|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Laatste plaat heerscht anders behoorlijk! Ontopic: Noorwegen Zweden VS UK En Frankrijk begint met bands als Deathspell Omega, Gojira, Arkhon Infaustus, Yyrkoon en Blacklodge ook aardig op te komen! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Noorwegen. |
|
quote: Toch zijn bepaalde geluiden of stromingen vrij specifiek voor een bepaald land. Xasthur/Draugar/Leviathan/Krohm zijn daar goede voorbeelden van, al vind je dat in de vorm van Blut Aus Nord en Deathspell Omega ook nog wel terug in Frankrijk. Verder nergens. |
|
Scandinavië |
|
quote: Ja, mooi land. Bruce Banner |
|
quote: En dan vergeet jíj nog Quo Vadis. Ook een Canadese topband. Maar over het algemeen vind ik 't aantal echt goede Canadese bands niet echt groot voor zo'n grote lap grond. quote: Mee eens. De Zweedse en Poolse Sauron zijn een stuk beter. |
|
Qua bands steekt Zweden wat mij betreft met kop en schouders boven alle andere landen uit. Ongelofelijk wat een hoog niveau vrijwel alles wat daar vandaan komt heeft. Duitsland is het ultieme metalland als je kijkt naar de hoeveelheid festivals en hoe fanatiek de metalheads daar zijn, maar van duitse metal wordt een mens doorgaans niet al te vrolijk, op een paar bands na. Amerikaanse metal kan me eerlijk gezegd grotendeels gestolen worden (op europese leest geschoeide uitzonderingen als Obituary daargelaten), en de UK was ooit een goed metalland met grootheden als Carcass, Bolt Thrower, Napalm Death, Paradise Lost etc. maar de laatste tijd is het ook niet veel meer. Uit landen als Finland en Noorwegen komt ook veel moois, maar aangezien m'n hart vooral bij death metal ligt hou ik het toch op Zweden. Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
Toch wel raar he, aangezien deathmetal wel gegroeid is vanuit amerikaanse bodem en daar ook veel grote namen vandaan komen. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Klopt, en ik ben dan ook nog steeds hopeloos verslingerd aan Autopsy, Death, Obituary etc., maar het opgefokte geraas dat daar tegenwoordig voor death metal moet doorgaan laat me volledig koud. En death metal heeft dan wel z'n oorsprong in de states, maar de zweden hebben de stijl naar mijn idee geperfectioneerd. Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
quote: Hetzelfde zou gezegd kunnen worden over blackmetal en Noorwegen, maar ik luister bijna nooit Noorse blackmetal. |
|
quote: Aardig op te komen? Daar komen altijd al prima bands vandaan. Ik noem alleen al Mutiilation |
|
quote: Als het goed is komt er dit jaar nog een nieuw album. |
|
Peste Noire is trouwens ook teringvet. Om nog maar een goede Franse band te noemen HOOLIGAN BLACK METAL!! [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 28-07-2007 14:46] |
|
Op Black Metal-gebied is Frankrijk echt hofleverancier de laatste jaren. En je hoort zeker wel een overeenkomst tussen veel bands: draai maar eens Peste Noire, Mütiilation en Darvulia achter elkaar, allemaal diezelfde gestoorde dissonante riffjes en plotselinge tempowisselingen, dat typische geluid hoor je alleen bij Franse bands. Die scène lijkt standaard zijn muziek te schrijven in een acid-trip. Gaaf is dat. Jullie zijn allemaal negers! |
|
quote: Scandinavië in geen land en ook Finland behoort niet tot Scandinavië. |
|
Overigens vind ik wel dat Finland haast garant staat voor kwaliteit! |
|
quote: Niet helemaal waar pik. 1. De term Scandinavië wordt op drie verschillende manier gedefinieerd: Puur geografisch gezien is Scandinavië het gebied dat gelijk staat met het Scandinavisch schiereiland, wat voor het grootste deel bestaat uit het Scandinavisch Hoogland. Dit betreft de landen Noorwegen en Zweden, en het uiterste noordwesten van Finland. 2. Politiek gezien bestaat Scandinavië uit Denemarken, Noorwegen en Zweden. Dit is de definitie die in Scandinavië zelf wordt gehanteerd en men kan aan de hand van deze definitie stellen dat Scandinavië een deel van "Norden" is (zie derde definitie). 3. Historisch en cultureel gezien bestaat Scandinavië uit de lidstaten van de Noordse Raad: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden. In het Deens, Noors en Zweeds wordt dit aangeduid als "Norden" en in het Fins als "Pohjoismaat". Meestal wordt de tweede of de derde definitie gebruikt. In het Nederlands taalgebied bestaat er echter een voorkeur voor de derde definitie. De derde definitie geniet dus de voorkeur. |
|
Too Much Information The trend is dead. |
|
quote: Je hoeft het niet te lezen, analfabeet. |
|
Bron: wiki.nl Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Ow, oke The trend is dead. |
|
quote: Ja, en alles dat op Wikipedia staat klopt!1!tw3nty3! |
|
quote:Klopt. Maar ik vind wel dat Franse bands steeds meer een stempel aan het drukken zijn op verschillende metalgenres. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |