IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Ontoegankelijke muziek. Vorige pagina | Volgende pagina
Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 20-11-2006 23:08 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Klinkt anders wel lekker!



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-11-2006 23:08 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Als er mensen komen die metal niet waarderen/kennen, maakt het denk ik geen bal uit of je nou Ion Dissonance, Overkill of Darkthrone draait: het komt allemaal even intens ( of lachwekkend ) over.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 20-11-2006 23:11 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

virulence - a confict scenario

http://www.morbidrecords.de/sound/virul.mp3


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 20-11-2006 23:11 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Sommige mensen vinden The Berzerker ontoegankelijk.

Snap ik ook niet.

Nog een paar:
Lustmord (trage, duistere ambient)
Some Girls (mathcore)
..en ik had laatst nog leuke grind gehoord, maar ben de naam kwijt.


Inter faeces et urinam nascimur


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 20-11-2006 23:12 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Sommige 'moderne' klassieke muziek, zoals Messiaen, Schönberg, Xenakis, Stockhausen, Boulez etc. is ook redelijk moeilijk verteerbaar.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 20-11-2006 23:14 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 23:11 schreef Aaaarco het volgende:
virulence - a confict scenario

http://www.morbidrecords.de/sound/virul.mp3


wat een verschrikkelijk slechte zanger. Maar dat knorren vind ik dan wel weer grappig.

Dat jazzstukje deed me overigens ff -in een hele verre verte- denken aan oude Ephel Duath ((re)phormula-tijdperk)

[Dit bericht is gewijzigd door Stoerbaard op 20-11-2006 23:14]


Inter faeces et urinam nascimur


Nix
Usericon van Nix
Posted 20-11-2006 23:16 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Dhr. Kramy heeft het over ontoegankelijke muziek, dus niet moeilijk toegangelijke muziek.

Eigenlijk heeft hij het over muziek dat niemand toegang tot krijgt behalve de kunstenaar. Of eigenlijk de kunstenaar zelf ook niet.


Succes!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 20-11-2006 23:25 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Noizefucker (Speedcore)
Komprex (Speedcore)
Haus Arafna (Power Electronics)
Whitehouse (Power Electronics)


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-11-2006 23:26 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Haus Arafna, tip van de week. Wat een fantastisch project is dat.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-11-2006 23:26 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Power Electronics???
Sjeezus wat een termen allemaal zeg.
Waarom niet gewoon DeWalt of Black&Decker?

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 20-11-2006 23:26]



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-11-2006 0:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 23:03 schreef Onweerwolf het volgende:
De eerste plaat van Angizia is ook wel erg apart trouwens.


Ahahaha inderdaad ja. De meeste reacties hier lijken het vooral in de "extreem luide/snelle/dissonante/etc."-hoek te zoeken. Die eerste Angizia is misschien niet zo extreem, maar herenmijntijd wat een hemeltergend vreselijk stuk muziek vond ik dat zeg, dat weet ik nog wel. Ik trek dat niet langer dan een seconde of 10, terwijl die terror enzo appeltje-eitje is.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-11-2006 0:49 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Trouwens, om even terug te komen op Haus Arafna, het label waar zij op zitten: Galakthorrö herbergt wel meer gave bands/projecten. Probeer vooral eens November Növelet.

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 21-11-2006 0:49]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 21-11-2006 0:54 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

A Triggering Myth - The Remedy Of Abstraction

Behoorlijk stevige kost maar wel erg gaaf



WMP
Usericon van WMP
Posted 21-11-2006 1:14 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

K3, bijzonder ontoegangelijk voor volwassenen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-11-2006 1:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 19:16 schreef Kramy het volgende:
Een vriend van me wil binnenkort een feest geven en daarbij alleen zo ontoegankelijk mogelijke muziek draaien maar wel in verschillende stijlen. We waren samen al aan het bedenken wat geschikt zou zijn, en we hebben het volgende bedacht tot nu toe:

Sunn 0)))
Captain Beefheart
Psyopus
TE slome ambient (iets met Nepal in de naam, maar volledige naam even kwijt, die weet hij wel..)
Merzbow
Burzum (Tjah, er komen ook een hoop niet metalfans, die zullen vast niet zoveel kunnen met de oude Burzum albums)
Edit: Idiot Saint Crazy (schiet me ineens weer te binnen.

En we hadden nog wel wat, maar het papiertje waar we het opgeschreven hadden heeft hij thuisliggen.
We komen zelf vast wel tot een geschikte collectie van herrie, maar ik vroeg me af of iemand nog wat tips heeft. Het liefst nog ontoegankelijker dan bovengenoemde bands, maar geen dingen die erg op elkaar lijken, het moet wel gevarieerd blijven.

Ontoegankelijk is een behoorlijk ruim begrip. Ik weet van mezelf ook prima dat ik dingen die ik vroeger absoluut niet aan kon horen nu helemaal geweldig vind puur en alleen omdat ik het nu begrijp. Je moet een taal leren verstaan als het ware, dus in deze context hangt het volledig van je publiek af wat "ontoegankelijk" is. Hoe ver de "taal" van de luisteraar verschilt met de "taal" van de muziek, zeg maar. Voor de metalhead-to-the-bone is de gemiddelde palingzanger een stuk ontoegankelijker dan de gemiddelde hardcore plaat.

Lang geleden iets gelezen over wat de basiselementen van een aantal grote muziekstromingen zijn (metal/rock, pop, blues, jazz, klassiek; als ik me niet vergis) en dat die overlappen bepalen wat een luisteraar van het ene genre van de andere genres vindt. Zo correspondeert het katharsische karakter van metal/hardrock met die van klassiek, waardoor relatief meer metal/hardrock luisteraars dan pop luisteraars klassiek kunnen waarderen.

Dus, heel kort gezegd, je geeft al aan dat je veel niet-metalluisteraars krijgt; de meest extreme black, death en funeral CD's moeten je meer dan genoeg ontoegankelijkheid geven.

Iets langer gezegd; dat sluit weer niet aan bij het "zoveel mogelijk muziekstijlen"... Oftewel, het ene moment verveelt/stoort de ene zich de tering, het andere moment de ander en iedereen heeft een "leuk" feestje.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-11-2006 2:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 0:35 schreef M. het volgende:
Ahahaha inderdaad ja. De meeste reacties hier lijken het vooral in de "extreem luide/snelle/dissonante/etc."-hoek te zoeken. Die eerste Angizia is misschien niet zo extreem, maar herenmijntijd wat een hemeltergend vreselijk stuk muziek vond ik dat zeg, dat weet ik nog wel. Ik trek dat niet langer dan een seconde of 10, terwijl die terror enzo appeltje-eitje is.


Hmmz ja, met "erg apart" bedoelde ik zelf dan weer "extreem briljant" eigenlijk. Alles van Angizia wordt hier kapotgedraaid!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sater
Usericon van Sater
Posted 21-11-2006 6:50 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

The Velvet Underground - Sister Ray


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-11-2006 9:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

http://en.wikipedia.org/wiki/Overtone_singing

Voor een gemiddelde Europeaan is dit veel ontoegankelijker dan pseudo-extreme shit als Stalaggh dat eerder 'onplezierig' in het gehoor ligt dan dat het echt 'ontoegankelijk' is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-11-2006 9:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Roef en Marian, of hoe heten die twee onderontwikkelde foetussen van X factor?


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2006 11:00 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dødheimsgard - International 666

^ das pas ontoegankelijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 21-11-2006 11:01 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Sun O)))


Iedereen heeft recht op mijn mening.


R.
Usericon van R.
Posted 21-11-2006 11:20 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Geit.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 21-11-2006 11:28 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 23:16 schreef Nix het volgende:
Dhr. Kramy heeft het over ontoegankelijke muziek, dus niet moeilijk toegangelijke muziek.

Eigenlijk heeft hij het over muziek dat niemand toegang tot krijgt behalve de kunstenaar. Of eigenlijk de kunstenaar zelf ook niet.


Succes!


Leuke poging Nix, maar hij had het over *zo ontoegankelijk mogelijke muziek draaien* en of dit nu in de zin van bepaalde doelgroepen valt of voor kunstenaar zelf.. dat staat er niet bij.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-11-2006 12:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2006 11:00 schreef spectre het volgende:
Dødheimsgard - International 666

^ das pas ontoegankelijk

Hehe ja, en het begint nog wel zo toegankelijk. Al is een nummer als Carpet Bombing dan best wel weer te behappen.

Maar goed, prima voorbeeld van relatieve ontoegankelijkheid, want ik trek het prima


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 21-11-2006 12:21 by ThaTyger Wijzig reactieProfiel van ThaTygerQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 19:16 schreef Kramy het volgende:
Een vriend van me wil binnenkort een feest geven en daarbij alleen zo ontoegankelijk mogelijke muziek draaien maar wel in verschillende stijlen.


komen ze:

Frans Bauwer
Jan Smit
Zangeres zonder naam
BZN
Andre Rieu (ofzo.. die viool idioot)
Andre Hazes
De jeeugd van tegenwoordig
Lange frans en baas b
Ali b
Clubbusters (ofzo)
50 cent
<the list goes on, and on...>

Voeg alles wat nederlandstalig is maar toe =/

maar waarom zou je die zooi willen draaien


kwaliteit > kwantiteit


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen