IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Het beste metalland Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 27-07-2007 20:32 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 27 juli 2007 19:53 schreef WhiteRider het volgende:
Sauron, over 13-in-een-dozijn-bands gesproken.

Heerschband.....spellingsnigth

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-07-2007 21:01 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Laatste plaat heerscht anders behoorlijk!

Ontopic:

Noorwegen
Zweden
VS
UK

En Frankrijk begint met bands als Deathspell Omega, Gojira, Arkhon Infaustus, Yyrkoon en Blacklodge ook aardig op te komen!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Aeternitas
Codex Necro
Usericon van Aeternitas
Posted 27-07-2007 21:40 by Aeternitas Wijzig reactieProfiel van AeternitasQuote dit berichthttp://www.google.nl

Noorwegen.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-07-2007 21:42 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2007 20:14 schreef Kramy het volgende:
Essentieel.. tjonge.. Het gaat hier toch alleen over of je een aantal bands uit het land kent waar je regelmatig naar luistert? Het is trouwens nogal bullshit eigenlijk, het land van herkomst heeft nagenoeg niets te maken met de kwaliteit van de muziek. In ieder (enigszins ontwikkeld) land zal er wel een metalband zijn die ik goed vind.

Toch zijn bepaalde geluiden of stromingen vrij specifiek voor een bepaald land.
Xasthur/Draugar/Leviathan/Krohm zijn daar goede voorbeelden van, al vind je dat in de vorm van Blut Aus Nord en Deathspell Omega ook nog wel terug in Frankrijk.

Verder nergens.

Ya Lublu
Usericon van Ya Lublu
Posted 27-07-2007 21:50 by Ya Lublu Wijzig reactieProfiel van Ya LubluQuote dit bericht

Scandinavië

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-07-2007 21:59 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 27 juli 2007 21:50 schreef Ya Lublu het volgende:
Scandinavië

Ja, mooi land.

Bruce Banner

MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 27-07-2007 22:40 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 27 juli 2007 20:00 schreef blonde rockgod het volgende:
Je vergeet Annihilator en de meest geniale man in Metalland: Devin Townsend!

En dan vergeet jíj nog Quo Vadis. Ook een Canadese topband.
Maar over het algemeen vind ik 't aantal echt goede Canadese bands niet echt groot voor zo'n grote lap grond.

quote:

Mee eens. De Zweedse en Poolse Sauron zijn een stuk beter.

Freudstein
Usericon van Freudstein
Posted 28-07-2007 14:22 by Freudstein Wijzig reactieProfiel van FreudsteinQuote dit berichthttp://www.gorefest.nl

Qua bands steekt Zweden wat mij betreft met kop en schouders boven alle andere landen uit. Ongelofelijk wat een hoog niveau vrijwel alles wat daar vandaan komt heeft. Duitsland is het ultieme metalland als je kijkt naar de hoeveelheid festivals en hoe fanatiek de metalheads daar zijn, maar van duitse metal wordt een mens doorgaans niet al te vrolijk, op een paar bands na. Amerikaanse metal kan me eerlijk gezegd grotendeels gestolen worden (op europese leest geschoeide uitzonderingen als Obituary daargelaten), en de UK was ooit een goed metalland met grootheden als Carcass, Bolt Thrower, Napalm Death, Paradise Lost etc. maar de laatste tijd is het ook niet veel meer. Uit landen als Finland en Noorwegen komt ook veel moois, maar aangezien m'n hart vooral bij death metal ligt hou ik het toch op Zweden.

Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice!

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-07-2007 14:25 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Toch wel raar he, aangezien deathmetal wel gegroeid is vanuit amerikaanse bodem en daar ook veel grote namen vandaan komen.

"This one is older than shit, heavier than time!"

Freudstein
Usericon van Freudstein
Posted 28-07-2007 14:30 by Freudstein Wijzig reactieProfiel van FreudsteinQuote dit berichthttp://www.gorefest.nl

quote:
Op 28 juli 2007 14:25 schreef 0Tolerence het volgende:
Toch wel raar he, aangezien deathmetal wel gegroeid is vanuit amerikaanse bodem en daar ook veel grote namen vandaan komen.

Klopt, en ik ben dan ook nog steeds hopeloos verslingerd aan Autopsy, Death, Obituary etc., maar het opgefokte geraas dat daar tegenwoordig voor death metal moet doorgaan laat me volledig koud. En death metal heeft dan wel z'n oorsprong in de states, maar de zweden hebben de stijl naar mijn idee geperfectioneerd.

Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice!

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-07-2007 14:32 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2007 14:25 schreef 0Tolerence het volgende:

Hetzelfde zou gezegd kunnen worden over blackmetal en Noorwegen, maar ik luister bijna nooit Noorse blackmetal.

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-07-2007 14:33 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 27 juli 2007 21:01 schreef NecRobert het volgende:
En Frankrijk begint met bands als Deathspell Omega, Gojira, Arkhon Infaustus, Yyrkoon en Blacklodge ook aardig op te komen!

Aardig op te komen? Daar komen altijd al prima bands vandaan.

Ik noem alleen al Mutiilation

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-07-2007 14:38 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2007 14:33 schreef Burzum het volgende:

Als het goed is komt er dit jaar nog een nieuw album.

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-07-2007 14:46 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Peste Noire is trouwens ook teringvet. Om nog maar een goede Franse band te noemen

HOOLIGAN BLACK METAL!!

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 28-07-2007 14:46]

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 28-07-2007 15:33 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Op Black Metal-gebied is Frankrijk echt hofleverancier de laatste jaren.

En je hoort zeker wel een overeenkomst tussen veel bands: draai maar eens Peste Noire, Mütiilation en Darvulia achter elkaar, allemaal diezelfde gestoorde dissonante riffjes en plotselinge tempowisselingen, dat typische geluid hoor je alleen bij Franse bands. Die scène lijkt standaard zijn muziek te schrijven in een acid-trip.

Gaaf is dat.

Jullie zijn allemaal negers!

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 30-07-2007 14:59 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2007 13:58 schreef Skyggesang het volgende:
Naar mijn smaak Scandinavië en in het bijzonder Finland.

Scandinavië in geen land en ook Finland behoort niet tot Scandinavië.

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 30-07-2007 15:00 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Overigens vind ik wel dat Finland haast garant staat voor kwaliteit!

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-07-2007 15:01 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 14:59 schreef Gorath het volgende:

Niet helemaal waar pik.

1. De term Scandinavië wordt op drie verschillende manier gedefinieerd:
Puur geografisch gezien is Scandinavië het gebied dat gelijk staat met het Scandinavisch schiereiland, wat voor het grootste deel bestaat uit het Scandinavisch Hoogland. Dit betreft de landen Noorwegen en Zweden, en het uiterste noordwesten van Finland.
2. Politiek gezien bestaat Scandinavië uit Denemarken, Noorwegen en Zweden. Dit is de definitie die in Scandinavië zelf wordt gehanteerd en men kan aan de hand van deze definitie stellen dat Scandinavië een deel van "Norden" is (zie derde definitie).
3. Historisch en cultureel gezien bestaat Scandinavië uit de lidstaten van de Noordse Raad: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden. In het Deens, Noors en Zweeds wordt dit aangeduid als "Norden" en in het Fins als "Pohjoismaat".

Meestal wordt de tweede of de derde definitie gebruikt. In het Nederlands taalgebied bestaat er echter een voorkeur voor de derde definitie.

De derde definitie geniet dus de voorkeur.

Cees
Usericon van Cees
Posted 30-07-2007 15:03 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

Too Much Information

The trend is dead.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-07-2007 15:05 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 15:03 schreef Cees het volgende:
Too Much Information

Je hoeft het niet te lezen, analfabeet.

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-07-2007 15:06 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Bron: wiki.nl

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

Cees
Usericon van Cees
Posted 30-07-2007 15:06 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 15:05 schreef WhiteRider het volgende:

Ow, oke

The trend is dead.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-07-2007 15:06 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 15:05 schreef WhiteRider het volgende:

Ja, en alles dat op Wikipedia staat klopt!1!tw3nty3!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 30-07-2007 15:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2007 14:33 schreef Burzum het volgende:

Klopt. Maar ik vind wel dat Franse bands steeds meer een stempel aan het drukken zijn op verschillende metalgenres.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 30-07-2007 15:13 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 30 juli 2007 14:59 schreef Gorath het volgende:

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com