg me bij altx gewoon omdat hij mij af en toe ook helpt met programmeertalen hehe keep on the good work |
|
quote: Ook met een kadaver kan je lol hebben, tenminste...volgens vele cd boekjes in mijn cd rek.... http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
ALT-X werkt nog niet zo lang in de ICT. Na verloop van tijd gaat hij zich een aantal dingen realiseren: 1.Er zijn geen ideale oplossingen/technologieën. 2.Er zijn wel oplossingen/technologieën die het meest geschikt zijn om voor een specifiek doel in een specifieke situatie toe te passen. En zo kan soms een custom C app met een rel.database op een midrange server de beste oplossing zijn. Soms kan een volledige J2EE danwel .NET webapp de beste oplossing zijn. Soms is dat een oldskool mainframe applicatie met een groene scherm. En soms...zelfs heel vaak is de beste oplossing een dynamische spreadsheet met een eventuele datakoppeling op de achtergrond. Voor veel kantoortoepassingen is een spreadsheet onovertroffen. Vaak is het een snellere en goedkopere oplossing dan een volledige custom app. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: En de eerder genoemde 3: people skills Maar goed, Excel is ook prima te gebruiken voor minder complexe modellering van biologische groeiprocessen etc. Met een mooie statistiek module erbij kunnen er ook prima onzekerheidsanalyses mee uitgevoerd worden. Dus, voor berekening benodigd voor besluitvorming dan wel oriëntatie op een probleem voldoet het dikke prima. Pas bij dingen waar je daadwerkelijk véél, héél véél, tijd in wil stoppen worden specifieke modelprogramma's relevant. Sowieso alles wat toch van formules aan elkaar hangt is geschikt voor excel. In bruut (mechanisch) rekenwerk, wat toch nog vooral makkelijker met pen en papier uit te denken is, is het ook dikke prima. Lekker makkelijk dingen te veranderen, makkelijk over te zetten, universeel Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Lul niet... Als je moet leren hoe je een database moet beheren, heb je er geen fuck aan om te weten hoe Excel in elkaar zit. Punt. Period. End of discussion. Dus gaan jullie nu maar eerst een boekje "databases voor dummies" aanschaffen en kom dan hier weer eens terug. edit: Ik had mijn post, volledig volgens ZM-maatstaven moeten beginnen met: "Chelman is nog niet zo lang in Nederland. Die heeft een beetje moeite met begrijpend lezen". En datzelfde gaat by the way ook op voor Zelthor. Lekker boeiend dat je van alles kan met een spreadsheet. Daar gaat het niet over. Als je moet leren wat er allemaal bij databases komt kijken, moet je ook met databases aan de slag gaan. Is dat zo moeilijk om te begrijpen? Blijkbaar wel. Maar ja, zo gauw ik wat zeg, weet iedereen het weer beter, want alleen mensen die Morbid Angel goed vinden, komen op dit forum geloofwaardig over. [Dit bericht is gewijzigd door altx op 15-02-2006 5:53] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:Ik had het helemáál niet over het gebruiken van Excel voor "database-werk", alleen over het programma uberhaupt. Kleine sidenote in de hele discussie. Ik ben overigens wel benieuwd wat volgens jou een echte database moet zijn. Puur semantisch gezien is alles met een verzameling data (in tabelvorm) een database. Alleen bij jou hangt het er dus om op welke manier je die data verwerkt, of hoe je de data uit de database haalt. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Puur semantisch gezien is een verzameling data zoals jij nu zegt, een tabel. Een database is weer een verzameling van tabellen. Scheelt slechts een dimensie. Verder komen er bij databases veel meer dingen kijken als alleen maar het opslaan van wat gegevens. Neem alleen al het waarborgen van de integriteit van de gegevens (hoe doe je dat in Excel? ). Verder heb ik geen zin om hier net zo interessant te gaan zitten doen als Chelman en een hele lading buzzwords over iedereen uit te storten waar de gemiddelde ZM'er toch niet van weet wat ze betekenen, maar als je twijfelt over mijn kennis over databases, wil ik je mijn cv wel eens sturen... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ja post je cv eens Altje, impress me! Ik heb ooit een cursus Basic gehad, en ik had eem msx vroeger, mag ik ook meezeuren? |
|
quote: Ik ben bang dat ik jou beter een willekeurige tekst in het Chinees op kan sturen... Ik denk dat je daar meer chocola van kan maken dan mijn cv... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:Heb je em handgeschreven dan? |
|
quote: Tsja...ik heb in tegenstelling tot jou bij de meeste vooraanstaande financiele instellingen van NL systemen ingevoerd die allen gebruik maakten van de bovenstaande buzzwords. Zal ik mijn CV ook posten? Eens kijken wie de langste heeft. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Zie punt 2 in mijn vorige post. Er zijn bepaalde doeleinden waarvoor Excel prima geschikt is. Maar dat zijn niet de doeleinden waarvoor een database het meest geschikt. Wat niet wegneemt dat wanneer je zegt dat data integriteit tot op bepaalde hoogte niet bereikt kan worden in Excel je gewoon nog nooit serieus Excel hebt gebruikt. Je kan in Excel rijen maken die op stamtabellen lijken. Die kan je een naam geven en je kan ze op een andere sheet met behulp van Data-->Valideren d.m.v. een dropdown direct uit een cel benaderbaar maken. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Begrijpend lezen? Waar in mijn post staat iets over databases beheren en het leren daarvan d.m.v. Excel?? Ik ging in op jouw eerdere stelling dat Excel programmeren geen programmeren is en dat je dat niet in een zin mag gebruiken. Ik weet niet wat ze jullie daar in Delft voorschotelen maar volgens mij zijn er meerdere soorten programmeren: machine code assembler 3GL talen - van C++ tot Java en Cobol en..VB die binnen.... Excel gebruikt wordt. 4GL talen - van macro talen (jaja hier valt ook Excel onder), tot special purpose talen als Postgress, SQL en allerhande screenpainters 5GL talen - neurale netwerken, rule based engines etc. Degene die vindt dat je binnen Excel niet kan programmeren moet toch wel weer in de boeken duiken. Elke taal en elke applicatie heeft zijn doel. quote: Ik heb geen argumenten dus ga ik ad hominem argumentatie gebruiken. Hehehe....des te grappiger dat jij niet eens mijn post gelezen hebt met je geleuter over databases. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ja, dat is nu precies het probleem met jou: In jouw post staat daar inderdaad niks over, maar lees nu nog eens de posts van de topicstarter na, die van mij en daarna jouw totaal niet ter zake doende spuit-11 "ik wil ook even interessant doen" verhaal. Als je les 2 van de cursus "begrijpend lezen" voltooid hebt, zul je het misschien ooit gaan begrijpen. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: quote: quote: Dus...helder licht. Waar zie jij de woroden database voorkomen? Oftewel: PWN3D [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-02-2006 11:38] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |