MischiefMira |
Sick, sick, sick... |
 |
 |
|
Posted 30-09-2009 18:31 by MischiefMira |
      |
|
Ik ga zo naar Schiphol met mijn nieuwe paspoort met vingerafdrukken.
Er staan afdrukken van 4 verschillende vingers in. Allemaal van mij!! Heb ik zelluf gezien! Privacy genoeg op het gemeentehuis, er zat zo'n plastic rand om het apparaat net als bij pinnen, en een rode streep op de vloer een meter achter me, voor de rij. Netjes he!
Maar straks bij de douane moet ik weer met m'n vingers in de scan!! Dat wordt zweten! Nu ik dit allemaal gelezen heb!
4 vingers x 3 % kans op fouten = 12 % kans dat ik Noord Amerika niet in mag en terug naar huis gestuurd wordt. De afdrukken moeten wel allevier overeen komen natuurlijk! Of maak ik een rekenfout, ik ben niet zo goed in dat soort dingen hoor.
Ook lig ik ergens ander wakker van: Stel dat ze mijn afdruk ergens vinden en er is daar een ernstige misdaad gepleegd!! Stel dat ik toevallig echt in de buurt was en ook nog een motief had! Ze moge mijn vingerafdruk dan als aanvullend bewijs gebruiken! Stel je nou voor man!
Dat soort zaken daar maak ik mij echt druk om! Ik heb ook niets belangrijkers om bezorgd om te zijn. Dat er iedere maand in Nederland 20.000 paspoorten verdwijnen dat interesseert me geen reet. Een deel daarvan wordt namelijk gewoon op Schiphol teruggevonden met een fotootje uit Afrika er in. Prima toch, op een bootje hadden die arme mensen wel kunnen verdrinken, logisch dat ze willen vliegen.
Wat maakt men zich nou druk om al die criminelen en illegalen? Ik kom ze nooit tegen. Of ik privacy niet belangrijk vind? Tuurlijk wel! Daarom vlieg ik gewoon Bussiness Class straks, voor de privacy. Lekker veel ruimte, geen drie op een rij die Mexicaans griep in me gezicht hoesten. Als ik straks die poortjes door kom dan he, met die gammele chip.
Bla
 |