IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Spelvauten Vorige pagina | Volgende pagina
Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-03-2006 19:13 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:11 schreef skarmoon het volgende:
i'm.


Dacht dat we het over de Nederlandse taal hadden.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 19:14 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:09 schreef Jansuh het volgende:
MSN-namen met: Je bent eGt m'n sGatje, toG?

Dan denk ik: is die 'g' nou zoveel sneller dan 'ch'?

En ik wil geen opmerkingen over m'n username.

Ja, het hoofdargument is altijd dat dat sneller is, terwijl ik me dan toch direct afvraag wat er sneller is aan de 'j' bij 'neej' en 'h' bij 'jah'.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 19:15 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:11 schreef skarmoon het volgende:
i'm.

Verbeter dan ook de missende hoofdletter bij 'im', in plaats van alleen de apostrof.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-03-2006 19:15 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:15 schreef WhiteRider het volgende:
Verbeter dan ook de missende hoofdletter bij 'im', in plaats van alleen de apostrof.


Ja midden in een zin een hoofletter vrolijke vriend..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 07-03-2006 19:16 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

, ; . ! ? ; ' "


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 19:19 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:15 schreef Smoochy het volgende:
Ja midden in een zin een hoofletter vrolijke vriend..

Eh, in het Engels schrijf je 'ik' - 'I' wel met een hoofdletter, al is het het laatste woord uit de zin!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-03-2006 19:19 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 18:13 schreef skarmoon het volgende:
Als een tekst vol fouten staat,leest het gewoon irritant. Soms blijkt uit een brief dat mensen niet eens de moeite hebben genomen om de spellingcontrole van hun computer te gebruiken, en dat vind ik dan wel getuigen van onzorgvuldigheid.


Ik vind spellingscontrole een boze uitvinding (heb ik persoonlijk ook nog nooit gebruikt).

Vroeger toen mensen nog gewoon zelf hun verslagen en brieven nakeken (en/of door iemand lieten nakijken), werden er kwalitatief betere verslagen opgeleverd en brieven geschreven dan heden ten dage waar iedereen maar op die spellingscontrole vertrouwt.

Mensen kunnen daardoor zelf geen normaal Nederlands meer schrijven en erger nog, zo'n spellingscontrole haalt niet alle fouten eruit en omdat mensen het zelf ook niet meer weten, zien ze zulke fouten dus helemaal over het hoofd.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 07-03-2006 19:20 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

BrEeZaH- en int3n3t@@l slaan niet echt op spelfouten


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2006 19:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:19 schreef altx het volgende:
Ik vind spellingscontrole een boze uitvinding (heb ik persoonlijk ook nog nooit gebruikt).

Vroeger toen mensen nog gewoon zelf hun verslagen en brieven nakeken (en/of door iemand lieten nakijken), werden er kwalitatief betere verslagen opgeleverd en brieven geschreven dan heden ten dage waar iedereen maar op die spellingscontrole vertrouwt.

Mensen kunnen daardoor zelf geen normaal Nederlands meer schrijven en erger nog, zo'n spellingscontrole haalt niet alle fouten eruit en omdat mensen het zelf ook niet meer weten, zien ze zulke fouten dus helemaal over het hoofd.
Kijk nu eens naar je username. Twee dijken van fouten in. Moet "Alt-x" zijn.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-03-2006 19:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:20 schreef Jenje het volgende:
Kijk nu eens naar je username. Twee dijken van fouten in. Moet "Alt-x" zijn.


Drie. De X moet ook met een hoofdletter...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2006 19:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:22 schreef altx het volgende:
Drie. De X moet ook met een hoofdletter...
Want?


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-03-2006 19:24 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:15 schreef Smoochy het volgende:
Ja midden in een zin een hoofletter vrolijke vriend..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 19:24 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:24 schreef spectre het volgende:




nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 07-03-2006 19:35 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Ik vindt.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 19:36 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:35 schreef nuclearwarfare het volgende:
Ik vindt.

Zo, vindt jij dat?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2006 19:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Die zie je inderdaad erg vaak, erg irritant, daar dat mijns inziens toch de makkelijkste is die erbij zit om te voorkomen ...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 19:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:37 schreef Jenje het volgende:
Die zie je inderdaad erg vaak, erg irritant, daar dat mijns inziens toch de makkelijkste is die erbij zit om te voorkomen ...

Hehe, precies.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-03-2006 19:40 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Jah,die ziet je inderdaadt erug vaakt.


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-03-2006 19:41 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:40 schreef varanus het volgende:
Jah,die ziet je inderdaadt erug vaakt.

Je vergat de spatie na de komma.


Lady_Wolf
Usericon van Lady_Wolf
Posted 07-03-2006 19:52 by Lady_Wolf Wijzig reactieProfiel van Lady_WolfQuote dit berichthttp://www.myspace.com/_lady_wolf_

Spelfouten kunnen voorkomen, vooral als ik aan het typen ben. Dan gebeurt het nog wel eens, dat ik in de haast een letter vergeet, of juist per ongeluk een letter dubbel typ.
Wat ik echt strontirritant vind, zijn van die "AlToHwS/BrEeZaH's" die op fora volgens mij expres typfouten zitten te maken. Zo van: "jah, sgoowl was egt stom."

Vroeger, toen ik klein was, en spellingscontrole nog niet bestond, wou ik altijd corrector worden. Lekker andere mensen op spelfouten wijzen.


The fact that nobody understands you doesn't make you an artist.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2006 19:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 19:52 schreef Lady_Wolf het volgende:
Spelfouten kunnen voorkomen, vooral als ik aan het typen ben.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 07-03-2006 20:04 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 7 maart 2006 19:52 schreef Lady_Wolf het volgende:

Vroeger, toen ik klein was, en spellingscontrole nog niet bestond, wou ik altijd corrector worden. Lekker andere mensen op spelfouten wijzen.


Nou, volgens mij kun je dan tegenwoordig behoorlijk je lol op als leraar Nederlands op welke onderwijsinstelling dan ook.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 07-03-2006 20:08 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Wat ik de laatste tijden veel vaker tegenkom is dat mensen samengestelde woorden en vaak ook werkwoorden apart schrijven.
Ik noem maar wat: tenen kromment (met T ook al ja), huis mus, voort aan(!).

[edit] Inderdaad Jenje, Voor komen en Voorkomen

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 07-03-2006 20:10]



skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 07-03-2006 20:16 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 7 maart 2006 19:13 schreef Smoochy het volgende:
Dacht dat we het over de Nederlandse taal hadden.

Volgens mij over stijl- en spelfouten in het algemeen.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 07-03-2006 20:36 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Ik vind persoonlijk Engels belangrijker om goed te beheersen dan Nederlands, misschien ook omdat ik dat veel meer gebruik en nodig heb. (Vooral als ik later groot & sterk ben)
Bovendien vind ik Nederlands maar een lelijke taal, en erger me kapot aan teksten en woorden die eigenlijk Engels horen maar Nederlands zijn vertaald.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen