IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Voor-en nadelen van talentenjachten Volgende pagina
madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 20-01-2002 13:54 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Soms weet ik het echt niet meer,hoor...een tijdje geleden ging ik naar de preselecties van een muzikale talentenjacht kijken.Officieel mochten alle genres aan bod komen,maar het leek erop dat de jury echt potdoof was : het bandje dat ze selecteerden, kon gewoon niks(ronduit vals gezongen,gasten konden niet spelen).Erger : ze hebben een nummer van De Mens verkracht!
Eén keer ben ik zelfs de zaal uitgesneld,met mijn handen op mijn oren.Dat was al helemaal niet te harden...(fuck)oasis in 't kwadraat!!
Ervaring mee?

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 20-01-2002 13:58 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Ja

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 20-01-2002 14:02 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Vooral het blad Humo kan er wat van...ondanks gigantische fluitconcerten en boegeroep van het publiek slagen ze er toch altijd in om hun zinnetje door te drijven...blaaskaken

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 20-01-2002 14:04 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

ach ja, de commercie slaat op kleine schaal ook al hevig om zich heen

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 21-01-2002 15:27 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 20 januari 2002 14:02 schreef madeline usher het volgende:
Vooral het blad Humo kan er wat van...ondanks gigantische fluitconcerten en boegeroep van het publiek slagen ze er toch altijd in om hun zinnetje door te drijven...blaaskaken

Ja maar HUMO en onpartijdige vrslaggeving op het gebied van muziek gaat zowiezo niet samen... Van zodra iets metal is kraken ze het af of steken ze er eens goe de de draak mee... Mij niet gelaten, maar van die kut-groepen als Zornik prijzen ze de hemel in, terwijl die gasten echt niks kunnen en het live ook niet kunnen waarmaken..

PS: Dat over Zornik is natuurlijk puur mijn mening, but you know what I mean...

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 11-02-2002 2:19 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

voordeel:

Meestal is het voor vooral beginnende bands een makkelijke manier om eens op het podium te staan

nadeel:

vaak worden kippen met koeien vergeleken. Voorbeeld:

Er spelen 5 bands. 2 pop bands, 1 blues band, 1 rock band en 1 metalband.

In zo'n geval zou het ook veel eerlijker zijn om per genre een talentenjacht te houden.

accipiter
Usericon van accipiter
Posted 11-02-2002 10:47 by accipiter Wijzig reactieProfiel van accipiterQuote dit bericht

Ik stel een jacht of die zogenoemde talenten voor: uitzetten van een tiental nichterige, geschminkte black metal bands en een dezelfe hoeveelheid bi-sexuele gothic acts ergens op de Veluwe, om vervolgens de bandleden genadeloos af te slachten met hakmessen, en de zangeressen hetzelfde lot te schenken nadat zij weerzinwekkend zijn verkracht. Dat lijkt me pas een leuk weekend uit. En een zegen voor de metalscene in Nederland natuurlijk. Genoeg wijze woorden voor dit moment.

[Dit bericht is gewijzigd door accipiter op 11-02-2002 10:48]

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-02-2002 10:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hehehe
Jij is grappig

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-02-2002 14:20 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Shredhead heeft gelijk... Zo zijn mijn bevindingen ook... (toch als metalband het redelijk ver geschopt en diverse beter in het gehoor liggende genres achter ons gehouden...)

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-10-2011 22:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Zo.

Ik ga maar eens een tipoc opgraven uit de tijd dat echte mannen van staal waren en auto's van hout.

Talentenshows. Het stikt ervan op televisie. X-Dit, X-Dat, NL's got talent, josti mag het weten allemaal. Wat mij echter blij maakt is dat in een land als Polen ome Nergal jurylid is van een van deze shows op de publieke zendert en in een andere show op de commerciele komen dit soort gasten door:

Niecht echt mijn ding om eerlijk te zijn maar toch wel geinig. Ze kregen tot twee keer toe vier JAtjes van de vakluitjes die vuistdiep in de mainstream zitten en zijn veruit favoriet bij de SMS-stemvee. Zodoende staan ze inmiddels in de finale. Niet slecht voor 17-jarige Core-skatertjes.

Bij mijn weten is een dergelijke houding vrij bijzonder. Er zijn maar weinig landen waar dit soort zooi tot de mainstream doorbreekt. Ik vraag me af wat hiervan de oorzaak is? Op de een of andere manier zie ik dit in NL niet gebeuren ondanks het feit dat 'de scene' toch vrij levendig is. Hoe komt da?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-10-2011 22:18]

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-10-2011 22:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Volgens mij is het zo:

In Nederland is al jaren een metal boycot van kracht in de media. Het wordt niet serieus genomen maar slechts om gelachen. Heel stom, want Nederland heeft nauwelijks muziek dat internationaal scoort afgezien van Within Temptation.

Landen als Finland, Zweden en Noorwegen weten wel beter.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-10-2011 22:29 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Jézus wat kut.

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-10-2011 22:30 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Inderdaad, hersenspoeling door de media/Illuminati, welke SBS6-kijker staat er nou niet te springen om een nieuwe hardrocksensatie.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-10-2011 22:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2011 22:22 schreef Mutilator het volgende:
In Nederland is al jaren een metal boycot van kracht in de media.
Een boycot theorie koop ik niet zo direct. Gasten die dit soort media programma's maken baseren zich voornamelijk op de verkoopbaarheid. Als ze dachten dat TMDC zoden aan de dijk zou zetten, zou je ze direct overal horen. Blijkbaar geloven ze niet in de markt....en dat is over het algemeen een goede graadmeter. Nu begrijp ik dat niet helemaal, want concert-technisch is het best aardig toeven in NL.

Alhowel...

Ik heb ooit gelezen (laaang geleden) dat de Nederlandse markt vrij gemiddeld is. Zo gemiddeld zelfs dat veel grote maatschappijen NL als proefmarkt beschouwen. Nieuwste releases komen hier als eerste uit en op basis van hun resultaten besluiten ze of ze hun spullekes ook elders aggressief gaan marketen.

Als je naar de Nederlandse radiozenders luistert weet je dat ze voor 80% dezelfde nummers gaan draaien. In het oosten komt daar nog wat stampmuziek erbij en dan heb je het gezien. Als ik naar een willekeurige PL zender luister is dat veel gevarieerder. Ook de verkooplijsten zijn veel gevarieerder. Er is geen peil op te trekken. De ene dag staat een middle of the road popplaatje op nummer een, op de andere Iron Maiden, daarna jazz. Zelfs klassiek lukt het soms om te charten.

Misschien dat hierdoor denken de Nederlandse mediale 'powers that be' dat alleen gemiddeld nut heeft?

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-10-2011 22:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Best een grappig nummertje trouwens.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 16-10-2011 23:02 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Volgens mij is het zo:

In Nederland is al jaren een metal boycot van kracht in de media. Het wordt niet serieus genomen maar slechts om gelachen. Heel stom, want Nederland heeft nauwelijks muziek dat internationaal scoort afgezien van Within Temptation.

Landen als Finland, Zweden en Noorwegen weten wel beter.

wow

iPim
Usericon van iPim
Posted 16-10-2011 23:17 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2011 22:39 schreef Onweerwolf het volgende:
Best een grappig nummertje trouwens.

Herpak jezelf, ajb.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-10-2011 23:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hij heeft nochtans gelijk.

Al mocht dat hoempa-dansje weggelaten worden. Eikels.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 16-10-2011 23:43 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:

In Nederland is al jaren een metal boycot van kracht in de media. Het wordt niet serieus genomen maar slechts om gelachen.

:')

Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2011 0:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2011 23:25 schreef BenKnuckles het volgende:
Hij heeft nochtans gelijk.

Al mocht dat hoempa-dansje weggelaten worden. Eikels.

Nee, dat maakt het juist leuk.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-10-2011 0:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Natuurlijk.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

iPim
Usericon van iPim
Posted 17-10-2011 0:48 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Die zang was trouwens echt kut, dat moeten die juryleden toch horen?

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-10-2011 0:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

As I live and breathe... Chellie terug?

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

rotor
Usericon van rotor
Posted 17-10-2011 1:21 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2011 22:18 schreef Chelman het volgende:
Bij mijn weten is een dergelijke houding vrij bijzonder. Er zijn maar weinig landen waar dit soort zooi tot de mainstream doorbreekt. Ik vraag me af wat hiervan de oorzaak is? Op de een of andere manier zie ik dit in NL niet gebeuren ondanks het feit dat 'de scene' toch vrij levendig is. Hoe komt da?

Nederland heeft weliswaar Within Temptation maar geen metalband van het kaliber Dimmu, Opeth of Behemoth en bijbehorende celebrities zoals dat in NO, SE en PL het geval is. Ik denk dat het toch de bekende gezichten zijn die voor mainstream acceptatie zorgen, bijvoorbeeld doordat ze af-en-toe bij programma's als DWDD zitten.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-10-2011 11:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 oktober 2011 22:37 schreef Chelman het volgende:
Een boycot theorie koop ik niet zo direct. Gasten die dit soort media programma's maken baseren zich voornamelijk op de verkoopbaarheid. Als ze dachten dat TMDC zoden aan de dijk zou zetten, zou je ze direct overal horen. Blijkbaar geloven ze niet in de markt....en dat is over het algemeen een goede graadmeter. Nu begrijp ik dat niet helemaal, want concert-technisch is het best aardig toeven in NL.

Alhowel...

Ik heb ooit gelezen (laaang geleden) dat de Nederlandse markt vrij gemiddeld is. Zo gemiddeld zelfs dat veel grote maatschappijen NL als proefmarkt beschouwen. Nieuwste releases komen hier als eerste uit en op basis van hun resultaten besluiten ze of ze hun spullekes ook elders aggressief gaan marketen.

Als je naar de Nederlandse radiozenders luistert weet je dat ze voor 80% dezelfde nummers gaan draaien. In het oosten komt daar nog wat stampmuziek erbij en dan heb je het gezien. Als ik naar een willekeurige PL zender luister is dat veel gevarieerder. Ook de verkooplijsten zijn veel gevarieerder. Er is geen peil op te trekken. De ene dag staat een middle of the road popplaatje op nummer een, op de andere Iron Maiden, daarna jazz. Zelfs klassiek lukt het soms om te charten.

Misschien dat hierdoor denken de Nederlandse mediale 'powers that be' dat alleen gemiddeld nut heeft?

Ah interessant, het was me idd heel erg opgevallen dat vrijwel elke buitenlandse zender in zn eentje meer variatie aan muziek laat horen in zn eentje op 1 dag dan alle NL zenders bij elkaar in een week.

Heb een lange tijd Poolse radio gehad bij ons in het bedrijf en dat was toch wel beter te doen dan het alternatief Q music of 538. Wel grappig dat daar net even andere nummers het verder hebben geschopt.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-10-2011 11:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Komt allemaal door BUMA/STEMRA.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com