|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Tsja, mijn favoriete natuurverschijnselen zitten toch wel in de biotische aspecten, en eigenlijk vind ik alles wat daar gebeurt geweldig (nou ja, enkele uitzonderingen daargelaten), maar een paar leuke dingetjes die ik zo kon vinden: Heel slim, deze rupsen doet slangen na, opdat zij niet opgegeten worden http://acro.harvard.edu/GEI/images/MADAGASCAR/walking_stick_765x1132.gif (groot plaatje, wel mooi) Wandelende takken, een bijzonder sterk staaltje camouflage En (voorlopig) tot slot, altijd mooi om te zien, een spinnenweb in de dauw... NP: Hirax - Walk With Death Edit: tiepoos en sommige plaatjes werkten niet? [Dit bericht is gewijzigd door Pil op 29-07-2003 22:35] For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
Dienen bliksem...miljaar! magisch! |
|
Moet het niet natuurverschijnselen zijn? |
|
Eenvoudige dingen kunnen ook mooi zijn (zon die door bewolking heen schijnt): |
|
De Bijenorchis. Foto is niet van mezelf, maar een paar weken terug heb ik wel dit soort orchideen gezien in Zuid en Midden Limburg. Bijenmannetjes (darren) denken hier een vrouwtje te zien en zullen proberen te paren, waardoor de plant stuifmeel af kan geven. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Heb ik ooit eens hier ten lande gezien, heel lichtjes. Duurde even voor ik doorhad wat ik zag. Uit liefde voor ZM. |
|
Kan een mod de titel aanpassen aub? |
|
quote: done! Hoewel natuurverschijnsels ook mag volgens het woordenboek |
|
♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:tering k denk voortaan 2 keer na voordat ik in de zee spring.... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Second that! |
|
quote:Hehe, jij springt meteen naar de bodem van de diepzee? Walgelijke beesten zijn het! *huivert* "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Ik vind ze wel gaaf. Vooral deze: |
|
Gave beesten man ... |
|
Eej baby...wanna tongue-wrestle? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:haha een pinokkio haai wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Zag tijd geleden een grote kring om de maan... Zou dat kunnen komen door de sneeuw die zou gaan vallen? Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon |
|
jep, heeft te maken met hoge luchtvochtigheid en neerslag Als je zoiets een volledig om de zon ziet is het erg zeldzaam ... tijd terug een keer ene halve gezien .. erg raar gezicht |
|
quote: Het was inderdaad een vreemd gezicht, maar wel heel erg mooi/apart! Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon |
|
quote: Dat heet een halo Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
de giraffe kever ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
LONDEN - Astronomen van de Britse universiteit van Cardiff zeggen dat zij een sterrenstelsel hebben ontdekt dat geen sterren bevat, maar volledig uit waterstofgas en donkere materie bestaat. Dat berichtte het wetenschappelijke tijdschrift New Scientist woensdag op zijn website. Het bestaan van 'donkere' sterrenstelsels wordt al geruime tijd voorspeld. Het is echter de eerste keer dat de wetenschappers met stelligheid kunnen zeggen dat zij er een hebben gevonden, aldus de sterrenkundigen in New Scientist. Radiogolven Donkere sterrenstelsels kunnen niet worden waargenomen met optische telescopen. Hun aanwezigheid kan wel worden afgeleid aan de hand van andere aanwijzingen, zoals radiogolven die waterstofatomen uitzenden. Het team van de universiteit van Cardiff heeft op die manier een grote hoeveelheid massa ontdekt, die roteert als een sterrenstelsel, maar geen sterren bevat. Bij eerdere vondsten bleek tot dusver uit aanvullend onderzoek met krachtige optische telescopen, dat het betreffende object toch sterren bevatte. Deze keer was dat echter niet het geval. Belangrijke doorbraak De vondst van het 'onzichtbare' sterrenstelsel is volgens de wetenschappers een belangrijke doorbraak. De ontdekking zou de nu gangbare theorie over hoe sterrenstelsels ontstaan, kunnen helpen bewijzen. Ook kan zij meer inzicht geven in de rol die de mysterieuze donkere materie speelt in het heelal. Wel erkenden de wetenschappers dat hun bevindingen ook veel nieuwe vragen zullen opwerpen. "Het heelal heeft ons nog allerlei geheimen te onthullen, maar dit geeft aan dat we beginnen te begrijpen op welke manier we ernaar moeten kijken", aldus Jon Davies, een van de ontdekkers. Theoretici zeggen al vele jaren dat het heelal grotendeels bestaat uit donkere materie. Dat is onzichtbare materie van onbekende aard. Zonder de aanwezigheid ervan kan de zwaartekracht die sterrenstelsels en clusters van sterrenstelsels bij elkaar houdt, niet worden verklaard. Talrijker Astronomen aan de universiteit van Cambrigde opperden in 2001 voor het eerst het bestaan van hele sterrenstelsels die vrijwel uitsluitend bestaan uit donkere materie. Die zouden volgens hun theorie zelfs veel talrijker kunnen zijn dan 'gewone' sterrenstelsels. De sterrenkundigen van de universiteit van Cardiff deden hun ontdekking al in 2000. Zij gebruikten daarvoor de Lovell-radiotelescoop van de universiteit van Manchester. De afgelopen vijf jaar hebben zij gewerkt aan de verificatie van hun bevindingen. Zij deden onder meer extra waarnemingen met de radiotelescoop van het observatorium van Arecibo in Puerto Rico. Om aan te tonen dat hun stelsel echt geen sterren bevat, gebruikten zij de Isaac Newton-telescoop in La Palma. Dat is een zeer gevoelige optische telescoop. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
wow gisteren lekker fikkie aan het steken op het strand, viel na een tijdje ons op dat de branding beetje blauwig licht gaf, lopen we naar de zee zien we dat bij alle beweging van het water er korreltjes ofzo oplichten dus als je zand in het water strooide zag het eruit als sterrenstof uit een teken film ofzo, lopen door het water was alsof je voet verbrandde in de atmosfeer. Echt zooooo verschrikkelijk vaag en mooi . ik vraag me alleen af of dit aangespoelde fosfor is of dat het luminicente bacterieen zijn. edit: Waarschijnlijk bacterien, zie ik bij een beetje googlen. Tering wat was het gaaf om dat te zien, we hebben een beetje zeewater in een fles mee naar huis genomen maar na vanochtend werkt het niet meer, waarschijnlijk te warm geworden. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-07-2006 1:20] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
De Stermol. Ik dacht altijd dat z'n ogen daar woonden, maar het is z'n neus! Disko Disko Partizani |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |