IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Misty Mourning demo & website Vorige pagina | Volgende pagina
Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 20-07-2006 11:47 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Covered in Ashes aan de andere kant kan ik prima naar luisteren, de kwaliteit van de opnames is ook best goed, en ik had de cleane zang niet aan zien komen, was een aangename verassing. Dat tweede nummer had een hypnotische sfeer. Cool!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2006 11:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

wow ...

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-07-2006 11:48 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Je hebt een fan, Jan.

[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2006 11:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik doe de cleane zang niet he

Maar gaaf, dan hebben we er nu 2 ... de infamous herr krieg wilde al tijden een reunie ..

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2006 11:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 20 juli 2006 11:35 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Hmmm.... Ongeïspireerde 13000 in een dozijn deathmetal.
Met een grunt die in totaal maar een noot beheerst. Om maar te zwijgen van de quasi hippe effectjes erdoorheen. Toegegeven, de kwaliteit van de opnames is beter dan die van mijn band, maar daar is alles ook echt mee gezegd. Chd is een band waarvan ik blij ga zijn als ik het nooit hoef te zien of horen.
Tering jantje, wat val je heir INTENS door de mand. Zit nagenoeg geen ruk aan death metal in CHD. Krijg het gevoel dat je ooit eens een hard nirvana nummer gehoord hebt em daardoor denkt dat je metal kent ...

Ga je eerst eens inleven in de muziek voordat je er wat over gaat lopen brallen.

Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-07-2006 11:51 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Nou moet ik toegeven, ik heb die demo ook, en ik ben best benieuwd hoe het zou klinken als het in een studio opgenomen zou zijn en hoe de nieuwe nummers zijn

True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 20-07-2006 11:52 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

Gaaf die reacties ...

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-07-2006 11:53 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Want om heel eerlijk te zijn doen we het live anders (we passen het altijd aan aan de bands om ons heen, bij deathmetal bands spelen we alles effe dubbel zo snel, zo niet nog veel sneller en ga ik grunten, maar bij grunge bands leggen we de focus meer op de zang en gaan we juist rustiger spelen, we proberen eigenlijk wel doelbewust overal tussen te vallen, zodat we met een kleine aanpassing aan het materiaal gewoon met alles en iedereen mee kunnen spelen).

En je denkt zo serieus genomen te worden?
In feite geef je dus aan, dat je een band hebt, zonder een specifiek eigen geluid, zonder identiteit, die gewoon met alle winden mee waait.

Hoe doe je dat als je iets uit gaat brengen? Je zet 1 nummer in 20 verschillende stijlen op 1 CD ofzo?

Volgens mij heb je teveel naar Idols gekeken. Die variatie is best mogelijk, zolang je binnen een genre blijft. Een nummer schrijven dat binnen zowel deathmetal als grunge stand houdt is namelijk niet mogelijk.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 20-07-2006 11:55 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

fat bastard is net zo'n lompe aap als jenje?

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 11:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 11:51 schreef Murdering Monk het volgende:
Nou moet ik toegeven, ik heb die demo ook, en ik ben best benieuwd hoe het zou klinken als het in een studio opgenomen zou zijn en hoe de nieuwe nummers zijn
Van CiA? Dat klinkt uber oldschool natuurlijk, waar we het ook opnemen

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2006 11:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 20 juli 2006 11:53 schreef Fat Bastard het volgende:
Volgens mij heb je teveel naar Idols gekeken. Die variatie is best mogelijk, zolang je binnen een genre blijft. Een nummer schrijven dat binnen zowel deathmetal als grunge stand houdt is namelijk niet mogelijk.
Mwa dat ben ik niet met je eens, ze zullen alleen dan over veel innovatieviteit moeten beschikken om overgangen te kunnen verzinnen tussen de 2 stijlen ... maar ja .. dat zie ik ze eerlijk gezegd niet doen ...

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-07-2006 11:57 by jbassist Profiel van jbassist

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 11:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 11:57 schreef Jenje het volgende:
Mwa dat ben ik niet met je eens, ze zullen alleen dan over veel innovatieviteit moeten beschikken om overgangen te kunnen verzinnen tussen de 2 stijlen ... maar ja .. dat zie ik ze eerlijk gezegd niet doen ...

Nou ja, breakdown stukken in Death Metal kunnen best een stevige grunge groove zijn.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Rouwend in de Mist
Posted 20-07-2006 11:58 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 20 juli 2006 11:41 schreef Murdering Monk het volgende:
Je hebt het over CHD nu he? Kan aan mij liggen maar volgens mij is dat een black band...(toch, spectre?) Weet je wel hoe death metal klnikt? Luister eens iets van Death of Cannibal Corpse ofzo, misschien doe je inspiratie op...

Niet alleen hun opname kwaliteit is hoger dan dat van jou, maar ook hun instrumentbeheersing en strakheid...

CHD kun je ok maar beter niet live gaan zien of een cdtje van luisteren, je zou wel eens kunnen gaan huilen als je ziet en hoort wat een strak spelende band allemaal kan...

Man, sinds die noorse Muppets ten tonele verschenen zijn is het verschil tussen de gemiddelde Blackmetal band en de gemiddelde Deathmetal band of ze al dan niet met corpse paint op het podium staan.

En Death en Cannibal corpse.... tsja, ik heb zeven cd's van Death, ik weet wel hoe deathmetal klinkt, Cannibal Corpse ken ik ook ja, heb ik wel een cd van, doe mij dan maar Infernal Torment, In Flames, Gardenian, Altar, Nile, Meshuggah of Edge of Sanity (toegegeven d'r zitten crossovers tussen). Meestal zit er een brein achter deathmetal in plaats van dat het gewoon puur en alleen blasten is, maar d'r zijn teveel mensen die Deathmetal luisteren die dat vergeten zijn en vooral ook teveel die het maken die dat vergeten zijn.
En dan is het Blackmetal, waar is de melodie heen? Bij CHD hoor ik alleen een constante ruis waar ritme in gepoogd aangebracht te worden door een drummer die ADHD heeft. Dan is het mischien deel van de Noorse Muppetshow, maar ik luister toch echt liever naar Dimmu Borgir, Dark funeral, of mischien Marduk ofzo, en van die bands kan CHD genadeloos veel leren.

Murdering Monk
Posted 20-07-2006 11:58 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 20 juli 2006 11:56 schreef ZelThoR het volgende:
Van CiA? Dat klinkt uber oldschool natuurlijk, waar we het ook opnemen

Dat oldschool geluid snap ik Maar je bergijpt wel wat ik bedoel toch? Gaan jullie die zooi nog ooit opnieuw opnemen?

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 11:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 11:58 schreef Murdering Monk het volgende:
Dat oldschool geluid snap ik Maar je bergijpt wel wat ik bedoel toch? Gaan jullie die zooi nog ooit opnieuw opnemen?

We hebben afgesproken om 1 keer in de maand te gaan repeteren, verder hebben we ons nog niet vastgelegd. Als we echter de nieuwe nummers weer onder knie hebben / herschrijven bestaat de kans zeer zeker dat we ook gaan opnemen.

Murdering Monk
Posted 20-07-2006 12:01 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 20 juli 2006 11:58 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Man, sinds die noorse Muppets ten tonele verschenen zijn is het verschil tussen de gemiddelde Blackmetal band en de gemiddelde Deathmetal band of ze al dan niet met corpse paint op het podium staan.

En Death en Cannibal corpse.... tsja, ik heb zeven cd's van Death, ik weet wel hoe deathmetal klinkt, Cannibal Corpse ken ik ook ja, heb ik wel een cd van, doe mij dan maar Infernal Torment, In Flames, Gardenian, Altar, Nile, Meshuggah of Edge of Sanity (toegegeven d'r zitten crossovers tussen). Meestal zit er een brein achter deathmetal in plaats van dat het gewoon puur en alleen blasten is, maar d'r zijn teveel mensen die Deathmetal luisteren die dat vergeten zijn en vooral ook teveel die het maken die dat vergeten zijn.
En dan is het Blackmetal, waar is de melodie heen? Bij CHD hoor ik alleen een constante ruis waar ritme in gepoogd aangebracht te worden door een drummer die ADHD heeft. Dan is het mischien deel van de Noorse Muppetshow, maar ik luister toch echt liever naar Dimmu Borgir, Dark funeral, of mischien Marduk ofzo, en van die bands kan CHD genadeloos veel leren.

Ben je nu serieus? Is volgens jou het verschil tussen balck en death alleen of er paint bij zit? Hoe fucking kansloos... Leg je cd's van Death neens naast die van een darkthrone of immortal, en zeg me dan nog eens dat je geen verschil hoort..

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:

Tering, gast, echt, je laat je nu heel erg kennen. Er zijn heel veel ruis-en-knetter bands in de Black Metal, maar als één band dat niet is, is het Control Human Delete.

En je opmerking over het verschil tussen DM/BM; kneus.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2006 12:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zou mooi zijn om idd een keer in een betere studio alles op te nemen ...

Maar moet nog ff wat schaafwerk verricht worden ... en we hebben geen haast ...

en 1 demo uithebben is kvlt

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:03 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 20 juli 2006 12:02 schreef Jenje het volgende:
Zou mooi zijn om idd een keer in een betere studio alles op te nemen ...

Maar moet nog ff wat schaafwerk verricht worden ... en we hebben geen haast ...

en 1 demo uithebben is kvlt
Haast hebben is death metal.

Murdering Monk
Posted 20-07-2006 12:03 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Das waar, en hij klinkt niet eens zo heel slecht, maar is een live opname toch he?

Gewoon benieuwd hoe het zou jklinken als alles los afgemixd kon worden, zou volgens mij best wel een dijk van een geluid staan dan

spectre
Usericon van spectre
Posted 20-07-2006 12:03 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 20 juli 2006 11:35 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Hmmm.... Ongeïspireerde 13000 in een dozijn deathmetal.
Met een grunt die in totaal maar een noot beheerst. Om maar te zwijgen van de quasi hippe effectjes erdoorheen. Toegegeven, de kwaliteit van de opnames is beter dan die van mijn band, maar daar is alles ook echt mee gezegd. Chd is een band waarvan ik blij ga zijn als ik het nooit hoef te zien of horen.

quote:

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Murdering Monk
Posted 20-07-2006 12:04 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

He Spectre, jullie hebben een drummer De eerste die er niet over zeikt, hehe

Rouwend in de Mist
Posted 20-07-2006 12:05 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 20 juli 2006 12:01 schreef Murdering Monk het volgende:
Ben je nu serieus? Is volgens jou het verschil tussen balck en death alleen of er paint bij zit? Hoe fucking kansloos... Leg je cd's van Death neens naast die van een darkthrone of immortal, en zeg me dan nog eens dat je geen verschil hoort..

Nee, dat zeg ik niet, je misinterpreteert het met opzet om intelligent te proberen te doen.
Als je Death naast Darkthrone, Immortal of Dimmu legt krijg je een verschil, als je nieuwe deathmetal naast naast nieuwe blackmetal legt, hoor ik het verschil niet meer. ADHD drummers en overdreven veel ruis waar weinig melodie en/of inspiratie in te ontdekken valt.
Oude death en black was geniaal, nieuwe death en black is 99 van de 100 keer wannabe blaat.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2006 12:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
ge-fucking-weldig. Ik ben absoluut geen liefhebber en/of kenner van het black genre, maar zelfs ik zie dat je hier compleet uit je nek lult.

Ik geloof dat we Immortella of MMayo maar weer eens moeten mailen dat er patienten ontstnapt zijn.

Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com