IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Excel Vorige pagina | Volgende pagina
Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 15-02-2006 17:00 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

Dat is inderdaad geen goed idee. Maar eeuuh, waarom probeer je het dan toch?


Back to the Baumstrunk


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-02-2006 17:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 17:00 schreef Tongerloft het volgende:
Dat is inderdaad geen goed idee. Maar eeuuh, waarom probeer je het dan toch?



Ja, dat vraag ik me idd ook wel eens af... Omdat ik me verveel waarschijnlijk...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2006 17:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 16:24 schreef altx het volgende:
Het is idd geen goed idee om een discussie over IT-aangelegenheden te houden met mensen die niet eens kunnen lezen.
Volgens mij kwam het meer omdat jij zo'n true programmeer topic er van maakte, maar ik kan me vergissen, je handschrift is niet zo duidelijk.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-02-2006 19:30 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Weten mensen nog een handige manier om pointers te gebruiken in Visual Basic for Applications?


Altx: "doe het dan in C++/Java/Python/whatever" is niet het antwoord wat ik zoek.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-02-2006 19:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2006 19:30 schreef M. het volgende:
Weten mensen nog een handige manier om pointers te gebruiken in Visual Basic for Applications?


Altx: "doe het dan in C++/Java/Python/whatever" is niet het antwoord wat ik zoek.


Doe het gewoon in ANSI C.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-02-2006 20:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2006 19:37 schreef altx het volgende:
Doe het gewoon in ANSI C.
Fuck wat een gaaf antwoord


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-01-2007 0:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Vraag:

Ik heb in een bepaalde excel file een hele stapel e-mail adressen die automatisch een hyperlink worden zodat je er op kunt klikken en dan naar een mailprogramma wordt doorgestuurd waarna je direct een mail aan het adres wat in de cel staat kunt sturen.

Erg handig!

Echter, als ik in een andere cel via een specifieke functie (in dit geval VERT.ZOEKEN) naar zo'n cel verwijs dan bevat het resultaat geen hyperlink meer.

Is dit met behulp van een formule of op een andere manier wel voor elkaar te krijgen?

Edit: laat maar, heb het al voor elkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 24-01-2007 0:29]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 24-01-2007 23:45 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Leuk om terug te lezen dit, haha.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-01-2007 2:42 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2006 19:30 schreef M. het volgende:
Weten mensen nog een handige manier om pointers te gebruiken in Visual Basic for Applications?


Altx: "doe het dan in C++/Java/Python/whatever" is niet het antwoord wat ik zoek.

Een jaar na dato, hehe

'By Reference' gebruiken (worden ze standaard ook doorgegeven eigenlijk)


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-08-2007 13:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vraagje: ik heb een bereik in Excel, zeg van cel A1 t/m M666. In al die cellen staan relatieve celverwijzingen. Ik wil met een druk op de knop al deze relatieve celverwijzingen omzetten in absolute celverwijzingen. Ik weet dat het celletje voor celletje kan, is er ook een foefje om het in één keer te doen? Hoe dan?

Of moet ik een macro daarvoor schrijven...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


zijschroeier
vinyl tot aan het gaatje
Usericon van zijschroeier
Posted 16-08-2007 16:25 by zijschroeier Wijzig reactieProfiel van zijschroeierQuote dit bericht

Excel!! You need drive..you need drive...you need drive...to survive...


Here kitty kitty kitty!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-08-2007 16:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2007 16:25 schreef zijschroeier het volgende:
Excel!! You need drive..you need drive...you need drive...to survive...


ik denk dat weinig ZM-ers hier die maar zullen snappen.

(maar nu heeft die arme M. nog geen hulp gehad maar er zijn toch hele fora die alleen maar discusieren over excel, access etc etc. daar zal men zulke dingen vast wel weten)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-08-2007 16:52]


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 16-08-2007 16:45 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Database en Excel in een zin... :')


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-08-2007 16:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2007 16:45 schreef nuclearwarfare het volgende:
Database en Excel in een zin... :')

nuclearwarfare en zich nuttig maken in een zin... :')

Er zijn wat macro's te downloaden die doen wat ik wil. Ik had gehoopt dat er een Excel-foefje was, lijkt er helaas niet te zijn. Nou ja geen ramp.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 16-08-2007 18:12 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 16 augustus 2007 13:27 schreef M. het volgende:
..M666..
lol


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-08-2007 17:48 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik heb hier een lading tabellen met ongeveer 17000 rijen.
Na elke nuttige rij volgen er 6 lege. Iemand enig idee hoe ik deze lege ruimtes weg kan filteren?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 23-08-2007 17:50 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2007 17:48 schreef Jällö het volgende:
Ik heb hier een lading tabellen met ongeveer 17000 rijen.
Na elke nuttige rij volgen er 6 lege. Iemand enig idee hoe ik deze lege ruimtes weg kan filteren?


autofilter. selecteer lege rijen. lege cellen selecteren. ctrl -. alles weergeven. en hupsakee

[Dit bericht is gewijzigd door Bonnie op 23-08-2007 17:51]




Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-08-2007 18:21 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Aah, perfect!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 23-08-2007 18:58 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 16 augustus 2007 16:41 schreef attila_de_hun het volgende:
ik denk dat weinig ZM-ers hier die maar zullen snappen.




Ik snap dat dat niet van hun beste release komt, hehe.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 23-08-2007 22:59 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2007 13:27 schreef M. het volgende:
Vraagje: ik heb een bereik in Excel, zeg van cel A1 t/m M666. In al die cellen staan relatieve celverwijzingen. Ik wil met een druk op de knop al deze relatieve celverwijzingen omzetten in absolute celverwijzingen. Ik weet dat het celletje voor celletje kan, is er ook een foefje om het in één keer te doen? Hoe dan?

Of moet ik een macro daarvoor schrijven...


ik snap niet helemaal wat je bedoelt. noem es een voorbeeldje




R.
Usericon van R.
Posted 07-02-2008 10:20 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik ben opzoek naar een MACRO die data van een cell naar een cell op een andere spreadsheet weet te kopieren, maar deze moet ook automatisch veranderen als ik het orgineel verander.

Heeft iemand enig idee welke macro ik hiervoor moet hebben? Zoek me al de hele tijd suf en zelfs het 'programeren in excel 2003' boek bied geen uitkomst!

b.v.d.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-02-2008 11:10 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2008 10:20 schreef R. het volgende:
Ik ben opzoek naar een MACRO die data van een cell naar een cell op een andere spreadsheet weet te kopieren, maar deze moet ook automatisch veranderen als ik het orgineel verander.

Heeft iemand enig idee welke macro ik hiervoor moet hebben? Zoek me al de hele tijd suf en zelfs het 'programeren in excel 2003' boek bied geen uitkomst!

b.v.d.

Huh?

Je hebt sheet "Origineel.xls" en sheet "Kopie.xls".
In cel A1 van sheet "Kopie.xls" zet je dan

quote:
=[Origineel]Blad1!A1


Die formule kopieer je verder naar andere cellen.

Of nog makkelijker, ga in cel A1 in de kopie-sheet staan, druk op F2 (dan ga je een formule invoeren), switch naar de Origineel-sheet en klik daar op een cel en hatsiekiedee je verwijzing is aangemaakt.

Geen macro nodig, of bedoel je iets anders?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


R.
Usericon van R.
Posted 07-02-2008 11:38 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Het klopt dat ik dan de juiste cel kopier, maar hij moet gelijk aangepast worden zodra ik iets bij het orgineel aanpas. Dit doet ie (bekijk het niet) niet zodra ik "=[Origineel]Blad1!A1" in de juiste cel plaats.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2008 11:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

zou ie wel moeten doen ..


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-02-2008 11:53 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2008 11:38 schreef R. het volgende:
Het klopt dat ik dan de juiste cel kopier, maar hij moet gelijk aangepast worden zodra ik iets bij het orgineel aanpas. Dit doet ie (bekijk het niet) niet zodra ik "=[Origineel]Blad1!A1" in de juiste cel plaats.

Vreemd, zou normaal wel moeten gebeuren.

Kijk eens bij menu Extra -> Opties en dan tabblad "Berekenen". Dan moet onder "Berekening" het vakje "Automatisch" geselecteerd staan. Dan update hij automatisch alle koppelingen (en herberekent alle formules) als er iets wijzigt. Misschien staat dat per ongeluk uit?

Overigens vind ik koppelingen zelf bijna nooit een goed idee, je weet nooit wanneer een andere sheet waarnaar je toe koppelt voor het laatst gewijzigd is geweest. Ik hou liever zelf de controle over gegevensstromen door een macro te schrijven die gegevens overzet. Als ik dan nieuwe data nodig heb run ik een keer die macro. Die schrijft meteen in een cel weg wanneer hij voor het laatst gedraaid is én ik sla de nieuwe sheet onder een nieuw versienummer op.

Werkhygiëne


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen