IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Familie en muziek Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 29-01-2002 23:05 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Broer (22) vroeger: StuBru, Channel Zero, Sepl Tura, Body Count, Metallica, Nirvana, Black Sabbath, en andere hardrock bands en alternatieve bands o ja, EN de LAMA's (vind ik nog steeds zalig) MAAR NU: Donna muziek top 40, hij is zijn wilde haren letterlijk en figuurlijk kwijtgespeeld.

Pa (51): Heeft een hele hoop LP's met o.a. Alice Cooper, Bouwdewijn Degroot, The Beatles (volledige platenbox gekocht tijdens zijn army tijd), Enya vind hij ook wel goed maar heeft ook een hekel aan boenk boenk karretjes , maar ook een hekel aan mijn muziek die ik meestal draai op mijn kamer , metal dus, echt spijtig

Dan ikzelf: effe opsommen:
- Metal
- Folk
- New-wave
- Gothic
- New-age
- Rock en hard-
- Bands zoals vroegere Garbage, vroegere dEUS, Sinead O'Connor, Suzanne Vega, Paul Young, vroegere Heather Nova, Lou Reed, Iggy Pop, Simon and Garfunkel, Mike Oldfield,...
- Synth-kunst (Jean Michel Jarre, Nova)
- en nog vele soorten buiten R&B, rap, house, techno, Britney Spears achtige zangeressen, bands zoals Afromen, reaggea.

Uw dienaar
Beli

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 29-01-2002 23:05]

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 29-01-2002 23:05 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 22:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Heu... hoe gaat zoiets in z'n werk dan?
ik bedoelde eigenlijk: niet de standaard blue grass country die iedereen kent en waaraan iedereen denkt bij country...

No regrets and no remorse...

Warheart
Usericon van Warheart
Posted 29-01-2002 23:36 by Warheart Wijzig reactieProfiel van WarheartQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 17:16 schreef Vargen666 het volgende:
Jezus, ik heb medelijden met je!

...Verschrikkelijk niet?
Wacht eens, ik vergat trouwens iets..hoe kon ik het vergeten... Mijn tante en oom kunnen het weer wel waarderen, diezelfde oom speelt dan ook in een band (hoe de band heet zou ik niet meer weten, ik heb ze toch al een redelijk tijdje niet meer gezien), en wel als gitarist. Hij is tevens eigenaar van een muziekzaak, en geeft ook gitaarles (daar moet ik het nodig eens met m over hebben, dat lijkt me toch wel aardig). Dit lijkt er al meer op moet ik zeggen, t wordt inderdaad maar eens tijd weer een bezoekje aan deze mensen te brengen

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-01-2002 2:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 23:05 schreef Amarantha het volgende:
ik bedoelde eigenlijk: niet de standaard blue grass country die iedereen kent en waaraan iedereen denkt bij country...

Hmmm OK serieus antwoord, serieuze reply. Ik vind Bluegrass nl. veel cooler dan country. Onder country versta ik cliché songs die gaan over het feit dat je hond is doodgereden (of zo). Onder Bluegrass versta ik muziek waarin de banjo een prominente plaats inneemt en waarin instrumentele vaardigheid zeer belangrijk is, in de zin van de muzikale dynamieken. Oftewel, dat daarin met zeer veel gevoel gespeeld wordt. Bv. ik heb een live-registratie van Steve Earle met een Bluegrass-band gehoord, die is opgenomen met ÉÉN (1) microfoon terwijl gitaar, banjo en viool en zang door elkaar gaan en ALLES in balans is.... dat vind ik echt super knap. Niet alleen technisch, maar vooral qua 'muziek-gevoel', dat je precies doorhebt hoe je instrument klinkt en hoe dat uitmaakt binnen het geheel van de band. Dat vind ik echt

Dus wat dat betreft: bluegrass HEERST!!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-01-2002 11:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Goed...
Mijn broer was een gabber
Nu gelukkig niet meer, hij luistert naar van alles.. Als het maar geen metal is Ehrm vooral naar oude Jazz, Squarepusher , Drum&Bass, Belle & Sebastian e.d.

Me pa is een blues-freak.. SRV, Walter Trout, Popa Chubby, Hendrix et cetera.. En onvermijdelijk de jaren 70-helden als Pink Floyd, Zappa , Jethro Tull, Leonard Cohen enzo.. 'The black album' van Metallica heeft hij zo ongeveer grijsgedraaid en ook 'Smell the magic' van L7 moest elk jaar op vakantie mee in de auto

Me ma houdt vooral van vrouwen die muziekmaken zoals Madonna, Melissa Etheridge, kd lang , Heather Nova.. Maar ze heeft ook bijna alles van Cradle in der kast staan

Enne.. Sommigen van jullie weten misschien dat ik gitaar speel enzo, maar de rest van mijn familie doet ook wat met muziek:
Broer: speelt synthesizer, maakt drum&bass/jazz [en echt errug goed!]
Vader: speelt gitaar [helaas niet zo fanatiek meer]
Moeders: kruipt af en toe nog achter haar drumstel..

Totaal winnend: we hebben weleens met heel de familie gejamd in onze woonkamer en we woonden in een rijtjeshuis! hehehehe! Mams drumstel stond toen nog in de woonkamer Op een gegeven moment stonden we met 7 man tegelijk te spelen.. Ok het sloeg nergens op, maar het was wel vet om zoveel kabaal in de woonkamer te maken!

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-01-2002 12:13 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2002 11:59 schreef Snaack het volgende:
Goed...
Mijn broer was een gabber
Nu gelukkig niet meer, hij luistert naar van alles.. Als het maar geen metal is Ehrm vooral naar oude Jazz, Squarepusher , Drum&Bass, Belle & Sebastian e.d.

Me pa is een blues-freak.. SRV, Walter Trout, Popa Chubby, Hendrix et cetera.. En onvermijdelijk de jaren 70-helden als Pink Floyd, Zappa , Jethro Tull, Leonard Cohen enzo.. 'The black album' van Metallica heeft hij zo ongeveer grijsgedraaid en ook 'Smell the magic' van L7 moest elk jaar op vakantie mee in de auto

Me ma houdt vooral van vrouwen die muziekmaken zoals Madonna, Melissa Etheridge, kd lang , Heather Nova.. Maar ze heeft ook bijna alles van Cradle in der kast staan

Enne.. Sommigen van jullie weten misschien dat ik gitaar speel enzo, maar de rest van mijn familie doet ook wat met muziek:
Broer: speelt synthesizer, maakt drum&bass/jazz [en echt errug goed!]
Vader: speelt gitaar [helaas niet zo fanatiek meer]
Moeders: kruipt af en toe nog achter haar drumstel..

Totaal winnend: we hebben weleens met heel de familie gejamd in onze woonkamer en we woonden in een rijtjeshuis! hehehehe! Mams drumstel stond toen nog in de woonkamer Op een gegeven moment stonden we met 7 man tegelijk te spelen.. Ok het sloeg nergens op, maar het was wel vet om zoveel kabaal in de woonkamer te maken!

hahaha gaaf , ik blijf me verbazen das met mijn familie echt ondenkbaar

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Ares
Usericon van Ares
Posted 30-01-2002 21:01 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Pa (52 geloof ik): beatles enzo
Ma (50): alles wat klote is (vinnik dan)
Zusje (16): Nightwish, Dimmu borgir, therion enz enz
Broertje (13): alles wat zijn vriendjes tof vinden heideroosjes en limp bizkit en linkin park enzo

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-01-2002 23:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ma (45): hoog nieuw nederlands peil gehalte + beegees
pa (45): black sabbath, led zeppelin, ouwe rock alá queen, rolling stones enzo
broer (20): rock zoals radiohead en verder beetje top40 (gelukkig wel de meer 'nivo' muziek)
ikke (18): metal

toevoeging:

vriendin: gothic/black/folk zoals finntroll, therion, haggard, nightwish en dimmu borgir

me zwager, ares, houdt van blackmetal en sommige deathmetal zoals deicide en vomitory

het 'familie'lid met de meeste smaak

Je moeder.

rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 30-01-2002 23:16 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 28 januari 2002 23:51 schreef Valorian666 het volgende:
Hmm... ik wou dat mijn pa naar Bathory en Venom luisterde

Had je weer eens niet door dat dwaallicht uit z'n nek zit te kletsen?

De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar

Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 30-01-2002 23:20 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

Vanavond aan tafel:

ik: "Ik ga morgen eens naar Gent"
pa: "Gent, wat ga je daar gaan doen?"
ik: "de examens zijn gedaan"
pa: "ja en wat ga je daar dan gaan doen?"
ik: "we gaan naar de frontline"
pa: "de frontline? Wat is dat?"
ik: "een Metalcafé"
pa: "een wat??"
ik: "een Metalcafe"
pa: "een Metalcafé??"
ik: "Metal!!"
pa: "Metal, en wat is dat dan?"
ik: "Muziek..."

opgestaan en naar tv gaan kijken...

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 30-01-2002 23:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dan gaan jullie nu vast lachen...

Pa (57) Duitse zenders met typisch Duitse muziek. (Don't ask, I didn't)
Ma (54) Radio Noord
Zussie (24) het betere alternatieve radio werk van Dik Hout tot Live.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-01-2002 23:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2002 23:16 schreef rajackar het volgende:
Had je weer eens niet door dat dwaallicht uit z'n nek zit te kletsen?

En hoe weet jij dat nou weer hmmmz?

Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 30-01-2002 23:27 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

Wel sinds m'n broer onlangs z'n eerste fuif meegemaakt heeft luistert hij naar niet anders meer dan House en Techno-dei

Lost soul
some say the end is near....
Usericon van Lost soul
Posted 09-03-2002 14:19 by Lost soul Wijzig reactieProfiel van Lost soulQuote dit bericht

broertje(12): top-40-shit
moeder (45): neil young, santana, led zeppelin, e.d
vader (46): reiki-music e.d
ik (15): metal!!!

Love is a curse

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-03-2002 15:26 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

mijn (echte) broertje (18)
Luisterde een half jaar geleden nog naar mortician ect. een paar weken geleden nog naar trance ect. nu luisterd hij weer naar wat hij 5jaar geleden luisterde namelijk punk en de doors, dus het gaat weer de betere richting op.

mijn (stief)broer (21)luisterd naar trance, en andre hazes en dat soort voetbal muziek.

mijn (stief)broertje (18) luisterd naar hip hop

Ik zelf ben vroeger opgevoed met ac/dc, iron maiden ect. en daar ben ik heeel blij mee

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-03-2002 18:44 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Iedereen wil altijd zn smaak in iemand anders rammen, dat begrijp ik niet echt.

Mijn muziek is het beste!
Jouw muziek is geen muziek!

daar wordt je toch gestoord van?

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 09-03-2002 18:46 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 9 maart 2002 18:44 schreef aerodis het volgende:
Iedereen wil altijd zn smaak in iemand anders rammen, dat begrijp ik niet echt.

Mijn muziek is het beste!
Jouw muziek is geen muziek!

daar wordt je toch gestoord van?

net religie......

Suck my piss

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 09-03-2002 21:16 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ma(52)houdt niet zo van muziek
Pa(56)van klassiek tot The Doors en zelfs (oude)Pink Floyd:-)
Ik(27): death metal,new wave,kleinkunst en ja,zelfs klassiek

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

FAiTH
S†igMa†a
Usericon van FAiTH
Posted 09-03-2002 21:42 by FAiTH Wijzig reactieProfiel van FAiTHQuote dit berichthttp://Darknessje.50megs.com/

mamz(40) : Iced Earth , Slipknot , Demons & Wizards , Angel Dust , Cradle Of Filth ...

Papz(40) : Soilwork , Wizard , Iced Earth , ...

ikke(15) : Cradle Of Filth , Dimmu Borgir , Siebenbürgen , Soilwork , Soil , ...

*black & death fucking metal *

... As Darkness Calls My Name ....

Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 09-03-2002 21:48 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

Pa - Elvis Presley ennuh... eh...
Ma - Neil Diamond, Beegees, Queen
Pebbles (parkiet) = groot fan van de Toy Dolls

Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 09-03-2002 23:16 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Broer 1 > van new metal, tot faitless, van the corrs tot metallica

broer 2 > Nederlands talig, metal (metallica, therion, tiamat, slayer)

mama > celtic "watervallen" muziek, beegees, Rhapsody (jawel!) Therion

papa > Mark Knopfer, beegees, sting, stones

ik > K3, Sita, K-otic, Steps, Westlive, en soms een beetje borknagar dimmu borgir, immortal, therion, vintersorg, rhapsody etc.

Maar K3 rules

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-03-2002 3:31 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Draaide eens Cannibal Corpse - Staring through the eyes of the dead van Live cannibalism terwijl me pa lag te pitten en het viel me op dat z'n voeten aan het meeswingen waren!!!

Verder issie altijd heel verbaasd over het feit dat alle bandleden van een band steeds tegelijkertijd ophouden aan 't eind van een nummer.

Klassiek (Beethoven etc.), jaren 50 stuff en Indo rock is wat hem boeit. als ik softe shit draai zoals soundtracks of easy muziek dan trekt hij dat wel.

Me ma vind metal geschreeuw & houdt voornl. van jazz zoals Thelonius monk en oude easy popmuziek als McLean etc. Niets echt memorabels...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-03-2002 3:32]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-03-2002 11:04 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Mijn vader (57) luistert voornamelijk naar klassieke muziek en new wave, zoals Vangelis en Enya en zo.

Mijn moeder (49) luistert voornamelijk naar klassieke muziek, musicals en Franse chansons.

Maar door mij is mijn vader helemaal verslingerd geraakt aan Therion. Ook Lacrimosa vind hij wel om aan te horen.

En mijn moeder is helemaal gek van Nightwish. Daarnaast luistert ze ook vrij vaak naar Apocalyptica of Therion.

Allemaal dankzij de muzikale opvoeding die ze van mij krijgen.

[edit] Bijna mijn broer vergeten... [/edit]

Mijn broer luistert voornamelijk naar al die alternatieve Belgische bandjes, zoals Deus, Zita Swoon of DAAU. Daarnaast luistert hij veel naar Nirvana en Pearl Jam. Voor de rest raakt hij wel eens een cd van Korn of Limp Bizkit aan. Ook luistert hij wel naar Apocalyptica. O ja, en Body Count.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 12-03-2002 11:09]

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

SQT
Usericon van SQT
Posted 12-03-2002 11:06 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 9 maart 2002 23:16 schreef Vintersorg het volgende:

Maar K3 rules

zeker wel

MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 17-03-2002 21:24 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

M'n moeder (43) en m'n vader (47) zijn beiden Die Hard Metalheads,luisteren beiden naar Metal en dan heb ik t over power/heavy metal en melodieuze, technisch goed in elkaar zittende metal. Zij hebben mij goed opgevoed dus :D Ben der ook erg blij mee want als ik een cd nodig heb loop ik naar beneden naar de kast van m'n ouders, dan leen ik er daar gewoon eentje...Ze hebben nu zo rond de 600 metal cd's dus dat zit wel goed
mijn pappie en mammie met marcel coenen

Zusje luisterd naar Trance en rap whahah maar die zit nu in de pubertijd dus die bekeerd nog wel

[Dit bericht is gewijzigd door MetalgirlOphelia op 18-03-2002 17:06]

Kankerlul

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com