IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Verkopen van promo's [ethiek versus wet bij de verkoop van muziek] Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-02-2007 18:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Alhoewel de legaliteit daarvan ter discussie gesteld kan worden, ben ik van mening dat ZM best de positie aan mag nemen dat het hier niet getolereerd word.

Aangezien het doel van ZM ook de promotie van metal is, lijkt me dat het gedogen van de verkoop van promo's dit doel tegenwerkt.

Is daar een regel van te maken?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-03-2013 11:37]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 06-02-2007 18:51 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ook al ben ik een liefhebber van oude koeien...


Hebben we deze discussie niet al 100000000 x gevoerd?


Zenial


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 06-02-2007 18:51 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Kan je dit niet in het klachtentopic thuisbrengen? Of op een vergadering ofzo......



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-02-2007 18:52 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 6 februari 2007 18:50 schreef Jenje het volgende:
Alhoewel de legaliteit daarvan ter discussie gesteld kan worden, ben ik van mening dat ZM best de positie aan mag nemen dat het hier niet getolereerd word.

Aangezien het doel van ZM ook de promotie van metal is, lijkt me dat het gedogen van de verkoop van promo's dit doel tegenwerkt.

Is daar een regel van te maken?


+1

als illegale mp3's niet mogen, waarom promo's wel?


Je moeder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-02-2007 18:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gaat me ook niet om de discussie of het qua wetgeving mag, maar of het op ZM mag.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-02-2007 18:53 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 6 februari 2007 18:52 schreef Jenje het volgende:
Gaat me ook niet om de discussie of het qua wetgeving mag, maar of het op ZM mag.


nouja, er bestaat wel een verband tussen wetgeving en zm beleid natuurlijk

iemand nog een rechtsbijstandverzekering nodig?

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 06-02-2007 18:54]


Je moeder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-02-2007 18:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2007 18:53 schreef karnivoor het volgende:
nouja, er bestaat wel een verband tussen wetgeving en zm beleid natuurlijk

iemand nog een rechtsbijstand nodig?
Deels .. als het van de wet niet mag, dan heeft ZM weinig keus. Maar de notice die op promo's staat, is nogal punt van discussie, of dat wel daadwerkelijk geldt.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 06-02-2007 18:58 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 6 februari 2007 18:54 schreef Jenje het volgende:
Deels .. als het van de wet niet mag, dan heeft ZM weinig keus. Maar de notice die op promo's staat, is nogal punt van discussie, of dat wel daadwerkelijk geldt.


*fast forward*

De conclusie van de vorige keer dat deze discussie gevoerd werd, was dat het wettelijk niet te verbieden valt, en dat het hier op ZM wordt *frowned upon* maar ook niet verboden


Zenial


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 06-02-2007 19:13 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Alleen homo's verkopen promo's.


Arasazi
Usericon van Arasazi
Posted 06-02-2007 19:40 by Arasazi Wijzig reactieProfiel van ArasaziQuote dit bericht

Ik vind niet dat je promo's zou mogen verkopen, dan kan het zijn dat mensen alleen extra promo's aannemen om eraan te verdienen. Wat misschien ook weer de kwaliteit van de reviews niet ten goede komt.

Ik bedoel niet te zeggen dat dit al gebeurt ofzo maar dat het kan.


"We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis)


R.
Usericon van R.
Posted 06-02-2007 20:16 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik weet mezelf niet voor te stellen dat er ook maar één band is die hier ook maar een drol om geeft.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 06-02-2007 20:25 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Ik zou ze thuis opzoeken, maakt meer induk.


Suck my piss


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-02-2007 20:29 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2007 18:52 schreef Jenje het volgende:
Gaat me ook niet om de discussie of het qua wetgeving mag, maar of het op ZM mag.
Maakt het uit? Als jullie het niet willen dan heeft het niet te gebeuren. Het is geen recht om ZMlid te zijn maar een privilege. Users die toch promo's aanbieden gewoon bannen; Lijkt mij simpel.

En of het wettelijk mag: Mag je wettelijk gezien 'illiegale' donwloads aanbieden, mag je helen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-02-2007 23:26 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 februari 2007 20:29 schreef kwelgeest het volgende:
Maakt het uit? Als jullie het niet willen dan heeft het niet te gebeuren. Het is geen recht om ZMlid te zijn maar een privilege. Users die toch promo's aanbieden gewoon bannen; Lijkt mij simpel.
Een dikke +1

Mijn mening over deze kwestie moge inmiddels wel duidelijk zijn



Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 07-02-2007 0:22 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2007 20:29 schreef kwelgeest het volgende:
Maakt het uit? Als jullie het niet willen dan heeft het niet te gebeuren. Het is geen recht om ZMlid te zijn maar een privilege. Users die toch promo's aanbieden gewoon bannen; Lijkt mij simpel.

En of het wettelijk mag: Mag je wettelijk gezien 'illiegale' donwloads aanbieden, mag je helen?


Helemaal mee eens. Denk niet dat het een goed signaal is als je als webzine, dus afhankelijk van promo's, het verkopen van promo's via je forum toelaat. Tenzij platenmaatschappijen er gewoon voor de lol opzetten dat promo's niet verkocht mogen worden en ze het eigenlijk alleen maar leuk vinden als je het toch doet.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-02-2007 0:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en je punt is?


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2007 8:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah goed om te zie dat veel mensen een gelijke mening hierover hebben, even voor Kwel, ik heb nagenoeg niets over forum te zeggen he. Daarom wilde ik ook graag de meningen van users weten, omdat ik eigenlijk een vergelijkbare mening als die van Blueprint heb.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 07-02-2007 9:31 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

We kunnen ook met ze alle afspreken promo's die tegen geld aangeboden worden niet te kopen. Geld bieden voor promo's mag wel? of alleen het aanbieden ervan en mag je wel verwijzingen naar websites waarop promo's tegen geld aangeboden worden plaatsen en mag je ze wel ruilen?
Ik vind dit maar een onzinnig onderwerp.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2007 10:05 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2007 0:22 schreef Blueprint het volgende:
Helemaal mee eens. Denk niet dat het een goed signaal is als je als webzine, dus afhankelijk van promo's, het verkopen van promo's via je forum toelaat. Tenzij platenmaatschappijen er gewoon voor de lol opzetten dat promo's niet verkocht mogen worden en ze het eigenlijk alleen maar leuk vinden als je het toch doet.


Ik vraag me dan werkelijk af waarom een blad als de Aardschok überhaubt nog promo's krijgt van labels. Heeft iemand wel eens een bezoekje gebracht aan de Aardschok-stand als Mike zijn promo's weer eens aan de man brengt?

Ik mag ze altijd graag een bezoekje brengen als ik op een festival ben.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-02-2007 10:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Als mensen er duidelijk bij zetten dat het om promo's gaat, kan ik er echt geen problemen mee hebben.

Het zou wat anders zijn als je wat cd's van iemand overneemt en je komt er pas bij het openmaken van het pakketje achter dat het om promo's gaat.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2007 10:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wellicht is dat de reden dat de labels het er op zetten?
Het zelfde idee dat er vroeger een stukje uit de hoes / het doosje werd geknipt.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 07-02-2007 10:48]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 07-02-2007 10:52 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

En als je dan gelimiteerde promos hebt, en mensen gaan daar ongevraagd geld voor bieden, dat lijkt me dan weer een hele andere zaak.


bonjovisucks
Usericon van bonjovisucks
Posted 07-02-2007 10:53 by bonjovisucks Wijzig reactieProfiel van bonjovisucksQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2007 18:50 schreef Jenje het volgende:
Aangezien het doel van ZM ook de promotie van metal is, lijkt me dat het gedogen van de verkoop van promo's dit doel tegenwerkt.



Aan de 'promotie van metal' in het algemeen berokkent dit i.m.o. geen schade. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat de artiest/maatschappij erdoor geraakt wordt, omdat een promokoper daardoor vervolgens de officiële plaat niet meer aanschaft? Zo ja, wordt die dan niet net zo geraakt door elke tweedehands verkochte CD?

Ik vind op zich ook wel dat je een slecht signaal afgeeft door het juist als fanzine toe te staan. En in tegenstelling tot een site als Marktplaats is hier zowel de expertise als kleinschaligheid/overzichtelijkheid aanwezig om te kúnnen handhaven.

De verkoop van bootlegs zou je dan overigens ook moeten verbieden, zowel uit oogpunt van legaliteit als het doen van dingen die de platenindustrie niet leuk vindt.


Some suffer to the point where they go numb. Others are so numb they deserve to suffer...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2007 11:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het gaat mij persoonlijk ook vanuit het oogpunt van hoofdredacteur van ZM. Mij is het een doorn in het oog als ik zie dat andere e-zines de promo's die zij gratis krijgen van labels en bands gaan doorverkopen. Imho als je voor een e-zine/magazine werkt, ben je toch ook voornamelijk ideologisch bezig, want face it, er is weinig geld in te verdienen, en door dan die promo's te koop aan te bieden, dan ben je niets dan een huichelaar die kennelijk andere bedoelingen heeft.

Bijkomend nadeel daarvan is dat andere e-zines daar wel de dupe van zijn, menig band of label wil niet met de minder professionele e-zines werken vanwege de doorverkoop en het lekken van promo's. Ander gevolg is irritante voice-overs waardoor een promo amper te beluisteren valt. Een e-zine die dus alles maar toestaat naait dus niet alleen de band en het label, maar ook alle concullega's.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-02-2007 11:31 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ik stem dan ook maar even tegen de verkoop

Als reviewers de promo's niet willen maak er dan na release van het album een prijsvraag van voor de fans ofzo.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2007 11:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bewaar ze maar gewoon ..


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen