IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Amesoeurs ( Black metal - Cold Rock ) - Joy Division meets Burzum - met Neige van Alcest Vorige pagina | Volgende pagina
GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 06-10-2008 16:35 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

huh... en op MA staat dat ze uit elkaar zijn

edit: stond

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 06-10-2008 16:36]

Why doesn't my music get me all the chicks?

Northward
Usericon van Northward
Posted 06-10-2008 17:24 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ze nemen het album nog op en dan kappen ze ermee.

GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 06-10-2008 18:20 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

najah beter dan kappen zonder album

Kijk er erg naar uit meer te horen, die EP beviel me extreem goed

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 06-10-2008 18:21 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Da´s een mooi ding ja.

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 06-10-2008 18:28 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Hele vette band. Kijk echt uit naar dat album! Jammer dat ze na het album ermee kappen. Ik had ze graag nog eens live gezien.

Argh
Usericon van Argh
Posted 09-02-2009 21:35 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Album preview up hun myspace:

http://www.myspace.com/amesoeurs

Helaas word de 1e track bruut afgekapt net wanneer het pas echt interessant begint te worden (post-black metal), de 2e track klinkt een beetje 80s darkwave/the cure achtig, met Audrey op zang.

Hm, nog niet hard onder de indruk maar ben wel benieuwd naar het gehele album.

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-02-2009 21:49 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Klinkt wel vet!

Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 09-02-2009 21:56 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2009 21:49 schreef Burzum het volgende:
Klinkt wel vet!

Zeker!

"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer

GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 09-02-2009 23:03 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Zeker cool, maar wordt moeilijk om de EP te overtreffen

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-02-2009 0:09 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Klinkt erg gaaf zeg, vooral de eerste track.

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-03-2009 16:08 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Amesoeurs - Amesoeurs

Amesoeurs - Heurt

GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-03-2009 16:31 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Ok, ik ben meer dan overtuigd jammer van de crappy Youtube kwaliteit, maar ik denk dat dit op cd/LP whatever zeer goed uit de verf gaat komen

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 13-03-2009 16:32 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Voeg ik een +1 aan toe.
Wat een heerlijke muziek

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 13-03-2009 17:01 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Twee previews wil ik gewoon niet horen. Wil wachten op het moment zelve, wat zich als maar langer en langer lijkt uit te stellen nu steeds meer en meer mensen hun pakketje al binnen schijnen te hebben. Godver ik wil die plaat!

Argh
Usericon van Argh
Posted 13-03-2009 22:45 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Mja, leaked dus

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2009 23:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ondertussen al 45 minuten oud

loser

signature

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 14-03-2009 1:36 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Vijf keer beluisterd, geweldig album.

Argh
Usericon van Argh
Posted 14-03-2009 1:42 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ik ben er nog niet helemaal over uit... de poppy deuntjes met zo'n oostblok/80s/vpro feel vind ik geweldig, maar er zitten ook poppy deuntjes tussen die meer naar de 90s iets neigen, dat vind ik dan weer niks... daarnaast had ik toch wel iets meer vocalen van neige verwacht, en vind ik het 7e nummer "I XIII V XIX XV V XXI XVIII XIX – IX XIX – IV V I IV" totaal niet op het album passen... ineens krijg je een soort thrash black met southern rock invloeden voor je kiezen, zwaar "out of context" , het 4e nummer met Neige wel volledig op vocalen vind ik dan weer te suf klinken en daar passen de vocalen van hem eigenlijk weer niet bij.. Wel geslaagd vind ik vooral het 3e nummer, de black metal combi + Audrey is heerlijk!

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 14-03-2009 2:32 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2009 1:42 schreef Argh het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal over uit... de poppy deuntjes met zo'n oostblok/80s/vpro feel vind ik geweldig, maar er zitten ook poppy deuntjes tussen die meer naar de 90s iets neigen, dat vind ik dan weer niks... daarnaast had ik toch wel iets meer vocalen van neige verwacht, en vind ik het 7e nummer "I XIII V XIX XV V XXI XVIII XIX – IX XIX – IV V I IV" totaal niet op het album passen... ineens krijg je een soort thrash black met southern rock invloeden voor je kiezen, zwaar "out of context" , het 4e nummer met Neige wel volledig op vocalen vind ik dan weer te suf klinken en daar passen de vocalen van hem eigenlijk weer niet bij.. Wel geslaagd vind ik vooral het 3e nummer, de black metal combi + Audrey is heerlijk!
Die popachtige deuntjes in de muziek bevallen mij ook wel, maar de verschillen die je noemt hoor ik er niet in terug. Het 7e nummer verschilt inderdaad te veel van de overige, dat zou beter wat meer in dezelfde stijl kunnen zijn. De vocalen van zowel Audrey als van Neige vind ik goed bij de muziek passen. Het einde vind ik weer een beetje jammer; een paar minuten stilte gevolgd door wat elektronische muziek. Dat had van mij weggelaten mogen worden. De opbouwende instrumentale intro Gas In Veins vind ik wel erg goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 14-03-2009 2:35]

Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 14-03-2009 17:03 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Wow, na ongeveer 10 luisterbeurten (achter elkaar) gaat dit album nog steeds niet vervelen. Dit is echt een perfecte combinatie van melancholie en kracht. Vooral het begin van nummer 3 blijft maar niet saai worden. Voor mij alvast dé titel van 2009.

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-03-2009 10:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ben die laatste aan het beluisteren. Ook de eerste die ik van hun hoor overigens. Kan dit zeer zeker wel waarderen ja.

spelfout weggehaald...

Northward
Usericon van Northward
Posted 16-03-2009 11:52 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Heb 'em in de pre-order staan. Ik kijk ik hier zo erg naar uit

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-03-2009 21:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Vandaag voor het eerst het album gehoord. Wat me vrij direct opviel was dat het 'geluid' van de band niet veranderd is, iets waar ik blij mee ben.
In eerste instantie vond ik het allemaal erg leuk en aardig. Gewoon in de lijn van de mini, paar leuke 'poppie' melodietjes/composities, maar halverwege de plaat begon er toch wat te knagen. Ik mis de vocalen van Neige toch wel. Deze zorgen op Ruines Humaines voor een zeer welkom en scherp contrast in de muziek. Ik heb het idee dat het nu, zonder die vocalen, te ver doorgeschoten is naar het 'liefelijke', het zoetsappige.

Beetje hetzelfde probleem als wat Alcest heeft met Souvenirs d'un Autre Monde na Le Secret. Net een stapje te ver richting de softe kant. Van mij mag er wel een rauw, ongepolijst randje aanzitten.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

valfar
Usericon van valfar
Posted 19-03-2009 22:21 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Dit is mijn eerste kennismaking met deze band, maar deit album gaat zeker hoog eindigen in mijn lijstje! Echt geweldig deze muziek, wat mij betreft zit er genoeg afwisseling in, en het wat hardere 'IXXIXIXIXIXI blabla' kan ik zeker ook plaatsen op het album en waarderen!

GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 19-03-2009 22:24 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Wel jammer dat ze intussen al zo goed als niet meer bestaan.

Ze mochten van mij zeker meer van dit spul produceren in de toekomst.

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com