IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De eerste(serieuze) muziek die je luisterde.. Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-09-2004 11:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wat is serieuze muziek?

holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 09-09-2004 11:52 by holtor Wijzig reactieProfiel van holtorQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 11:42 schreef Ivo het volgende:
Metallica, ten tijde van "One" en ik snapte maar niet hoe die drummer zo snel kon roffelen met z`n basdrumpedaaltje

+1

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 09-09-2004 11:52 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 9 september 2004 11:51 schreef ghoulliette het volgende:
wat is serieuze muziek?

rage against the machine namen zichzelf bv behoorlijk serieus

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-09-2004 11:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

die heb ik nooit geluisterd

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 09-09-2004 11:54 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 9 september 2004 11:52 schreef ghoulliette het volgende:
die heb ik nooit geluisterd

hmmm, tja dan weet ik het ook niet

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-09-2004 11:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-09-2004 12:20 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Bij mij is het eigenlijk allemaal begonnen met Guns N' Roses. Ik was een jaar of 10 toen ik Apetite For Destruction leerde kennen en daarna ben ik zo'n 2 jaar "fan" geweest. En toen kwam Metallica met de black album waarna ik uiteraard alle voorgaande Metallica albums aan heb geschaft met mijn bijeengeschraapte zakgeld.
Daarna: Megadeth / Pantera / Slayer / Sepultura -> Death / Vader / Gorefest / Dismember / Unleashed / Morbid Angel -> CoF / Marduk / Immortal / Satyricon / Limbonic Art / Gehenna / Abigor etc etc (Black metal overheerst in mijn cd-rek) -> Daarna is mijn smaak steeds breder geworden, van extreme hardcore tot black en van technische death naar de subtielere progressieve bands.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2004 12:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

goh ... ook met GNR begon (Lies), toen biohazard, metallica, paradise lost, suicidal tendencies, soundgarden, de grunge meuk, toen hardcore meuk, metalcore, meer doom shit, crowbar en so on ...

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-09-2004 13:55 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Europe. Ik was toen een jaar of 8. Iets later Guns n' Roses en Metallica.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 09-09-2004 15:20 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

In m'n kinderjaren: Madonna.
Rond m'n 14e, 15e ' ontdekte ' ik k's Choice, RHCP enz.
En de eerste metal die ik ging draaien? Dat weet ik nog heel goed: vlak voor m'n eindexamen op de MAVO (nu zo'n 4 jaar terug) ontdekte ik Lacuna Coil. Dat sloeg in als een bom. (en m'n broer was daar bijzonder blij mee, heeft me toen meteen aan de Paradise Lost, Anathema toendertijd gezet)

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 09-09-2004 15:32 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Als peuter was ik helemaal gek van de Ouvertures van 'meneer Rossini' en dat ik een jaar of 6 was luisterde ik veel naar Smetena (Moldau), Dvorak, Brahms (Hongaarse dansen), Liszt, Beethoven, etc. In die tijd kwam ook Michael Jackson (Bad) en classic rock muziek van m'n ouders. Dat ik een jaar of 11 was, was ik fan van Aerosmith en wat later ook van GnR. Veel rock and roll en punk geluisterd. Op m'n 17e ging het 'serieus' richting metal en ging ik ook weer klassiek luisteren. Nou (op m'n 21e) luister ik echt van alles maar vooral black en wat death.

~ By the fallen one I shall arise ~

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2004 15:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

als 6 jarige kun je volgens mij nog niet serieus naar muziek luisteren, dan zijn het riedeltjes die je leuk vind om mee te duploën

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 09-09-2004 15:48 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 15:46 schreef Jenje het volgende:
als 6 jarige kun je volgens mij nog niet serieus naar muziek luisteren, dan zijn het riedeltjes die je leuk vind om mee te duploën

Toen ik 6 of 7 was draaide ik 'The Final Countdown' iig geval grijs. Ik had mijn eigen platendraaier en een aantal Europe en Bon Jovi singles. Ik kon iedere break, iedere melodielijn uit het hoofd, inclusief de solo's. Het kan dus wel, mijn beste Jenje.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2004 15:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

nheeee, da kennie !

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 09-09-2004 15:51 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Gepikeerd omdat je een newbie bent...

Ishtar
Usericon van Ishtar
Posted 09-09-2004 16:01 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 9 september 2004 15:46 schreef Jenje het volgende:

Tuurlijk, maar aan de andere kant zijn er hele volksstammen die nooit leren hoe ze serieus naar muziek moeten luisteren(analyserend dus).

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2004 16:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 16:01 schreef Ishtar het volgende:
Tuurlijk, maar aan de andere kant zijn er hele volksstammen die nooit leren hoe ze serieus naar muziek moeten luisteren(analyserend dus).
Daar heb je gelijk in ...

Maar niet alle muziek is er om geanalyseerd te worden.

Ishtar
Usericon van Ishtar
Posted 09-09-2004 16:05 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 9 september 2004 16:03 schreef Jenje het volgende:
Daar heb je gelijk in ...

Maar niet alle muziek is er om geanalyseerd te worden.

Nou ga je wel heel diep...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2004 16:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

M'och ... je moet muziek (en metal) ook gewoon lekker relaxed kunnen luisteren, anders gata je plezier er van af denk ik

Ishtar
Usericon van Ishtar
Posted 09-09-2004 16:07 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 9 september 2004 16:06 schreef Jenje het volgende:
M'och ... je moet muziek (en metal) ook gewoon lekker relaxed kunnen luisteren, anders gata je plezier er van af denk ik

Nou ik vind het ook verrijkend om het te kunnen analyseren. (klassiek dan.)

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2004 16:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 16:07 schreef Ishtar het volgende:
Nou ik vind het ook verrijkend om het te kunnen analyseren. (klassiek dan.)

Ben zelf geen liefhebber van klassiek (ook nooit geweest), misschien vandaar

Ishtar
Usericon van Ishtar
Posted 09-09-2004 16:09 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 9 september 2004 16:08 schreef Jenje het volgende:
Ben zelf geen liefhebber van klassiek (ook nooit geweest), misschien vandaar

Ja zou kunnen. Bij Metallica ben je gauw uit-geanalyseerd hehe.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2004 16:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 16:09 schreef Ishtar het volgende:
Ja zou kunnen. Bij Metallica ben je gauw uit-geanalyseerd hehe.

Ja, Lars slaat de snar en je weet waar ie zijn drumkit haalt: de vuilnisbelt

Hagal
Usericon van Hagal
Posted 09-09-2004 16:39 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

Bonjovi, Nirvana en silverchair via mijn oudere zus.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER

CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 09-09-2004 18:47 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

Nirvana, Alice In Chains, Blind Melon, Hole, Soundgarden & Pearl Jam (Dankzij m'n zus... )

Bloodied by the thorns beside the leaves

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com