IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Gelaatsscans alle Nederlanders in databank Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 16:00 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:38 schreef 1i1ith het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat er hier zo lichtzinnig over wordt gedaan! 1984 anyone???


Ik snap werkelijk niet wat je probleem is. Ik vrees dat je, gezien je vrees voor dingen, uberhaupt al in een eigen realiteit zit waarin jij en je identiteit veilig zijn.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 16:02 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:52 schreef bastianus het volgende:
Ik zeg niet hoe ik het weet, maar ik weet dat de USA ook mensen van hier doorhaalt als het om bepaalde dingen gaat.


Zie de voetnoot 'legaal' in mijn zin.
Er zijn altijd opties. En in deze mogen buitenlandse partijen soms meer dan binnenlandse.
Maar goed, ze mogen ook meer koffers meenemen en pistolen in het vliegtuig.

Ach ja.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2009 16:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 16:00 schreef Judge M. het volgende:
geen midadaden waarbij hun vingerafdrukken tegen hen gebruikt kunnen worden

Blijven op toetsenborden geen vingerafdrukken zitten dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 16:07 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:58 schreef 1i1ith het volgende:
@Argus: veiligheid voor alles of niet dan, fijne struisvogel. Het is nog maar een kleine stap van vingerafdrukken naar DNA opslaan en dan kunnen ze daar ook mee aan de haal. Ow nee, nu ben ik een paranoide linksch mensch die allerlei dingen te verbergen heeft....allemachtig...


Nee hoor. Ik heb geen illusie voor veiligheid maar ook geen illusie voor iemand die aan de haal gaat met mijn DNA. Geef eens een concreet voorbeeld van iets wat niet al lang kan zonder moeilijke databases?
Geef me een glas waarvan je gedronken hebt en een haar en zelfs ik kan een plaats delict in elkaar zetten waarin jij je prints op een moordwapen hebt en sporen van je DNA wijzen op een worsteling.
Het is niet voor niets dat we nog rechters hebben. Anders konden we gewoon alles afvinken. Op zich wel handig voor de doorloop.

Je totaal paranoide gevoelens en de grondslag zijn echter kenmerkend voor extreem links antiglobalistisch gelul.

Welcome to planet earth.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-09-2009 16:11 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Paranoia? Er zijn bewijzen zat dat het OM in Nederland in het verleden meermalen met bewijzen heeft geknoeid. Met databases wordt hen dat alleen maar makkelijker gemaakt en de verdachte (ook onschuldigen ja) moeilijker om het tegendeel te bewijzen. Vroeger was het 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is', nu geldt dat andersom.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 16:11 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 15:54 schreef WMP het volgende:
Rechtse kakkers hebben veel meer op met een politiestaat (ordnung muss sein!), dus die vinden zo'n database ook niet zo'n probleem.
En natuurlijk plegen rechtsen geen misdaden. Enzo.


Natuurlijk. Je mist hier alleen dat ik een trend typeer en jij weer eens op hol slaat met je gedachten.
Maar stel dat ik het verkeerd heb en jij een link kan posten naar rechts kakkers die aangegeven per direct een politiestaat te willen, ga dan vooral je gang en zet me op mijn plaats.



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-09-2009 16:14 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2009 16:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 16:11 schreef WMP het volgende:
Paranoia? Er zijn bewijzen zat dat het OM in Nederland in het verleden meermalen met bewijzen heeft geknoeid. Met databases wordt hen dat alleen maar makkelijker gemaakt en de verdachte (ook onschuldigen ja) moeilijker om het tegendeel te bewijzen. Vroeger was het 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is', nu geldt dat andersom.

Het OM? Of bepaalde medewerkers van het OM?
Maar goed, een bepaalde te sterke machtspositie van justitie of overheid kan inderdaad soms nare gevolgen hebben, zeker als dergelijke instanties zelf te weinig gecontroleerd of gecorrigeerd worden. Aan de andere kant heb ik regelmatig het vermoeden dat mensen die zo tegen controle e.d. zijn vaak zelf iets te verbergen hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 16:25 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 16:11 schreef WMP het volgende:
Paranoia? Er zijn bewijzen zat dat het OM in Nederland in het verleden meermalen met bewijzen heeft geknoeid. Met databases wordt hen dat alleen maar makkelijker gemaakt en de verdachte (ook onschuldigen ja) moeilijker om het tegendeel te bewijzen. Vroeger was het 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is', nu geldt dat andersom.


Er zijn ook bewijzen dat marsmannetjes sinds de jaren 60 de wereld regeren.
Als het OM dat moedwillig op grote schaal doet en kan, waarom hebben ze dan een database nodig? Een database zou het juist veel makkelijker moeten maken om eventueel gesjoemel direct duidelijk te maken en de betrokken Om medewerker per direct uit zijn stoel te kunnen trekken.

Of had je daar ook een pracht scenario over?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 16:31 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 16:14 schreef WMP het volgende:
Alstublieft.


Is deze persoon een kakker? Rechts? (in jou wereld wel maar in die van mij zeker niet).
Nog even los van het feit dat we het hier over 1 persoon hebben met gehalte boer Koekkoek, zie ik ook geen politiestaat hier in.

Ik zie overigens totaal niet in waarom de politie hiertoe niet zou mogen overgaan indien zij hiertoe een redelijk te noemen vermoeden tot misbruik ten grondslag aan kunnen verbinden.
De beperkingen die onze politie heeft zijn een van de voornaamste redenen dat dat orgaan hier ook weinig tot niets meer voorstelt.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-09-2009 16:42 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 16:31 schreef Argus het volgende:
Is deze persoon een kakker? Rechts? (in jou wereld wel maar in die van mij zeker niet).



Jij noemt Brinkman/PVV niet rechts?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 17:00 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 16:42 schreef WMP het volgende:
Jij noemt Brinkman/PVV niet rechts?


Idd. Compleet van de pot gerukt, dat wel. Vandaar de link naar een zeker ander persoon wat ooit zijn achterwerk op een zetel heeft mogen laten neerploffen.

Dit is ongeveer even zinvol als een motie van de PvdD te linken en een opmerking over linkse dozen te maken.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-09-2009 17:07 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Dat jij het een mafkees vindt (mijn inziens ook terecht) doet echter helemaal niets af aan het feit dat hij rechts georiënteerd is en een motie heeft ingediend wat ernstige raakvlakken heeft met de beginselen een politiestaat. Dat hij ook nog eens uitmaakt van een partij die nu 9 zetels heeft en in de peilingen nog veel meer is ook geen onbelangrijk detail.

Wie leeft er nu in zijn eigen realiteit?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2009 17:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik wil ook een gezichtsscan


signature


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 21-09-2009 17:30 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Hier bij de dierentuin hebben ze ook een gezichtsscan Daar vind ik het wel logisch, maar ik ben wel tegen zulke dingen voor overheidsgebruik.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 17:46 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 17:21 schreef Hypnos het volgende:
ik wil ook een gezichtsscan


Krijg je vast wel als je het niet al hebt hoor. Het is een Europees besluit immers.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2009 17:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 17:30 schreef Lalena het volgende:
Hier bij de dierentuin hebben ze ook een gezichtsscan Daar vind ik het wel logisch, maar ik ben wel tegen zulke dingen voor overheidsgebruik.


Voor een commerciele instelling vind je het goed .. maar de regering niet ..

Tegenstelling ..


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 17:56 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 17:07 schreef WMP het volgende:
Dat jij het een mafkees vindt (mijn inziens ook terecht) doet echter helemaal niets af aan het feit dat hij rechts georiënteerd is en een motie heeft ingediend wat ernstige raakvlakken heeft met de beginselen een politiestaat. Dat hij ook nog eens uitmaakt van een partij die nu 9 zetels heeft en in de peilingen nog veel meer is ook geen onbelangrijk detail.

Wie leeft er nu in zijn eigen realiteit?


En op basis van welke partij punten zeg je dat? xenofoob gedrag is niet rechts. Alle linkse heilstaten die we gehad hebben konden daar ook prima in mee komen.

Waar jij ernstige raakvlakken vind, zie ik totaal geen relatie. Controle op verboden objecten of substanties bij verdenking is de normaalste zaak van de wereld. Wat zou je daar op tegen kunnen hebben?

Wat de zetel prognoses voor de PVV met deze discussie te makken ontgaat me ook geheel. Ik zie historisch geen verschil tussen het gebruik van dit soort info door links, rechts, midden of marsmannetjes.

Feiten, cijfers. Geen vermoedens en onderbuik gevoelens. Als je op dat laatste acteert kan je direct in het vak PVV gaan staan.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-09-2009 18:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

waarom vraag je over duidelijkheid feiten en cijfers als je nog in termen van links en rechts praat...


Medewerkster NFI fraudeert met DNA-materiaal

Gepubliceerd: zaterdag 19 september 2009 12:03
Update: zaterdag 19 september 2009 12:27
Een medewerkster van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft ernstig gefraudeerd met DNA-gegevens. Het NFI heeft aangifte gedaan en het Openbaar Ministerie (OM) heeft de zaak in onderzoek.

Een woordvoerder van het NFI bevestigde dit zaterdag naar aanleiding van een verhaal in De Telegraaf. De medewerkster heeft volgens de krant het DNA-profiel van haar eigen partner, die verdachte is in een geweldsdelict, weggemaakt en DNA van een onschuldige als bewijsmateriaal ingebracht.

Het NFI laat weten de medewerkster bij de ontdekking in de zomer per direct op non-actief te hebben gesteld. Volgens het instituut hoeven geen onderzoeken te worden overgedaan, omdat de vrouw werkte op de afdeling logistiek, en niet op de afdeling DNA. Het gaat volgens het NFI om een enkel geval.

Het NFI kon de fraude ontdekken door een zogenoemd 'track and trace'-beveiligingssysteem. Al het bewijsmateriaal binnen het instituut wordt gelabeld, waardoor altijd te achterhalen is waar een bewijsstuk zich binnen het NFI bevindt. Het systeem zorgde er volgens de woordvoerster voor dat de fraude vrijwel onmiddellijk is ontdekt.

Het OM in Den Haag laat weten de vrouw gehoord te hebben als verdachte. De betreffende zaak-officier beslist in de komende twee à drie weken of de vrouw vervolgd wordt.

Was er in Amerika niet een grotere fraude zaak waarbij meerdere mensen ten onrechte zijn veroordeeld?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-09-2009 18:22 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 17:56 schreef Argus het volgende:
Feiten, cijfers. Geen vermoedens en onderbuik gevoelens. Als je op dat laatste acteert kan je direct in het vak PVV gaan staan.



En dat uit de mond van iemand die blijkbaar niet weet wat een politiestaat inhoudt (onder andere lukraak gefouilleerd kunnen worden zónder verdenking, precies wat Brinkman voorstelt).


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-09-2009 18:38 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Is dat niet iets wat men in Tilburg al gedaan heeft en misschien nog wel eens doet?

Dat fouilleren bedoel ik dan...


 


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 18:51 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 18:22 schreef WMP het volgende:
En dat uit de mond van iemand die blijkbaar niet weet wat een politiestaat inhoudt (onder andere lukraak gefouilleerd kunnen worden zónder verdenking, precies wat Brinkman voorstelt).


Preventief toepassen daarvan is niet zonder verdenking. Anders was het niet preventief.
Verder zet ik je weer op ignore modus WMP. Je blinkt weer uit in wereldvreemdheid.



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-09-2009 18:52 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Mooi, die wet voor de vingerafdrukken kan zo veranderd worden waardoor justitie volledige toegang heeft, en ook dus zonder verdenkingsgronden een willekeurige vingerafdruk in de database kunnen zoeken om zo 'verdachten' op het spoor te komen. Op zo'n moment ben je schuldig tot je het tegendeel bewijst.

Elke expert die ik over de vingerafdrukken heb horen spreken was negatief: het zou geen tot nauwelijks effect hebben, laat juist meer ruimte open tot geknoei en brengt nieuwe data tot stand die een ernstig gevaar is bij een lek.

Overigens kom ik de sportschool hier nu ook alleen nog maar binnen met een vingerafdrukscan. Pasjes waren te ouderwets.

Wel apart dat Argus enige kritiek over vingerafdrukdatabases gelijk af doet als paranoia links-extremistisch gelul. Als iets een dooddoener is voor deze discussie is het zo'n uitspraak wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 21-09-2009 18:55]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2009 18:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 17:46 schreef Argus het volgende:
Krijg je vast wel als je het niet al hebt hoor. Het is een Europees besluit immers.



en als je plastische charcuterie laat doen, moet je dan terug laten scannen?


signature


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-09-2009 18:54 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 18:05 schreef ElitE het volgende:
waarom vraag je over duidelijkheid feiten en cijfers als je nog in termen van links en rechts praat...



Je hebt duidelijk niet de moeite genomen je in te lezen.

Het punt van een enkeling die fraude pleegt hadden we ook in de OM discussie al gehad. Toen de politie het nog met gebroken takjes als bewijs moest doen dat er iemand ergens gelopen had werden er ook takjes vervalst door mensen.
Daar heeft het werktuig van het moment niet mee te maken en het argument valt daarmee geheel aan duigen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen