IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Creepmime Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 11-01-2002 22:33 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Bestaat deze band eigenlijk nog ? ik had vaag ooit es wat gehoord dat ze uit elkaar waren ofzo, zou zonde zijn, ik kan dr ook niet echt veel over vinden, heb dr zelf een cd-tje van namelijk "Chairoscuro" (tis deathmetal I think)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-01-2002 22:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Yep; ze zijn al jaren geleden gesplit. Erg zonde, want de band was klasse!!!!!

Check ook hun debuut (=duidelijk door Pestilence (RIP) mastermind Patrick Mameli geproduceerd)'Shadows'.

Creepmime !!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-01-2002 22:54]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 11-01-2002 22:58 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ok die ga ik zeker dan even opsnorren in de cd-winkeltjes thnx !


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 12-01-2002 4:48 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

"Chiaroscuro" moet je dan ook zeker gaan beluisteren. Dit albumpje is net zo'n aanrader als de eerste vind ik!
Lekkere technische death metal(en ook nog uit Nederland, wel van jaren terug dus!)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-01-2002 4:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 januari 2002 4:48 schreef McDoom het volgende:
"Chiaroscuro" moet je dan ook zeker gaan beluisteren.


Heb ik net gedaan! (Na aanleiding van dit topic!)
Cool! ben je al de derde hiero die de band kent!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 12-01-2002 4:58 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 4:56 schreef Mutilator het volgende:
Heb ik net gedaan! (Na aanleiding van dit topic!)
Cool! ben je al de derde hiero die de band kent!

Hehe, ik ben zo af en toe best wel vet ja!
En wat vind je van die CD?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-01-2002 5:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Erg goed! Erg origineel vooral!
Qua melodieen en ritmes e.d.!
Ik heb ze een keer live gezien toen ze voorprogramma waren van Cynic en ze schopten aars!!!

BTW: de tweede cd vind ik wel iets soepeler dan de eerste cd.

Wel heeft de eerste bijv. de coolste titels: , 'The fruits of ill virtue', 'The way of all flesh', 'Soon rip soon rotten', 'Gather the shattered'.

Verder blijf ik me verwonderen over die wringende tweestemmige melodieen!!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 12-01-2002 5:13 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 5:06 schreef Mutilator het volgende:
Erg goed! Erg origineel vooral!
Qua melodieen en ritmes e.d.!
Ik heb ze een keer live gezien toen ze voorprogramma waren van Cynic en ze schopten aars!!!

Wow, jij wel?

en

Verder blijf ik me verwonderen over die wringende tweestemmige melodieen!!!!


Yep, net zoals bij Death! Alleen was het dubbele effect bij Creepmime nog net ietsje meer aanwezig!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-01-2002 5:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 januari 2002 5:13 schreef McDoom het volgende:
Yep, net zoals bij Death! Alleen was het dubbele effect bij Creepmime nog net ietsje meer aanwezig!


Idd! Death had meer solo's of leads met een zware begeleiding (dezelfde avontuurlijke bas overigens), maar zij lijken bepaalde dissonante akkoorden te pakken die hele aparte klanken opleveren! Ik kan me zo geen enkele band bedenken die dat ook zo heeft!

Ja toch: Voivod!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-01-2002 5:31]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 12-01-2002 5:39 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ja, Voivod ook, zij het heel anders! Niet geheel mijn smaak, maar ook zeer interessant!
Je ontdekt bij hun ook steeds weer wat anders.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-01-2002 5:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik kan je 'Phobos' van Voivod aanraden: echte space metal!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 12-01-2002 5:53 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 5:51 schreef Mutilator het volgende:
Ik kan je 'Phobos' van Voivod aanraden: echte space metal!


/me gaat dus zeker nog even die cd luisteren!
Ik ben soms wat TE open-minded!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-01-2002 9:23 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 4:48 schreef McDoom het volgende:
"Chiaroscuro" moet je dan ook zeker gaan beluisteren. Dit albumpje is net zo'n aanrader als de eerste vind ik!
Lekkere technische death metal(en ook nog uit Nederland, wel van jaren terug dus!)

hehe ja das dus net de enige cd die ik van ze heb


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-01-2002 9:23 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 5:51 schreef Mutilator het volgende:
Ik kan je 'Phobos' van Voivod aanraden: echte space metal!


Voivod daar ken ik alleen de cd Megatron van dat vind ik een gaaf album, lijkt Phobos daarop ?


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-01-2002 19:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 januari 2002 9:23 schreef FireFox het volgende:
Voivod daar ken ik alleen de cd Megatron van dat vind ik een gaaf album, lijkt Phobos daarop ?


Yep, maar dan nog een stukkie beter!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-01-2002 20:38 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

wow gotta have it !!!! Voivod ruled namelijk , hm eerst volgende keer da'k weer es ga winkelen in rdam ..... *grin*

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 12-01-2002 20:39]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-01-2002 21:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik heb toevallig "phobos en "megatron"geleend van een maat van me! ze regeren inderdaad beide! ik ben best wel benieuwd naar hun nieuwste met jason newsted.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-01-2002 21:14 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Attila: ken je Creepmime ook? Is echt een band om te checken! een van de meest onderschatte NL bands!

[Miereneuk modus]Megatron is de leider van de Decepticons - Transformers, het Voivod album heet Negatron[miereneuk modus]



Ennuh: het oude Voivod werk is ook errug ondergewaardeerd! (Oeps: andere topic!)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-01-2002 21:15]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-01-2002 21:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 21:14 schreef Mutilator het volgende:
Attila: ken je Creepmime ook? Is echt een band om te checken! een van de meest onderschatte NL bands!

[Miereneuk modus]Megatron is de leider van de Decepticons - Transformers, het Voivod album heet Negatron[miereneuk modus]



Ennuh: het oude Voivod werk is ook errug ondergewaardeerd! (Oeps: andere topic!)


helaas ken ik creepmime niet! en uiteraard moet het negatron zijn! oude voivod is inderdaad ook best goed! vooral "war and pain"waar de venominvloeden er nog zwaar van af druipen! (in de bladen werd voivod toendertijd door kenners zoals andre verhuysen afgedaan als nikszeggende herrie)



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-07-2006 22:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Oud topic....

Ik heb deze week, zeg maar per ongeluk, Chiaroscuro leren kennen. Wat een vette plaat is dat zeg. Lekker technische death metal, mid-tempo en stiekem behoorlijk complex. Echt een plaat die zich met gemak kan meten met het beste materiaal van bv. Pestilence IMO. Tjonge, wat is er eigenlijk met deze band gebeurd?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 06-07-2006 22:56 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

Heb creepmine 2 keer live gezien, maar vond het destijds geen ruk aan. Heb het toch laatst eens geluisterd en moet zeggen dat het idd wel zeer ok is.



Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 06-07-2006 23:02 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

De demo en alle 2 de plaatjes zijn allemaal erg gaaf. Er zit wel enorm veel verschil tussen de plaat: Shadows en de plaat Chiaroscuro. Veel bandleden van Creepmime zijn trouwens nog actief in de muziekwereld. Waarvan 2 in een metalband waar ik de naam even kwijt van ben. Informatie over deze band: http://www.popinstituut.nl/biografie/creepmime.619.html Dat ze uit elkaar zijn gegaan door die knieblessure van Frank of dat soort zaken is trouwens onzin.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-07-2006 1:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 juli 2006 22:11 schreef M. het volgende:
Oud topic....

Ik heb deze week, zeg maar per ongeluk, Chiaroscuro leren kennen. Wat een vette plaat is dat zeg. Lekker technische death metal, mid-tempo en stiekem behoorlijk complex. Echt een plaat die zich met gemak kan meten met het beste materiaal van bv. Pestilence IMO. Tjonge, wat is er eigenlijk met deze band gebeurd?


Hun debuut 'Shadows' is trouwens geproduceerd door Patrick Mameli en de band was ook wel een piets door hem geinspireerd.

quote:
Op 6 juli 2006 23:02 schreef Creepmime het volgende:
De demo en alle 2 de plaatjes zijn allemaal erg gaaf. Er zit wel enorm veel verschil tussen de plaat: Shadows en de plaat Chiaroscuro. Veel bandleden van Creepmime zijn trouwens nog actief in de muziekwereld. Waarvan 2 in een metalband waar ik de naam even kwijt van ben. Informatie over deze band: http://www.popinstituut.nl/biografie/creepmime.619.html Dat ze uit elkaar zijn gegaan door die knieblessure van Frank of dat soort zaken is trouwens onzin.


Ik heb Creepmime 1 keer mogen zien als support van Cynic (Doornroosje) en dat was zeker niet verkeerd!! Ben benieuwd in welke bands de ex-leden nu zitten...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-07-2006 1:13]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 07-07-2006 10:05 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Creepmime en Threnody waren altijd mn favo Nederlandse bandjes!!



stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 07-07-2006 10:31 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

Ten tijde van 't eerste album live gezien in de Batcave (tilburg). erg sterk optreden met een hoog 'Death' gehalte en herkenbare catchy nummers.
Heb toen meteen hun debuut aangeschaft. sterk album.

die tweede cd heb ik een paar jaar geleden gratis weggegevn. dat vond ik op de ritmesectie na, 3x niks.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 07-07-2006 18:44 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Laatst wouden er een paar weer een reunie houden met Creepmime; in ieder geval Andy heeft nee gezegt. Misschien gaat het door maar dan met een vervangende gitarist.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen