IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Wat is er in de HENS geweest bij jullie? Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 14:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

N.a.v. Valorians verhaal over een rooster kan je hier beschrijven wat er bij jou in de buurt in de hens is geweest.

Toen ik nog op 13-A woonde (studentenflat) is er boven ons een keer brand geweest. Om een uur of vier kwam zatte Henk (de naam is gefingeerd om privacy redenen... LOL) thuis op 14A en dacht: laat ik eens een patatje bakken. Ze hadden zo'n frietpan die je op het fornuis zet; model zwart gietijzeren emmer, zeg maar. Terwijl het vet opwarmde moest Henk naar de WC, alwaar hij in slaap viel. Dat is niet zo best, en hij werd gewekt door een smerige rooklucht en een hoop lawaai. In de keuken aangekomen zag hij een vlammende vuurpan. Snel ging hij op 15 en op 13 iedereen wakker bellen dat er FIK was in de keuken van 14-A, en mijn goede ex-afdelingsgenoot STIEK vroeg of hij het deksel op de pan had gedaan. Um... nee, dat had hij niet gedaan.

Aha

De hele keuken was uitgebrand; was wel leuk om om half vijf 's nachts buiten kleumend op het balkon de brandweer bezig te zien... niks van overgebleven, van die keuken. Gelukkig is er niemand gewond geraakt, en zijn er (behalve in die keuken) geen persoonlijke bezittingen beschadigd geweest...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-01-2002 14:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hehehhe.... schoolvoorbeeld... ik las nog niet zo lang geleden dat jouw (dwaallichts) verhaal een van de meest voorkomende situaties is in studentenhuizen waardoor brand onstaat.... Een andere die erg veel voorkomt: TV op standby stand (oude modellen)..

Mijn broer heeft dit mogen ervaren.,. was op bovenverdieping van huis (waar ze met zijn 4'ren wonen) toen hij een brandlucht rook.. Beneden aangekomen bleek de huiskamer flink te fikken.. brandweer gebeld, toen alles beneden in die kamer dichtgedaan (schuifpui en deur) en naar buiten gelopen.. (was verder niemand thuis) .. hierdoor was het vuur al zo goed als uit toen de brandweer kwam.. (wel veeeel schade, maar gelukkig verzekering ..

Oorzaak bleek de televisie te zijn,, maar het was overigens niet zeker of het kwam dooor standby of door kortsluiting in het stopcontact.. ... anyway.. was tv van 15 jaar oud ofzo, en aangezien ik exact (!) hetzelfde model op mijn kamer heb staan zet ik hem voor de zekerheid altijd maar helemaal goed uit... (kan tegenwoordig ook niet meer anders, want de afstandsbediening is gesneuveld

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 25-01-2002 14:28]


Ares
Usericon van Ares
Posted 25-01-2002 14:28 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Wij hebben jaren geleden toen we nog op een boerderij woonde een keer een schoorsteenbrand gehad. Gelukkig was de brandweer op tijd aanwezig en kon het vuur snel geblust worden.
De schade viel allemaal erg mee.. Alleen nog maanden last gehad van een irritante rooklucht die maar niet weg wilde.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 25-01-2002 14:29 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Mijn zus heeft een zoontje van 3 jaar en die dacht dat het gezellig was alle kaarsjes in huis aan te steken toen hij 's ochtends uit bed stapte. Maar hij had naast een aantal kaarsjes ook een plastic kerststukje aangestoken en die meteen was gaan vikken.

Toen wist het jochie dat hij fout was en is toen snel naar zijn slaapkamer gerend en daar in bed gaan liggen. Mijn zus werd gelukkig op tijd wakker en kon het vuur nog uitmaken. Maar wel een grote zwarte kring op de tafel, zetel van een stoel weggeblakerd en de vloerbedekking onder de tafel ook helemaal zwart. Voor meer dan duizend gulden schade. Haar zoontje heeft aardig op zijn kop gehad .


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-01-2002 14:34 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 14:29 schreef Paul het volgende:

Haar zoontje heeft aardig op zijn kop gehad .


Ach.. je zus was vast ook wel ergens blij dat haar zoontje niet meegebakken was met dat vloerkleed...



Een vriend van mij had een zolderkamer (bij ouders),, .. Hij was op den duur bij een vriend toen hij gebeld werd door de buren dat zijn kamer stond te fikken! .. Toen hij aankwam was de brandweer er ook net.. de hele zolder afgefikt (kortsluiting) ... ALLES was verbrand.. erg kut voor hem.. hij heeft er wel ontzettend veel geld uit weten te slepen , maar toch.. je koopt niet alles terug met geld..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 14:44 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Uhh bij ons is er nooit geen brand geweest, wel een verhaal wat er mee te maken heeft.

Zo'n 3 jaar geleden was er een autobrand piromnaan in Emmeloord actief. Misschien kunnen mensen het zich nog herinneren omdat het herhaaldelijk in het nieuws is geweest.

De autobranden vonden meestal op zaterdag avond plaats. Ik had op dat moment verkering met een jongen, die toevallig elke keer is wezen kijken bij die branden. Omdat ze elke brand op film hebben gezet, werdt hij al snel verdachte. Wij zijn dus kennelijk 3 weken lang in de gate gehouden door de politie. Erg onprettig dus. Uiteindelijk bleek dat hij het niet had gedaan.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 25-01-2002 14:46 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

toen wij een scooter hadden, hadden een paar bezopen gasten hem doodeleuk in de fik gestoken.
Schrik je toch wel, als je je scooter op het grasveld ziet liggen waar niks van over is behalve het frame. Wat ik al helemaal klote vond dat ik het nog niet eens gehoord had


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 25-01-2002 15:01 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 25 januari 2002 14:46 schreef Voice_of_thunder het volgende:
toen wij een scooter hadden, hadden een paar bezopen gasten hem doodeleuk in de fik gestoken.
Schrik je toch wel, als je je scooter op het grasveld ziet liggen waar niks van over is behalve het frame. Wat ik al helemaal klote vond dat ik het nog niet eens gehoord had
Nog wat van de verzekering terug gehad of zo ?


Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 25-01-2002 15:04 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

me openhaard


Godverdommen..


Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 25-01-2002 15:08 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 14:46 schreef Voice_of_thunder het volgende:
toen wij een scooter hadden, hadden een paar bezopen gasten hem doodeleuk in de fik gestoken.
Schrik je toch wel, als je je scooter op het grasveld ziet liggen waar niks van over is behalve het frame. Wat ik al helemaal klote vond dat ik het nog niet eens gehoord had


ik zal die gasten hun darmen gewoon by hun ouders in de brievenbus doen


Godverdommen..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 15:19 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

oh oh het peuter gehalte komt weer boven de pan uit!!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-01-2002 15:20 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

De wenkbrauw van een maat van me met nieuwjaar... Hij wilde nog wat extra gel in z'n pannetje doen, maar dat brandde dus nog... Woessccccccch


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 15:22 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

huh gel in een pannetje?? bij ons heet dat boter!!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-01-2002 15:23 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

bij ons is een keer de frituurpan in de hens gevlogen. Mijn vader wilde perse het laatste laagje vet er uit hebben. Dus hij die pan aan gedaan......was die in slaap gevallen!!!!


gevolg:

pan in den Hens!! gelukkig heeft hij dr een natte doek op gedaan anders hadden we nu geen huis meer gehad.



Suck my piss


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-01-2002 15:24 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 januari 2002 15:22 schreef Cadaveria het volgende:
huh gel in een pannetje?? bij ons heet dat boter!!


Ja, oke, 'k heb me wat verkeerd geëxpliceerd.. Onder je pannetje, waar je idd vlees/vis en boter indoet staat nog een pannetje gevuld met brandbare gel... Die ging ie dus effe bijvullen...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2002 15:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ehrm.. in september 2000 heb ik een huis gekocht waar errug veel aan moest gebeuren, waaronder het vervangen van de elektra.. Zaten nog van die oude draden in met katoenen mantel..

Op een dag bleek hoe gevaarlijk dat is, mijn vriendin stond te verven en rook ineens een vreemde lucht.. Stond de ondervloer van mijn hal boven in de hens, kortsluiting! Gelukkig heeft ze het kunnen blussen en de brandweer heeft alles afgedopt etc., en we hadden nauwelijks schade..

Het was trouwens toeval dat mijn vriendin er was, ze had eigenlijk basles maar had afgebeld, ik zat nog op me werk.. Als zij er niet was geweest was ik pas later naar me huis gegaan.. Dan was de brandweer me voor geweest.. Ik denk dat me huis dan afgefikt was, er zaten nog piepschuim plafonds in en ik heb houten ondervloeren, dat brand wel!

Maar goed, gelukkig ist goed afgelopen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 15:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 15:24 schreef Sharteel het volgende:
Ja, oke, 'k heb me wat verkeerd geëxpliceerd.. Onder je pannetje, waar je idd vlees/vis en boter indoet staat nog een pannetje gevuld met brandbare gel... Die ging ie dus effe bijvullen...


Brandbare gel... LOL, Belgisch taalgebruik heerscht best wel.

In Nederland noemen we het spiritus


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 15:31 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

hehe topic met belgische uitspraken please!!
jullie belgen hebben toch ook zo'n heerschende uitspraak voor auwehoeren?!

jah spiritus komt meer overeen met brandbare gel dan boter jah!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-01-2002 15:44 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 januari 2002 15:31 schreef Cadaveria het volgende:
hehe topic met belgische uitspraken please!!
jullie belgen hebben toch ook zo'n heerschende uitspraak voor auwehoeren?!

jah spiritus komt meer overeen met brandbare gel dan boter jah!




Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 25-01-2002 15:56 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Zo is er bij een maat van mij een keer op een of andere manier spiritus in het afwas water gevallen. Gevolg: afwas water in de hens. Nou dan sta je raar te kijken!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 16:01 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 15:56 schreef Lord Morgoth het volgende:
Zo is er bij een maat van mij een keer op een of andere manier spiritus in het afwas water gevallen. Gevolg: afwas water in de hens. Nou dan sta je raar te kijken!
waaaaaat? ik heb gister nog mijn kamer afgesopt met spiritus, dus ik moet maar gaan oppassen waar ik het de volgende keer mee ga afspoppen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 16:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Misschien moet je wat vloeibare gel proberen?


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 25-01-2002 16:03 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Mezelf (bijna dan).
Ik heb geleerd dat als je wilt vuurspuwen, dan moet je dat NIET tegen de wind in doen.
Heeft bijna twee maanden geduurd voordat ik weer wimpers en wenkbrauwen had...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 16:08 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

hahahahah.. oh sorry.. Deed het zeer?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 25-01-2002 16:24 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Nee, niet echt, alleen wat gezichtshaar kwijt; groeit wel weer bij.
Ik probeerde een te grote vuurbal te maken, en voor ik wist wat er aan de hand was zie ik een steekvlam razendsnel op me af komen: dan maar ogen dicht en adem inhouden.
Was wel geinig, maar ik maak dus nooit meer zo'n grote vuurbal...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 25-01-2002 17:05 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Paar maanden geleden zaten we hier 's avonds gezellig voor de buis. Werd er opeens keihard op de ramen gebonkt. Je hoorde wat gebrul enzo dus we dachten, ach weer kinderachtige belletjeleurders. Ik stond op het punt m'n middelvinger door het gordijn naar buiten te steken toen er iemand brulde dat er brand was buiten. Dus wij snel naar buiten. Nahjah, brand waar dan? Bleek dat er wat vlammetjes uit de schoorsteen bij de buren waren geslagen. Spoedig klonken de sirenes door het kleine Langeraar. Brandweerwagen de straat in. Ongeveer 20 man eruit Achjah, de brand is alweer gedoofd. Hebben ze maar alles ff nagekeken en daarna was het af


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen