IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Het beste metalland Vorige pagina | Volgende pagina
Gorath
Usericon van Gorath
Posted 30-07-2007 15:56 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 15:11 schreef NecRobert het volgende:
Klopt. Maar ik vind wel dat Franse bands steeds meer een stempel aan het drukken zijn op verschillende metalgenres.

Inderdaad! DsO, Glorior Belli, Antaeus, Arkhon Infaustus, Gojira, Obscurus Advocam en nog een resem meer!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-07-2007 15:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 15:11 schreef NecRobert het volgende:
Klopt. Maar ik vind wel dat Franse bands steeds meer een stempel aan het drukken zijn op verschillende metalgenres.
Deels, aangezien er ook heul veul zwaar matige bands zijn die om vage redenen een contract krijgfen ....

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-07-2007 16:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Snap de vraag niet helemaal: hebben we het nou over het land waar de beste / meeste metal vandaan komt, of het land waar de metal-scene of de beleving onder de fans het grootst is? Want wat ik hier in het noorden van Engeland op een dag aan mensen zie rondlopen met bandshirts (10-60 jaar oud) zie ik in utrecht of nijmegen nog niet in een maand. En overal heb je kroegjes met live-acts en ook redelijk wat altrock-metal radio aanbod. Qua bands daarentegen vind ik het de laatste jaren een beetje mager (behalve als je powAr-metal fan bent natuurlijk ).

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-07-2007 16:37 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Het eerste, natuurlijk. De 'metalscene' doet er niet toe.

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

herrie
Usericon van herrie
Posted 30-07-2007 21:39 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2007 13:58 schreef Skyggesang het volgende:
Naar mijn smaak Scandinavië en in het bijzonder Finland.

STATEWANKERS!!! veel death-metal bands in de scandinavische landen gebruiken de
d(ischarge)-beat(die massaal door scandi-punkbands gebruikt is). In ieder geval spreken mij die landen ook wel het meeste aan.

Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 30-07-2007 23:23 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Oh, en als toevoeging is er ook een heerschende (blackened) death- en black-scene in Polen. Vader, Behemoth, Infernal War, Baphomet's Throne, Azarath, Carpe Noctem, Hermh, Vesania, Lux Occulta, Decapitated, Non Opus Dei (vind alleen de laatste plaat leuk, though)...

[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 31-07-2007 0:04]

Mental Theo
Usericon van Mental Theo
Posted 30-07-2007 23:24 by Mental Theo Wijzig reactieProfiel van Mental TheoQuote dit bericht

Vlieland

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-07-2007 0:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2007 23:23 schreef Skyggesang het volgende:

Oh, en als toevoeging is er ook een heerschende (blackened) death- en black-scene in Polen. Vader, Behemoth, Infernal War, Baphomet's Throne, Azarath, Carpe Noctem, Hermh, Vesania, Lux Occulta, Decapitated, Non Opus Dei (vind alleen de laatste plaat leuk, though)...

Ik ken ze niet allemaal, maar dat zit me toch een partij troep tussen! Tering!

Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 31-07-2007 1:01 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Dat vind jij, maar ik dus niet. Hadden we al ergens anders vastgesteld

Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 31-07-2007 1:03 by Sargatanas Wijzig reactieProfiel van SargatanasQuote dit bericht

VS

Mark
Usericon van Mark
Posted 31-07-2007 12:41 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Het vergelijk is sowieso een beetje mank, want de VS is een tering-groot gebied vergeleken bij de UK of zweden. Moet dit dan niet iets worden als Bay Area of East Coast of zo?

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-07-2007 13:45 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2007 12:41 schreef Mark het volgende:
Het vergelijk is sowieso een beetje mank, want de VS is een tering-groot gebied vergeleken bij de UK of zweden. Moet dit dan niet iets worden als Bay Area of East Coast of zo?

Ik hou echt niet bij uit welk gedeelte van de VS de bands komen waarnaar ik luister, dat zal mij echt aan m'n poepertje roesten.

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 31-07-2007 13:47 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 31 juli 2007 1:01 schreef Skyggesang het volgende:
Dat vind jij, maar ik dus niet. Hadden we al ergens anders vastgesteld

Hahah, ja inderdaad. Maarach. Je kunt van Polen zeggen wat je wil, ze hebben wel een shitload aan bands die de middenmoot met gemak onstijgen

Zeg ik dat goed? :')

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 31-07-2007 13:48 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 31 juli 2007 12:41 schreef Mark het volgende:

Texas Death Metal natuurlijk

Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 31-07-2007 13:48 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Scandinavië en de VS

Het is de lichtinval ;')

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 31-07-2007 13:57 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2007 13:45 schreef WhiteRider het volgende:
Ik hou echt niet bij uit welk gedeelte van de VS de bands komen waarnaar ik luister, dat zal mij echt aan m'n poepertje roesten.
Ik vind dat wel interessant; opvallend ook dat verreweg de meeste interessante bands uit het noordelijke staten komen. Boeren/poserbands (die overigens ook leuk kunnen zijn) komen vrijwel altijd uit het zuiden en Californië, respectievelijk.

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-07-2007 14:00 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2007 13:57 schreef Jällö het volgende:
Ik vind dat wel interessant; opvallend ook dat verreweg de meeste interessante bands uit het noordelijke staten komen. Boeren/poserbands (die overigens ook leuk kunnen zijn) komen vrijwel altijd uit het zuiden en Californië, respectievelijk.

Mja, ach, ik luister misschien een vijftal Amerikaanse bands, dus om daar statistieken aan te gaan verbinden...

Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 31-07-2007 14:02 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Ehm, Finland op 1 (niet alleen vanwege het grote aantal bands, maar ook de metal in de charts), op 2 Zweden en op drie Duitsland, met als runner-up, met name vanwege de bands, de US of A?

Zoals al eerder gezegd; beneden de Scandinavische landen in Europa niet, al hebben we in Nederland bijvoorbeeld volgens mij wel een gruwelijk aanbod in tours en optredens...

Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-07-2007 14:06 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2007 14:02 schreef Vampire John het volgende:
Ehm, Finland op 1 (niet alleen vanwege het grote aantal bands, maar ook de metal in de charts), op 2 Zweden en op drie Duitsland, met als runner-up, met name vanwege de bands, de US of A?

Zoals al eerder gezegd; beneden de Scandinavische landen in Europa niet, al hebben we in Nederland bijvoorbeeld volgens mij wel een gruwelijk aanbod in tours en optredens...

Runner-up is volgens mij tweede plaats, John.

Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 31-07-2007 16:54 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Er komt een puist goede muziek uit Noorwegen en Zweden, maar jezus voordat je een snaar hoort klinken in kroeg of zaal zijn je schoenzolen al verpulverd. Micro-underground of wat?

Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke

Mark
Usericon van Mark
Posted 31-07-2007 17:17 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Dat was inderdaad precies mijn punt.

waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 31-07-2007 17:35 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

-V.S
-Duitsland
-Groot-Brittannië

Omi
Duivelsgebroed
Usericon van Omi
Posted 31-07-2007 23:31 by Omi Wijzig reactieProfiel van OmiQuote dit bericht

Nederland, de geboorte plaats van de Melodic Death Grunge!

Groeit op voor galg en rad.

Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 01-08-2007 0:29 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 31 juli 2007 23:31 schreef Omi het volgende:
Nederland, de geboorte plaats van de Melodic Death Grunge!

Jij zocht natuurlijk deze topic:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2623948/

Windir
Usericon van Windir
Posted 01-08-2007 13:08 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

Finland, Noorwegen en (in iets mindere mate) Zweden

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com