IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Wolves In The Throne Room Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-01-2014 15:26 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 2 november 2011 19:05 schreef Retardo het volgende:
Tja, Aardschok... Ik geloof het pas als ik het ook via andere bronnen verneem
Barring the recent release of their BBC Session 2011 Anno Domini live 12”, WOLVES IN THE THRONE ROOM have been keeping a low profile since the conclusion of the world-spanning tour that supported their most recent LP, Celestial Lineage. Now, word comes that the band, along with producer Randall Dunn, has been quietly cultivating the next chapter in their ongoing musical evolution. While little else is known of the impending recordings as of now, the brothers Weaver have confirmed that, the music is currently in the final stages, being prepared for release in the first quarter of 2014. An official communiqué on WITTR’s impending 2014 actions will be announced very early in the New Year. http://www.wittr.com/


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 07-01-2014 17:20 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

Nieuwsgierig naar, deze band heeft naar mijn mening altijd kwaliteit geleverd.


Percht
Alfanumerieksken
Usericon van Percht
Posted 08-01-2014 9:36 by Percht (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van PerchtQuote dit berichthttp://facebook.com/perchtmetal

quote:
Op 7 januari 2014 17:20 schreef Reynaerde het volgende:
Nieuwsgierig naar, deze band heeft naar mijn mening altijd kwaliteit geleverd.


Zeker en vast. Two Hunters is één van mijn favoriete blackmetalreleases aller tijden. Beetje teleurgesteld van Celestial Lineage toch.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 08-01-2014 13:01 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2014 9:36 schreef Percht het volgende:
Zeker en vast. Two Hunters is één van mijn favoriete blackmetalreleases aller tijden. Beetje teleurgesteld van Celestial Lineage toch.


Celestial Lineage beviel me ook niet. Maar wel benieuwd naar nieuw materiaal!


Faustian Spirit of the Earth


Percht
Alfanumerieksken
Usericon van Percht
Posted 08-01-2014 13:42 by Percht (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van PerchtQuote dit berichthttp://facebook.com/perchtmetal

quote:
Op 8 januari 2014 13:01 schreef cataclysm child het volgende:
Celestial Lineage beviel me ook niet. Maar wel benieuwd naar nieuw materiaal!


Er zaten wel een paar goeie stukken in Celestial Lineage (bijvoorbeeld in Astral Blood na het stuk met de harp, mooie black metal riff, of Woodland Cathedral, maar dit album zat niet op hetzelfde niveau als Two Hunters, aangezien dat album van de eerste tot de laatste seconde perfect is (in mijn ogen dan). Mooi opbouwende intro, overgaand in een strak tweede nummer, dan een rustig beginnend derde nummer, andermaal gevolgd door epische black metal en om af te sluiten een klepper van 18 minuten die zowat al 't voorgaande nog eens mooi samenvat.

'k Vond hun EP'tje Malevolent Grain ook best wel aangenaam.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 28-01-2014 23:21 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Pak alvast de hooivorken maar, de nieuwe plaat van Wolves In The Throne Room zal geen drums en vocalen bevatten.

Interestingly, the album will contain no vocals or drums, instead aiming for “heavy crystalline synthesizer journeying, Eno-inspired analog processing and arcane acoustic instrumentation.”

“To make Celestite, we delved into the subterranean sonics that are buried in the mix of Celestial Lineage. We isolated them, processed them and took this unearthed soundscape as our starting point. Upon this base we recorded an entirely new album. Some melodies from Celestial Lineage are recognizable, but these familiar sounds appear as ghosts, barely tethered to the original compositions. This new album is an unorthodox foray; a fully instrumental, experimental companion record to Celestial Lineage. We left some work undone with Celestial Lineage. The recording of that album in the Winter of 2011 was a monumental project for us personally, and the creative fire from those recording sessions was still burning. This recording process was an opportunity to journey into our own inner universe to complete that which needed to be completed.”

Ik ben er in ieder geval erg benieuwd naar.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 28-01-2014 23:21]



Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 28-01-2014 23:25 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2014 23:21 schreef HierIsMike het volgende:
Eno-inspired analog processing

Eno! Net de naam die dit ineens een stuk interessanter doch riskanter maakt.


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 29-01-2014 0:11 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

Ze zeiden al dat ze verder gingen met muziek maken, maar dan onder een nieuwe naam en met een nieuwe stijl. Het feit dat ze toch met Wolves verder gingen schepte bij mij de hoop dat er toch nog een BM plaat aan kwam, maar helaas. Zal deze toch een kans geven, zou best interessant kunnen worden.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 29-01-2014 0:30 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Wie weet ontwikkelen ze zich als een soort Ulver. Of Burzum. Of niet.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 29-01-2014 1:48 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2014 0:30 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
als een soort Ulver.

Lekkere abstracte vergelijking.
Zeg dan gewoon niets


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 29-01-2014 7:46 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Of als Celtic Frost. Hun volgende album wordt een Cold Lake. :v


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-01-2014 8:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2014 23:21 schreef HierIsMike het volgende:
Pak alvast de hooivorken maar, de nieuwe plaat van Wolves In The Throne Room zal geen drums en vocalen bevatten.

Interestingly, the album will contain no vocals or drums, instead aiming for “heavy crystalline synthesizer journeying, Eno-inspired analog processing and arcane acoustic instrumentation.”

“To make Celestite, we delved into the subterranean sonics that are buried in the mix of Celestial Lineage. We isolated them, processed them and took this unearthed soundscape as our starting point. Upon this base we recorded an entirely new album. Some melodies from Celestial Lineage are recognizable, but these familiar sounds appear as ghosts, barely tethered to the original compositions. This new album is an unorthodox foray; a fully instrumental, experimental companion record to Celestial Lineage. We left some work undone with Celestial Lineage. The recording of that album in the Winter of 2011 was a monumental project for us personally, and the creative fire from those recording sessions was still burning. This recording process was an opportunity to journey into our own inner universe to complete that which needed to be completed.”

Ik ben er in ieder geval erg benieuwd naar.

Ze maken dus gewoon een instrumentale ambient-versie van Celestial Lineage. Nou, ben benieuwd, vaak wordt zoiets doodsaai.


I wish I was a butterfly


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 29-01-2014 10:39 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2014 1:48 schreef Sisyphos het volgende:
Lekkere abstracte vergelijking.
Zeg dan gewoon niets

Te ingewikkeld voor je?


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 29-01-2014 12:07 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2014 10:39 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Te ingewikkeld voor je?

What is love?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 29-01-2014 12:40 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2014 0:30 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Burzum.
quote:
Op 29 januari 2014 7:46 schreef Kvelgeest het volgende:
Of als Celtic Frost.
En dan over een jaar of tien, twintig terugkomen met hun beste album ooit.

quote:
Op 29 januari 2014 0:30 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ulver.
Of de rest van hun muzikale carriere muziek voor oma's blijven maken.



Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 29-01-2014 12:46 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2014 12:40 schreef bokkie666 het volgende:

Of de rest van hun muzikale carriere muziek voor oma's blijven maken.



Oma voor het leven!
Ik zie die Canadezen echt niet in de buurt van Ulver's oeuvre komen, maar wie weet; Ulver was natuurlijk net zo'n verrassing.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 29-01-2014 13:21 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 29 januari 2014 12:46 schreef Sisyphos het volgende:
Oma voor het leven!
Ik zie die Canadezen echt niet in de buurt van Ulver's oeuvre komen, maar wie weet; Ulver was natuurlijk net zo'n verrassing.


Canadezen?


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 29-01-2014 13:35 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2014 12:46 schreef Sisyphos het volgende:
Ik zie die Canadezen echt niet in de buurt van Ulver's oeuvre komen, maar wie weet; Ulver was natuurlijk net zo'n verrassing.

Ik ook niet, al is het maar omdat ik geen idee heb wat Canadezen ineens met WITTR te maken hebben. Of delen ze tegenwoordig leden met Svolder?

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 29-01-2014 13:35]


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 29-01-2014 13:44 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2014 13:35 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ik ook niet, al is het maar omdat ik geen idee heb wat Canadezen ineens met WITTR te maken hebben. Of delen ze tegenwoordig leden met Svolder?

Ik dacht dat ze uit dat deel van Cascadia kwamen?
Schijnbaar niet dus.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 29-01-2014 13:56 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2014 13:44 schreef Sisyphos het volgende:
Ik dacht dat ze uit dat deel van Cascadia kwamen?
Schijnbaar niet dus.

Neuh, ergens uit het Noord-Westen van de VS. Washington, of misschien Oregon.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 29-01-2014 15:05 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

WITTR komt uit Washington. Olympia om preciezer te zijn.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-01-2014 17:02 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 28 januari 2014 23:21 schreef HierIsMike het volgende:
We isolated them, processed them and took this unearthed soundscape as our starting point.



swag


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 29-05-2014 0:42 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Nieuw nummer. Bevalt me enorm



Faustian Spirit of the Earth


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 29-05-2014 1:09 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik had toch nog meer gitaarwerk verwacht gezien men enkel sprak over geen vocals en drums?

Maar mooi is het zonder enige twijfel.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 02-07-2014 11:05 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org




Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen